Jump to content
  • Sign Up
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • Zivnorc
      ...sem našel tole temo zdele...Nisem je v celoti prebral....samo nahitro preletel. KOOOONČNO je nekdo omenil centralizacijo mas (od tega posta naprej nisem več bral, zato se opravičujem v naprej, če bom kaj napisal, kar je že napisanega) Po kmečko napisano pomeni centralizacija mas kopičenje mas v neko masno središče. Bolj kot so posamezni deli (posamezne mase sestavnih delov) postavljene iz masnega središča, večja vtrajnost (vztrajnostni moment) nastane med premikanjem (po posameznih oseh). En tak slikovni primer.... recimo pri mažoretkah, ko vrtijo palice med prsti: Njena palica ima neko maso. To palico vešče vrti med prsti. Zdaj, če bi bila palica daljša ali težja, težje bi jo zavrtela ali zaustavila med prsti. Če ji damo palico istih dimenzij in iste mase , vendar bi ji namestili dve uteži na konca palice (ista skupna masa palice skupaj z utežmi, kot palica, ki jo je vrtela prej), bi to palico mnoogo težje zavrtela ali zaustavila, kot prejšnjo palico, bi se pa palica lepše vrtela.... oz. ravno obratno, če bi ji ti dve uteži porinili na sredino palice, bi jo z lahkoto zavrtela ali zaustavila.... vztrajnosti pa palica ne bi imela nobene, tako, da bi se palica nekje med preprijemanjem med prsti zaustavljala...in bi jo težje vrtela...in bi palica opletala in se zaganjala med vrtenjem. ...no in na tem principu delajo žiroskopske sile na kolesih in raznih drugih  vrtečih se motornih delih. Tudi glavna motorna gred mora imeti neko maso, da premaga silo stiskanja zraka v cilindru.... težja, kot je glavna gred, bolj gladko teče motor, vendar se počasneje zavrti in zaustavi.... tak motor lepo laufa na nizkih obratih. Če je gred lahka...z majhnim vztrajnikom (dirkalni oz. hitrovrteči motorji), se ta motor mnogo hitreje zavrti in zaustavi.... na nizkih obratih pa se zaganja...oz. lahko tudi crkne ...pri speljevanju, recimo. Centralizacija mase samega motocikla pomeni točno to, kar sem prej napisal. Gremo naprej: Višje/nižje težišče motocikla: Nižje kot je težišče, bolj je motocikel stabilen. Nasprotno od stabilen, pomeni labilen. Bolj kot je labilen, lažje se ga zmakne iz neke mirovne lege. ...in motocikel se med vožnjo ( ko že delujejo dovolj velike žiroskopske sile koles) pelje stabilno. S countersteeringom ( ja spet ta prekleti in prepovedani izraz) spodneseš spodnji del motocikla v stran, da se motocikel nagne in začne zavijati. Kot sem napisal, nižje, kot je masno središče, večjo silo potrebuješ, da to nizko središče "spodneseš" v stran...in ravno obratno, višje, kot je postavljeno masno središče, z manjšo silo "rukneš" motocikel v stran.....in tako motocikel postane bolj agilen. Kmečki primer: Postavi macolo na tla, tako da  štil štrli navpično v zrak in s prstom drži na vrhu štila ( da je macola pač stabilna, da se ne zvrne na tla).... in jo z brco brcni pri tleh toliko, da jo spodneseš .... auč. ... no... in potem naredi drugi poskus tako, da je macola s štilom na tleh in jekleni del štrli v zrak in jo spodnesi z brco pri tleh...(moral bi zamenjati vrstni red tega poskusa, ker si boš pri prvem delu poskusa zlomil prst in drugega dela poskusa ne boč mogel narediti). ... ravno tako predtek. Več kot je predteka, bolj stabilne so prednje vilice (zamislite si paralelogram sil, ki delujejo v križu motorja.... ne bom obširneje razlagal ali risal... ker mi zmanjkuje cajta) in s tem tudi motocikel. ... ste omenjali letala: Bolj kot je letalo stabilno, bolj okorno je.  Stabilno letalo je visokokrilno letalo z nizkim težiščem (pod krilom). Tako letalo potrebuje veliko silo , da se ga premakne iz ravnovesne lege...in se premakne počasi....in se v bistvu, ko preneha zavijati, praktično samo vrne nazaj v premočrtni let. Nestabilno letalo  je mnogo bolj okretno...in če spustiš "komande" ... gre tako letalo "po svoje" Taka letala so akrobatska letala...ali sodobni lovci. Tako sodobno lovsko letalo je tako nestabilno, da če mu odpove elektronika, ne bo letelo daleč. .... akrobatsko letalo pa stalno popravljaš z mikropopravki "palice" ... pri stabilnem letalu pa lahko, ko ga "natrimaš", spustiš komande in leti praktično samo od sebe. ... zdej pa res nimam več cajta.... in upam, da sem dovolj slikovno opisal osnovo delovanja teh sil, ki nastajajo pri vožnji motocikla.  
    • ligenjček
      na pisti se ja ne vozi v kontra smer... (hec ) meni je bol zabaven desni krog se dosti voziš tu okrog? 
    • DAMI34
      13-16.sept   in komplet do sedaj  
    • DinDiin
      Mm je navajen, k se skos po tleh vala,je cist v formi. Tko da tut to je za neki dobr
    • DAMI34
      neko trolanje tule mi je podobno izjavi, ko se str ata vozi po AC in pizdi: lej vsi vozijo kontra, kok so neumni  
  • Similar Content

    • Roman AT
      By Roman AT
      2. Srečanje Lastnic in lastnikov Africa Twin motorjev, 25.05.2019 v Slovenski Bistrici.
       

    • gtgs
      By gtgs
      Še nikjer nisem zasledil te teme, če pa slučajno že kje obstaja, prosim moderatorja, da jo pravilno umesti.
      Včerajšnja popoldanska vožnja se je malo zavlekla ...



      Ne hodi v gozd brez motorke!



       
    • BIF
      By BIF
      Fantje na dveh kolesih to že obvladajo. Čas je, da še "traktoristi" poizkusimo....
      http://www.goeasttour.com/
    • marins
      By marins
      Zdravo,
       
      kot sem že prebiral forum, se na žalost strinjam z vsem napisanim glede "ne"kvalitete kitajskih ATV-jev.
       
      Kupil sem kitajski ATV 50ccm s centrifugalno sklopko (beri: zadeva je nova - manj kot 1 mesec star), na žalost se pa sine bolj malo vozi zaradi nenehno strgane vzmeti v sklopki.
       
      Iz servisa mi nenehno pošiljajo nove vzmeti, vendar se po cca. 15min. vožnje le-ta strga. Ker sem že malo obupal nad zadevo, tamal si pa zelo želi obdržati štirikolesnika, me zanima, če se da zadeva rešiti na kak način? Zakaj se vzmet trga?
       
      Ima kdo podobne izkušnje. S štirikolesnikom se od časa nakupa ni peljal več kot 2 ure, zaradi servisiranja.
       
      Hvala za odgovore.
       
      Lep pozdrav,
      Marin.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!