Skoči na vsebino

Električni avto? DA / NE


DUSS

Priporočene objave

Pozdravljeni ljubitelji avtomobilizma,

Delam eno malo raziskavo na temo električni avto vs. konvencionalni avto.

Po nešteto prebranih aktualnih raziskavah, napovedih, direktivah in normah (EU), bi se skoraj upal trditi, da ni vprašanje "če" ampak "kdaj" bodo električni avtomobili postali nekaj vsakdanjega. Verjetno je to nekaj, kar bo hočeš-nočeš vsiljeno na naše ceste in to kar kmalu. 
 
Sodeč po nekaj raziskavah, avto, ki porabi manj kot cca 4,5l/100km zaenkrat še bil bolj "čist in zelen" kot električni avto (gledano v celotnem življenjskem ciklu). S tem, da naj bi imel električni avto še kar nekaj rezerv tako v proizvodnji, kot pridobivanju energije iz obnovljivih virov.

Zanima me vaše mnenje o tem? 
 
Če bi slučajno kdo bil zainteresiran, pa bi mi pomagal z odgovorom na nekaj vprašanj v moji analizi, bi mu bil zelo hvaležen. 
 
Ena kratka 5min anketica se nahaja na naslovu: https://www.1ka.si/a/131628
 
(admin: če to ni v skladu z pravilnikom lahko povezavo izbrišeš)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 urami, DUSS pravi:

(admin: če to ni v skladu z pravilnikom lahko povezavo izbrišeš)

...S pravilnikom, bodoči magister ;)...

Ajd!

 

P.S.: rešil tudi anketo (cca. 6 minut in 37 sekund pa je trajalo) :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem meril čas in vrag, ravno vmes telefonski pogovor...:angryrant1:

Eno vprašanje sem nameraval izpostavit, pa pozabil...

Moje mnenje je, da je električni avto trenutno bolj politična odločitev, kot neka nuja...bo pa začel kmalu izpodrivati bencince in dizle. Moj naslednji avto bo še vedno dizel, menda bodo šele leta 2025 začeli ponekod dizle omejevat...zaradi politike, ker novejši so kar čisti in še bolj bi lahko bili, če bi se proizvajalcem še naprej splačalo investirat v razvoj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

22 hours ago, DUSS said:

Sodeč po nekaj raziskavah, avto, ki porabi manj kot cca 4,5l/100km zaenkrat še bil bolj "čist in zelen" kot električni avto (gledano v celotnem življenjskem ciklu). S tem, da naj bi imel električni avto še kar nekaj rezerv tako v proizvodnji, kot pridobivanju energije iz obnovljivih virov.

Zanima me vaše mnenje o tem?

Malo nejasno napisano, a verjetno pise, da je konvencionalni avtomobil s 4,5 l / 100 km ekolosko manj sporen kot elektricar. Moje mnenje - super igraca, tudi doseg pod 300 km me ne moti, moti me pa doseg ob mrazu in pasji vrocini (tudi gretje in klimatska naprava morata od nekod dobiti energijo), in pa to, da je uporaben doseg ob bolj dinamicni voznji hitro razpolovljen ali pa se slabsi. Zaradi teh razlogov je to po mojem mnenju bolj igraca, kot pa resen stroj, na katerega se lahko zaneses ob vsaki situaciji.

Ko se bo za 10-15 tisocakov dobil rabljen stromar z 200 kW in realnim dosegom vsaj 250 km, pa da je vsaj ranga BMW serije 3, bom pa resno pricel studirat... :)

Gledal sem Ople Ampere - cenovno ze precej ugodne, tudi doseg mi je zaradi range extenderja vec kot OK (do sluzbe imam 16 km, v sluzbi aktivno podpiramo elektrifikacijo z lastnim elektricnim avtom in javno dostopno polnilnico), zmogljivosti sicer bistveno manj kot bi si zelel (pa tud to se da pozreti), dizajn prednjega dela mi je zelo ok, zadaj malce manj, popolnoma pa me je odvrnila notranjost. Bljak!

Ostali avti so ali cenovno v visavah, ali pa jih zaradi taksnih ali drugacnih razlogov ne bi hotel gledati pred bajto. :) Dokler bo tako, bom vozil moj dobri stari traktor. :)

pi es: grem resit anketo. In svet. ;)

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 let pozneje...

neki premišljujem o hibridu ... mogoče tudi priključnem... ne vem še kaj bi meu

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, maus pravi:

neki premišljujem o hibridu ... mogoče tudi priključnem... ne vem še kaj bi meu

 

a majo izključne tud?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, Frenk 67 pravi:

a majo izključne tud?

ja.. lahko ga potem, ko je bil priključen, tudi izključiš, predvsem zaradi tega, da ne strgaš priključni kabel ... štekaš :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 minutami, maus pravi:

ja.. lahko ga potem, ko je bil priključen, tudi izključiš, predvsem zaradi tega, da ne strgaš priključni kabel ... štekaš :P

...ti si zaosto....

dej, kej drugega nabav.... to je že pase..   :P 

 

Zgodovina električnih avtomobilov:

https://sl.lemo-project.eu/wp-content/uploads/2015/01/Zgodovina-električnih-avtomobilov.pdf

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakor jaz sledim temu, bo potrebno še malo počakati, da se "stvari" uredijo. Splača se, če se voziš po mestu in imaš možnost "filanja" doma, daljše fure pa zaenkrat več ali manj odpadejo. Hibridi so pa baje brez veze (pa še predragi) , razen če se voziš 10-20km na dan (po mestu) . Mene električni do nadaljnega (še) ne zanimajo.

lp

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Odkar so v EU (posledica vojne) spet odkrili premog, se bojim da bomo kmal šli na parne avtomobile spet :P

 

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, DAMI34 pravi:

Odkar so v EU (posledica vojne) spet odkrili premog, se bojim da bomo kmal šli na parne avtomobile spet :P

 

... v prenesenem smilu res.

Upamo lahko, da so vse termoenergetske bloke, ki so jih zaprli, lepo konzervirali, da se jih lahko po hitrem postopku spet zalaufa, ker ljudje še vedno mislijo, da če je premalo vtičnic za polnjenje avtomobilov, toplotnih črpalk, klim...itd ., samo priključiš električne razdelilce in podaljške... in vse samo enostavno priključiš... sej elektrika je pa itak že v vtičnici....   :D 

Popravljeno . Popravil Zivnorc
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, franc pravi:

Kakor jaz sledim temu, bo potrebno še malo počakati, da se "stvari" uredijo. Splača se, če se voziš po mestu in imaš možnost "filanja" doma, daljše fure pa zaenkrat več ali manj odpadejo. Hibridi so pa baje brez veze (pa še predragi) , razen če se voziš 10-20km na dan (po mestu) . Mene električni do nadaljnega (še) ne zanimajo.

lp

zato bi pa imel hibrida ..čisto električni me ne zanimajo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 minutami, Zivnorc pravi:

... v prenesenem smilu res.

Upamo lahko, da so vse termoenergetske bloke, ki so jih zaprli, lepo konzervirali, da se jih lahko po hitrem postopku spet zalaufa, ker ljudje še vedno mislijo, da če je premalo vtičnic za polnjenje avtomobilov, toplotnih črpalk, klim...itd ., samo priključiš električne razdelilce in podaljške... in vse samo enostavno priključiš... sej elektrika je pa itak že v vtičnici....   :D 

pa ne samo to..elektrika zna tudi počakat, da jo vzameš ko jo rabiš recimo ponoči :P

jaz sicer smatram, da smo prehitro obupali nad jedrsko energijo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, maus pravi:

zato bi pa imel hibrida ..čisto električni me ne zanimajo

Kakor sem jaz sledil (raznim testom ipd) je to čisto brez veze. Bistveno dražje, pa še en kup, bolj ali manj, "mrtve teže" prevažaš okoli. Bolj smiselno kupiti nekaj "downsizanega" . Ceneje, pelješ se enako, poraba pa je podobna. Bo pa to aktualno, če bodo začeli omejevati dostop v mesto ipd (kar po velikih mestih po evropi že počnejo) .

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, DAMI34 pravi:

pa ne samo to..elektrika zna tudi počakat, da jo vzameš ko jo rabiš recimo ponoči :P

jaz sicer smatram, da smo prehitro obupali nad jedrsko energijo

Po mnenju strokovnjakov, ki so strokovnjaki na tem področju, je jedrska energija daleč najbolj zelena.

 

...in tudi energije je več kot dovolj, če bi jo smotrno koristili in se odpovedali pretiranemu luksuzu.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, franc pravi:

Kakor sem jaz sledil (raznim testom ipd) je to čisto brez veze. Bistveno dražje, pa še en kup, bolj ali manj, "mrtve teže" prevažaš okoli. Bolj smiselno kupiti nekaj "downsizanega" . Ceneje, pelješ se enako, poraba pa je podobna. Bo pa to aktualno, če bodo začeli omejevati dostop v mesto ipd (kar po velikih mestih po evropi že počnejo) .

lp

če imaš priključnega hibrida, in službo daleč do 20 km v eno stran se lahko skoz voziš na elektriko in filaš čez noč v garaži ... za daljše fure je p ahibrid praktičen, saj se nobenmu ne da čakat 4 ure za filanje .. se pač fila med vožnjo na bencin in ko je pouhn, se spet pelješ cca 100 km na elektriko, ki si jo nafilal z vožnjo na bencin ... edino to me zanima .. ostalo zaenkrat ne

p.s.

itak še 3,5 pol pa penzija ... :jezik: 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bral sem nek test, kjer so priključni hibrid uporabljali daljši čas. Kratke vožnje, če ne voziš hitreje kot 60km/h, če ne rabiš gretja ali hlajenja, se splačajo. Pri vsem ostalem, pa se zažene motor. "Pod črto" je bil zaključek, da je bolj zguba kot korist in zelo specifična zadeva. Če pa nimaš domačega priključka, je pa čisto neuporabno (ne glede na to kje in kako se voziš) .

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moje razmišljanje je sledeče: iz ekološkega stališča (neposredno onesnaževanje okolja - zrak) je lektrični avto vsekor zanimiva alternativa, vendar dokler je elktrična energija pridobljena iz obnovljivih virov; dokler pa je še kar precejšen delež el. energije iz termoelektrarn, pa zadeva ni več tako čista. Naslednji pomislek je razgradnja oziroma odlaganje iztrošenih baterij. Potem je tu čas "polnjenja" baterij, ki se sicer skrajšuje, vendar samo za predstavo - greste na družinski izlet ali vikend, petek popoldan ali sobota dopoldan, avtocesta proti obali, če bi bilo samo polvica vozil električnih in bi po potrebovali polnjenje na polnilnih postajah ob avtocesti (ja kot je že @Zok omenil, klima tudi rabi el.energijo, tudi ko avto stoji v kolni uro ali več ...), pa da imate s seboj še malega junaka, si ne znam predstavljati povsem, kdaj bi prišli na željeno destinacijo.... Največjo oviro pa vidim v obstoječem elektro distribucijskem sistemu. En (ali nekaj dest) avtov napolnit z električno energijo ni neka velika težava - težava bi nastopila, ko/če bi v kakšnem naselju a-la Štepanjc, Fužine, ... recimo vsaj polovica prebivalstva obstoječe avte zamenjala z električnimi ... bi v neposredni bližini potrebovali kar malo elektrarno oziroma en 400kV daljnovod samo za njihovo polnilnico! Nea bo šlo tako enostavno, zato je tudi moje mnenje, da gre predvsem za politični projekt, medtem ko je IMO realna alternativa vodik.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 38 minutami, maus pravi:

če imaš priključnega hibrida, in službo daleč do 20 km v eno stran se lahko skoz voziš na elektriko in filaš čez noč v garaži ... za daljše fure je p ahibrid praktičen, saj se nobenmu ne da čakat 4 ure za filanje .. se pač fila med vožnjo na bencin in ko je pouhn, se spet pelješ cca 100 km na elektriko, ki si jo nafilal z vožnjo na bencin ... edino to me zanima .. ostalo zaenkrat ne

p.s.

itak še 3,5 pol pa penzija ... :jezik: 

... je treba tule malo seštevati...   :hmm: 

....vožnja na bencin = 6l bencina/100km ...

... vožnja na elektrika = 0l bencina/100km

...vožnja na bencin + filanje akumulatorjev = 13l/100km

...končna računica + 1l bencina več/100km...    :P

 

...ok... tole je napisano na pamet... ampak verjetno si doumel bistvo, k kkšne stvari mal bolj počas dojemaš...   :P   :lol1: 

 

Hočem reči, da se v hibridu ne filajo baterije kar tako iz zraka...   :P  ampak polnilnik porabi precejšen odstotek goriva za polnjenje baterij. ... ne rečem za povratne sisteme, kjer zaviralni učinek izkoristijo za polnjenje baterij, ampak, če pa polniš samo na bencin, je pa račun preprost .... energija je energija.... ne moreš je dobiti iz nič...   :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!