Skoči na vsebino

Droni-quadcopterji in podobne zadeve


SAR-Solo Adventure rider

Priporočene objave

1 hour ago, Snečer said:

je kar pravi dron, sem ziher, z lučkami, možno pa tudi da je za horde zunaj

boš moral na kak derbi :)

Pa ne na tekmi oziroma nad igriščem, ali? Za prenose tekem se uporablja t.i. skycam, kot je bif zgoraj omenil, vpeta kamera na zajlah.. Z droni pa dvomim.. Policija za nadzor okoli stadiona pa ja.. 

Zgornja ponudba, ki jo je Joker prilimal pa :eek:.. Za 500eur ni kaj razmisljat.. 

Edit: je kdo zasledil, katere modele je policija nabavila? 25kos od DJIja, ampak kaj tocno? 

Popravljeno . Popravil Tex
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanima me ali ima kdo izkušnje z letenjem pozimi...glede baterije namreč. Baterije so LiPo...ali enako reagirajo na mraz kot ostale...torej, da se dejansko prej praznijo oz. je čas njihove uporabe v hladnješih pogojih (recimo tam od -5 do-10) krajši ali celo bistveno krajši.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

LiPOly, baterije so znane po tem, da so izredno občutljive, tako na nizke, kot visoke temperature.
Zanimivost pri teh baterijah je tudi to, da se proces staranja prične takoj, na njihovo "kvaliteto" pa znižujemo iz polnjenja v polnjenje.

Pri teh dronih so inteligentne baterije, kar pa ne pomeni, da zdržijo extreme, menim pa, da letenje v mrazu (pod ničlo), vpliva na hitrost praznjenja baterije ... tudi telefon se na hladnem hitreje prazni, kot na toplem.
 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@BIF

...pozimi lahko preprosto rešiš tako, da baterijo daš na armaturko v avtu ( če se jo da dati ven iz drona) ...ali pa če imaš malega, daš lahko kar celi dron na armaturko nad režami za gretje..

jaz sem delal tako, dokler si nisem naredil kufer z grelcem in regulatorjem (termostatom) temperature. važno je, da daš LiPo-te tople v zagon...potem pa se itak sami od sebe grejejo med obremenitvijo....

Grelec in regulator je od kitajcev za par €€ ... kufer pa itak verjetno že imaš za drona.

...točno tele komponente sem uporabil. Uštekaš v avtu v prtljažniku v vtičnico za faracajg...in to je to.

 

grelnik:

https://www.ebay.com/itm/100W-12V-PTC-Car-Fan-Air-Heater-Constant-Temperature-Heating-Element-Heaters/172668162215?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

kontroler:

https://www.ebay.com/itm/DC-12V-20A-LCD-Digital-Thermostat-Temperature-Controller-Meter-Regulator-W3230/401392962897?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

33 minutes ago, BIF said:

Zanima me ali ima kdo izkušnje z letenjem pozimi...glede baterije namreč. Baterije so LiPo...ali enako reagirajo na mraz kot ostale...torej, da se dejansko prej praznijo oz. je čas njihove uporabe v hladnješih pogojih (recimo tam od -5 do-10) krajši ali celo bistveno krajši.

Imam, ni bistvene razlike. Predno poletiš je dron ponavad na toplem v avtu, torbi, ruzaku ... Ko si enkrat v zraku se pa baterija sama greje. 
Naprimer, poleti moraš počakat cca 20-30min da se baterija naprej ohladi in šele nato je možno polnjenje.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Točno tako, kot je @Zivnorc napisal. Pri avio letalcih je pa ta zadeva še bolj pomembna.
Jaz se spomnim, da smo na dirkah (ko sem bil še modelar), da smo si delali hladilce za baterije (ventiči od računalnika). Recimo 5min. pred dirko si v baterijo "stisnil" čimveč energije - polnjenje z povečanimi Amperi, in zaradi tega si moral v tem procesu baterijo hladit.
Ker je dirka trajala 5min. si moral na stezo prit z "full pripravljenim akutom".

P.S.
Potem pa sem izstopil z elektro scene in prestopil v Nitro, kjer je bilo pa divje.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

13 hours ago, Tex said:

Edit: follow me sem testiral parkrat na motorju, ne vem no .. bi trebalo malo bolje zvadit zadevo .. waypoint letenje se mi je boljše obnesno, samo je treba dobro zadet kader ..

 

Follow me mode je uporaben sam za pešce in kolesarje. Osebno uporabljam na mavic air-u za snemanje večinoma tap fly (naprej, nazaj, free), sledi point of intrest, sem ter tja uporabim  rocket, helix in za panorame komande. In to je to. Vse ostale opcije pri meni odpadejo, ker skoraj nikoli ne snemam in držim v rokah komande. Dron se pripravi na polet, zažene dano nalogo, jst pa probam uletet prav cajt v kader. Podobno kot tukaj:


Pa še tale arhivski posnetek sem najdel, ko sem prvič testiral drona. Če pozorno pogledate sem ga skoraj dvakrat sklatil. Prvič na začetku, ko gre nevarno mimo žic in kasneje v active track-u konča zelo, zelo blizu table.


 

Popravljeno . Popravil Dimen
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala vsem za koristne in uporabne odgovore. @Dimen...lepi posnetki...je še mene malo stisnilo tam spodaj, ko je letel proti tabli... Sem se spomnil mojega, ko je končal med vejami...v bumerang mode-u in mojo slabo prostorsko oceno...pa je šel komplet elis...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če lahko bi še malo zagnjavil z baterijami. O tem en kurc vem...pa me zanima, kako jih čim bolj ohranit...recimo.

Te LiPo baterije...kakšen je režim za čim boljše vzdrževanje le teh. Naj bodo vedno polne...na pol prazne...režim hranjenja, če jih dalj časa ne uporabljaš. Kakšna je njih življenska doba...imajo omejeno št. polnilnih cikusov...mnenja, izkušnje, priporočila...

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To sem skopiral zate s foruma Modelarji.com, če ti bo kaj pomagalo.

Ko akumulatorji niso v uporabi "store mode" 3.8 V/člen. Za daljše čase preko zime jih lahko zaprete v vrečko in date v hladilnik.
- Polne akumulatorje (4.2 V/člen) nikoli ne hranim dlje kot 24 ur. Večinoma jih napolnim nekaj ur prej. Daljše hranjenje v polnem stanju povečuje notranjo upornost (impendanco) akumulatorjev. Večinoma pa polnim na terenu in jih takoj uporabim ter dobim najboljše zmogljivosti.
- Polnim vedno s polnilnikom in balanserjem . Poceni polnilniki imajo izredno slabe elektronske komponente, in ne merijo točne napetosti - preizkusite svoj polnilnik z dobrim multimetrom, morda boste presenečeni (recimo polnilnik kaže 4.15V - ampak je dejanska napetost na akumulatorju že preko 4.2 V oziroma lahko rečemo, da je balansiranje prej razbalansiranje....)
- Nikoli ne praznim več kot 80 % realne kapacitete akumulatorja oziroma minimalno (!) okoli 3.65 V/člen pri mirovanju, raje vidim minimalno napetost 3.7V (problem pri slabših akumulatorjih so neenakosti členov v paketu!!)
- Uporabljam jih pri temperaturah nad 25°C , pazim, da jih ne pregrejem preko 50°C
- Večinoma polnim z 1C
- Nikoli ne praznim mrzlih lipo paketov pod 20 st. C - če je mrzlo jih prej segrejem na vsaj 30 st. C.

  • Hvala 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 minutes ago, BIF said:

Če lahko bi še malo zagnjavil z baterijami. O tem en kurc vem...pa me zanima, kako jih čim bolj ohranit...recimo.

Te LiPo baterije...kakšen je režim za čim boljše vzdrževanje le teh. Naj bodo vedno polne...na pol prazne...režim hranjenja, če jih dalj časa ne uporabljaš. Kakšna je njih življenska doba...imajo omejeno št. polnilnih cikusov...mnenja, izkušnje, priporočila...

Hvala

Pol prazne, na 50%, storage mode. Po enem tednu neuporabe se bodo itak same spraznile na 50% (se bodo grele, kar je normalno). Gledaš da dve svetita + ena utripa .. nikoli pa ne praznih puščat ..

Ja, je glupo, da taki charger ne omogoča storage načina polnjenja ..

Edit: kar je robi napisal zgoraj je pravi postopek, sicer rahlo pretiravanje, ampak pravilni postopek. Ampak žal ni kaj nastavljat pri polnjenju .. tak da če vem, da nekaj časa ne bom letel, pol pustim baterije na cca 55% in pustim da sam discharga na storage ..

Popravljeno . Popravil Tex
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...drugače pa so sedaj LiPo polnilniki že tako poceni, da ni nič narobe, če je kak doma (če se ukvarjaš s takimi stvarmi , seveda).

...če koga zanima, imam moj prijatelj trgovino v Lj s takimi stvarmi. Ugodno in konkurenčno...in dobra roba...

https://www.lipo.si/

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kdo bi vedel, zakaj meni med letom s phantomom 3 pro zmanjkuje signala? Na telefonu za kake 5 sek zmrzne slika, pol se vrne... Ce ravno takrat snemam se pozna na videu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 minutes ago, a79 said:

Kdo bi vedel, zakaj meni med letom s phantomom 3 pro zmanjkuje signala? Na telefonu za kake 5 sek zmrzne slika, pol se vrne... Ce ravno takrat snemam se pozna na videu.

Čak, na posnetku se tudi vidi? Je črna slika takrat na posnetku? Pol ni problem v signalu .. posodobljen ptič/komanda?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, Tex pravi:

Čak, na posnetku se tudi vidi? Je črna slika takrat na posnetku? Pol ni problem v signalu .. posodobljen ptič/komanda?

Crna, vcasih pa se enostavno ustavi, pol pa tece naprej posnetek... Bom pa prestudiral nastavitve...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, BIF said:

LiPo bi bila naj bolkša od LiIon?....

Odvisno za kaj.

Lipo ima hiter discharge, visok C., lahko veliko toka potegneš .. so tudi lažje, ampak tudi dražje, krajša življenjska doba ..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

26 minutes ago, BIF said:

Hmmm....s krajšo življensko dobo me nisi ravno razveselil....so te baterije za dron kar drage....

Za Mavic Aira? Mislim da sam dal nekje 80€ za njo .. ma ja, v primerjavi z 3s lipo baterijami je res malo napihnjena cena, glede na to da je dobrih 2000mAh (če se prav spomnim) ..

Ampak je pa pametna! Celo FW je treba updatat na njej .. po tednu dni gre v storage mode, vklopi interne grelce in se sprazni do 50%, po tem pa gre v zimski spanec/sleep mode. Če pritisneš na tipko, jo zbudiš, tako da ni potrebno šarati po tipki, če baterija drema, da je ne zbujaš po nepotrebnem .. ;)

Ma mislim da se ni treba bat. Kolko sem gledal, je folk letel tudi z 150x napolnjenimi baterijami s skoraj enakim flight časom. DJI dela nasploh dobre baterije. Podatek o številu polnjej baterije maš drugače v meniju od baterije.. spremljaj občasno, vse 3 celice bi morale bit na isti voltaži, ti kaže za vsako posebej. Če katera začne konkretno odstopat od ostalih, je nekaj narobe .. pač ne cuzaj je vedno do 3% in obvezno napolni malo čez polovico, ko jo shranjuješ. In pozimi ne štartaj z mrzlo, kot je že zgoraj bilo povedano. Če je vroča je pa tak ne bo polnil, bo najprej počakala da se ohladi in pol začne filat ..

Popravljeno . Popravil Tex
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če še niste vedeli, boste sedaj vedeli, da imamo tudi domačega LiPo proizvajalca Gens Ace Lipo akumulatorji  , Živnorcovega prijatelja in katerega opis uporabe LiPo akumulatorjev, sem skopiral iz foruma Modelarji.com v to temo.

Ker sem LiPo akumulatorje v svojem tekmovalnem F5J jadralnem modelu, in tudi v daljinsko vodenem helikopterju uporabljal tudi sam, mi je nekaj spomina o teh akumulatorjih še vedno ostalo.

Tudi tega še nisem pozabil, da se lahko LiPo akumulatorji najprej "napihnjo", kar se je meni pri helikopterskem akumuatorju tudi že zgodilo :blush: , lako pa po se tudi "vžgejo", kar pa se meni na mojo srečo še ni zgodilo.

lipo.jpg.2e68c839d073236ebfab3156af2adbf9.jpg

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@BIF, kot sem ti zgoraj že napisal, imajo ti droni inteligentno baterijo .. tako Spark, kot Mavic Air ..... itd. Kako delujejo, pa je že Tex napisal. Proizvajalec je poskrbel za vse.  Meni za baterijo ni težko najt. Simpl, kjer nastavljaš drona, komando, signal ... tukaj potem najdeš tudi Batt Menu. Poglej si v spodnjem videu, boš videl, kje dobiš te informacije.
 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aha...super. Zdaj imam bolj jasno sliko. Seveda sem ta meni za baterije že videl...ker si ga nisem znal pojasnit mi ni bil pomemben. Zdaj vem kaj pomeni in kaj gledati.

Hvala vsem za pojasnila.

To je sicer v popolnem nasprotju z mojo filozofijo...ampak v ta dron sem resnično uletel tik pred zdajci in sem moral na brzino osvojit osnovne funkcije, da sem lahko kaj posnel. Zdaj komaj odkrivam in si pojasnjujem njegovo globino, funkcije, upravljanje...narobe svet.

Zato mogoče kakšno neumestno vprašanje, ki bi moralo bit jasno preden sem sploh prvič poletel.

Popravljeno . Popravil BIF
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, BIF pravi:

Zato mogoče kakšno neumestno vprašanje, ki bi moralo bit jasno preden sem sploh prvič poletel.

Zakaj neumno vprašanje? Celo življenje se učimo!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko sem uspel najti Graupnerjev oddajnik MC-12 in LiPo balancer, je bilo fotografirati lažje, kakor zraven pripisati ustrezno besedilo.   :blush:

Najprej dokaz, da sem LiPo akumulatorje res uporabljal v elektro helikopterju X-400, ki ga je izdelovala firma ARK (Taiwan).

IMG_2970.JPG.7e6d12fcebb40a98fafe82c7b6c31dcf.JPG

IMG_2971.JPG.3249de77038e2439504944f8e6e908bf.JPG

In tudi v jadralnem modelu Polde, kateri je bil "iz nule" narejen by Roberto.  

IMG_2973.JPG.fe11bd261c49d1fd902cfd2038858611.JPG

IMG_2974.JPG.7f86e6a955253492ac3d4b524ed612f5.JPG

"Moška polovica" Varadero Team Logatec mi je tudi oba oddajnika  prilagodil uporabi LiPo akumulatorja.   :worship:

IMG_2979.JPG.288cfb16748079d75781da10b296e4b9.JPG

IMG_2980.JPG.e5b200cff7c1e4b3ded2bbc980bd71be.JPG

:blush: :hmm:

IMG_2981.JPG.e5f8eb54c3ce66ecf6d6d20695bc2fe1.JPG

:worship: :worship: :worship:

IMG_2983.JPG.9a97a6cc5d641b3136258eb4edf3ed58.JPG

IMG_2984.JPG.6f173745bbc16a023406e46abeba0cc7.JPG

IMG_2985.JPG.84d1a3b750b9ad935ee592df2cde2016.JPG

Pravilno delo z LiPo akumulatorji podaljše njihovo življensko dobo in tudi preprečuje možnost njihovega "požara". Balanser se uporablja pred polnjenjem LiPo akumulatorja, zato da se v paketu najprej vse celice v paketu izenačijo po njihovi napetosti, kar je najbrž pogoj za to, da med polnjenjem polnilec ne bi izklopil polnjenje prezgodaj, zaradi tega ker bi bila kakšna celica, ali dve, v paketo že napolnjena.
"Alora" pa mi je le uspelo sestaviti besedilo, če sem pa naredil kakšno napako (ne pravopisno !) pa me bo popravil Živnorc.   :OK:
Ker je to tema o dronih, bom dodal še to, da ko sem ugotovil da z mojim Poldetom ne bom mogel več leteti (prevoz!!!), in da so za helikopter moji prsti postali "preveč živčni" :blush: , zato sem se odločil, da bom poizkusil še letenje z dronom, katerega sem mislil kupiti od enega modelarja iz Idrije, vendar se ja ta kmalu po njegovem "prikaznem letu" premislil da bi ga prodal meni in tega mu sedaj prav nič ne zamerim ...   :OK:

Hough, govoril sem ...   :OK:

IMG_2976.JPG.c8fab9a48fe186267bcaf28061547aed.JPG

IMG_2975.JPG.f97389885424d57977edb8b2ac178cee.JPG

IMG_2977.JPG.1048e01e29e2ebb4cbb62ae5c31c49db.JPG

IMG_2978.JPG.936bb4587440214d1a7ad8dc56ae793b.JPG

IMG_2982.JPG.c7630a4829123c754928f3b929a90392.JPG

 

Popravljeno . Popravil RobiRoberto
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!