Skoči na vsebino

BMW R 1200 RT LC od 2014


zoranv12

Priporočene objave

  • 2 mesecev pozneje...

image.thumb.png.eb5d444fdfefdff4261859a08b245258.png

Sem nov na forumu in 2 leti lastnik RT-ja letnik 2015. Na GS forumu sem zasledil zgornji komentar od skalaprava. Imam enake težave s prestavljanjem, kot jih opisujejo drugi. Ko je motor hladen oziroma v hladnem vremenu je kar v redu. Poleti, ko so visoke temperature in motor segret in v višjih obratih pa se sliši škrtanje v 2. in 3. prestavo. Zato smatram , da je gostota olja pri nižji temperaturi večja in ne škrta. Kot je napisal skalaprava s povečanjem viskoznosti bi se verjetno to odpravilo. Castrol katerega BMW priporoča ima le olje 10W-60, kar bi bilo to tudi v redu sa je to merjeno na -25 stopinj 5W pa na -30stopinj celzija. Skalaprava ali mi lahko priskrbiš kaj več podatkov, kako se po več letih obnese to olje v motorju tvojega prijatelja. Olje katerega sedaj dajem v motor je Castrol power1 racing 4T 5W-40 API SN JASO MA-2.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdravljen, to kar slišiš, ni škrtanje zobnikov, ampak karakteristični zvok fizične kovinske zadeve v menjalniku, ki  vodi glavni zobnik naprej ali nazaj za eno stopnjo, hkrati pa ko se zaleti, s tem preprečuje, da bi preskočil dve prestavi; Ne verjamem, da  lahko škrta, če je sklopka OK, sicer bi pravo škrtanje slišal že v pretikanje v prvo prestavo na mestu. Kar se olja tiče, je viskoznost v tem primeru manjša, kar lahko načeloma ublaži zvok, nima pa resnično nobenega pomena pri mazanju, kvečjemu dolgoročno nekaj neželjenih posledic na verigah, ki krmilita ventile. In seveda bo zaradi manjše viskoznosti vsak hladni zagon slabši za stene cilindrov; Tam bo največja težava uporabe napačnega ali izrabljenega olja. Ta karakteristični zvok je pred leti opisalo podjetje, ki izdeluje menjalnike za boxer BMW-je iz švice in ko so se spravili reševati ta "problem", so praktično nekaj serij menjalnikom več kot prepolovili življenjsko dobo. Danes so vse te plastične puše in kvazi "sinhroni" na sekvenčnem menjalniku preteklost. Navkljub temu karakterističnemu zvoku, bo menjalnik najverjetneje najzanesljivejši del tega motorja in preživel zlahka vso dobo priganjanja. Imel sem 4 BMW-je doslej, razen pri tem zadnjem (1250), so bili vsi šklopotala, pa tudi pri tem se občasno pri višjih temperaturah sliši klenk, klenk, ...ampak od 2.prestave navzgor če se le da, uporabljam quickshifter in pav tako navzdol, pa je (vem, da je to do letnika 2017 težje izvedljivo, ker je vse preveč neuglajeno). Sicer pa ni nobenih skrbi.  PS: jaz sem poskusil z več različnimi olji, če sem iskren, je bilo edino mogoče boljše olje MOTOREX - manj tega mehanskega zvoka, seveda istih specifikacij, kot advantec (oziroma BMW olje). To je bilo na enakem motorju, kot ga imaš ti. Olje v kardanskem prenosu sem menjal na vsakih 10K; Ne pozabi na vsakih 20K preveriti ventilov in po obvezno si nabavi ključ za snemanje tuljav s svečk, ker jih boš poškodoval, stane pa ena 250€. Zračni filter je pa cel podvig, ampak če ne greš offroada po prašnih brezpotjih je na 40K km zlahka še precej čist. Svečke so tako poceni, da sem jih menjal na 20K. Zavorno olje se menja na 2 leti ali 20K km, hkrati se menja olje v ABS sistemu. To je na tem motorju večji podvig, ker potrebuješ namensko napravo za odzračevanje, hkrati mora biti na računalniku, ki ga najbrž nimaš, zato ti svetujem, da si vsaj prvič zraven mehanika, preden greš kaj takšnega delat ker si to že enX menjal na kawasakiju ali yamahi. Na BMW-ju boš uničil 2K € vreden ABS. 

Na koncu je vprašanje samo to, ali ti preneseš ta "klonk klonk" zvok ob pretikanju, motor nedvomno prenese :) Poskusi tako kot včasih, na starih motorjih, z med-gasom pri pretikanju navzdol (izenačitev obratov), to je edina res rešitev, če ne želiš dati pod vprašaj celotnega motorja, zaradi izbire napačnega olja.

Popravljeno . Popravil zoranv12
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Typically, bikes that have shaft transmission to the rear wheel, and a lengthwise crankshaft, such as BMW and Guzzi twins, will produce a louder “clunk” than bikes with a transversal crankshaft and chain transmission. Usually this is completely harmless.

 

... the transmissions are different between cars and bikes. Motorcycles use a constant mesh transmission, where all the gears are spinning in order from first to sixth. Cars use the same type of transmission but a completely different shift linkage.

Here’s a diagram:

main-qimg-0b65b3fa0e5adbe9ac065dbcbac24782

A constant mesh transmission uses shift forks and dogs or ball detents (rare) to engage gears in a linear fashion. They shift 1–2–3–4–5–6 and downshift 6–5–4–3–2–1.

Unlike a car manual transmission that can shift from 6–1 if the driver wishes to do something that stupid.

I really like the constant mesh design. You only get one gear per engagement of the lever. If you need to go down three gears to get into a corner, you move the lever three times.

All that rotating mass of the gears and shafts will produce an audible “clunk” when engaging a gear when stopped. If the bike is moving at the appropriate speed for the gear choice, you’ll hear a satisfying “click”, subtle and awesome.

 

A motorcycle transmission has one significant difference from an automobile transmission. The automobile uses brass synchronizing rings to smoothly bring both engaging gears to the same speed. The motorcycle does not have the synchros, it has large engagement dogs on the gears and so if they are moving at different speeds when the two gears are engaged they will almost instantaneously bring them to the same speed. If the motorcycle’s clutch drags a little bit that can make the input shaft turn when the bike is in neutral.

The bottom line is, don’t worry about it that’s how they are built.

The top image is two gears from a motorcycle. You can see the large engagement dogs. The second image shows how an automobile transmission works and the synchro ring.

main-qimg-6c0ee1755a347bfa7594b1577e2b5b36
main-qimg-e87e14d61f1580adad8163258c3be792.webp
Popravljeno . Popravil zoranv12
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj zobniki nikoli ne morejo škrtati, ...

 

Popravljeno . Popravil zoranv12
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

najboljša razlaga, ki sem jo našel: 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tako izgleda menjalnik R1250RT letnik 2020. Constant mesh transmission ... (po 2.170 prevoženih km).

20200701_162351.jpg

20200701_162353.jpg

Popravljeno . Popravil zoranv12
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 5. 1. 2021 ob 13:10, wind1 pravi:

image.thumb.png.eb5d444fdfefdff4261859a08b245258.png

Sem nov na forumu in 2 leti lastnik RT-ja letnik 2015. Na GS forumu sem zasledil zgornji komentar od skalaprava. Imam enake težave s prestavljanjem, kot jih opisujejo drugi. Ko je motor hladen oziroma v hladnem vremenu je kar v redu. Poleti, ko so visoke temperature in motor segret in v višjih obratih pa se sliši škrtanje v 2. in 3. prestavo. Zato smatram , da je gostota olja pri nižji temperaturi večja in ne škrta. Kot je napisal skalaprava s povečanjem viskoznosti bi se verjetno to odpravilo. Castrol katerega BMW priporoča ima le olje 10W-60, kar bi bilo to tudi v redu sa je to merjeno na -25 stopinj 5W pa na -30stopinj celzija. Skalaprava ali mi lahko priskrbiš kaj več podatkov, kako se po več letih obnese to olje v motorju tvojega prijatelja. Olje katerega sedaj dajem v motor je Castrol power1 racing 4T 5W-40 API SN JASO MA-2.

 

Laufa ko singerica :OK:

Mimogrede, lastnik tistega RT oz. moj kolega je drugače profesionalni avtomehanik, v prostem času pa doma servisira motocikle (po večini ravno boxerje). Ti samo vlij drugačno olje, ne bo nobenih težav. Tudi jaz na XR sem prešel iz predpisanega 5W40, na 10W50. Prestavlja se občutno lepše, sploh ko je motor segret! 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjamem, če so vse zahteve izpolnjene, absolutno, predpisano olje je pač univerzalno za vse podnebne pase, tako da ni nič posebnega, da uporabiš druge specifikacije za naše podnebje. Pro mehanik je pa druga tema :) Lahko je res izvedenec, lahko pa je pač mehanik, to ne pomeni da ima prav :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V mojem Stelviu je bil predpisano olje za menjalnik 85w/90 pa je pri hladnem delalo Klonk, klonk..

Sedaj menjam olje z 80w/90 in ne dela klonk, klonk že 130k + kilometrov :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala obema za vsa navodila. Bodo prav prišla. Motor sem kupil pri 6,5 Kkm. Starost 3 leta in pol. Prvi lastnik je naredil dva servisa na Avtovalu (priloženi računi) in še en servis v Gamelnah. Po nakupu sem naredil komplet servis kar je predvideno na 20 Kkm. (menjava olja in filtra, menjava zavorne tekočine, menjava olja v kotnem gonilu, podmazovanje kardana na strani kotnega gonila). Naslednje leto na 15 Kkm olje in filter. Na 20Kkm sem preverjal zračnost ventilov, menjava svečic in menjava zračnega filtra. Pred sezono bom menjal olje, filter, olje v kotnem gonilu, podmazovanje kardana, menjava zavorne tekočine.

Ko sem menjal zavorno tekočino sem posodo z oljem izpraznil, dolil novo in jo s pritiskanjem ročice prezračil. Skozi sistem sem spustil 2 posodi olja (v rezevarček sem trikrat nalil olje). Prezračil sem po sistemu pritisk ročice in odviti nipl  nato zaviti nipl in spustiti ročko. To sem večkrat ponovil. Tako bi morala biti zamenjana kompletna tekočina skozi celotno napeljavo. Tak način sem videl na youtubu. Danes pa sem jih pogledal še nekaj, pa sem videl to napravo za podtlak. Zaviranje normalno deluje in tudi ABS. Zakaj bi moral biti priklopljen računalnik, pa prosim za več informacij.

Za reset servisa sem prvo leto datum prestavil za eno leto nazaj, ker je bilo v zadnjem letu narejeno zgolj 1Kkm. Naslednje leto sem ga peljal k mehaniku v našem koncu, in mi je ponastavil servisni interval. Sedaj sem nabavil OBD-link in ga bom poskušal ponastaviti preko MOTO-SCAN-a.

Po pregledu posnetkov in simulacij mi je menjalnik sedaj dobro razumljiv. Sem opazil, če prestavljam v času manjšega navora se prestavi lepše. Kot sem razbral iz angleškega opisa, kjer navaja, da se pri večjem navoru in ko se stisne sklopka lahko gonilna os bolj zavrti in se morajo zobniki ujeti pri večji razliki vrtenja med gonilnim in gnanem zobnikom. Vidim, da res ne morajo škrtati zobniki, ampak zvok pride pri ujemanju psov v zobniku. Zvok pa je tudi od vzvoda za prestavljanje, ki ujame os, da ne preskoči prestave. Kot si napisal se menjalnik oglaša s klonk tudi ko iz nevtral prestavim v 1., to me kot strojnika zelo moti, zato motor vedno zaženem v 1. prestavi s stisnjeno sklopko. V 2. dam zelo zgodaj, tako da prestavim skoraj ali čisto brez zvoka klonk. Pri cca 3K obratih pa v 3., da je tega zvoka res malo. Naprej je dobro. Motorja niti ne ženem v visoke obrate, ker sem bolj povprečnež in ponovni začetnik, glede hitrosti in znanja. Navora pa je tudi na pretek, da zmore moje potrebe. Oglašanje menjalnika je enako, kot bi poslušal na motorradovih straneh in kliknil "ZAŽENI MOTOR". Klonkanje se sliši pri prestavljanju na gor in na dol. Na dol prestavljam vedno z vmesnim gasom in bolj v nizkih obratih. Enako se sliši ta zvok tudi pri K1600GTL. Sosed ima K1300R in iz lera v 1. enako klonkne. Pri poizvedovanju so mi rekli, da je to normalno. Kolega ima FJR 1300 in mu naredi enako. Bom sedaj bolj poslušal menjalnik, kaj povzroča ta zvok, ko vem sestavo in delovanje menjalnika. Bolj me je skrbelo, da z menjalnikom ni vse v redu.

Imam pa še eno vprašanje. Na forumu sem zasledil, da tem motorjem crkavajo alternatorji. Zasledil sem, da je preventiva menjanje reglerja. Spodaj copy paste.

Na italijanskem forumu so se tega kar konkretno lotili in ugotovili, da pomaga menjava za regler SH847AA,  ki ga med drugim uporablja suzuki DL1000. Ima iste priklope samo dimenzijsko malo večji. Omenjeni regler poskrbi da je alternator hladnejši in ne pride do uničenja.

Za olje imam znanca ki se ukvarja z olji in mazivi. Ga bom pobaral, da mi razloži viskoznosti in primerjavo olj.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oj, glede alternatorja, težave so imeli modeli izdelani do aprila 2014, ker so imeli tanjše navitje. Ni nujno, je pa verjetnost večja, da bo pregorelo na enem delu statorja ob večji uporabi odjemalcev. Kasneje so začeli uporabljati debelejšo žico (po domače). Regler bi bil lahko v teh primerih kot nek dumper, ampak za novejše modele po moje ni nobene potrebe, teh težav načeloma naj ne bi bilo. 

Popravljeno . Popravil zoranv12
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

image.thumb.png.ed7c1ce0fe330914bf59a49fccf45a48.png

Pri stelviju ima menjalnik glede na gradacijo svoje olje motor pa svoje. Pri BMW RT (od 2014)  in GS (od 2013) naprej, ko so motorji zračno in tekočinsko hlajeni imata motor in menjalnik skupno olje. Zato piše zoranv12 da so možne posledice na motorju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...

Temperature se počasi dvigujejo in nas vabijo na prve kilometre. Za začetek sem na mojem RT-ju letnik 2015 naredil servis. Zataknilo se mi je pri ponastavitvi servisnega intervala. Mi lahko kdo pomaga kako vi to storite, če sami servisirate svojega konjička.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moraš najti nekoga, ki ima servisni račulanik (GS911 - ali kaj podobnega) ali pa se zapeljati na servis in ti tam z računalnikom resetirajo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 23. 4. 2021 ob 9:26, wind1 pravi:

Temperature se počasi dvigujejo in nas vabijo na prve kilometre. Za začetek sem na mojem RT-ju letnik 2015 naredil servis. Zataknilo se mi je pri ponastavitvi servisnega intervala. Mi lahko kdo pomaga kako vi to storite, če sami servisirate svojega konjička.

Imam in ti lahko resetiram. Cena je eno Laško.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Z rednim vzdrzevanjem in normalno uporabo ne vidim tezav. 

Ti motorji so načeloma zelo lepo vozeni in vecinoma relacijsko :)

Popravljeno . Popravil T
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 urami, Dzimi pravi:

Razmisljam o nakupu Bmw 1200 rt. Glede na to da so kar vzdrzljivi motoji, mislite da je prevec 150 000? lp

najbolje je vprašanje postaviti v pravo temo. RT je tale. Isto vprašanje lahko zastaviš tudi v BMW splošno. Tema obstaja.

150.000km ni malo, vprašanje je, kaj je potrebno narediti, preventivno menjati in popraviti da bo še za 50-100kkm in koliko to stane. Vsaj jaz bi tako naredil, ker če me obnova pride dodatnih 3-5 jurjev lahko kupim tudi RT z manj kmji :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 19 minutami, DAMI34 pravi:

najbolje je vprašanje postaviti v pravo temo. RT je tale. Isto vprašanje lahko zastaviš tudi v BMW splošno. Tema obstaja.

150.000km ni malo, vprašanje je, kaj je potrebno narediti, preventivno menjati in popraviti da bo še za 50-100kkm in koliko to stane. Vsaj jaz bi tako naredil, ker če me obnova pride dodatnih 3-5 jurjev lahko kupim tudi RT z manj kmji :D

 

Hvala za popravek. Ja bom moral malo razmisliti do koliko sem pripravljen iti. ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 6. 1. 2021 ob 20:31, wind1 pravi:

Sedaj sem nabavil OBD-link in ga bom poskušal ponastaviti preko MOTO-SCAN-a

in kako funcionira?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja imel sem nekaj težav. Odločil sem se za srednjo varianto, da lahko brišem napake, jih prečekiram in ponastavim servisni interval. Nisem se odločil za popoln dostop do računalnika, ker tega niti ne obvladam. Že v samih navodilih motoscana piše, da so pri vzpostavitvi lahko težave. Prav tako opisane so se meni tudi zgodile. Nikakor se nisem mogel povezati, ker je zahteval nakup aplikacije, čeprav sem jo že kupil. Nato sem, kot je pisalo v navodilih, pričel s ponovnim nakupom. ko sem sprožil nakup, se mi je aplikacija zagnala brez drugega plačila. Tako, da je bilo vse OK in sem z lahkoto ponastavil servisni interval. Nabavil OBD link, kabel z okroglim 10 polnnim konektorjem in aplikacijo za MotoScan. Menda za novejše BMW-je po letniku 2017 ni potrebno kabla, ker ima že motor konektor za direktni priklop na OBD link.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Sem včeraj mal šravfal  servis na 80kkm. Olje, filtri, svečke, kontrola ventilov, olje v kontem prenosu, zavorna tekočina, kontrola kardanske gredi.  Em ... pa nekej me zanima kardan še ni nič zarjavel .... a to je kej narobe?? ?:jezik:

IMG_20210714_191301.thumb.jpg.7a0e4a51aa106abab6dbbe4a54cb075e.jpg

IMG_20210714_191251.thumb.jpg.851205d0b8086221635f2db575c57f98.jpg

IMG_20210715_155953.thumb.jpg.69117d93b5da248b30faa21ac6ca7c2e.jpg

IMG_20210715_162355.thumb.jpg.4efb749c990938915b532132cc2016ea.jpg

IMG_20210715_162709.thumb.jpg.e959ab13438625fd5772defb9d961465.jpg

IMG_20210715_172643.thumb.jpg.871504352a40e33d5e44f89d829ff4a5.jpg

Popravljeno . Popravil ALEŠ M
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!