Jump to content

Aprilia AF1 Futura


Recommended Posts

sm js uprašanje tolk bol zastopu. res morš 2x prebrat... mislim d ga zanima če je kaka razlika če npr. kuriš dvotaktol al pa kakega motula. tvoj motor zdj ko kuriš tts težko pride pr obratih do rdečega območja - tj. okoli 10000 1/min? vrjetno ti pa vleče kr vredu tja do 5000, ne? no, če daš kako boljše olje not npr. motul, motorex(ki JE PROPADU) ipd. bo motor bol elastičen, bolj rad se bo vrteu kr je izgorevanje pri takih oljih dost bolša ko pri kakem ttsu. ne delajo se ologe, ne kadi se, auspuh ni zamaščen mazalni efekt je pa enak če ne celo boljši. kar je vsekakor zelo zdravo za mašino. če maš svoj motor res rad, dj raskiri dodatnega jurja na 5 keslou bencina kr boš zelo zadovoljen k bo šou, ne bo ribnu tk hiter, pa še mašina bo bol veselo predla. js vem. mi je zaribu. :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Zok

    28

  • bugiman

    18

  • Jerry_exc

    6

  • _LuX_

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

najprej bom vzig nastelu, k res noce it cez 9700 rpm... aja rdece polje se mi zacne pri 10750, najvecjo moc pa naj bi dosegel pri 11300 rpm??? kr neki... vglavnem, ko bo vzig nastelan bom vidu kok se bo masina obnasala, ce ne bo vredu pa bom se olje zamenju, sam zdle mam se 3/4 tanka TTSa, tk d to se ne bo kr kmalu... bom vidu. aja, svecko sm menju, NGK B10EG (1.528,00 sit - Euroton), masina lepse deluje, celo malo bolj elasticna se mi zdi, glede obratov pa je isti smorn - pri 9700 mu zmanjka, 150-160 pa je ze iber velik, k tud potegne ne tak ko ponavad. ce slucajno neb bil vzig, bi lahk bli batni obrocki ze bolj obrabljeni?? k bati naj bi se na teh masinah menjavali na 13000-15000 km... :?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ok, vzig sn nastelu, sam tak, bl od oke (beri: prestavu sn ga na sredino, prej sn ga mel cist nazaj). rezultat je delno razveseljiv: masina je bolj elasticna, v srednjem obmocju ima vec navora, deluje normalno (kot takrat, ko sem ga pripeljal dam, a se je ze takrat vrtel le s tezavo nad 10k), a se vseeno ne doseze vec kot 10250 rpm. vcasih se pa je. tud na mestu (ko navijes gas, pocakas d ti RAVE odpre, pa spuscas sklopko d te izstreli do naslednga semaforja :D ) se ne zavrti cez 10.250. res pa je, da sem menjal kompleten vzigalni sistem, ki je zdaj od RS 125 (a je mozno da ima blokado obratov??). al je krivo mogoce olje (se vedno kurim 3 al pa 4 al pa mogoc tud 5 let starega TTS-a)???

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ammmm ne, ni zaribu. magnet mi je razcefukal... ...71 kSIT nov... :D :roll: kr neki. rabljenga se baje dobi od 10k naprej... morm pa priznat, d je (razen vzigalnega sistema) zelo vzdrzljiv stroj!! :P :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Torej, ribnila mi je aprilia AF1 Futura (agregat Rotax 123). poknila sta oba batna obrocka, zagrabilo jih je med bat in izpusni kanal, ju razlomilo, na batu sem nasel 3 kose, v izpuhu dva, centimeter obrocka pa sploh nisem vec nasel. bat je totalka (slika). cilinder ima puso iz GUSa, ki je rahlo popraskana (a le povrsinsko). prejsnji bat naj bi bil 53,99 mm, naj pa bi imel ze nov malo prevec tolerance (tako je rekla prejsnja lastnica), in baje je mehanik rekel, da bo tako masina laufala le okrog 20.000 km, ce se ne bo vrtela nad 12.000 rpm (pa 20.000 km je ja iber za en bat pri 125cc 2T cestaku s 34 konji?!? :huh: :blink: ). zdej ko mi je bat sou, pa sem v dilemi, kaj naredit. fotko je bil mehanik vcasih, pa je reku d bi blo najbols menjat puso (najbols bi blo kr celo masino menjat, a ne :P :D ).

obstajajo 4 velikosti batov: 53.98, 53.99, 54.00 in 54.01 mm. razmisljal sem, da bi dal cilinder polirat (0,01 mm) in ubodel 54,01 mm bat. a je to pametno, al bi res moral menjat puso ($$$!!! :( )?

obstajajo t.i. "špicbati", ki so zgoraj visji, za vecjo kompresijo, imajo pa en sam obrocek. kako je s temi bati (kok procentov/konjev ti dodajo na moci, kok so kej vzdrzljivi)??

kaksna je cena novega bata in obrockov za to masino??

glavo sem znizal za 0,5 mm (kompresijsko razmerje povecal iz 14,2:1 na 16,3:1). koliko se bo to (v stevilkah) poznalo na moci, in kako se to racuna? aja, BTW; glava je spodej ravna ko spegu - ziher bo dihtalo do zadnjega procenta!

koliko je okvirna cena, ce bi sel motor prodajat (nova barva, bl boga zadnja guma, 27.000+ km, letnik 91, 125 ccm, 34 konjev, 180+ km/h, DPM izpuh, custom stevilcnice (prej do 200 km/h/13000rpm, zdaj do 220km/h/14000rpm B) , vidi se, da je bil ze razbit, ceprav je popravljen), malo butnjen rezervoar)?? a se mi ga sploh splaca prodat, ce kupim nov bat??

najlepsa hvala za odgovore!

LP, Zok

Link to post
Share on other sites

Na mehaniko se bolj slabo spoznam, sam kar se pa prodaje tiče mislim, da se ti ne splača k za tak motor ne boš dobu kakega resnega dnarja, no vsekakor javi kako se je stvar istekla in srečo pri popravilu/prodaji!! B)

Link to post
Share on other sites

.....pa je bil bat pri servisiranju pravilno not dan?(beri orijentiran)......

daj malo bolj razloži, kje je ta puša iz gusa na cilindru.....mogoče si mislil pušo na ojnici?

poškodbe na batu so sicer karakteristične za nepravilno orijentiran bat v cilindru.......

Link to post
Share on other sites

Glede na to da je motor star 12 let sem mnenja da te zna priti kvalitetno popravilo več kot pa bo vrednost motorja ob prodaji. Zato če ne misliš vsaj še 10kkm naredit po popravilu se ti ne splača popravljat.

Kolikor jaz vem se pri 2T aprilijah generalka dela na 16kkm. :unsure:

Link to post
Share on other sites

obstajajo t.i. "špicbati", ki so zgoraj visji, za vecjo kompresijo, imajo pa en sam obrocek. kako je s temi bati (kok procentov/konjev ti dodajo na moci, kok so kej vzdrzljivi)??

kaksna je cena novega bata in obrockov za to masino??

Za začetek vprašaj pooblaščenega serviserja...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

BMW, bat je bil pravilno orientiran, pusa pa je okoli bata (nej bi bila nikasil obloga, a zgleda da je ze enkrat prej ribnil, in so cilinder podrejali iz 54 na 60 mm, in vstavili puso, da ima spet premer 54 mm). po podrobni analizi (sem imel dosti casa :D ) sem ugotovil, zakaj je stvar ribnila. na batu sta dve kajlici, ki drzita obrocka, da se ne suceta za brezveze. ena kajlica je bila malo not zabita (globlje), tako da se je obrocek lahko prakticno prosto sukal po utoru bata. in ko se je zasukal toliko, da je njegov konec prisel do izpusnega kanala (ki je najvecji kanal v cilindru), je imel obrocek toliko prostora, da je na poti dol "skocil" ven, in ko se je bat spustil tako nizko, da je obrocek butnil ob steno (puso), kjer je konec izpusnega kanala, je začohalo. tk da je v bistvu tvoja teorija o orientaciji bata bila pravilna, ceprav je bat sam bil pravilno obrnjen. ASSO bat pac. :angry:

SymRu, v Celju je pooblascen serviser le Bozic, ki mu pa ne zaupam - prevec zgodbic krozi o njemu :( , slisal pa sem, da je zadnje case neki propadel, al ka je ze blo??

Hanzi, imas prav. nov cilinder stane 390 evrov, bat pa se nadaljnih 100. tok zdele sploh vreden ni. :( bom pa imel motor se eno sezono (ceprav ga neb mel, ce mi nebi zaribal :angry: ).

torej, zastonj sem od kulega dobil en bat od 125 cc kroske (ne vem tocno katere, za sabo ima 20 ur delovanja in pa nove obrocke), fora pa je, da ima aprilia 15 cc sornik, ta bat pa 14 mm. verjetno bom kupil kar drugacen iglicni lezaj (dosedanji ima not. premer 15 mm, zunanjega pa 19 mm, rabil bi pa 14/19 mm). verjetno se ne da bata prirediti, da bi pasal not 15 mm sornik, kajne?? vem da cudno izgleda, kake bedarije pisem, a imam med strojniki neke hude veze, tako da... ...kr neki. :)

bat je imel premer 54,5 mm, pa smo ga vrgli na struznico, tako da ima zdaj premer 54 mm, in gre v cilinder relativno na tesno (bolj na tesno kot prejsnji, zaribani, in bolj na tesno kot 53,98 mm bat od KMX-a), debelina obrockov pa je 0,65 mm (zelooo tanki so!!), dva komada, povrsina pa se sveti, kot bi bila kromirana, izgleda da je na njih nikasil obloga. vglavnem, prsraufu sem glavo na cilinder in poskusil kompresijo - hudoooo dihta, bolj kot KMXov, ki je bil cisto nov!! verjetno ne bom dal puse niti pohonat. sicer ima nekaj risov, a je najgloblji globok manj kot 0,2 mm.

fora pa je, da je originalen bat zgoraj izbocen za 3,3 mm, ta pa je popolnoma raven, rob pa je 1 visji. to je priblizno enaka kompresija, kajne?? bat zanesljivo ne bo tolkel ob glavo, se ima pribl. 1,5 mm rezerve. ;)

torej - razlika med batoma:

ASSO bat: debelina obrocka 1 mm, izbocen zgoraj za 3,3 mm, 15 mm sornik, bat kar pade skozi cilinder.

bat od kroske: debelina obrocka 0,65 mm, veliko globlji utori in sirsi obrocki (nicasyl obloga??), zgoraj raven, 14 mm sornik, zgornji rob 1 mm visji, v cilinder gre spodaj nekoliko tesno, drugace pa se giblje neovirano - bi se dalo urediti s struzenjem.

a naj vgradim ta bat (ki razen sornika popolnoma ustreza cilindru v vseh dimenzijah), ali naj raje kupim originalnega, ki pa bi imel veliko vecjo (preveliko) toleranco?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ammm, bat sem dal priredit (povecat vrtino za sornik + vrezat utore za "šplinte" - tisti sponki, ki držita sornik na svojem mestu), grem cez 2, 3 ure ponj. igličnega ležaja dimenzij not/zun 14/19 mm sploh nihce ne izdeluje (trgovina GITA celje, specializirana za jermene, tesnila in lezaje, smo neki po katalogih gledal).

cilinder sem dal honat.

original bat (28.500,00 sit - AvtoTriglav) ma po uradnih podatkih (vir: Vertex) izboklino 3,2 mm, krosov pa ima rob 1 mm višje - pomeni, da je v povprecju apriliin bat 0,0667 mm višji, torej se na kompresiji ne bo dosti poznalo (-0,2:1).

glavo sem znižal še za 0,3 mm (skupaj za 0,8 => kompresija 17:1).

moč se pri manjših spremembah kompresije računa linearno. tk d zdej ma baje okrog 41 konjev (prej 34). ja ql, ne... :)

bom poročal naprej ko bom stvar sestavil nazaj skup.

aja, še neki. tesnilo za glavo je hin. prej je bila gumica (62*2 mm, silikon). a bi loh dal not kr temperaturno obstojen silikonski kit pa fajn zategnu pa počaku d se 100% posuši?? to mi je štorman bojan (letos ne tekmuje zaradi poškodbe noge) pravil d ma to na tekmovalni skuti tak narjen pa d tak že skoz dela, k ma tuk znižan vse d niti nima placa za dihtungo... :blink:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ze laufa 1114 km (Sigma Sport BC 800, resetiran preden sm masino skup sestavu). prve pol ure sem ga laufu na mestu pri 1500-3000 rpm, pol naslednjih 120 km z zaprtim RAVE ventilom NIKOL nad 6000 rpm, pol sn ga 2x, 3x naspanu do 160 km/h na eni ravnini (nisn se mogu premagat, pa se trokiru je nad 8000 rpm, k je mel svecko totalno hin), pol naslednjih 80, 90 km sn ga spet sparu, pol pa sn mal po gasu dal, pa sn bil kr navdusen, ja. Zdej mam ventil do konca odprt, k drugac rabi full casa d ga odpre (vec ko sekundo), pa se strom mi zre, mam pa AKKU totalka hin.

udelezil sem se ucne ure ulice v celju 13. 6. (Brane Legan), pol nazaj grede sem su pa na avtocesto (Celje-Dramlje), pa ga naspanam, 165 takoj not, pol od 170 pa traaaajal do 175, k mu je obratov zmanjkal (15 zobnik mam spredaj, original je 16, ko bom menju bom dal pa 17), vglavnem, max speed je bil 175 km/h. pol se pelem skoz trnovec, pogledam na stevec, utiprasica, 165 km/h!!! pa to cist na izi, sploh prcakvau nism!! in fora je, da zarad ttga blesavga zobnika dosezem 170 povsod, 175 pa nikjer! :D :rolleyes: B)

drugace pa bi reku, da je teh 42 konjev kr realnih. kompresija iz 14.2:1 (34 konjev) na 17:1 (41 konjev), pa DPM izpuh recmo d se MAL doda zravn, pa odprt airbox (ceprav je to bol za sound ko kaj drugga), pa mal igle nastelane v uplinjacu, pa je pomoje kr okol 42, ce ne se mal vec. ma pa navora velik vec ko prej, v celem rezimu voznje. aja, BTW, original bat+sornik, brez obrockov, tehta 150 gramov. ta bat k ga mam zdej not s sornikom tehta 125 gramov (tudi brez obrockov) - to je 16,7 % razlike!!! ;) B) :lol: :ph34r:

ce kje obstaja Drag Race, kategorija do 125 ccm, se kr prjavim!!! ;) B) :ph34r:

Link to post
Share on other sites
Kolikor jaz vem se pri 2T aprilijah generalka dela na 16kkm. :unsure:

ne nimas tocnih podatkov. pri 12.500 se dela generalna. ti povem iz lastnih izkusenj :D

no ja druga pa res pise v servisni da se pri 16.000.

sam jes jim ne verjamem vec.

od zdej naprej jes tisto knjigico bolj za rezervo jemljem :D

Link to post
Share on other sites
Hehe, potem bom mogu kr original cilinder in bat nosit v nahrbtniku :D Nikol ne veš, kaj se lahko zgodi pri tej kvaliteti :P

pa ne pozab gasilnga aparata :D

sej ves, za vsak slucaj.... :unsure:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




  • Similar Content

    • Maniac
      By Maniac
      Engine: Rotax 122 single cylinder 2-stroke. Aluminium cylinder with Nikasil liner. Fuel: Unleaded petrol. Bore x Stroke: 54mm 54,5mm Total displacement: 124,8cc Compression ratio: 12,5:1 Maximum power at the crank: 11 kW and 16 kW Maximum torque at the crank: 12.2 Nm @ 8000 rpm (11 kW) and 16 Nm @ 9750 rpm (16 kW). Fuel system: Dell’Orto VHST 28 carburettor. Ignition: Electronic CDI ignition. Starting: Kick start. Generator: 12V-180W Lubrification: Separate mixing with variable displacement, volumetric pump. Gear box: 6 speed. Ratios 1st 10/30 2nd 14/29 3rd 17/27 4th 19/25 5th 21/23 6th 22/21 Clutch: Multi-plate wet clutch. Primary drive: Helical gears. Ratio: 19/63. Final drive: Chain. Z 16 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (11 kW); Z 15 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (16 kW). Frame: High strength steel frame with double trellis beam and double cradle. Detachable seat frame. Front suspension: 40 mm upside down hydraulic fork. Wheel travel 260 mm. Rear suspension: Steel swingarm. Hydraulic monoshock with piggy back cylinder. Wheel travel 270 mm. Brakes: Front brake 260 mm disc. Floating caliper with two parallel pistons. Rear brake 220 mm disc. Floating caliper with single piston. Wheels: Front wheel Aluminium, 3.00x17”. Rear wheel Aluminium, 4.25x17”. Tyres: Front tyre Pirelli Diablo, 110/70x17”. Rear tyre Pirelli Diablo, 150/60x17”. Dimensions: Overall length 2,165 mm. Overall width (at brake levers) 850 mm. Overall height (at mirrors) 1,390 mm. Seat height 870 mm. Wheelbase 1,480 mm. Dry weight: 115Kg Fuel tank capacity: 10 litres (including 1.3 litres reserve). Cooling: Liquid cooled. Intake: Reed valve. Maximum speed: 115 kph (11 kW); 120 kph (16 kW). Emissions: Euro 3 (11 kW and 16 kW). Other: Other characteristics Essential multifunctional instrument panel. Colour schemes Off Black
    • poggy
      By poggy
      mene pa zanima, če kdo kej ve o tem motorju?

      dans sm vozu mx 50, pa sm ful navdušen nad tem mopedom, sam je mal prepočasen.

      zanimajo me karakteristike motorja, kak se je voziti z močnejšo različico itd.







      P.S.: pred objavo sem uporabil iskalnik :D :D :D :D :D :D
    • mopedfan
      By mopedfan
      Zanima me ali imate izkušnje s tem motorjem?
      Me zanima ali ima ta motor kakašno serijsko napako a la Aprilia Pegaso in dihtunga glave...?

      Povsod ga označujejo kot dobro touring mašino. Tudi sam sem ga vozil in mi je všeč.
    • toxico
      By toxico
      kupil sem si tole.Bil naj bi letnik 94 kje naj izvem če je res.Prvo mi je nagajala prednja zavora spustil sem zrak dolil olje in zdaj prime ravno prav.Zanima če se se sploh še dobi kakšne rezervne dele nove.Kje bi dobil kakšno knjigo za ta motor.In še nekaj mi nagaja , ko je prižgan ne morem prestavit v neutralno oziroma zelo težko, ko ga ugasnem gre brez problema v nevtralno.Zanima me tudi tisti pokrov na rezorvarju za olje ali je to za celoten agregat ali za kaj drugega.Kakšno hlajenje ima voda olje ali...In kakšno olje naj kupim za agregat.
    • Python
      By Python
      Mal brskam po bikepctures,in ugledam serijo 125ccm mopedov tuareg.zdej me pa zanima ce mogoce kdo ve kej vec o tem motociklu,a sploh je ksn take vrste v sloveniji,itd?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!