Skoči na vsebino

Otok Vis (ogled JNA objektov)


Snečer

Priporočene objave

Kaj skoti tista vrata lahko gredo samo motorji, ki ne presegajo širine enega metra, razen, če je že proizvajalec homologiral večjo širino?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, Darko3g pravi:

Kaj skoti tista vrata lahko gredo samo motorji, ki ne presegajo širine enega metra, razen, če je že proizvajalec homologiral večjo širino?

JUS standard, vendar če si preširok, lahko stranske kovčke odstraniš in jih pustiš na kapiji :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, Snečer pravi:

Lastovo je bolj "izolirano" še danes, tam ni takšnega turizma kot na Visu, je mir in idila. Če pa imaš čoln, je arhipelag prava stvar.

http://snecer-poi.blogspot.com/2011/06/lastovo-poi-2011.html

Vojaških objektov je manj, v glavnem sta dva kompleksa in sicer en v Jurjevi luki, na SZ otoka, kjer je bilo skladišče min, 2 podkopa, vojašnica, skladišče goriva itd. ter drugi, vojašnica maršala Tita (devastirana) in v nadaljevanju na JZ, na rtu Veljeg Mora topovska baterija, 4 komadi in v hribu zadaj hangar za raketni sistem (enak na Visu).

Vendar pa na Lastovu izgleda nekako "lepše".

Prvi kompleks v Jurjevi luki je prosto dostopen, brez nekih ovir, do podkopov se gre peš čez hribček.

Drugi kompleks na JZ pa gosti krave, v raketnem hangarju je seno, lokalec je zadevo lepo izkoristil. Pri nekoč vojaški kapiji je zaradi tega "ograja" (najbrž zaradi krav), vendar se je dalo zrinit mimo in odstranit palete, ki so ovirale.

nato pa se je mogoče pripeljati do samega rta, vendar pa je makadam kar grob in v delu kar strmo, tako da je morebiti bolje parkirati pri kravah in se malo sprehoditi

BHRMVVhSndPEvZ3_4vUdKq5buOPuJce9FJD47lbpu5iLOuXQkmBZXuFmuy0TJafN_u3BQBMbhW_MF10eJHMiFp76OJPuNNJEALs83lSbnPvpSh2Wjd5YgniSvG80fShvbr5xd34oPATGWdR3UpMx5nsDytljTl2Hpw-0p0VzU8OknhOq0QGvhQAkzdrQ5_Kh9MjvEa3miYzABU136cSPywBXFopH9cmTTpWjSyX-8O7vIcxvquNsjjQ8VhqjHUXz7Cs1OEcE3QQMyLu9bsyH5jJCciI4jYFk2xxzWyrXjWn_suVUfosaTyVe-jNQkqEPnlmyfbzpA1lIhOqFjojUyxWqw7K-VBIH0pslI56-disxlCQwfacnPwOW8a2rC3hPvZr36DIEFjFHsyoSpq3cGUOPD3pTJGgBVXX75zsS_TIxf_BgKep_ime4-zXYlGNVS42qegQWj0kfZZ6dQhazCszIS0CwXpTYDuf_EdUwXaR807lrpveIteFtT7kSbyuAOF3g_d1QsYTgizYVVUIs63QMKvF00d3cHOj_0jjbSrqFzB8JHYRQ12WUreAmqfLGvsII6F5ZrGDavZKf4wRIqpJUSrUbEX_roEtEhqBVWfDU73EYdtO_nP8o2Tdmhk2CONZS4ur0gp6j5d7o2KTeKmsNVbUkHDJ_w4p48IzInOjobxQb2zlCPAdUrsCG4P_Q8e-eMnCyUnGa-iqrcaG-6VX3eA=w359-h635-no

_DgeC6Qa9sStpLH-JZ2ycx79yZZ5PhGemWvQTNoNXKo5oR9oov3Dsiz1_YU_WUzr0p0H735YytuAB375AQ5cL7BNpQ_ZcwCij84AZ_wUgZ94RF0xHNAYy3AeNJ2xKR6UzdZlq72SNvp6al74FNHZl0rdj2MRH7PcSVnKOs0SdE5lBmlS8qnLfe4DUEulGvOeCrIC4YcU-U1aVZJx-PoQsWJGxpYSPM7ck-elM_F2JJUEiPKpxvhIGsJ2BBjc30OezHRsY15fz-X9rOKGVgGy9IED-yjUDbieXUzpe9lGGG8eEmUItFP3K9ocA9HBbi5gmYQSSvOINnoRi_oROV-h7IEydfkIV7O8lIetAW-XNkklz7AZLl8d_ftByTNUZ9TR4LUrQTIRuqndkZHI4Fu80hyQhx41eT4IZkq9a-dUnNrHdso4uGTmKkpxatNkRwlcdmKNbyo-lK-7cGdxKOZGDVtZFnVAnm8QYeejmZ-y3R6XrNskOGpkxUpabRa449DSFhKrKmdK6rmw7omMKuTLHlJHZSJyeMFFRV3JRtZSIicgjOIgNCZ8mPbpvmqWyO4Q4dsJaDFekZxF2FmmNHxrU-ci45fpNTEl_1Lwi8fvyQY8rGwN5C1uM0mLyHbi91lCQljJDyhauF3NuJrgqxH1liE8Tlvt27NrSHNRvWmzOaRgnqq6BXx_YYObJtSz0CFjpPmHLJ9LlG2nRyAoXCHHBv3GVg=w1006-h568-no

Super, hvala za info! ?

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, skofk pravi:

Super, hvala za info! ?

Na Lasti tudi ni military turizma, vsaj ni mi znano oziroma v Ubliju itak ni rive :) 

Tu je kapija, kjer se je treba zgurat

https://www.openstreetmap.org/#map=19/42.73275/16.83770

tu je odcep dol proti topovom, kjer bo treba peš, al pa če si upaš

https://www.openstreetmap.org/#map=19/42.72983/16.84117

do raketnega hangarja pa se da normalno prit po makadamu

https://www.openstreetmap.org/#map=19/42.72728/16.84177

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Super si tole spisal in natančno dokumentiral. Z mojo sva letovala samo enkrat na Visu, 97 ali 98 je bilo, ko je bilo še bolj malo turistov. Sva bila "peš", oz. z vlakom Lj-Ri, od tam s trajektom do Visa... V Komiži mali apartma, deda je bil osamljen (par mesecev pred tem mu je umrla žena), in nama je vsak večer (v svoji mali kamniti šupi v vinogradu nedaleč stran od hiše) pekel ribe na gradeli. Tudi brodet je bil prva liga... Enkrat sva si v hotelu rentala bicikle in naredila celodnevno krožno furo po Visu. JNA objektov nisva odkrivala, samo Titovo špiljo, ki pa ni nič posebnega. En odsek te (današnje ceste 117) je bil med WW2 letališka steza, kjer so pristajala zavezniška letala... Celodnevni izlet na Biševo, modra špilja je res nekaj posebnega, sem not zaplaval z masko in je kar malo skeri tisti občutek lebdenja...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Posnetka trajata po 20 minut, torej je dolžina hodnikov horizontalnih, poševnih in vertikalnih kar velika, presek je majhen in samo zamišljamo si lahko, kako so vrtali, nakladali, vozili material ven, šolali za betonsko oblogo hodnikov, betonirati, pa delali stopnice, ... Koliko dela za prazen nič. Maginojevo linijo v Franciji sem videl, pa so jo Nemci obšli severno, pa Rupnikova linija v mojih koncih je prehitela vojna. Očitno ima vojska svojo logiko. Hvala za info!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 urami, amateur pravi:

Posnetka trajata po 20 minut, torej je dolžina hodnikov horizontalnih, poševnih in vertikalnih kar velika, presek je majhen in samo zamišljamo si lahko, kako so vrtali, nakladali, vozili material ven, šolali za betonsko oblogo hodnikov, betonirati, pa delali stopnice, ... Koliko dela za prazen nič. Maginojevo linijo v Franciji sem videl, pa so jo Nemci obšli severno, pa Rupnikova linija v mojih koncih je prehitela vojna. Očitno ima vojska svojo logiko. Hvala za info!

S sabo sem imel navigacijo s vklopljeno gps+glonass+waas/egnos, kar pomeni par metrov natančnosti.

Od glavnega vhoda do sredine, kjer je pomožni vhod, je cirka 195m horizontale, horizontala po stopnicah pripelj direktno na vrh hriba, kar se lepo vidi po izohipsi.

image.thumb.png.8d85cc3a6bd2083c103ace94ad340fb3.png

nato se tunel nadaljuje naprej, kjer se konča brez izhoda (vsaj jaz ga nisem našel, zna pa bit, da je na koncu še kakšna zasilna izvedba. to je potem notranja dolžina med 350-400m

image.thumb.png.e3fc15f086e5022ba3e3ea8e87c6668f.png

vhod je na 300m, vrh pa na 353, pomeni, da si toliko pod zemljo (približno)

image.thumb.png.f61bbe17b4d3deae8a5a46497d5ff9f0.png

tu na koncu tunela je še neka lestev, treba se je kar sklonit in potem morebiti gor...bom drugič pogledal :)

image.thumb.png.dff0b9c819761111b4c1989106bfae0b.png

ker če si zaprl drugi del tunela, so bili tile "ujeti", tako da bi skoraj nekaj moralo še biti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako pa deluje sistem GPS pod zemljo, kjer ni signala? Si imel kak načrt rovov ali si samo hodil. Ena od orientacij je smer naravnega zračenja. Dober si, pa sam. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, amateur pravi:

Kako pa deluje sistem GPS pod zemljo, kjer ni signala? Si imel kak načrt rovov ali si samo hodil. Ena od orientacij je smer naravnega zračenja. Dober si, pa sam. 

ne pod zemljo, lociral sem vhod oziroma vse vhode, nato pa linija med izhodi pokaže kakšna je horizontala

imel sem lasten načrt, tako da sem približno vedel, kaj me čaka, le na koncu sem očitno pozabil še malo pogledat

dejansko je en dolg "tunel" s stranskimi prostori in izhodom v sili na sredini, težko se izgubiš, ker na hodniku lahko greš samo naprej ali nazaj

od oka načrt, stranski prostori so precej obsežnejši, pa tudi stranskega izhod je stopnišče

SQK-9DFHc47t5OQfmEyBWML9TuZdbnj5Q_4-F8Zr-jKr9PjNeb65dDv3SLpWffUIx8Wt7aNxcMMXwyArheaBqoRnmTk8jL4V06_XH6xqtGa-FNLAY03uBpPHtmAQCSb0Gv7BBAthzOw_Nto6A5zr0RBViVU0Mv9QfP6w1XnMpJh2bvYJRDluqjJ7ewExpv5o9i7499ROhmYSBuyLLx73pbxvXLrxcBPdkzCSt0YNsGjPMCoYY16BerGMYqPphBHKTIhNzZMY9yM52JBMQF77zF_54mfG22XDgntL-RWGyDROKM5SnbCPnCiz0V4zbxOhJyeq9J8qtyXxQamDAuRvos1eghz1Gwbv1ZlSzkSSOy79USTqkLyHy3g8pjQyiNMfSM7A0zjpEACUxvO1Ho-vSZqm8R42jhK1ck3gpJiA1tDbAjxsTIjSSvWsPyp7uVi5nOnOqYogjvAMVh8sm7oaU97Tfu27oIi1JnWiGgjiGWrsMi1f9Oep5MpuEq3LFTMmzJ_IZy8zK3bYpRZgN1dxRCz04TBsFFCW48Et6KvBrPExBId-6m6Vex0-t6ZZsU9sseYXDv37_jk_8981R9ulplZ5sHRufksfAbCoAdoN90ywSHI8qNktlNfBCRLGyXo=s1006-w1006-h568-no

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 10 mesecev pozneje...

Snečer, super napisano in dokumentirano.

Jaz sem z družino že Vis povečini prečesal (z vodičem, ker so bili mali otroki zraven...), vendar pa bi določene točke še enkrat, tokrat v lastni režiji...

Nekatere skice se ne vidijo v objavah... A se jih da dobiti, prosim?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, hazarder pravi:

Snečer, super napisano in dokumentirano.

Jaz sem z družino že Vis povečini prečesal (z vodičem, ker so bili mali otroki zraven...), vendar pa bi določene točke še enkrat, tokrat v lastni režiji...

Nekatere skice se ne vidijo v objavah... A se jih da dobiti, prosim?

Katere skice se ne vidijo? verjetno kakšna težava z google photos in šeranjem.

Takole sem si doma približno skiciral bunker Vela Glava

DSC_0424.JPG.315f25f1e3e9d9f715f26fb68a88639a.JPG

zelo približno, v glavnem nemogoče se je izgubiti, ker gre v osnovi za dolg tunel, prostori pa so bodisi levo ali desno, na koncu tunela pa so stopnice do nadzorne sobe, kjer so spremljali radar

na sredini pa je potem še stranski izhod, ki po betoniranih stopnicah pripelja na vrh hriba in do tiste "tankovske" kupole, tega dela ni na skici (papir je postal preozek zato je tunel v dveh delih :) to sem si narisal že doma, na podlagi enega videoposnetka in sem kar zadel, če greš sam, je bolj biti pripravljen :)

tudi jaz bi še moral zadevo malo pogledati v živo :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, hazarder pravi:

To ja, hvala Snečer. Vela glavo sem imel v mislih...

Vsekakor gremo letos s5 pogledat...

Sicer nisem iz moto sveta, dodajam pa par svojih slik na to temo...

20190830_192211.jpg

20180716_100530.jpg

20180716_104718.jpg

20180716_191112.jpg

20180716_195836.jpg

20180716_184524.jpg

20180718_214746.jpg

karkoli na to temo seveda zaželjeno in da podebatiramo :)

nekaj zadev mi je ostalo še odprtih, se bo treba vrnit, da še malo bolje raziščem

našel sem Slovenca, ki je služil v tem objektu

mečarice? :)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...
pred 4 minutami, skofk pravi:

Topovski položaji, v ozadju otok Biševo

The_British_Army_in_the_Adriatic_1944_NA18246.thumb.jpg.e3c42e613db56af4c4ab00574e72505a.jpg.90be5aa56558070d16f2b809656fa501.jpg

 

Ja, ampak tega najbrž ni več? Po čeladah bi rekel ww2, Angleži, protiletalski topovi zaradi letališča?

To fotko sem videl v knjigi od @avtomoto o letališču.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Snečer pravi:

Ja, ampak tega najbrž ni več? Po čeladah bi rekel ww2, Angleži, protiletalski topovi zaradi letališča?

To fotko sem videl v knjigi od @avtomoto o letališču.

Tako je ja, nekaj ostankov je še vidnih nad cesto, vendar nisem prepričan, če niso ostanki poznejših JNA objektov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...
pred 14 urami, Matjaž2000 pravi:

Oooo, odličen zapis. Mi smo se tam potepali leta 2015 in sem tudi sam obiskal vse te objekte.

Rad bi k opisu dodal še neke točke.

1.  N43° 4.557'S  E16° 6.920
V zalivu Vela Travna je manjši rov, ki je verjetno služil skladišču municije. Je pa zanimivo, da je poleg en naravni kraški rok, skozi katerega zelo piha. Dalje žal nisem raziskoval. Dostopen je le s čolnom. 

1503701803_20150722_121726(DSCF5100.JPG)fotoMH.thumb.JPG.69be44134515eff820f517518a2bcd3d.JPG

 

2.  N43° 0.408'S  E16° 4.101
V zalivu Stupišče so v okolici te točke 4 manjši rovi, ki so služili za shranjevanje municije. Iz strani BOT-Stupišče-vhod skoraj nevidni med belimi skalami, ko pa prideš mimo, pa jih vidiš takoj.

3. Rt Barjaci
Dostopen tudi po cesti. Dodajam načrt.
Več o tem napisano tukaj: https://www.geocacher.si/vojaski-vis-rt-barijoska/

4.  N43° 1.389'S  E16° 8.644
Talež. Ta mi je bil od vseh najbolj všeč, ker je najbolje ohranjen. Track na sliki v prilogi.

5. Crvene stine
Dodajam načrt.

6. Smokovo (SV del otok)
Je bil 2015 popolnoma zaprt zaradi min.

7. Češka vila
V okolici češke vile obstaja še en tunel, vendar vhoda nisem našel. Dodajam sliko vhoda. Bom vesel, če bo kdo dodal koordinate vhoda.

8.  N43° 4.423'S  E16° 6.067
Pa ne pozabit: Kraljičina špilja. Dostop iz Oključne. Obvezne dolge hlače in baterija.

lp
Matjaž

Talež.JPG

military-tour-vis-22.jpg

barijaci.jpg

Češka vila - vhod.JPG

Oključna.JPG

Hvala za tvoj prispevek :) Ti si tisti, ki se je s skuterjem peljal na rt Barjaci? :) tisti prispevek sem že videl, zanimivo.

Kraljična špilja imam v drugi bazi. Če imaš sled (.gpx) te poti, mi jo pošlji, da zadevo uredim v OSM zemljevidih. Oziroma lahko tudi druge sledi, da dopolnim zemljevid.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

18 minutes ago, Snečer said:

Hvala za tvoj prispevek :) Ti si tisti, ki se je s skuterjem peljal na rt Barjaci? :) tisti prispevek sem že videl, zanimivo.

Kraljična špilja imam v drugi bazi. Če imaš sled (.gpx) te poti, mi jo pošlji, da zadevo uredim v OSM zemljevidih. Oziroma lahko tudi druge sledi, da dopolnim zemljevid.

 

Do Okljucne se lahko pripeljes z avtom ali motorjem. Od tam naprej pa hiking skozi makijo in ostalo zbunje do Kraljicine spilje. 

43.0736° N, 16.1008° E

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, Nearrain pravi:

Do Okljucne se lahko pripeljes z avtom ali motorjem. Od tam naprej pa hiking skozi makijo in ostalo zbunje do Kraljicine spilje. 

43.0736° N, 16.1008° E

Hvala, bil z mopedom do Oključne, naprej pa ni potke vrisane, zato bi mel gpx, da jo vrišem :) makija hiking

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 minutes ago, Snečer said:

Hvala, bil z mopedom do Oključne, naprej pa ni potke vrisane, zato bi mel gpx, da jo vrišem :) makija hiking

ni kaj dosti zgresit...samo po nabolj prehodni stezi cez dolino, potem pa sledi severni obali proti zahodu   . . . pa ne pozabi GPX-a posnet

PS: verjetno je dandanes ze shojen mali markiran autobahn za pesadijo proti spilji

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 19 minutami, Nearrain pravi:

ni kaj dosti zgresit...samo po nabolj prehodni stezi cez dolino, potem pa sledi severni obali proti zahodu   . . . pa ne pozabi GPX-a posnet

PS: verjetno je dandanes ze shojen mali markiran autobahn za pesadijo proti spilji

ja, za "to" vprašam, da vrišem za skupnost, da je urejeno :) zdaj je nič (adriatopo pa je itak ne pozna oziroma jo ima v drugem zalivu

image.thumb.png.5dfca5d47659253d457b768e5e2d6619.png

image.thumb.png.e14b3d8c8cdcf75b0fb08e47e89816a4.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!