Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Dr_Jakob

Praktični nasveti za začetnike in povratnike

Recommended Posts

Bmflar
pred 5 minutami, Zivnorc pravi:

...se 100% strinjam, vendar:

Če te je ustavil policaj ( po verjetnosti ne zaman)...in če se lepo obnašaš... mu ne pametuješ....in mu ne rečeš, naj si sam poišče (homologacijo), kar rabi (kar spada pod pametovanje), imaš dosti več možnosti, da jo bolje odneseš (lahko tudi samo z vzgojnim opozorilom, kar btw nekomu lahko pomeni več, kot kazen), kot pa na način  :fyou:  :ras:  in :jezik:

...štekaš..  :D

NE :P dej po škoflšk razlož :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
pred 9 minutami, HD-Dyna pravi:

NE :P dej po škoflšk razlož :cry:

ok.  :D

:twak:

....a štekaš zdej....   :lol1:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bmflar
Pravkar, Zivnorc pravi:

ok.  :D

:twak:

....a štekaš zdej....   :lol1:

Zdej pa ja ... anisi znal prej tko jasno povedat :twak:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred eno uro, Zivnorc pravi:

...se 100% strinjam, vendar:

Če te je ustavil policaj ( po verjetnosti ne zaman)...in če se lepo obnašaš... mu ne pametuješ....in mu ne rečeš, naj si sam poišče (homologacijo), kar rabi (kar spada pod pametovanje), imaš dosti več možnosti, da jo bolje odneseš (lahko tudi samo z vzgojnim opozorilom, kar btw nekomu lahko pomeni več, kot kazen), kot pa na način  :fyou:  :ras:  in :jezik:

...štekaš..  :D

 

mene nima kaj opozarjat, ker sem nedužan, majkemi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
C eagle
1 hour ago, imker said:

Sem mal razmišljal če bi , pa bom glede na to , da je to ne letošnja ampak prva malo daljša tura cca 200 km po 18-stih letih pavze. Če me kdo vpraša , če je bila uživancija ga moram razočarati , saj je bil sam štart precej negotov z veliko pomislekov kaj in kako. Skratka štart iz okolice Laškega preko Šentruperta v Savinjski dolini proti Logarski. Nato se odcepim v smer proti Črnivcu z dvema cestnima polovičnima zaporama z semaforji :bum: v rahlem klancu za dodatni adrenalin pri speljevanju v dvoje. Na Črnivcu  kratka pavza, nato pa preko Podvolovjeka v Luče in juriš na Pavličevo sedlo kjer obrneva proti domu. Lahko rečem , da je bilo fino , čeravno za baterije polnit še ni bilo saj je bilo v ustih preveč sladkastega občutka zaradi sproščanja adrenalina. Ker vaja dela mojstra greva novim podvigom na proti. Foto reportaža- start od doma , pavza na Črnivcu , nazaj doma-do roba še manjka vendar bo s časoma bolje sploh , če bom solo rider.

IMG_20180615_143530.jpg

IMG_20180615_111256.jpg

IMG_20180615_082153.jpg

Verigo namaži... 

Pa srečno vožnjo :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
matjaz67

Pa tečaj varne vožnje tudi koristi za pridobivanje občutkov na motorju, sem sam na isto na motorju po dolgem času. Zelo pomaga tudi vožnja z kakim izkušenim motoristom. Ko voziš za njim, odpade razmišljanje, kako in s kakšno hitrostjo skozi posamezen ovinek, ..., preprosto, če gre on, greš tudi ti lahko. Seveda  mora voziti tebi primeren tempo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 14 minutami, matjaz67 pravi:

Pa tečaj varne vožnje tudi koristi za pridobivanje občutkov na motorju, sem sam na isto na motorju po dolgem času. Zelo pomaga tudi vožnja z kakim izkušenim motoristom. Ko voziš za njim, odpade razmišljanje, kako in s kakšno hitrostjo skozi posamezen ovinek, ..., preprosto, če gre on, greš tudi ti lahko. Seveda  mora voziti tebi primeren tempo.

 

jz raje prakticiram, da gre povratnik prvi in vozi sebi primeren tempo, predvsem pa po poznanih cestah. Nato se pa usedeta dol in predebatirata napake, tehniko itd, potem pa ponovi vajo.

Zakaj, da povratnik sam razmišlja, pridobiva občutke in poskuša razumet kako in zakaj se bo tako peljal kot se. Kopiranje pred sabo vozečega je vsaj v štartu lahko nevarno. Sicer smo pa mal zašli iz teme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imker

Sem mal zeznu situacijo glede odgovora na vaše predloge s katerimi se moram strinjat čeravno sem tip človeka , ki je najbližje  Damijevem predlogu. Situacija je namreč taka , da je po teh letih pavze glava precej bolj na pravem mestu kot je bila v mlajših letih z moto stažem cca šest let. Največ si bom pridobil izkušnje sam postopoma , brez hitenja in vsrkaval pridobljeno znanje. Dobrih nasvetov pa se nikdar ne bom branil niti na cesti kot tu na forumu. Sem namreč mnenja , da se niti na poligonu niti iz knjig in you tuba ne moreš naučiti toliko kot se lahko na terenu z prilagodljivo vožnjo svojim trenutnim sposobnostim. Sory za off topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 48 minutami, imker pravi:

Sem mal zeznu situacijo glede odgovora na vaše predloge s katerimi se moram strinjat čeravno sem tip človeka , ki je najbližje  Damijevem predlogu. Situacija je namreč taka , da je po teh letih pavze glava precej bolj na pravem mestu kot je bila v mlajših letih z moto stažem cca šest let. Največ si bom pridobil izkušnje sam postopoma , brez hitenja in vsrkaval pridobljeno znanje. Dobrih nasvetov pa se nikdar ne bom branil niti na cesti kot tu na forumu. Sem namreč mnenja , da se niti na poligonu niti iz knjig in you tuba ne moreš naučiti toliko kot se lahko na terenu z prilagodljivo vožnjo svojim trenutnim sposobnostim. Sory za off topic.

sam kar sem premaknil vso debato, tako da lahko mirno čvekamo.

Če se spomnim sebe, ko sem se vrnil na moped, sem v začetku res raje sam vozil, da sem pridobival nazaj občutke. Ker vožnja je vsaj 80% občutki ostalo pa teorija.

Da sem začutil gibanje motorja, da sem z užitkom šel čez ovinek, da sem bral cesto in povratne informacije motorja sem rabil par mesecev. Potem sem pa že šel s kako skupino. Predvsem boljše sem spraševal, da so me korigirali. Normalno da vseh nasvetov ne moreš upoštevati, nekatere bolj nekatere manj, važno da greš postopoma in pridobivaš občutek ko si na motorju komot brez strahu in z užitkom, hkrati pa še vedno 100% skoncentriran.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borutt
pred eno uro, imker pravi:

Sem mal zeznu situacijo glede odgovora na vaše predloge s katerimi se moram strinjat čeravno sem tip človeka , ki je najbližje  Damijevem predlogu. Situacija je namreč taka , da je po teh letih pavze glava precej bolj na pravem mestu kot je bila v mlajših letih z moto stažem cca šest let. Največ si bom pridobil izkušnje sam postopoma , brez hitenja in vsrkaval pridobljeno znanje. Dobrih nasvetov pa se nikdar ne bom branil niti na cesti kot tu na forumu. Sem namreč mnenja , da se niti na poligonu niti iz knjig in you tuba ne moreš naučiti toliko kot se lahko na terenu z prilagodljivo vožnjo svojim trenutnim sposobnostim. Sory za off topic.

Sam se lahko narobe naučiš. Ne boš ne prvi in ne zadnji. Poišči si dobrega inštruktorja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
denis099

Pozdrav...

minilo je ravno par dni od dneva, ko sem naredil izpit za A :) Kupil sem si motor 700 ccm in... danes 2. samostojna voznja proti rogli... 2x sem zapeljal na del sicer ravne ceste, ki je bil "štukan" z drugim delom..itak veste kakšne so ceste... komaj sem se obdržal :/ navdušenje nad izpitom je polovico padlo :/ kako vi reagirate ko vidite da je cesta cela popravljena pa še kakšna uvala od tovornajaka... mislim, da je to del neizkušenosti pa vendar... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus
pred 21 minutami, denis099 pravi:

Pozdrav...

minilo je ravno par dni od dneva, ko sem naredil izpit za A :) Kupil sem si motor 700 ccm in... danes 2. samostojna voznja proti rogli... 2x sem zapeljal na del sicer ravne ceste, ki je bil "štukan" z drugim delom..itak veste kakšne so ceste... komaj sem se obdržal :/ navdušenje nad izpitom je polovico padlo :/ kako vi reagirate ko vidite da je cesta cela popravljena pa še kakšna uvala od tovornajaka... mislim, da je to del neizkušenosti pa vendar... 

glej z druge .. lepše strani .. pičke, selfiji, zavidljivi pogledi, jezni avtomobilisti v vroči pločevini, bežanje pred policaji, kolenćkanje, nabiranje malin ... itd .. še velik lepih stvari se najde ne pa jokcanje :P

p.s.

če si se ustrašu, pol se nehaj vozit in prodaj motor, ker takih situacij, če se ne boš navadil, bo ogromno, še posebej, če se boš šel mal vozit po balkanu

p.s.p.s.

ni recepta .. največkart te reši izkušenost, do katere pa prideš, ko veliko takih jeb sprobaš ... 

kr pogumno naprej, če maš voljo .. si pa vsaj opazil, da je motoristićki andrenalin rjave barve :lol1: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 30 minutami, denis099 pravi:

Pozdrav...

minilo je ravno par dni od dneva, ko sem naredil izpit za A :) Kupil sem si motor 700 ccm in... danes 2. samostojna voznja proti rogli... 2x sem zapeljal na del sicer ravne ceste, ki je bil "štukan" z drugim delom..itak veste kakšne so ceste... komaj sem se obdržal :/ navdušenje nad izpitom je polovico padlo :/ kako vi reagirate ko vidite da je cesta cela popravljena pa še kakšna uvala od tovornajaka... mislim, da je to del neizkušenosti pa vendar... 

iščem lepe ceste za vožnjo, slabih se izogibam

ko vidim slabo cesto zmanjšam in j.. m.. vzdrževalcu cest

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 44 minutami, denis099 pravi:

Pozdrav...

minilo je ravno par dni od dneva, ko sem naredil izpit za A :) Kupil sem si motor 700 ccm in... danes 2. samostojna voznja proti rogli... 2x sem zapeljal na del sicer ravne ceste, ki je bil "štukan" z drugim delom..itak veste kakšne so ceste... komaj sem se obdržal :/ navdušenje nad izpitom je polovico padlo :/ kako vi reagirate ko vidite da je cesta cela popravljena pa še kakšna uvala od tovornajaka... mislim, da je to del neizkušenosti pa vendar... 

sem te kar v to temo premaknil, bo kr prava.

Nasvet:

1. tečaj varne vožnje

2. vožnja, vožnja in vožnja v spremstvu iskušenega motorista, debata o napakah, odpravljanje le teh

Še najbolje je da, drgneš en kos ceste, ki ti je problematičen, dokler ne osvojiš načina vožnje

3. jaz osebno se načeloma izogibam vsem drugačnim zadevam na cesti, flikam, črtam, belim napisom, pesku itd.

V glavnem s kilometri bodo prišle tudi iskušnje in pravilno obnašanje, v začetku pa velja, ne zmrznit, ne se bat (predvsem zavirat močno), motor ti voziš ne on tebe in seveda, vožnja mora biti mehka, da se počutiš udobno. Nikakor pa ne ležerna, koncentracija mora biti stalno 100%, nadzor nad situacijo, gibanji drugih in cestiščem skozi prisoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KARMEN1

Skoraj si padel samo zato, ker si se ustrašil. Po možnosti si še zabremzal in skoraj zmagal B).

S časom in veliko kilometri se boš navadil naših cest, ki so vse drugo, kot lepe.

Jaz v takih situacijah grem preko in se delam, da tega ne vidim. To so razna štukanja, različni asfalti, grbine in vdolbine, kačice, tisto rezkanje, ki te kar potegne s sabo, razni pokrovi, označbe, barve in še kaj............

Le, ko nabašem na pesek v ovinku, na hitro še zmolim en očenaš :lol1:

Če se lahko izogmem, se izognem, če te možnosti nimam, grem čez. 

Ampak to ni nič, proti italijanom. Proti njim ne obstaja nasvet, kako se jih varno znebiti, ker imajo blazno domišljijo, kaj se na cesti vse lahko počne, razen vožnje, v skladu s predpisi :angryrant1:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
pred eno uro, denis099 pravi:

Pozdrav...

minilo je ravno par dni od dneva, ko sem naredil izpit za A :) Kupil sem si motor 700 ccm in... danes 2. samostojna voznja proti rogli... 2x sem zapeljal na del sicer ravne ceste, ki je bil "štukan" z drugim delom..itak veste kakšne so ceste... komaj sem se obdržal :/ navdušenje nad izpitom je polovico padlo :/ kako vi reagirate ko vidite da je cesta cela popravljena pa še kakšna uvala od tovornajaka... mislim, da je to del neizkušenosti pa vendar... 

Kar ti je @DAMI34 napisal. Načeloma ni neke drame na cesti, motor se ne prekucne/zdrsne kar tako. Najhuje je biti trd in nekaj palamudit in bremzat za brezveze. Kdaj si kak kos offroada probaj, ti bo hitro jasno da se prevozi marsikaj brez problema. Pa na začetku se izogibaj neznanih/zahtevnih/razsutih cestnih odsekov. Vsekakor je potrebna določena količina kilometrov, da se sprostiš in pogruntaš da vsaka napaka na cesti še zdaleč ni nevarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GO_Tomi

So napisali že vse. Preberi petkrat, pejdi na motor, prevozi petkrat Roglo, pa spet preberi petkrat, pa spet Rogla. Vozi se po pameti, dokler ti ne pride v kri. Potem, ko boš mislil, da vse znaš, moraš pa še posebej pazit!
Previdnost je mati modrosti, ponavljanje pa oče vseh otrok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
XTR
2 hours ago, denis099 said:

Pozdrav...

 2x sem zapeljal na del sicer ravne ceste, ki je bil "štukan" z drugim delom..itak veste kakšne so ceste... komaj sem se obdržal :/ navdušenje nad izpitom je polovico padlo :/ kako vi reagirate ko vidite da je cesta cela popravljena pa še kakšna uvala od tovornajaka... mislim, da je to del neizkušenosti pa vendar... 

Na spodnji povezavi najdeš še kakšen koristen nasvet za vožnjo skozi zavoje, če ti že "štukaje" na ravnini dela težave. Vsekakor gre za neizkušenost. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
denis099
pred 2 urami, maus pravi:

glej z druge .. lepše strani .. pičke, selfiji, zavidljivi pogledi, jezni avtomobilisti v vroči pločevini, bežanje pred policaji, kolenćkanje, nabiranje malin ... itd .. še velik lepih stvari se najde ne pa jokcanje :P

p.s.

če si se ustrašu, pol se nehaj vozit in prodaj motor, ker takih situacij, če se ne boš navadil, bo ogromno, še posebej, če se boš šel mal vozit po balkanu

p.s.p.s.

ni recepta .. največkart te reši izkušenost, do katere pa prideš, ko veliko takih jeb sprobaš ... 

kr pogumno naprej, če maš voljo .. si pa vsaj opazil, da je motoristićki andrenalin rjave barve :lol1: 

res sem se ustrašil.. je pa res, da nimam 20 let, da bi vozil 200 ko sem opravil izpit ampak želim počasi nabirati izkušnje... grem pogumno naprej )

Share this post


Link to post
Share on other sites
denis099

ok hvala za nasvete... ja dejansko me te flike  in udolbine na cesti zares zmotijo...  zaviral nisem sem pa spustil gas ampak je nerodna situacija če imaš avto zadaj in te potem prehiti :S ampak kljub vsemu... ne obnašam se pa kot vsemogočen ko naredi izpit ampak vem, da se šele sedaj začnem učit in se trenutno res vozim po omejitvah.. bolje to kot pa s 150 v jarku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GO_Tomi
55 minutes ago, denis099 said:

da se šele sedaj začnem učit

drži

55 minutes ago, denis099 said:

bolje to kot pa s 150 v jarku

veliko bolje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus
pred 2 urami, denis099 pravi:

... je pa res, da nimam 20 let, da bi vozil 200

js jih mam mau več kt 20 ... pa se kr da peljat tm okol 200 .. seveda sem previden in ne grem šaltat v tretjo  ... ;)

pred 2 urami, denis099 pravi:

.. bolje to kot pa s 150 v jarku. 

če ne probaš ne veš, tko da mi verjam na besedo, da kr boli :P

p.s.

pelji se toh hitro, da še uživaš, ko ne uživaš več, zmanjšaš hitrost in spet uživaš .. slabemu asfaltu, makadamu in delu na cesti, se boš težko izognil ... takrat pač zmanjšaš in se počas pelješ po slabi cesti, ko pa prideš na lep asval, pol ga pa kr ožemi in obrnš ročico gasa 2 x okol :kva2:

p.s.

mau se hecam, ampak poanto pa vseeno lahko vn potegneš .. tudi iz mojega prejšnjega razmišljanja ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
KARMEN1

Jaz jih imam samo malo manj kot @maus, in mu dam vedno prav :004.

Okoli 200 se ne peljem, ker moj motor toliko ne gre, pa tudi, če gas ožemam z obema rokama :dry:.

Itak, ko pridem na 160, se sama sebe ustrašim in zmanjšam :lol1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 11 urami, maus pravi:

js jih mam mau več kt 20 ... pa se kr da peljat tm okol 200 .. seveda sem previden in ne grem šaltat v tretjo  ... ;)

če ne probaš ne veš, tko da mi verjam na besedo, da kr boli :P

p.s.

pelji se toh hitro, da še uživaš, ko ne uživaš več, zmanjšaš hitrost in spet uživaš .. slabemu asfaltu, makadamu in delu na cesti, se boš težko izognil ... takrat pač zmanjšaš in se počas pelješ po slabi cesti, ko pa prideš na lep asval, pol ga pa kr ožemi in obrnš ročico gasa 2 x okol :kva2:

p.s.

mau se hecam, ampak poanto pa vseeno lahko vn potegneš .. tudi iz mojega prejšnjega razmišljanja ;)

 

vmes se lahko tudi na kavi ustavi, da malo predela podatke o vožnji, tudi "analiza" je pomembna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

  • Similar Content

    • smasher
      By smasher
      podnaslov: Kako imeti motor če si škrtica ali imaš zelo malo denarja.
      Moje razmišljanje ne velja za 95% članov tega foruma, ampak smo ljudje ki si želimo imeti motor in ga občasno vozit ni pa to tako pomemben hobi da bi si sposojali denar, jemali kredite in je po domače rečeno jurja letno čisto preveč za tak hobi. Vem da je komu na tem forumu to nepredstavljivo ampak morda za začetnika ki ne ve še kam in kako, ali nekoga ki ne naredi več koj 2000km letno morda ni smiselno imeti komplet usnjene opreme, fensy škornje in še kaj...
      Čisto osebni začetek, ko  sem naredil izpit tik pred krizo, ko je še bil dnar in študentskega dela na pretek ampak motorja nisem takoj kupil ker mi je svetoval inštruktor naj ne kupuim 2 cilindraša ker tresejo in se  4 cilindraši v 600cc rangu zelo lepo in odpustijo marsikatero napako vozniku. Sanjal sem pa o ducati monstru in nisem vedel točno kaj bi, sem si rekel da bom pač še 1 leto šparal in se odločil. Glej ga zlomka prišla je kriza, denarja je bilo naslednej leto še manj, 2 leti za tem pa čista beda. Zadnjej poletje s študentskim statusom sem si rekel "po zadnji napotnici kupim motor", ker če bom čakal ga ne bom imel nikoli. Torej prišla je jesen in malo manj kot 1000€ na voljo da je motor doma v garaži in registriran, na netu čista beda, nič uporabnega pod jurja, tako ali tako je pa bila cena za motor cca max 800€ da mi ostane še za zavarovanje nekaj €€. 
      Od vseh začetnih želja in sanj ob delanju izpita, monster, CFB 650 pa še kaj bi se našlo v rangu nejked izdelano okoli leta 2005 (torej da bi kupil nekje 5 let star motor).. je prišel podrsan in slabo vzdrževan ZZR250, morem rečt da eden najboljših nakupov kar sem jih kadarkoli naredil, ok ko sem prišel domov se je iz motorja uscal bencin, zavore so bile trde.... ampak motor je imel tablico in registracijo, torej sem postal motorist  (o tem kakšna je bila vožnja konec novembra v slabi opremi v rahlem džju.... to je pač zgodba za poletne večere ob pivu)
      Zakaj je lahko star in švoh motor odličen nakup.
      Zakaj je bil tak motor zame, po mojem menju perfekten nakup čeprav sem to razumel šele kasneje. Pri starih motorjih na uplinjače/karburatorje/frgazerje je tehnologija še dokaj enostavna in dostikrat se da marsikatero popravilo opraviti z osnovnim orodjem (kovček gedor in multimeter), zato za nekoga k nima dveh levih rok je seveda letni servis pa še kaj več lahko čisto samostojno opravilo, zahteva nekaj časa, dosti volje in primeren nabor kletvic, dobra stran tega je servis vilic ni 150€+ ampak cca 30€ (dva semeringa in flaša olja), nastavitev ventilov cca 10€ (cena merilnih lističev) in en vikend preklinjanja, sinhronizacija upinjačev 1 teden večernega gledanja video navodil na jutubu in nekaj metrov prozorne cevke.
      Tako, da stara tehnologija ob pomankanju denarja pripomore k povečanju znanja in poznavanja tehnologije.
      Švohotnost motorja oziroma pomanjkanje navora, to predvem za kakšne 250cc (4T) ali 500-600 4 cilindraše pomaga predvsem neizkušenim motoristom ali takim kjer je minilo že nekaj let od zadnje vožnje, ker oprosti dosti napak, če z švoh motorjem zašaltaš sredi ovinka je verjetnost da te vrže vn iz ovinka dosti manjša kot močnejših motorjih, ker lahko pnevmatika prenese več moči (oz navora) kot je ima motor.
      Za poceni motoriranje je potrebno ignorirati mnenja 90% forumašev...
      Ko sem pogledal razne teme o nasvetih za prvi motor, če pustimo to da so neke prešle v skoraj kvatno fiziko in razna prerekanja, večina ne razume da nekdo pač ne želi investirat v motor ker je to eden izmed hobijev , ali pa preprosto nima financ. Marsikdo gradi hišo, ima več otrok, ostane brez službe... in bi imel motor za kratek vikend oddih 1-2 ure, ne za več dnevne fure po dolomitih, 2 tedensko potovanje po evropi...  Bil je članek na motosvetu o temu da so motoristi srečnejši, ne zabit želje po motorju in onemogočit veselja nakomu s kompliciranjem, če ima nekdo željo imeti motor in ga to veseli, ne ga obremenjevat s preveč podatki in detajli, videl sem ljudi ki so govorili kako brezveze in nevarni so motorji kako so se smejali do včeš ko majhni otroci ko so probali krog na avtomatiku, ali ko sem jim pokazal na mojam 125cc kršu kako se gre "sklopka - prva - druga".
      Za izboljšanje razpoloženja je lahko 50km fura za vikend, vem da kdo na forumu ne mara počasih vikend motoristov, ampak men se zdijo še vedno boljši taki kot pa "modeli" na 100+ konjskih mašinah v japonkah in sexy srajčki (dostikrat izvajajo vožnjo pozadnji gumi iz neznanega razloga).
      Če bo v vsaki družini  en motorist, je to najboljše osveščanje o motoristih na cesti.
      No sedaj, ko je prvo poglavje o tem da obstajajo nezahtevni motoristi končano lahko začnemo z analizo stročkov, oziroma kolko lahko škrtarim in imam vseeno motor, če damo kot predpostavko, da je pač motor želja za kratko vikend furo ali morda poleti 2x do morje se lahko visoke zahteve po opremi omilijo. Vsak ki kupi novega ajfona (ali nov drag telefon) lahko kupi motor, isto velja recimo za "zip25", če ima nekdo izpit za motor ga košta rabljen motor manj kot rabljen "25". Pred kratkim je kolega iskal nekaj za do službe in je rekel če najdem eno dobro 25-ko, tam okoli 600€ max 800, in nisem je našel, prej bi našel 250cc skuter v tem rangu. Torej če povzamemo ceno motorja po domače rečeno za 1000 do 1500€, je že kar nekaj izbire, če je hobi vrtenje gedor so motorji na voljo že od 500€ dalje.
      Kaj pa vzdrževanje..... Ne strašit ljudi z vzdrževanjem, kot sem omenil v osebnem uvodu je lahko vzdrževanje za nek osnoven motorčič, po možnosti zračno hlajen zelo poceni, če si lahko človek vzame čas (Čas = denar), torej če nimaš denarja imaš ponavadi čas, seveda marsikdo nima časa ker se mora v kafiču pritoževati nad stanjem v državi medtem ko sreba kafe/pivo ali sedi na kavču in gleda telenovele. Torej filtri in olje, če je treba kdaj še kakšen košček več lahko potegnemo povprečno 100€ letno, (torej nekje olje +filtri 30 -40€, natov poštevamo gume na cca 3 ali 4 leta odvisno od motorja ampak za nekaj nezahtevnega 150-170€ dovolj denarja za obe gumi in menjavo + nekje 80€ tisto leto ko je treba menjat kakšne zavorne stvari) torej nekje 300-350€ v  treh letih.
      Cena goriva: manj voziš=manj plačaš 
      Cena opreme je relativna, če imaš izpit verjento že imaš čelado, torej to je pokrito, za začetek so za na noge dobri eni usnjeni čevlji ki pridejo čez gleženj, jaz sem največ km prevozil v starih Dr. martens, ker so mi pač v avtošoli zatežili da mora bit malce bolj konkretna obutev in se z njimi strinjam (v HR tega baje ni, folk dela izpit kr v supergah in navadnih hlačah). Dobro je imeti moto hlače, ampak za prvih nekaj mesecev pazljive vožnje trše kavbijke niso tako slabe (itak pa potem poleti na cesti 100 ljudi, 100 čudi, japonke, kopalke, zgoraj brez, minice....)
      Moto jakna, to je pa res skoraj nuja, spet o ceni in kvaliteti.... tako ali tako motor ni za kolenčkanje, jakna služi predvsem za zaščito pred "okoljem" (raznimu mrčesu in kamnčkom ki priletijo v nas pri vožnji 100km/h). Sam se preizkusil polaganje po bankini do travnika v navadnih kavbojkah in moto jakni, in se mi je to zdela res minimalna oprema, če jakne nebi bilo bi verjetno pobiral marsikaj izpod kože, tako sem pa le otresel zemljo in kamenčke iz jakne.
      Ko seštejemo recimo strošek za začetke v motorizmu ob pomankanju financ:
      Motor: 1000€  (če škrtarimo in vzamemo nek podrsan motor 700€)
      Oprema: Jakna 150-180€, hlače nekaj podobnega verjeno se splača počakat razprodaje  (opcija B Hofer/Lidl oprema nimam pojma kolko stane)
      Gume: morda naslednjo sezono ali pa takoj cca 150€ (to velja recimo prednja od 90-100 širine R17 in recimo zadnja 130-140 širine)
      Zavarovanje: brez vez poznanstev "prijatu od prjatla ki je agent", greš do navadnega agenta, osnovno zavarovanje prosiš za malo škonta in ga spomneš da imajo marsikje motorji 40% popusta na nevračilo premije, za navadn motor do 50konjev nebi smelo priti preko 100€, seveda vsak popust od avta ali veza drastično zniža ceno tudi tja do 50€.
      Seveda vržemo zraven še en mali servis in menjava zavorne tekočine še 50€.
      Čisti začetek: 700€ motor, 150€ jakna, recimo 80€ zavarovanje in 50€ mali servis in lahko naredimo prvih 100km v svet motorizma za : 980€ (če je motor dražji lahko pridemo do 1500€)
      Naslednjo sezono si privoščimo nove gume in hlače  in spet mali servis je 350€ + zavarovanje 70€ = 420   (zavarovanje sem zmanjšal 
      Tretjo sezono pa redni servis pa morda servis zavor ali vilic 150€  in seveda zavarovanje  70€  = 220€
      Cena tehničnega in letne dajatve niso vključene ampak recimo za primer ER-5 je vse kar plačam na okencu tehničnih za tehnični podaljšanje prometne in taxa 31€ letno
      Torej po 3 letih smo opremljeni in veseli za 980+420+220 (+ recimo v primeru ER5 93€ takse in tehnični)= 1713€ oziroma kot sedaj pradi prodajajo avte v mesečnih zneskih manj kot 50€ mesečno, če vržemo vn prvi strošek nakupov torej motor in oprema, recimo da bi to naredili takoj so letni stroški za met "motor redi to go" doma zavarovanje in servis  100 do 200€ letno.
      Tak izračun zdrži za kašen ER5, zzr250, virago 250, XJ600, GS500, pegaso ...... v glavnem vse kar se da vozit z A2/neomejeno.
      Vsem želim veliko veselja na motorjih in motorista v vsako družino  
      Zelo vesel bom če kdo deli še kakšno ekonomično zgodbo ali nasvet da bi privabili v moto začetke čim več ljudi ki sanjajo in želijo motor pa se bojijo stroškov.
      (raznega "prepucavanja" na idejo to so jajca rabiš najmanj 100 konjev, al pa za vožnjo v dvoje rabiš vsaj 800cc, vse ostalo ima premalo navora, zgreši cilj)
      To razmišljanje ni namenjeno vsem ki potrebujejo motor da se pokažejo v kafiču ali tistim ki bi radi takoj cefrali gume do roba in rabijo vso moč tega sveta pod ritjo.
       
      ps: če sem se kje kaj zatipkal se opravičujem občasno me malo jebe vrstni red črk.
    • Dr_Jakob
      By Dr_Jakob
      Hej.
       
      Konec junija imam frej 4 cele dni ZAME. Na voljo imam recimo 500€, gume so vredu, navajen sem vožnje do onemoglosti (1500km v enem dnevu brez jamranja).

      Moped, šotor, spalka, gas.

      Edino vprašanje je: KAM?

      Ideje?
    • glazuna
      By glazuna
      Je kdo, ki bi se peljal bolj lahkotno in ne sportski stil polaganja ovinkov, tako bolj po omejitvah, morda na ravnini malo stisnit?
      Povdarek na daljših turah, ne le čez Rakitno pa Planino ampak na razne zanimive točke, kraje po neutrujajočem tempu.
       
    • raxig
      By raxig
      Lep pozdrav,
       
      Mene zanima glede izpita,
      star sem 15,6 (avgusta imam rojstni dan), in me zanima kako je sedaj z izpitom, če še je vedno isto da lahko greš delat izpit pri 15,5 letih za 125ccm seveda, in kdaj ti ga izdajo, če še nisi star 16
      koliko je kaj cena izpita, 
      katera je najboljša avtošola v okolici celja,
      in nasplošno o izpitu.
       
      Zanima me še pa sledeče:
      imam naštudiranega KTM Duke 125, ampak me zanima če je to vredu motor za čistega začetnika(parkrat sem se pelu z 125ccm krosom(kitajc)), in pa za malo bolj močnejšega človeka kot sem jaz
      kako je z opremo,
      in če se splača kupovati rabljen 125ccm motor ali nov
       
       
      Hvala za odgovore
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!