Skoči na vsebino

Elektronski pripomočki: potuha ali ne? (abs, tc, in vse ostale kratice)


ligenjček
DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34

1. Ali elektronska pomagala omogočajo potuho pri vožnji, ali so pomemben dodatek?

2. Ali se brez teh pomagal da voziti motor in ali je res da je zaradi njih lahko že vsak motorist?

3. tehnikalije, razprava o določenih pomagalih, delovanju, prednostih, slabostih itd...

Priporočene objave

pred 10 urami, la profich pravi:

@marincspeedshop glih ko po dveh mescih pozabim na fazerco in začnem gledat za tdmi.. :D iščem motor z absom, zato sem mogu že marsikatero super in lepo pozabit.. baje da novincem odpušča napake, pa če mi jo 1x bo dovolj.. 

Če še nikoli nisi imel motorja in predvidevaš, da boš še dolgo vozil po dveh kolesih, vedi da se boš na prvem motorju šele učil vozit. Kar pomeni (moje mnenje), da je bolje, da ima prvi motor čimmanj pomagal(ABS), da res osvojiš vse tehnike vožnje. če se od začetka navadiš na ABS boš imel težave, če boš v prihodnosti vozil motor brez. Je pa tudi bolje, da če že slučajno (bog ne daj) storiš napako, da jo na začetku, ko si bolj previden in so hitrosti manjše kot pa ko boš divjaško divjal ;)  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, ligenjček pravi:

 Kar pomeni (moje mnenje), da je bolje, da ima prvi motor čimmanj pomagal(ABS), da res osvojiš vse tehnike vožnje. če se od začetka navadiš na ABS boš imel težave, če boš v prihodnosti vozil motor brez. 

Se zelo ne strinjam.

Pol naj si tudi kupi pokvarjen motor, da se že v štartu navadi šraufat, če bo kdaj v prihodnje moral delat generalko. Pretirana primerjava, vem. Ampak tega res ne razumem. Kako lahko nekomu priporočaš, da špara na varnosti? Odsotnost abs-ja te lahko v ekstremnem primeru stane življenja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, ligenjček pravi:

Če še nikoli nisi imel motorja in predvidevaš, da boš še dolgo vozil po dveh kolesih, vedi da se boš na prvem motorju šele učil vozit. Kar pomeni (moje mnenje), da je bolje, da ima prvi motor čimmanj pomagal(ABS), da res osvojiš vse tehnike vožnje. če se od začetka navadiš na ABS boš imel težave, če boš v prihodnosti vozil motor brez. Je pa tudi bolje, da če že slučajno (bog ne daj) storiš napako, da jo na začetku, ko si bolj previden in so hitrosti manjše kot pa ko boš divjaško divjal ;)  

Bože mili, kakšen nasvet. 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, dlicen pravi:

Se zelo ne strinjam.

Pol naj si tudi kupi pokvarjen motor, da se že v štartu navadi šraufat, če bo kdaj v prihodnje moral delat generalko. Pretirana primerjava, vem. Ampak tega res ne razumem. Kako lahko nekomu priporočaš, da špara na varnosti? Odsotnost abs-ja te lahko v ekstremnem primeru stane življenja.

Nisem rekel da naj špara na varnosti ampak naj se nauči vozit brez pripomočkov. Ker moje mnenje je, da bolj kot bilokateri pripomoček te lahko reši lastna spretnost in znanje, če pa štartaš z motorjem ki se sam pelje pa tega znanja pač ne osvojiš. Ker tudi motoristi, ki imajo motorje z čisto vso opremo padejo, pa če bi pol denarja ki so ga zmetali v razne dodatke vložili v spretnost in znanje morda ne bi.

Seveda pa, kot sem že omenil je to moje osebno mnenje, znanje ni škodilo še nikomur, če pa se kdo ne strinja z mano pa lahko moj komentar spregleda. Sem pa pomagal 40-letnici ki ni prej vozila niti APN-a do vožnje, pa mi je za vse nasvete bila zelo hvaležna :)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

11 minutes ago, ligenjček said:

Ker moje mnenje je, da bolj kot bilokateri pripomoček te lahko reši lastna spretnost in znanje

Upam si trdit, da je tvoje mislenje napacno.  

10 minutes ago, Zok said:

:ras::ras::ras:

 

Falkić:wub:

Strgano iz konteksta, clovek nima se nobenga. Zato rabi enga, a ne? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, Kugelschreiber pravi:

 

Upam si trdit, da je tvoje mislenje napacno.  

Pričakovano. Ne bom utrujal z kilometrskimi argumenti, ker najbrž malokoga zanimajo, bom pa rekel samo to: tehnologija lahko zataji, znanje ne more :kava:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 38 minutami, thumper pravi:

v čem že ? razen razlike 101 ccm in 12 konjev do 2010 in 20 konjev od 2010 naprej? sedenje pokonci. 

yamaha lažja za 18 kg polna in sedež višine 825mm napram hondi višine 795mm. 

v dolžini je razlike 4mm , v višini pa 115mm.

honda 3,05kg/kw , yamaha 3,52kg/kw ..končna hitrost ene 2km razlike. novejši letniki oba ABS ..

rezervoar cbf 19l , yamaha 20l , poraba cbf 15,8km/l (6,33l/100km) , tdm 17,8km/l (5,62l/100km).spritmonitor povprečje tdm 4,85,

cbf 5,64l.

navor - tdm 88,8Nm - 6000obr/min , cbf 97Nm 6500obr/min ..

na oba se zmontira 3 kovčke. oba imata za sopotnika dovolj prostora in dovolj nizke tačke. 

tdm ima malce več hoda vzmetenja S-150mm/Z-133mm , honda S-120mm/Z-120mm.

medosna razdalja je razlike 2mm. tdm je od tal bolj oddaljena-  + 25mm (cbf 135mm ). gume so iste širine  le da ima tdm spredaj 120/18 cbf pa 120/17 , zadaj oba 160/17.

ajd kje si ti našel popolno razliko ?? :eek:

Dvovaljnik vs štirivaljnik. Razlike v geometriji, odzivanju, položaju sedenja. Seveda lahko rečeš da guma je guma, črna in bolj al manj okrogla. Sam to ne pove dosti. Kot ne povejo dosti razlike/podobnosti na papirju. Peljeta oz odzivata se oba precej različno, ti že samo razlika v zasnovi mašine to garantira.

 

Ti dam tole razliko. Sherco 300 SEF-R Factory vs Huska 350 F (al pa 250 F ko lih 300F nimajo), oboje hard enduro. Na papirju še dosti bližje skup kot prej omenjena motorja. V praksi - taka razlika da je težko verjeti. Pa zgleda zadeva skor identično, na papirju je praktično identična. Na terenu pa totalno drugačna. Čudno, ane.

 

pred 53 minutami, ligenjček pravi:

Nisem rekel da naj špara na varnosti ampak naj se nauči vozit brez pripomočkov. Ker moje mnenje je, da bolj kot bilokateri pripomoček te lahko reši lastna spretnost in znanje, če pa štartaš z motorjem ki se sam pelje pa tega znanja pač ne osvojiš. Ker tudi motoristi, ki imajo motorje z čisto vso opremo padejo, pa če bi pol denarja ki so ga zmetali v razne dodatke vložili v spretnost in znanje morda ne bi.

Prvo trditev ti lahko v živo dokažem, da ne drži. Ko grejo stvari narobe, boš prej na tleh brez ABS-a kot z ABS-om, ne glede na količino izkušenj in znanja. Začetnik se bo prej razletel v morebitnega izsiljevalca prednosti, če ga bo strah na polno pograbit bremzo (ker nima ABS-a) kot v obratnem primeru - imaš ABS in veš, da lahko stisneš na polno.

Ta druga trditev je pa 100% pravilna. Ljudje najdejo par jurjev za izpit, opremo, motor... pol pa je škoda vsakega € za kak trening vožnje. Kdo bi to razumel.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, ligenjček said:

Pričakovano. Ne bom utrujal z kilometrskimi argumenti, ker najbrž malokoga zanimajo, bom pa rekel samo to: tehnologija lahko zataji, znanje ne more :kava:

Ni argumenta. ABS posreduje, ko (med zaviranjem) zmanjaka oprijema. Pomanjkanja oprijema z znanjem ne more kompenzirat niti Marquez. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 minutes ago, jskrablin said:

Dvovaljnik vs štirivaljnik. Razlike v geometriji, odzivanju, položaju sedenja. Seveda lahko rečeš da guma je guma, črna in bolj al manj okrogla. Sam to ne pove dosti. Kot ne povejo dosti razlike/podobnosti na papirju. Peljeta oz odzivata se oba precej različno, ti že samo razlika v zasnovi mašine to garantira.

Ampak se peljeta oba zelo kulturno, prijazno in udobno. Again, da te razlike obravnavas smiselno, de jasno vidis pluse in minuse enga in druzga,  mors met par sezon za sabo. In na koncu sta oba zelo super. 

11 minutes ago, jskrablin said:

Na papirju še dosti bližje skup kot prej omenjena motorja. V praksi - taka razlika da je težko verjeti.

Vidis. Na internetu se lahko zmedes, razcistit pa ne mors nic. Na cesti med tdm in cbf ni take razlike kot na papirju. Preprosto je ni. 

 

 

Bogi @la profich. Ful mu pomagmo hehehe. 

Popravljeno . Popravil Kugelschreiber
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 36 minutami, ligenjček pravi:

Ne bom utrujal z kilometrskimi argumenti, ker najbrž malokoga zanimajo, bom pa rekel samo to: tehnologija lahko zataji, znanje ne more 

Tale biser sem prej spregledal. Znanje še kako lahko zataji. Poglej si kako epizodo Aircrash Investigation, na temo pilotskih napak. In koliko avionov so spravili dol lih na račun napake pri presoji ljudje, ki jim sicer znanja ni manjkalo. Zakaj lih to priporočam (prej ko se nekdo vpikne v off topic)? Letalske nesreče so zelo dobro preiskane (dosti bolj kot 'je šal v maline, neprilagojena hitrost'). In tam se je dostikrat pokazalo kako zelo lahko zajebe sicer zelo dobro treniran in šolan pilot, po možnosti na lep, sončen dan brez kakih vremenskih posebnosti. Seveda lahko en hobi motorist zajebe še dosti bolj obilno.

 

pred 8 minutami, Kugelschreiber pravi:

Vidis. Na internetu se lahko zmedes, razcistit pa ne mors nic.

Zato sem mu priporočal da naj do nadaljnega ostane pri znanem. Internet je dober za zbiranje informacij o zanesljivosti, znanih napakah, servisih, olju, ipd... Za bolj individualne občutke (tipi in sorte agregatov, gume, oilerji) je pa sam lastna praksa pravilen odgovor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 27. 8. 2019 ob 9:49, ligenjček pravi:

če se od začetka navadiš na ABS boš imel težave,

Na ABS se ne bo navadil. Sploh ne bo opazil, da ga motor ima, razen, ko bo kakšna kočljiva situacija in bo sunkovito stisnil in pohodil zavore.

Takih situacij v vsej svoji dvokoleski karieri nisem imel več kot 5 (PET) pa imam pod ritjo že več kot 400Kkm.

Pri umikanju oviri (Avto, pešec, žival...) pride ABS prav. Ne boš šel po tleh, celo ostane kakšno zapestje, ključnica, gleženj... in kaka plastika. To so dogodki ki te presenetijo in na njih ne moreš vplivat. se pa na njih sunkovito odzivaš.

Nikakor pa ABS ne bo pomagal, ko se ti na pot "postavi" kakšna (ograja, drevo, maline...)

Mojih pet situacij je bilo iz prvega odstavka. Pa sem jih rešil brez ABS-a jih pač takratni moji motorji niso imeli.

Sem v eni drugi temi že zastavil vprašanje, koliko vas je preizkusilo kako se obnaša motor, ko sunkovito stisnete ročko zavore (pravzaprav obeh) pri recimo 50km/h??

1000+ccm in 100+KW je kot bi šel iz 10m skakalnice takoj na velikanko...

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 minutami, MiNa pravi:

1000+ccm in 100+KW je kot bi šel iz 10m skakalnice takoj na velikanko...

zakaj pa ne .. sj je šel Roglič tut na skakalnico .. fuknu in zdaj vozi kolo ... in to vrhunsko  :OK:

kar se tiče ABS ... fajn ga je imeti, pa nikoli potrebovati, kot ne imeti in ga potrebovati v sili ... sem se več kot 20 let vozil brez in govoril, da je to za pusije, ampak, mi je 2-3 x prav prišel ... 

tudi prej sem reševal stvari brez ABS, zdaj jih lažje z ABS ... več je pomagal bolj varno je .. zato se pa imenujejo pomagala.

p.s.

jaz sem se na ABS navadil .. z lahkoto ... bolj zajeban je iti iz ABS-a na brez ABS-a ... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, maus pravi:

bolj zajeban je iti iz ABS-a na brez ABS-a ... 

Razen na terenu. Tam je ABS bolj nevaren kot koristen ?

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS je itak že nekaj let obvezen in prav je tako.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, MiNa pravi:

Sem v eni drugi temi že zastavil vprašanje, koliko vas je preizkusilo kako se obnaša motor, ko sunkovito stisnete ročko zavore (pravzaprav obeh) pri recimo 50km/h??

 

 

 

Večkrat. In ostali tudi preizkusijo zaviranje na tri načine. Vedno so tako ali drugače presenečeni . Predvsem so presenečeni, da lahko to naredijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 53 minutami, Borutt pravi:
  pred 3 urami, MiNa pravi:

Sem v eni drugi temi že zastavil vprašanje, koliko vas je preizkusilo kako se obnaša motor, ko sunkovito stisnete ročko zavore (pravzaprav obeh) pri recimo 50km/h??

 

ABS je samo dodatna navlaka na motorju, da lahko proizvajalec ceno dvigne! 

In, ko sem moral zavirat v sili na izredno valovitem asvaltu na polno, ker se je eden pameten spomnil, da sred ovinka obrne in avto pred mano zavira na zadnji trenutek, sem poravnal motor ter pohodil do konca kar imam gibljivega na vozilu. Takrat sem se le nasmehnil in se zamislil, kaj bi zdaj bilo, da sem z prejšnjim brez ABSa. Hitrost pa malo nad 50. 

Vsaj žena je bila naslednjih 30 km popolnoma tiho :)

:scut: pa le še z ABSom! ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 minutami, The Lakl pravi:

ABS je samo dodatna navlaka na motorju, da lahko proizvajalec ceno dvigne! 

In, ko sem moral zavirat v sili na izredno valovitem asvaltu na polno, ker se je eden pameten spomnil, da sred ovinka obrne in avto pred mano zavira na zadnji trenutek, sem poravnal motor ter pohodil do konca kar imam gibljivega na vozilu. Takrat sem se le nasmehnil in se zamislil, kaj bi zdaj bilo, da sem z prejšnjim brez ABSa. Hitrost pa malo nad 50. 

Vsaj žena je bila naslednjih 30 km popolnoma tiho :)

:scut: pa le še z ABSom! ;)

Trdiš, da ABS zapre ženska usta? To pa je izum. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 25 minutami, Snečer pravi:

jaz ko ga operem grem vedno. do hoferja in na polno, da zadnja nariše pol pa sprednja da dvigne zadaj

Čudno, da si še živ brez ABSa...tudi sam ga imam le zadnja 4 leta pa še to je bil dve sezoni pokvarjen modul, torej brez. Ne vem, koliko pomaga ker se vozim, kot da ga ne bi imel...nikoli na polno po zavorah pa še večja  če je kriza :hmm:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vso elektronsko "navlako" v vozilih, za sabo pa tri pravnike, da nas vlečejo iz "dreka" ker so vedno drugi krivi za napake ki jih delamo sami....

Ja taka družba smo postali.

  • Všeč mi je 6
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:hmm: ABSji niso enaki. Na cestem motorju mi ni posredoval nikoli. Na SUV pa že cca 5x v 18000km. Vedno pri počasni vožnji. Zaviranje čez kanalizacijski pokrov v Opatiji, 2X zaviranje na (popeskanem) parkingu, ustavljanje na križišču sredi neke hrvaške vasi, in ustavljanje na semaforju nad opatijo.  

Glede na okoliščine trdim, da je ABS posredoval v najbol previdnem in počasnem načinu vožnje. V dvoje na Caponordu. A bi brez intervencije kdaj padel? Morda, na enem parkplacu. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa vem, vozil sem brez ABS, vozim z ABS. Z njim so neke zadeve enostavnejše, recimo:

uporaba zadnje zavore čez ovinke in serpentine za popravljanje krivulje, uporaba prve čez ovinke, bremzanje po spolzkem brez strahu in iskanja meje, ter v sili seveda na polno. S cornering absjem se pa še več da. Men je qul.

Ma pa tudi pomanjkljivosti, recimo včasih se zavorna pot podaljša za kak m (predvsem odvisno od podlage, največkrat ga zjebe kratko valovita, pa rad mal podaljša pot) ampak nič hudo problematičnega.

Se pa da tudi komot brez elektronske navlake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, maus pravi:

jaz sem se na ABS navadil .. z lahkoto ... bolj zajeban je iti iz ABS-a na brez ABS-a ... 

Samo to sem hotel povedat :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko začneta obe gumi hkrati drseti, ko zapelješ na kaj mastnega in podobno se vse te kurčeve kratice skrijejo v kot in ne dajo ne BU ne MU od sebe :P preverjeno

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!