Jump to content

KTM EXC 530 Six Days - obnova motocikla


IZTOK

Recommended Posts

pred 35 minutami, IZTOK pravi:

Sem probal zvijat in drži. Če se bo še kdaj kje zlomilo, na tem mestu sigurno ne več.

Takšne "zvare" plastike dodatno ojačaš s tanko kovinsko mrežico, ki jo zatopiš na notranji strani, da ne kvari izgleda.

Sicer pa :worship: za oddelano in objavljeno.

Edited by MiNa
Link to comment
Share on other sites

Super si se lotil obnove, trenutno ena izmed najboljših tem na MS :worship:

Glede napenjalca verige, bi se ti morda splačalo pogledat ročni napenjalec verige od ameriškega proizvajalca DirtTricks, naj bi rešil vse probleme ki jih ima original.

I mam pa samo vprašanje, kje si kupil cevi za uplinjač? Tudi na mojem EXC-ju so potrebne menjave.

Link to comment
Share on other sites

Hvala za vzpodbudo za nadaljnje objave :) Cevi za bencin sem kupil v trgovini Hidra v Mariboru. V Ljubljani pa jih ima Gumitehna. Samo ne izgubi originalnih objemk, ker teh pa nima nihče, razen tiste zatezne na vijak. Jaz sem sicer na eBay kupil 100 kosov raznih velikosti teh objemk za 6 EUR ampak še niso prispele. Za rezervo, če kaj izgubim. Pa na odzračevalne gumijaste cevi, ki odzračujejo glavo motorja in ohišje menjalnika  v ohišje zračnega filtra jih bom namestil. Te so samo nataknjene in se precej rahlo snamejo. To je tako že tovarniško, na žalost. Če se samo ena od teh sname pa bo motor vlekel umazanijo mimo zračnega filtra in to je njegova gotova smrt.

Kar se tiče napenjalca, eno možnost še dam KTM-u, če pa bo spet pričel nagajat pa bom vgradil napenjalec od DirtTricks. Mislim, pa da oni delajo izboljšanega hidravličnega, ki deluje brez problemov. Samo cena pa je zasoljena, 150 USD :whistle:

Edited by IZTOK
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 6 urami, IZTOK pravi:

Hvala za vzpodbudo za nadaljnje objave :) Cevi za bencin sem kupil v trgovini Hidra v Mariboru. V Ljubljani pa jih ima Gumitehna. Samo ne izgubi originalnih objemk, ker teh pa nima nihče, razen tiste zatezne na vijak. Jaz sem sicer na eBay kupil 100 kosov raznih velikosti teh objemk za 6 EUR ampak še niso prispele. Za rezervo, če kaj izgubim. Pa na odzračevalne gumijaste cevi, ki odzračujejo glavo motorja in ohišje menjalnika  v ohišje zračnega filtra jih bom namestil. Te so samo nataknjene in se precej rahlo snamejo. To je tako že tovarniško, na žalost. Če se samo ena od teh sname pa bo motor vlekel umazanijo mimo zračnega filtra in to je njegova gotova smrt.

Kar se tiče napenjalca, eno možnost še dam KTM-u, če pa bo spet pričel nagajat pa bom vgradil napenjalec od DirtTricks. Mislim, pa da oni delajo izboljšanega hidravličnega, ki deluje brez problemov. Samo cena pa je zasoljena, 150 USD :whistle:

Hvala za info!  Za napenjalec verige pa sem imel v mislih njihov ročni model za cca $90: http://dirttricks.com/shop/chain-tensioner/ktm-timing-chain-tensioner/

Link to comment
Share on other sites

Danes sicer ni bilo veliko časa. Premeril sem oljno črpalko. Navodila pravijo maksimalno 0,20 mm zračnosti med rotorjema in isto med zunanjim rotorjem in ohišjem. Pri meni je naneslo med 0,05 in 0,10, natančneje ne morem zmerit.

Potem sem odstranil ventil za regulacijo oljnega tlaka ( minimum oil pressure valve ). Vzmet, ki stiska jekleno kroglico v ventilno ohišje mora biti dolga minimalno 23,5 mm. Moja znaša slabih 24, kar je še sicer znotraj specifikacij. A jo bom raje menjal.

Nato sem šel menjavat oljni tesnilni obroč na gredi ročice menjalnika. KTM ima vse semeringe z pločevinastim ohišjem. Ti sicer lepše držijo, ker navadni radi padejo ven. Dobiti jih ven pa je drugo. Ta je tako majhen in na takšnem nedostopnem mestu, da ne prideš z ničemer zraven. Sicer orodje za izvlačenje tesnil v tega majhnega ne sede. Verjetno je mišljeno, da ga mejaš ko imaš ločena ohišja, ker od znotraj se bi ga dalo enostavno izbit. Pa sem naredil takole: Z Dremlom sem zvrtal v pločevino 1,5 mm luknjico in v njo zavil samorezni vijak. Nato sem si podložil tanko leseno deščico, da sem dobil vzvod in z ukrivljenimi kleščami zgrabil vijak. Zadeva je uspela v tretje, ker dvakrat mi je vijak izpulilo. Ta pleh je zelo mehek. Paziti je potrebno, da ne vrtamo globlje od pločevine. Vijak pa kvečjemu 3 mm globoko zavit, ker zadaj je že ležaj. Poškodoval nisem ničesar razen odsluženega semeringa. Novega sem vstavil z natičnim ključem 24 mm. Leo počasi in spremljat, če gre not ravno.

DSC_0036.JPG

Link to comment
Share on other sites

pred 16 urami, miklavc pravi:

Hvala za info!  Za napenjalec verige pa sem imel v mislih njihov ročni model za cca $90: http://dirttricks.com/shop/chain-tensioner/ktm-timing-chain-tensioner/

Tale je hidraulicni. K tej ceni pristej se zasoljeno postnino. Na eBay znese skupna cena 150 USD. Bom ga pa sigurno kupil, ce bo zatajil se ta nov KTM ov napenjalec. Upam pa na to, da je KTM po vseh teh letih uspel odpravit napake na svojih. Je le precej cenejsi, 1/3 tega aftermarket napenjalca.

Link to comment
Share on other sites

Sam sem si pred leti za odstranjevanje O-ringov pri obnovi Vanosa dokupil tole orodje in s tem se lepo pride za rob ohišja oljnega filtra ter ga samo povlečeš vn.

bs096_large.jpg

 

Drugače pa pohvale za projekt, tudi sam z veseljem spremljam.

 

 

Lp, Samo

Link to comment
Share on other sites

pred 9 minutami, Nightmare pravi:

Sam sem si pred leti za odstranjevanje O-ringov pri obnovi Vanosa dokupil tole orodje in s tem se lepo pride za rob ohišja oljnega filtra ter ga samo povlečeš vn.

bs096_large.jpg

 

Drugače pa pohvale za projekt, tudi sam z veseljem spremljam.

 

 

Lp, Samo

Jaz si bom sam napravil izvlecno orodje za ta filter. Me je pa presenetil, hudirmano zafurana zadeva. Jaz bi predlagal, da KTM ovi inzenirji gredo vsakih par let k serviserjem v prakso, da bodo na svoji kozi skusili svoje mojstrovine.

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Filter spuliš s kleščani za segerjeve obroče (samo dovolj "ostre" morajo biti) . Drugače pa ga preluknjaš s šilom ali majhnim izvijačem (v "utoru" ) zakriviš kos žice... in gre ven brez problema. Jaz sem si naredil klešče iz odsluženih klešč za papirne sponke.

lp

Link to comment
Share on other sites

Jaz bom namestil mocan magnet na konec odsluzenega izvijaca. Plocevina na filtru je magnetna. Z klescami za segerjeve obrocke ni slo pa mam Uniorjeve. Lahko bi tile federzepli vsaj kak utor vdelali v poglobljen del filtra. Se bolje pa bi bil plocevinast metuljcek in ga zgrabis z navadnimi klescami.

Link to comment
Share on other sites

dober si, kapo dol. Ti bi lahko imel KTM servis, stranke maš zagarantirane :D

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

bolj kot kaj druga se čudim da si sploh kupil tako podrtijo :)

Če bi imel servis mu ga noben nebi plačeval, ker noben ne zna cenit če si nekdo vzame nekaj več časa in na koncu tudi denarja.

Raje imate vsi skupaj da je čimceneje na koncu pa tako kot je poslikano v tej temi... Hitro pa dobro to pri šraufanju ne gre skupaj...vsaj jaz tega ne znam :) 

 

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, Kawl pravi:

bolj kot kaj druga se čudim da si sploh kupil tako podrtijo :)

Če bi imel servis mu ga noben nebi plačeval, ker noben ne zna cenit če si nekdo vzame nekaj več časa in na koncu tudi denarja.

Raje imate vsi skupaj da je čimceneje na koncu pa tako kot je poslikano v tej temi... Hitro pa dobro to pri šraufanju ne gre skupaj...vsaj jaz tega ne znam :) 

 

Hitro in dobro res ne gre. Ampak moj EXC ni podrtija, zakaj si prisel do tega zakljucka? Periferija je zanemarjena ampak vse to je pri takem motorju potrosni material. Sam motor je OK, dobra kompresija, nic ne ropota, ventili vredu in brez opilkov v notranjisti. Moras se zavedati, da ti motorji zahtevajo veliko vzdrzevanja. KTM je po njih dobil nick KratkoTrajni Motor :D. Bat vzdrzi tam med 150 in 200 urami, tovarna predpisuje menjavo na 45 ur. Ojnicni lezaj vzdrzi med 300 in 450 urami itd. Moj je kar vredu za denar, ki sem dal zanj. Skupaj z vlozkom v popravila me ne bo stal vec kot enaki rabljeni v Nemciji ali Italiji. Pa tistega tudi ne kupis v pefektnem stanju. Jaz pa bom imel za enak denar vse precekirano in izpravno, veliko stvari kot so tesnila, semeringi, oringi menjujem zgolj iz preventive. Ce delas sam se izide, ce sam ne znas raje kupi novega. S tem da, tak motor tudi nov stane ogromno ce ti servisira vse serviser.

pred 1 uro, DAMI34 pravi:

dober si, kapo dol. Ti bi lahko imel KTM servis, stranke maš zagarantirane :D

 

:D za stranke bi delal po hitrem programu

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

pred 19 minutami, IZTOK pravi:

... KTM je po njih dobil nick KratkoTrajni Motor :D. Bat vzdrzi tam med 150 in 200 urami, tovarna predpisuje menjavo na 45 ur. Ojnicni lezaj vzdrzi med 300 in 450 urami itd. ...

Za mojega 500exc 2012 je KTM predpisal:

- menjava bata na 105 ur / 50h pri športni uporabi

- menjava olja on filtra na do 15h

Jih ima sedaj 136. Pri 100h so bili preverjeni ventili in so bili dobro znotraj spec. Pač ne dirkam.

Novozelandec (ADVRider) je na enakem tipu na poti okoli sveta je menjal top end pri ca 60.000km.

Primer Honda XR650R letnik ca 2003 (druga kategorija (150kg)):

   menjava olja in preverba ventilov na 1000km

Menih (tu s foruma) je naredil z njo menda prek 100.000 adventure km.

 

Še primer dirkalnega motorja (sicer ne tega segmenta), videl na lastne oči:

Grobnik, MArko Jerman, takoj po dirki so olje izpustili iz motorja (MACO racing team, Yamaha M1)

 

Edited by gsxf750
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, IZTOK pravi:

Hitro in dobro res ne gre. Ampak moj EXC ni podrtija, zakaj si prisel do tega zakljucka? Periferija je zanemarjena ampak vse to je pri takem motorju potrosni material. Sam motor je OK, dobra kompresija, nic ne ropota, ventili vredu in brez opilkov v notranjisti. Moras se zavedati, da ti motorji zahtevajo veliko vzdrzevanja. KTM je po njih dobil nick KratkoTrajni Motor :D. Bat vzdrzi tam med 150 in 200 urami, tovarna predpisuje menjavo na 45 ur. Ojnicni lezaj vzdrzi med 300 in 450 urami itd. Moj je kar vredu za denar, ki sem dal zanj. Skupaj z vlozkom v popravila me ne bo stal vec kot enaki rabljeni v Nemciji ali Italiji. Pa tistega tudi ne kupis v pefektnem stanju. Jaz pa bom imel za enak denar vse precekirano in izpravno, veliko stvari kot so tesnila, semeringi, oringi menjujem zgolj iz preventive. Ce delas sam se izide, ce sam ne znas raje kupi novega. S tem da, tak motor tudi nov stane ogromno ce ti servisira vse serviser.

:D za stranke bi delal po hitrem programu

 

To glede podrtije je bilo sarkastično mišljeno... 

Kaj si kupil tako sam najbolj veš. 

Jaz če nebi sam znal šraufat si motorja sploh nebi mogel privoščit, oziroma bi ga lahko več ali manj samo gledal...

KTM-ovi Excji so pač praktično dirkalniki in dirkalnik rabi svoje vzdrževanje. Vem ker sem kar nekaj časa vozil Karte, kjer sem že po 15litrih menjal bat... ne urah - litrih... pustmo zdej to... Važn da uživaš, vsaj jaz bi :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 3 urami, gsxf750 pravi:

Za mojega 500exc 2012 je KTM predpisal:

- menjava bata na 105 ur / 50h pri športni uporabi

- menjava olja on filtra na do 15h

Jih ima sedaj 136. Pri 100h so bili preverjeni ventili in so bili dobro znotraj spec. Pač ne dirkam.

Novozelandec (ADVRider) je na enakem tipu na poti okoli sveta je menjal top end pri ca 60.000km.

Primer Honda XR650R letnik ca 2003 (druga kategorija (150kg)):

   menjava olja in preverba ventilov na 1000km

Menih (tu s foruma) je naredil z njo menda prek 100.000 adventure km.

 

Še primer dirkalnega motorja (sicer ne tega segmenta), videl na lastne oči:

Grobnik, MArko Jerman, takoj po dirki so olje izpustili iz motorja (MACO racing team, Yamaha M1)

 

Jaz sem na Husqvarni 610 letnik 1996, model, ki se ni imel elektro zaganjaca, pa oljne crpalke tudi ne, naredil 16000 in prodal izpravno. Kupec me cez dve leti in pri 25000 km klice, da je nekaj z menjalnikom narobe, motor je se vedno predel. Olja je slo v motor + menjalnik 8 dl, predpisana menjava na 500 km.

Link to comment
Share on other sites

Danes je bil na vrsti izpušni lonec. Prispela je pošiljka z novo izolacijo. Lonec je potrebno razstaviti najprej na koncu, kjer se priklopi na krivino. Ta del še gre nekako ven, malo potolčemo z gumijastim kladivom in zleze ven. Ampak ta zadnji konec pa je hudičevo težko spravit ven ker je interno povezan z pregrado v dušilcu in vsaj pri meni je bilo malo fušarsko zvarjeno v tovarni in je španalo kot hudič. V ta zadnji del gre izolativni ovoj, ki ga dobiš edino pri KTM. Je pa pohvalno opremljen z samolepilnim slojem, odstraniš zaščitni papir in lepo nalepiš na mrežasto pločevino. Tako ne štrli na vse konce ko vstavljaš tole nazaj v tubo dušilca in se ne trga ob vstavljanju. Za spredaj pa sem naročilo tole http://www.mooseracing.com/products/?partNumber=MFRE10115

Dobiš lepo v tkanino zašit paket izolacije, zgleda kot majhna blazina. Ni steklena volna temveč nek drug material, ki je bolj žilav. To tesno oviješ okoli perforirane cevi in na koncu je par cm širok trak tkanine z nanešenim lepilom. Lepo odstraniš zaščitni papir in konec te klobase zlepiš skupaj. Brez problemov sem jo potisnil v tubo in lonec zaprl. Ravno prave dolžine in debeline. Pa 1/3 cene KTM izloacije.

Naročil sem v USA, prispelo pa iz Nemčije v tednu dni. Poštnina 2,5 EUR. Naj me kura brcne ...

 

Link to comment
Share on other sites

Čez konec tedna sem vgradil nove O-ringe, mrežice za zaščito oljnih črpalk, vijake za izpust olja ... Koer sem šel službeno mimo sem osebno dvignil dele v Grosuplju. Med njimi je bil tudi nov hidravlični napenjalec krmilne verige. Ker mi že pri starem zadeve niso bile čisto logično jasne sem tudi novega takoj preizkusil in glej ga zlomka, tudi ta se zaskoči ko ga stisneš za 8 mm iz čisto raztegnjenega položaja. Enako kot moj rabljen. Kaj sedaj? Bodisi je že nov defekten ali pa sta oba delujoča. Bolj težko verjamem, da bi bil čisto nov defekten. Zato ga nisem vzel, nima smisla menjat če sta enaka po funkciji. Doma sem se bolj detaljno zakopal v KTM servisno dokumentacijo. Tam lepo piše, da se zaskoči na pol hoda ! Motilo me je edino, da se več ne vrne v iztegnjen položaj. Ampak nov isto ne. Ta zaskok na 1/2 hoda je zaradi varnosti, da ne more verige preveč razbremenit, če bi padel oljni tlak. Verjetno pa se zaradi oljnega tlaka ponovno sam raztegne, vsaj predvidevam da je tako.

Prišparal 50 EUR :)

 

Capture.JPG

Edited by IZTOK
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Potem je sledil desni pokrov. Prečekirat sklopko, servis vodne črpalke, servis oljnih črpalk, menjava plastičnih zobnikov, ki jih poganjajo.

Odstranit pokrov je enostavno, je pa potrebno biti nežen z tem odlitkom, ker je zelo tanek. Vodna črpalka je sicer še bila tesna a predvidevam, da tesnil še nihče ni menjal. Motor nima senzorja temperature, alarma ... Not je komaj liter hladilne tekočine. Če spušča in se pregreje se lahko hitro kritično pregreje. Gred impelerja je dobra, menjat bo potrebno zgolj vodno in oljno tesnilo. Preventivno pa še plastični zobnik, ki jo poganja, cena 2,5 EUR.

Potem razstavim sklopko in prečekiram zadeve. Vse vredu razen debeline lamel. Te so 0,2 mm pod specifikacijo absolutnega minimuma. Tudi vzmeti so na 0,1 do 0,2 mm krajše od minimalne dovoljene dolžine. Rabim torej servisni kit. Preverim ceno in me skoraj kap. Original KTM kit stane 269 EUR. Dobi se še kit od EBS ampak mi ni všeč navedba, da so vzmeti za 20 % močnejše od tovarniških. Mehka KTM sklopka naj kar takšna ostane kot je. TRW Lucas tudi ponuja kit. Oba  sta ca 140 EUR. Na koncu sem se dogovoril z ekipo Seleš moto za razumen popust in bo kar OEM.

DSC_0040.JPG

DSC_0041.JPG

Link to comment
Share on other sites

Sledi odstranjevanje dveh oljnih tesnil iz pokrova motorja. Eno je za nožni zaganjalnik. To seveda ni kritično, gred zaganjalnika je daleč nad nivojem olja. Je pa bila pločevinasto ohišje tesnila precej rjavo. Tega se odstrani kar z orodjem za izvlačenje tesnil ali pa, če teka nimate, z izvijačem. priporočam pa, da en star izvijač pobrusite in mu napravite radius, pa nobenih ostrih robov, ker lahko hitro poškodujete aluminijasto sedišče za tesnilo. Potem bo spuščalo olje mimo tesnila, kar pa se da rešit z Loctite lepilom za cilindrične spoje.

Malo težje je odstrani tesnilo, ki tesni dovod olja v motorno gred. Ta je votla in to olje maže spodnji oljnični ležaj. Če tole tesnilo spušča, bo olja, ki maže motor vedno manj, saj bo teklo v menjalnik. Razen tega bo ves oljni tlak prenizek v motorju. To tesnilo je kritično za varnost. Dovod olja v motorno gred so KTM inženirji speljali skozi glavno ohišje motorja v poševno izvrtino pokrova ki se konča v sklopu, kjer je oljno tesnilo. Prvo, kar me moti je, da med pokrovom in ohišjem motorja na mestu kjer je kanal za olje ni ne jeklene puše, ne oringa, nič. Samo običajno papirno tesnilo med ohišjem in pokrovom skrbi za tesnost. Nadalje je kanal točno tam, kamor lahko udariš ob padcu z pokrovom. Dalje si sami orišite predstavo ... Nadzora oljnega tlaka motor nima. Nisem še videl motorja, ki ne bi imel nekih puš in O-ringov za oljne in vodne kanale, ki gredo med sklopi ohišja. Na srečo, bi se verjetno videlo, če bi spuščalo, ker bi teklo tudi ven in ne samo not.

Oljno tesnilo za motorno gred je težko dostopno za puljenje ker se nahaja v poglobljenem delu, pa še majhno je. Uporabil sem preverjeno tehniko ... Lepo počasi, dvakrat premislit in gre brez težav. Ko sem tesnilo odstranil na ohišju ni niti ene praske na tem mestu.

DSC_0045.JPG

DSC_0046.JPG

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Ob ‎3‎/‎14‎/‎2018 ob 19:24, bikez pravi:

Kapo dol. Dobr si. A si v tem fohu?

Ne nisem moto mehanik. Imam pa kar nekaj izkušenj z vzdrževanjem in popravili lastnih motorjev. Pa motorjev od frendov. Sem začel zgodaj že kot osnovnošolec ...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!