Skoči na vsebino

Modifikacije E-ton-a


Tehnicni

Priporočene objave

Kupil sem 150ccm ATV Eton Yukon EXL 150 s 520 verigo in bi rad naredil par modifikacij, da bi bil bolj primeren za starostnika za gobe nabirat recimo.

Mislim na menjavo zobnikov iz 15/34 na 12/38, spredaj mehkejše vzmeti in prej prijemajoča sklopka. Rad bi dosegel počasnejšo vožnjo čez korenine, z vzmetmi pa lažje nagibanje v ovinkih in mehkejšo vožnjo, teža obeh uporabnikov <=70kg.

Za začetek bi prav prišel kak nasvet ljubiteljskega ali tudi poklicnega šraufarja, morda celo kdo tule lahko kaj pomaga, ima kak rabljen zobnik.

Kje kupiti zobnika, v Angliji sem dobil poceni trgovino, a v Slo ne pošiljajo. Dobrih 100€ za test oziroma nekaj kar se bo izkazalo za neuporabno, ne bi stran metal.

Tone

E-Ton_20180713.jpg

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala

Glede amortizerjev je spredaj res treba nekaj ukreniti. Ko se na 4kolesnik usede 70kilaš, se zadaj posede za 25mm, spredaj pa samo 1,5mm. Ko ga spredaj dvignem, se kolesa pobesijo za 5mm.

Amortizer je nastavljen na spodnjo lego vozila in dolg 265mm. Vzmet je dolga slabih 15cm, zunanji premer 65mm, debelina 8mm. Amortizer in vzmet sta črna, najdem samo napis FORSA.

Kako se lotiti tega problema?

 

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mi smo vozili štirikolesnike za odrasle in tam tega potapljanja ni!  

Ne pričakuj, da boš z otroškim štirikolesnikom dosegel to, kar je na normalnem vozilu.

Na 150 ccm je vse podrejeno in narejeno za manjšo težo, manjše obremenitve...

:hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Iz tega odgovora res ne morem nič potegniti.

2,5cm pri 70% obremenitve (Eton 150 ni otroški, deklariran je za 100kg in od 16let naprej) po moje ni veliko ampak ravno prav. Svak ima prek 100kg, vozi 600 kubični 4 kolesnik in se je na njem super počutil.

Je pa 1,5mm obupno malo. Ponavljam, kaj je torej optimum za prednje vzmetenje?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če gledam tale video o menjavi vzmeti, potem moji sprednji amortizerji verjetno sploh ne pridejo v delovno področje. Batnica se sicer premakne za cca 2mm ampak to zna biti tlačenje gumijastega limiterja hoda amortizerja, torej 70kg morda sploh ne premaga sile vzmeti, če pa jo, je to res minimalno

Varianta bi bila, da vzmet dodatno sprostim, ampak kako umakniti dva zatiča v blažilniku, ki podpirata regulacijski obroč.

V vsezavse (Celjska trgovina s kitajskimi ATVji) so mi rekli, da noben njihov 125ccm model nima amortizerjev, samo vzmet in gumo za končno nabijanje.

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

? Slikaj te tvoje prednej amortizerje, ko stisneš vzmet in jo odstraniš "vse razpade", vse zatiče tišči gor na amortizerju vzmet.

Morda bi lahko malce "češko" rešil in odrezal iz vzmeti en obrat in potem preveril koliko drugače se obnaša.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem podrl amortizer. Čepa, ki podpirata stpničasti regulacijski obroč seveda ne padeta ven, tudi na silo se ne premakneta. Sem pa regulacijski obroč odstranil, tako da se vzmet opira na čepa in je tako ~1cm daljša.

Sedaj se v neobremenjenem stanju amortizer stisne za 5mm, vozilo je 1cm nižje. Ko se povzpnem z eno nogo počepne za dodatnih 10mm, ko sedim za 5mm. To je po moje še vedno premalo, tudi ko bo šlo za hud klanec navzdol, ko se teža prevesi na prednji kolesi.

picture_2018_7_18_14_8_47_641.jpg

Na sliki izgleda, kot da je na desni strani vzmet v zraku, ampak ni.

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A, ha to sta zate čepa, ponavadi je pa to res prinetano/kovičeno ali privarjeno na amortizer, ttako da ne bo šlo stran. 

Ok če nebi želel zapravljati denarja imam dva nestrokovna nasveta samo za test. Za gornjo stran, odstraniš tisto okroglo podložko ki drži in narediš eno večjo novo (če seveda gre) da dejansko os ki gre skozi amortizer štopira feter, to je samo za test da vidiš če dodatna dva ali cm sproščenosti vzmeti prinesejo še kaj poseda.

Zadnj opcija, odrežeš en obraz na vzmeti in nekako narediš da lepo stoji, ker prvi in zadnji obrat sta ponavadi bolj "ravna" zaradi naleganja vzmeti na te podložke ki jo držijo.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj si mislil kot prvo rešitev ne razumem, itak pa zgoraj ni kaj dosti prostora za podaljšanje vzmeti.

Da bi jo pa rezal odpade, gre za 8mm debelo jekleno zadevo, ki ji je s komercialnimi fleksi po moje sila težko karkoli narest. Itak pa, krajši kod je feder, trši postaja.

V bistvu v tem fedru in njegovem sproščanju po moje ni rešitve, ker je enostavno pretrd. Ker sem ga krepko sprostil se ga na začetku še da potlačiti (s silo vozila in mojim stopanjem nanj) za cca 1cm, ostanejo pa še štirje cm hoda, za kar bi rabil enormne teže ali pospeške zaradi ovir na cesti.

Sicer pa ne gre toliko za denar, enostavno ničesar ne dobim, kar bi bilo zelo verjetno primerno zame oziroma kar bi lahko po testu vrnil. Nikjer ne dobim amortizerja z deklarirano silo oziroma konstanto vzmeti.

Mogoče bi veljalo probati amortizer od kakega 125ccm ATVja ampak Kitajci v tem rangu nimajo amortizerja, ostanejo uveljavljene znamke. Kje se to dobi na zalogi, po moje bi lahko naredil nek test sile fedra in bi že v trgovini probal.

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem naštudiral celo zadevo, očitno imam opravka enojnim A vzmetenjem. Ima namreč eno roko podprto z amortizerjem nagnjenim za ~30° navznoter.

Pri slabih 27cm dolžine amortizerja so gume navpične, ko se skrči, se nagnejo navznoter. Torej bi rabil 29cm amortizer, ki bi se pri cca 900N sile (90kg) stlačil na 27cm in bi imel še 4cm hoda.

Povsod imajo pa samo original dele za večje stroje in to po naročilu. :(


 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še vedno ne vem, kaj je normalno za prednje enojni A vzmetenje, koliko naj ima negativneha hoda z voznikom. Skrbi me, da če bo premehko vse skupaj, se bodo kolesa preveč nagibala in radirala po podlagi (ko ga recimo zajahaš).

Našel se tole, celo max težo ima navedeno.

280mm   motorcycle shock absorber  for    honda  suzuki yamaha ATV QUAD
http://s.aliexpress.com/NvAvYNRn?fromSns=


 

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko bi premaknil spodnje vpetje amortizerja cca 5cm bližje ležaju roke in to tako, da bi se istočasno "skrajšalo amortizer". Tako bi ubil 2 muhi na mah, povečal silo na amortizer in omogočil večji negativni hod.

Samo na tehničnem, če bi to opazili, me ziher vržejo, čeprav bi bilo vozilo bolj varno. Na nemškem forumu se nekdo čudi, kako je lahko tako vozilo dobilo homologacijo v Nemčiji. Krmilo skoraj brez vzmetenja pri 65km/h ni ravno kul. Svetovali so mu, da spusti gume. :(

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa naredi premično stvar, torej pred tehničnim daš na original vpetje, potem pa premakneš na tvojo za 5cm premaknjeno vpetje?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je bil itak moj namen, za vsako stran naredim dva železna trikotnika s tremi luknjami, dve za vijačno zvezo z vilicami, ena za amortizer. V vilicah dodatna luknja, ki ni v predeli kjer bi lahko ogrozila konstrukcijo. Prednost, lahko poljubno eksperimentiram.

Še vedno pa ne vem k čemu težiti. 

 

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem danes še drugemu amortizerju odstranil regulacijski obroč in s tem sprostil vzmet za 10mm. Sedaj se brez voznika amortizerja stisne ta za 10mm (kolesi sta nagnjeni navznoter za ~1cm), ko ga zajaham, pa se spredaj posede za 10mm (amortizer potlači za še cca 6mm). Prej sem posedanje narobe meril, je treba po obremenitvi vozilo zapeljat kak m naprej in nazaj, da se kolesa nagnejo.

Dobljeno stanje se mi zdi precej optimalno. Sprednje vzmetenje je povsem nekaj drugega kot zadnje. Ko z enim od prednjih koles zapelješ na vzpetino (skala recimo), se vsa teža prednjega dela prenese na to kolo, zato vzmeti ne smejo biti premehke. V takem stanju se mi sedaj (brez voznika) amortizer stisne za 35mm in je pozitivnega hoda le še 15mm, kar malo malo. Še voznik in bo amortizer zadel ob gumijasti omejilec. Bom še enkrat podrl in pod vzmet dal ~2mm podložko, da vzmet ne bo ležala na čepih in malo trši bo.

Po tej nadgradnji sem se prvič peljal po hudih koreninah in čez poševno ležeče steblo premera ~10cm, neverjetno lepo ga je prevozil. Kar se mene tiče sem zadovoljen.

Popravljeno . Popravil Tehnicni
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 leto pozneje...

Zivjo. Kje bi lahko dobil dele za E-ton yukon 150 v sloveniji? Rabim pa gred, ki gre iz motorja na sprednji zobnik ker se mi je zlomila. 

 

Hvala za kakršen odgovor

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!