Jump to content
  • Sign Up
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • Mavti
      Na tale film sem naletel po naključju med iskanjem kaj bi  si takrat ogledal ,in film je  odličen enkraten po filmu sem kar obsedel pa razmišljal  o človeški norosti,     posnetki zvoka , streljanja in vsega naokoli pa kapo dol.
    • Akito
      OReo piškotke BI
    • nemo
      V zimskem času, ko pretežni del jadrnic počiva na privezih ali stojalih, je čas za obujanje spominov in načrtovanje prihodnjih plovb. Ali pa lahko debata teče o čem tretjem, povezanim z jadranjem. Ena takih bi lahko bila o aplikaciji Squid, ki omogoča planiranje rut na podlagi vremenske napovedi. Na MS, v okviru teme »vodni športi« še nisem zasledil ničesar v zvezi s to aplikacijo in jo zato nameravam na kratko opisati. Meni je zelo koristila na plovbi od Bresta v severozahodni Franciji do Jadrana. Potovanje je trajalo od 15.4.2017 do 20.5.2017  Štirje člani posadke smo prepluli nekaj manj kot 3.000 nm.   Squid je aplikacija, ki na podlagi vremenske napovedi in plovnih karakteristik jadrnice, izračuna optimalen kurz. Aplikacija je v osnovni verziji brezplačna in kot taka zadošča za planiranje rut. Plačljiva verzija ima več opcij (predvsem možnost vnosa več različnih modelov vremenske napovedi) in omogoča tudi on-line komunikacijo s ponudnikom storitve.     V Squid je najprej treba definirati polarni diagram jadrnice. Polarni diagram (polara) določene jadrnice predstavlja grafično upodobitev razmerja med različnimi spremenljivimi dejavniki, kot je hitrost realnega vetra (True Wind Speed) in smer realnega vetra (True Wind Direction) ter absolutne hitrosti jadrnice. Prikazana je polara za jadrnico Oceanis 37. Diagram kaže hitrost jadrnice glede na smer in jakost vetra. V tabeli so vrednosti, ki so vrisane v diagram. Kratice so: TWA (true wind angle), TWS (true wind speed). Squid aplikacija ima prednaložene polare za različne modele jadrnic. To so polare, ki jih navajajo oblikovalci in konstruktorji jadrnic (Velocity Prediction Program - VPP). Glede na to, da je polara odvisna ne le od konstrukcije trupa, oblike jader, izvedbe motornega pogona (fiksna ali zložljiva elisa), čistosti podvodnega dela, kakor tudi od izkušenosti posadke, aplikacija Squid omogoča korigiranje vseh vrednosti, ki tvorijo polarni diagram in na ta način doseže večjo točnost pri izračunavanju rute. Izračunavanje rute od začetne do končne točke plovbe temelji na vremenski napovedi območja med obema točkama, datumu in uri začetka plovbe . Brezplačna verzija aplikacije je pri zajemanju vremenske napovedi omejena na pet prognostičnih modelov, plačljiva pa jih ponuja še dodatnih 27. Vremenski podatki so zapisani v formatu GRIB (https://en.wikipedia.org/wiki/GRIB).  Poleg planiranja rute, Squid ponuja precej koristnih opcij, ki so vse pripomoček za čim natančnejše jadranje (potna knjiga, analiza rute, uvoz sinoptične karte…). Za ilustracijo sem planiral ruto od pristanišča Lorient v Bretanji preko Biskaja do A Corune, odhod v soboto, 23.11.2019 ob 9.00 UTC. Glede na aktualno vremensko napoved je pričakovan prihod v A Coruno v ponedeljek ob 14.41 UTC. Dolžina rute je 359 nm, najbolj pogost veter bo NW od 20 – 30kn. Potna knjiga (road book) je v tem konkretnem primeru sestavljena iz 36 točk, za vsako točko je navedeno precej podatkov (pozicija, smer vetra, jakost vetra, odklon od smeri proti cilju, prepluto razdaljo, razdaljo do cilja…). Potna knjiga na ta način omogoča primerjavo med planom in dejansko ruto ter sprotno korekcijo kurza. Aplikacija Squid je namenjena predvsem planiranju dolgih, več dnevnih rut. Planiranje dnevnih počitniških priobalnih križarjenj je seveda prav tako možno, a nepotrebno, če ne celo nemogoče, zaradi razvejanosti jadrankse obale in številnih otokov in plitvin.  Toliko za začetek... 
    • smasher
      Dokler so zablokirani da ne grejo več kot 50km/h so to po zakonu mopedi torej AM.
    • Akito
  • Similar Content

    • Printable
      By Printable
      Zanima me naslednje včeraj sem se pripeljal s scoooterjem domov in ga dal v garažo ter ugasnil motor danes pa ne vžge na tipko je neodzivna skratka akomulator je vredu prav tako varovalka pri akomulatorju na nogo vžge ter na daljinca tudi vžge in vgasne na tipko pri balanci pa ne kot,da je nekaj zablokiralo .
      Zanima me sledeče kaj bi bil vzrok nedelovanju oz.vžigu na tipko za zagon ker do sedaj je delovalo kot sem omenil danes ga hočem vžgati pa ne duha ne sluha o zagonu kot da bi nekje zablokiralo.
    • krucefiks
      By krucefiks
      Sem lastnik električnega skuterja GOVECS 1.2. Skuter omejuje maksimalno hitrost tako, da nenehno nekaj bremza - zavira. To se odraža kot stalno trokiranje - cukanje motorja, kar me blazno moti. Ali je slučajno kdo izvedel že kako predelavo in se te lastnosti skuterja znebil ?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!