Skoči na vsebino
spuzvica

Uvoz , homologacija in registracija NOVEGA motorja iz tujine

Priporočene objave

spuzvica    220
spuzvica

Torej, ce koga zanima uvoz popolnoma novega motorja iz EUja tule opisujem mojo nedavno zgodbo:

  1. Pred nakupom je potrebno preveriti par stvari:
    1. Od prodajalca/proizvajalca zahtevajte kopijo ali scan COC certifikata (Certificate of conformity) za motor, ki ga kupujete, ki ga posljete na AMZS homologacije na preverbo, da ne bi bilo kakih komplikacij kasneje. Kontakte najdete tule: https://www.amzs.si/storitve/pregledi-in-registracije/preverjanje-skladnosti-homologacija
    2. S prodajalcem preverite ali vam lahko oz. zna izdati fakturo brez DDVja (VATa). K taksni fakturi je prodajalec iz Italije v mojem primeru prilozil se transportni list (ga je naprintal sam), ki nakazuje, da motor izvazate. Ta dokument se sklicuje na fakturo in upravicuje zakaj je faktura brez DDV. Ce bi vas policija teoreticno ustavila z motorjem na prikolici je fajn ce imate oba dokumenta.
    3. Ce boste placali davek v drzavi nakupa vam bo nasa davcna se vedno odmerila polni DDV, nas FURS ne zanima ali si placal tam davek ali ne. Zatorej, ce ga bos placal dvakrat bos moral potem nekako uveljaviti povrnitev davka v drzavi nakupa. Meni tega ni bilo treba zato ne vem tocno kak je proces, FURS o tem ni vedel nicesar.
    4. Preverite nacin placila, gotovina vs kartica vs avans, itd. Namrec soforumas je namignil, da obstaja moznost, da prodajalci ne smejo prejemati gotovine vidje od 3000EUR. Skoraj preprican sem, da je to od drzave do drzave razlicno. Ce boste placevali z gotovino bo morda prodajalec zahteval da tako visoke zneske polozita na njegov bancni racun zato preveri odprtost bank, se posebej ob kaksnih sobotah.
  2. Ok, prisel je dan nakupa, s prikolico sva se z @jskrablin odpravila v Italijo po motor. Oba sva ga zapeljala en krog, sicer neregistrirana ampak filing je bil dober in odlocil sem se za nakup.
  3. Cena brez davka (IVA) je bila 7500EUR, to sem skeshiral prodajalcu, nujno 2x preveril VIN stevilke. Te morajo stimat, torej VIN Na motorju, VIN na racunu in VIN na COC certifikatu morajo biti isti ce ne boste imeli tezave.
  4. Naslednji ponedeljek sem sel z vsemi papirji a brez motorja na AMZS, kjer so mi izdali Izjavo o skladnosti, ki jo potrebujete za vlogo za DMV. Ta del je mal tricky, ker homologacije ne mores pridobiti brez placanega DMVja in DDVja, vlogi za DMV pa moras priloziti to izjavo o skladnosti, ki je del homologacijskega procesa. Jaz sem to resil tako da sem samo na podlagi papirjev od motorja dobil to izjavo, placal tudi celoten homologacijski postopek v visini 87.80EUR, dejansko homologacijo pa dokoncal s fizicnim obiskom z motorjem spet na AMZSju sele ko sem placal DMV in DDV in prejel vsa potrdila o teh placilih.
  5. Ko imate izjavo o skladnosti, lahko oddate vlogo za odmero DMV, tale izjava je obvezna priloga. To morate narediti v fizicni obliki, eDavki ne podpirajo tega. Imate na FURSu domaci strani word dokument obrazec ki ga sprintate in vlozite na FURSu.
  6. Isti dan sem oddal tudi vlogo za odmero DDVja, to sem naredil preko eDavkov. Tu je tudi malo trik, namrec obrazec za DDV pricakuje da vneses tudi visino odmerjenega DMVja, ki ga seveda se nisem imel saj sem vlogo ravno oddal. Prijazna teta na FURSu ti potem razlozi, da lahko pustis tudi prazno, pa da oni potem to interno preverijo. Izkazalo se je da ni cisto tako, ce bi rad v doglednem casu dobil papirje, pa da je fino mal poklicat pa "pospesit" zadevo.
  7. Visino DMVja so mi odmerili na 112.50EUR, motor je namrec manj kot 600 kubikov, EURO 4, 21kw in kot tak pade v cisto najnizjo kategorijo. Lucky me :) Pravilnik za izracun imate na FURS strani in ima prevec enih kriterijev za razlago tu.
  8. Visino DDVja izracunajo enostavno, 22% od (7500EUR+112.50EU), torej 1674.75EUR. Placas in pocakas da dobis odlocbo, to kar traja. Jaz sem sel ze prej kar na homologacijo, ker so na AMZSju rekli, da bodo oni sami preverili na FURSu.
  9. S potrdilom o placanem DMVju a brez potrdila o placanem DDVju sem sel z motorjem na AMZS in dokoncal homologacijo. Motor poslikajo, preverijo, da ima vse elemente potrebne za road-legality (hupa, zmigavci, ogledala, itd), preverijo in poslikajo tudi VIN stevilke. Dokumente sedaj dobim po posti, ko jih dobim ga lahko registriram, prvi tehnicni pa imam cez 4 leta ker je motor nov.
 
Evo, to je to, upam da komu koristi. Motor me je prisel malenkost drazje od nakupne italijanske cene v stacuni (9000EUR vs 9375EUR), pa se recimo 200EUR za transport. Jaz pac nisem imel izbire, ker dealerja za AJP motorje pri nas pac ni. Je bil pa list price motorja 10490EUR tako da overall je bil good deal.

Deli to objavo


Povezava na objavo
Delite na drugih straneh
spuzvica    220
spuzvica

Se kot zanimivost, trajanje celotnega procesa (od vloge DDV/DMV do prejetega homologacijskega kartoncka) je bilo skoraj 7 tednov. Verjetno bi se dalo zadevo pospesit ce bi klicaril na FURS, prej kot v 4-5 pa tezko. 

Ce bo kdo slucajno junija uvazal motor pa bil razocaran da se bo prej konc poletja preden se bo vozil :)

Deli to objavo


Povezava na objavo
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se

  • Zadnji brskalci   0 članov

    Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!