Skoči na vsebino

Delo za Varilce!


Priporočene objave

pred 1 uro, nejc74 pravi:

imageproxy.php?img=&key=5332c111b103f9bfimageproxy.php?img=&key=5332c111b103f9bf68qnns9pk3kz.thumb.png.1890315feff231ebac40244264739b84.png

Verjetno misliš tale meme

Na hitro, tu je velika razlika tudi v samem postopku, prvi je MMA,  drugi pa TIG.

P.S.

Prvi še  770 € ne zasluži.

 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 hours ago, smasher said:

Zdej, sicer ne vem kako zgleda certifikat za varilce, ampak tam kjer sem delal so želeli narest 3je varilci certifikat in ko je direktor zvedu kakšna je cena je vgu vn oči, ta kao samo testiranja ne morajo narest ampak je treba narest celo "diplomo".

Par let nazaj sem šel med malco na zaposlitveni sejem in malce razdelil CV-je po raznih štantih, nič "ljubezenskega" pisma, samo podatki, univ. dipl. ing., znanje 2 tujih jezikov, nekaj računalniške pismenosti, nakaj znanja iz elektronike (lotanje, izdelava vezij..),  Autocad risanje, uporaba CNC strojev, (graverski rezkar, laser, 3D tiskalnik)   osnovna znajnja MIG, TIG varjenja.

Mislim da sem jih razdelil ene vsaj 10   po tehničnih firmah, niti en prdec se ni javil.

Usposabljanje (1 dan teorije + 5 dni prakse) stane 800€+DDV, certificiranje za Tig pa 240€+DDV na lego.. take informacije imam jaz.

 Koliko let delovne dobe (izkušenj) si imel takrat ?  

 

7 hours ago, thumper said:

začetnik za koliko časa? najprej eno leto pa prekinitev pa spet eno leto?

kaj ima debelina veze ? pri varjenju ladij so problem lunkerji - toliko kot brusijo tisti varilci je to več kot pa varijo.in meni se zdi večja odgovornost pri takih delih ,kjer je možnost poškodb uporabnikov  - če poči trup potniške ladje sredi oceana je malce huje kot če en ror začne ropotat .. se ti ne zdi ? 

eno je osnovni tečaj za različne vrste varjenja , drugo je A-test za določen tip varjenja (tudi ta je po stopnjah za različne položaje varjenja) in tretje je šola za varilce - ko opraviš šolo za varilce moraš opraviti še vse A-teste . 

in ja - določene firme za določena dela morajo zaposlovati izučene varilce z "diplomo" in opravljenimi A-testi.

zakaj toliko "varilcev" odide drugam? točno zato , ker pri določeni firmi pridobijo osnovno znanje varjenja in mogoče še kakšnega od mnogih A-testov v šolo pa jih seveda ne pošiljajo , ker je drago pa še tisti čas ne delajo v firmi.

no in ko jim nekdo ponudi , da jim pa to šolo za varilce plača in jim zagotovi pošteno plačilo s pogodbo za daljši rok pa se vsak raje odloči za prestop . samo ta pogodba zavezuje tudi delavca za določen čas , ki ga mora oddelati v firmi , če pa želi oditi drugam pa mora povrniti stroške šolanja - ti pa dosegajo take cifre, da bi ti morala neka druga firma ponuditi vsaj 30% višjo plačo da bi naslednje 2 - 3 leta odplačeval dolg prejšnji firmi. 

Nimam pojma glede prekinitev, nisem zaposlen pri njih. Glede debeline pa je velika razlika. Ne vem koliko ur prakse imaš z varjenjem tankih pločevin, lahko tudi izpuhov. Izpostavil si ravno brušenje, prav tega pri varjenju izpuhov ni kaj dosti. Tam mora biti zvar v nulo že v prvo. Vsako popravljanje naredi eno veliko sranje. Tam se potem vidi razlika med dobrim in slabim varilcem. Ne gre pa primerjati Mig/Mag  in Tig varjenje  (kar se pričakuje v tem oglasu).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 hours ago, XTR said:

Usposabljanje (1 dan teorije + 5 dni prakse) stane 800€+DDV, certificiranje za Tig pa 240€+DDV na lego.. take informacije imam jaz.

 Koliko let delovne dobe (izkušenj) si imel takrat ?  

 

Ne to ni bilo za mene, jaz sem bil pomožni, sem zapikau ti pa tam kdaj pa nepomembne stvari povaril. 

To so bili trije študenti strojnišva, tako da ne vem kako se jim je štelo da imajo kaj let izkušenj, šlo pa naj bi za certificiranje Tig, za jeklo in aluminij. Ne vem kaj točno pomeni na lego recimo jeklo pa inoxni enak certifikat.

Ker mislim da je bilo govora da morajo imeti bse skupaj 1 teden usposabljanja, tako da je bilo nekaj jurjev v igri. 

Tako da še napren varijo jeklo, inox aluminij + lotanje medenine "nekvalificirani " ljudje. 

Čeprav najt skupino treh da zna varit in lotat vse zgoraj omenjeno, to smo pač bili študenti in mali SPji po papirjih nesposobni a delali take stvari da bi v skandinavskih državah mastne dnarje lahko služli. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

52 minutes ago, smasher said:

Ne to ni bilo za mene, ..

Lega.. je mišljen položaj, ker en certifikat ne pokriva vseh položajev in oblik spojev. Na koncu kar nanese vse skupaj. Izkušnje so me zanimale predvsem za tisto iskanje zaposlitev. Z nekaj leti delovne dobe bi verjetno celo dočakali kakšen odziv s strani delodajalcev. Moj opis bi bil podoben, z več prakse... zato sprašujem.

Nekvalificiranih varilcev, ki varijo zelo zahtevne kose, je pa precej. Celo pri "ta hudem auspuharju" jih lahko menda prešteješ na prste...  Certifikat še ne zagotavlja vrhunskega varilca. Sem že popravljal za certificiranimi varilci.... papir prenese marsikaj, praksa pa je nekaj drugega.  

Popravljeno . Popravil XTR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno pa za določena dela na razpisu lahko kandidira le podjetje, ki ima varilce z atestom. Zato je pomembno imeti papir.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, Darko3g said:

Verjetno pa za določena dela na razpisu lahko kandidira le podjetje, ki ima varilce z atestom. Zato je pomembno imeti papir.

Na en certifikat pa se potem "šlepa" cel avtobus varilcev. :)   

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 27. 3. 2019 ob 14:17, XTR pravi:

 Koliko let delovne dobe (izkušenj) si imel takrat ?  

Glede debeline pa je velika razlika. Ne vem koliko ur prakse imaš z varjenjem tankih pločevin, lahko tudi izpuhov. Izpostavil si ravno brušenje, prav tega pri varjenju izpuhov ni kaj dosti. Tam mora biti zvar v nulo že v prvo. Vsako popravljanje naredi eno veliko sranje. Tam se potem vidi razlika med dobrim in slabim varilcem. Ne gre pa primerjati Mig/Mag  in Tig varjenje  (kar se pričakuje v tem oglasu).

pri varjenju izpuhov je bistvo zlivanje desnega in levega materiala.. nizka amperaža , vpihovanje argona v obdelavane cevi za koren .. 

pri debelih zvarih z elektrodami - btw mi ni poznano , da bi ladje/trup ladje kje varili z drugačnim postorkom - je NAJBOLJ pomembno , da se izbrusi vse lunkerje in žlindro ..

prakse? niti ne veliko.. 2 leti na navadnem konstrukcijskem jeklu .. 2 leti na vzdrževanju - predvsem inox večjih debelin .. 7 let na varjenju bojlerjev in po naročilu blesavih strank tudi kakšna "kockasta posoda " 2.5mm , 1200 x 600 x 400  s pokrovom na vijake , ki je tlačnem preizkusu držala vodo do 3.2 bar kjer smo nehali , ker jo je malce napihnilo..

proti temu je varjenje na varu počenega hidravličnega cilindra za bager ali počene roke bagra pičkin dim..

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ahh sicer smo šli izven teme... ne vem če je varjenje na bagru tako đabe, kaj hidravlični cilindri se lahko kar tako varijo, ne pride do nobene  deformacije? 

Hmmmm kockasta posoda, z prekati bi se dalo še kaj rešit...

Je pa tudi zdej "čisto drugače".stari brenčač od iskre al pa novi inverter z hot-start, ne rečem da so lepi zvari, ampak vsaj so namesto preklinjanja da se je spet elektroda zalepla :D  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, smasher pravi:

Ahh sicer smo šli izven teme... ne vem če je varjenje na bagru tako đabe, kaj hidravlični cilindri se lahko kar tako varijo, ne pride do nobene  deformacije? 

Hmmmm kockasta posoda, z prekati bi se dalo še kaj rešit...

varjenje V zvara.. po pameti...ja lahko se deformira..

tip je hotel imeti posodo iz 2mm inox pločevine s snemljivim pokrovom , vijaki za pokrov na cca 400mm razmaka pa željen tlak , ki naj bi ga posoda vzdržala je bil 6bar.

šli smo na 2.5mm. nekih 10 ali pa 20m ploščatih trakov za ojačitev, 3 prečne plate /prekati ...

pri nekih 2.6 nara sem jaz rekel , da imam dovolj - nato je bodoči lastnik posode na lastno odgovornost filal naprej - baje kot je rekel do 3.2bar..  je pa imela po tlačnem preizkusu nekaj litrov več prostornine.. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 3/29/2019 at 4:17 AM, thumper said:

posodo iz 2mm inox pločevine s snemljivim pokrovom , vijaki za pokrov na cca 400mm razmaka pa željen tlak , ki naj bi ga posoda vzdržala je bil 6bar.

:lol1::lol1::lol1:

Me spominja na bivsega sefa. :whistle:

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 3/28/2019 at 9:15 PM, thumper said:

pri varjenju izpuhov je bistvo zlivanje desnega in levega materiala.. nizka amperaža , vpihovanje argona v obdelavane cevi za koren .. 

Vse to mi je poznano, ker delam 99% z inox-om in 70% z debelinami materiala od 0.8 do 1.5 mm. Veliko je tudi varjenja z zaščito korena... Bistvo pri izpuhih je, da narediš lep in močan zvar v prvi potezi, ker popravljanja ni. Za doseganje tega pa moraš upoštevati vse kar si omenil. Ne gre samo z vajo, moraš imeti tudi "dobro roko". Tak varilec pa po mojem mnenju zasluži tudi primerno plačilo.... Pustiva ob strani razno varjenje kljukic in kakšnih nosilcev, kar se da z malo treninga dokaj hitro naučiti.  

Zame je vse nad 1.5 mm že debelo, kar je dobro vedeti, da se ne bova pregovarjala po nepotrebnem. Jaz do dva mm, ti nad...

Ko sva že pri posodah.... kockaste so pa ja super, še posebej iz tankega inox-a (~1mm), ko tako "lepo" zvihra stranice že zaradi pregrevanja materiala. :(  Zmagajo pa odlomljene ročke na 0.5 mm debelih kuhinjskih posodah... :mad: 

 

On 3/29/2019 at 4:17 AM, thumper said:

pri nekih 2.6 nara sem jaz rekel , da imam dovolj - nato je bodoči lastnik posode na lastno odgovornost filal naprej - baje kot je rekel do 3.2bar..  je pa imela po tlačnem preizkusu nekaj litrov več prostornine.. 

Popolnoma odzračiš in "šopaj miško". Pa naj se čudijo, če ne gre drugače. :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dober varilec je sposoben ročno variti milimeter in pod njim. Za vse ostale debeline so ostali :).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, Zok pravi:

:lol1::lol1::lol1:

Me spominja na bivsega sefa. :whistle:

ni čudno da je bivši..

pred 2 urami, XTR pravi:

Ko sva že pri posodah.... kockaste so pa ja super, še posebej iz tankega inox-a (~1mm), ko tako "lepo" zvihra stranice že zaradi pregrevanja materiala. :(  Zmagajo pa odlomljene ročke na 0.5 mm debelih kuhinjskih posodah... :mad: 

 

Popolnoma odzračiš in "šopaj miško". Pa naj se čudijo, če ne gre drugače. :D 

bistvo pri spajanju tankih materialov ni hitrost temveč počasnost..in stalno hebeno obračanje ter točkanje in delno varjenje na različnih stranicah obdelovanca .. tu v enem kosu dosežeš samo krivljenje in brezvezne sile,ki delujejo po celem obdelovancu.

bil je tlačni preizkus z vodo .. za tesnilo guma 2mm odrezana iz enega kosa.. moje osebno mnenje je bilo , da bo spustilo pri nekih 1,2bar.. predobro sem skonstruiral in naredil...po preizkusu je zgledala posoda kot kruh iz modela ..tip je plačal , odpeljal in se ni nikoli več javil.. verjetno je bil malce razočaran .. za isto ceno je dobil nekih 40l večjo posodo ..

ene 3x se je potem še pojavil kakšen model s podobno idejo a ga je neutolažljiv krohot vseh v delavnici po pol sekunde ko je dokončal svoj stavek obrnilo in je odšel..mi pa še 5min solzni.. :D

pred 49 minutami, Scarabeo 500 pravi:

Dober varilec je sposoben ročno variti milimeter in pod njim. Za vse ostale debeline so ostali :).

se ne strinjam... dober varilec mora zavraiti brezhiben zvar brez kakršnihkoli strukturnih napak.. vse ostalo nerelevantno.

za varjenje tankih materialov v zaščitni atmosferi argona je potrebna "roka" .. edina napaka , ki jo lahko naredi varilec pri vajenju brez dodajanja materiala je, da "preskoči" oz. mu ostane nestopljen del vmes.. pri pravilni amperaži je to kar duhamorno delo , če variš vseskozi iste kose..

pri varjenju z elektrodo pa mora varilec med varjenjem opaziti nepravilnost v talini , kjer potem ostane žlindra v varu... to napako mora izbrusiti in ponovno zavariti to mesto brez napake..  tu se po pregledu vara z rentgenom ali ultrazvokom loči dobrega varilca od slabega..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, thumper pravi:

 

za varjenje tankih materialov v zaščitni atmosferi argona je potrebna "roka" ..

 

Deset let sem opazoval varilce. Tisti, ki je imel roko je bil tudi dober.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 28. 3. 2019 ob 21:15, thumper pravi:

 

pri debelih zvarih z elektrodami - btw mi ni poznano , da bi ladje/trup ladje kje varili z drugačnim postorkom - je NAJBOLJ pomembno , da se izbrusi vse lunkerje in...

 

...mogoče varjenje pod praškom?...     :huh:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, Scarabeo 500 pravi:

Deset let sem opazoval varilce. Tisti, ki je imel roko je bil tudi dober.

ni samo roka..tudi "oči" so pomembne.. dober vid in znanje z izkušnjami , da veš kaj se je zgodilo ko to vidiš, da si zapomniš segment , kjer je do napake prišlo in da ga potem,ko nehaš variti tudi najdeš in popraviš..

pred 28 minutami, Zivnorc pravi:

...mogoče varjenje pod praškom?...     :huh:

sorry..pod praškom varijo vse tipe horizontalnih spojev - soležne, kotne ,vogalne itd.. še nisem videl ročnega varjenja pod praškom.. in še nisem videl vertikalnega in nadglavnega varjenja pod praškom.. 

ti si? če si potem podaj link do videa prosim..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo se še spomnim s faxa, v glavnem v ladjedelništvu večino varijo po MAG-u z varilnimi aparati velikih amperaž.  Ob ekskurziji  v ladjedelnico pri Hamburgu (so delali cruzerje) sem prvič videl varilno masko s filtracijo-varilni skafander.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 30. 3. 2019 ob 22:01, thumper pravi:

 

sorry..pod praškom varijo vse tipe horizontalnih spojev - soležne, kotne ,vogalne itd.. še nisem videl ročnega varjenja pod praškom.. in še nisem videl vertikalnega in nadglavnega varjenja pod praškom.. 

ti si? če si potem podaj link do videa prosim..

...mogoče MIG/MAG ...brez plina?

 

 

...ampak s polnjeno žico?...   :huh:

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 urami, Zivnorc pravi:

...mogoče MIG/MAG ...brez plina?

 

 

...ampak s polnjeno žico?...   :huh:

 

prašek ali polnjena žica? se boš odločil ali ne ? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej dostikrat se narobe uporablja MIG in MAG kratice. Drugače tisti "mag" ki ni, ker nima plina samo polnjeno žico je jajc.  Drugo je zaščitna atmosfera + polnjena žica.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@thumper   ... jaz tebe sprašujem...   :P

 

Za druge, ki berejo to temo:

MIG (metal inert gas)..., kjer se običajno uporablja mešanica argona in helija in N2..... Uporablja se za varjenje neželeznih materialov (npr.  Al ...)

MAG (metal active gas).... se uporablja CO2 ...ali mešanica z dodatkom Ar..... za varjenje železnih materialov. 

 

Polnjena žica se običajno (največkrat) uporablja za navarjanje trdih materialov (abrazijsko odpornih), kjer ima polnilo poleg funkcije zaščite običajno še legirne materiale ...itd.

 

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, Zivnorc pravi:

@thumper   ... jaz tebe sprašujem...   :P

 

Za druge, ki berejo to temo:

MIG (metal inert gas)..., kjer se običajno uporablja mešanica argona in helija in N2..... Uporablja se za varjenje neželeznih materialov (npr.  Al ...)

MAG (metal active gas).... se uporablja CO2 ...ali mešanica z dodatkom Ar..... za varjenje železnih materialov. 

 

Polnjena žica se običajno (največkrat) uporablja za navarjanje trdih materialov (abrazijsko odpornih), kjer ima polnilo poleg funkcije zaščite običajno še legirne materiale ...itd.

 

 

... prej so me zmotili... pa ne morem dodati še ene stvari.

@thumper

... če se boš peljal po Zaloški v Lj, poglej nasproti Portala... pri tehničnih pregledih, stoji ogromna posoda, visoka 50m...v njej pa je 24.000m3 vode.

Leta '96 so jo izdelali. Vsi horizontalni stenski vari (lega PC) so narejeni s postopkom EPP z ene strani.... nato popravljen koren...in enak postopek z druge strani. Vsi stenski vertikalni vari (lega PF) so narejeni s postopkom 111 (REO).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!