Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Borutt

Ciklistika (vse o padanju v ovinek, nagibanju, fiziki, lahkotnosti prelaganja, primerjave med modeli itd..)

Recommended Posts

Borutt
pred 2 urami, HyperJack pravi:

...

in je zato težišče postavljeno nižje, kar pri polaganju ovinkov pomeni, da motor z veliko manj naprezanja pade v ovinek in tudi spreminjanje smeri je veliko preprostejše. 

...

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HyperJack
pred 30 minutami, Borutt pravi:

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kugelschreiber
9 minutes ago, HyperJack said:

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

 

15 hours ago, ftp said:

Uravnoteženost. Tudi če je precej težji, pa naložiš še sopotnico, ta 3 polne kovčke, pa tank torbo, pa še kakšno vrečo na kufer, pa se še vedno pelješ kot sam na tracerju.

 

:lol1:

 

Edited by Kugelschreiber

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gonca
pred 48 minutami, Borutt pravi:

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Fizika ne podpira in zanika takšne teorije. Proizvajalci se torej zaman trudijo z čim nižjim težiščem, še posebej v motošportu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
1 hour ago, Borutt said:

Ravno obratno; višje težišče pomeni lažje padanje v ovinek in tudi spreminjanje smeri je tako preprostejše. 

Padanje da, pa poravnavanje? Oz. hitro menjanje smeri?

Vrtavka, kdaj je bolj stabilna? Ko je okrog obrnjena? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomaz69
pred 2 urami, GucciSLO pravi:

Stari baje da nad 140.

 

enim niti nad 180 ne....

pred 35 minutami, HyperJack pravi:

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

sicer nisem vozil prej drugega motorja, vendar imam res lepši občutek pri vožnji v dvoje kot sam....TRACER 2017...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borutt
pred 1 uro, HyperJack pravi:

Nism bil nikoli dobr v fiziki, se pa zanašam vedno na filing. Tko da men je dobr filing. Motor se lepše in enostavnejše pelje v dvoje kot GS. Bomo videli ko bo namontiran še kakšen kufer.

Nisem komentiral primerjavo med Tracerjem in geeesom, kjer lahko ti poveš, kaj ti bolj paše, ampak padanje motorja v ovinek v odvisnosti od višine težišča. Če ti bolj paše Tracer, si se prav odločil. Glavno, da ti uživaš. 

pred eno uro, Gonca pravi:

Fizika ne podpira in zanika takšne teorije. Proizvajalci se torej zaman trudijo z čim nižjim težiščem, še posebej v motošportu.

Si v veliki zmoti. 

Še napiši, kje se trudijo s čim nižjim težiščem. 

Edited by Borutt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borutt
pred eno uro, krucymucy pravi:

Padanje da, pa poravnavanje? Oz. hitro menjanje smeri?

Vrtavka, kdaj je bolj stabilna? Ko je okrog obrnjena? 

Tudi. Ker nizko težišče vztraja v pokončnem položaju. 

Kaj daje motorju stabilnost? Si že pozabil, kaj sem ti povedal? Kolesa. Vrteča kolesa. In višje težišče pomaga padanju v ovinek. Menda ne boš sedaj napisal, da se mučiš dvigniti motor iz ovinka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gonca
pred 3 urami, Borutt pravi:

Tudi. Ker nizko težišče vztraja v pokončnem položaju. 

Kaj daje motorju stabilnost? Si že pozabil, kaj sem ti povedal? Kolesa. Vrteča kolesa. In višje težišče pomaga padanju v ovinek. Menda ne boš sedaj napisal, da se mučiš dvigniti motor iz ovinka. 

Motor nima samo koles, ki so v bistvu žiroskopi, ampak ima vrteče dele tudi v agregatu in menjalniku in se obnašajo isto. Ročica v fiziki pravi, večji kot je vzvod manjša sila je potrebna. Nižje težišce / višje težišče - vzvod je daljši, sila ki je zato potrebna manjša / vzvod je krajši, sila ki je zato potrebna večja, napram vozniku seveda. Zato je težišče zelo pomenbno, ker motor nima samo koles. Tudi gorivo prispeva svoj delež, zato rezervoarje tlačijo pod sedež in še nižje.

Še bolj pomembno je skupno težišče motor + voznik, tukaj pa so športni motorji v veliki prednosti, ker voznik dejansko leži in zelo prispeva k nizkemu težišču. To pa se zelo pozna pri vodljivosti in seveda sili (lahkotnosti), ki je za vožnjo potrebna.

Edited by Gonca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gonca

1623638043_teie.png.a06cdb78af6a0a50ec7a2c157b7e5228.png

Za nagib nižjega težišča porabimo manjšo silo, pika. Tukaj se ne da debatirat, to je dejstvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motom

Sportaki imajo visje postavljen motor zaradi moznosti vecjega nagiba, kot pa npr.drekpumpe. Se pa zato sportak hitro prekucne cez prvo kolo, drekpumpa pa ne. Africa npr.je zelo visoka in zato ne mara hitrih zaporednih sprememb smeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvalant
pred 22 minutami, Gonca pravi:

1623638043_teie.png.a06cdb78af6a0a50ec7a2c157b7e5228.png

Za nagib nižjega težišča porabimo manjšo silo, pika. Tukaj se ne da debatirat, to je dejstvo.

Uporabnik, resno si zgresil! Motor je spodaj fiksen in se zgornji del premika.  Vzvod ali rocica ali visina tezisca je fiksna spodaj (kjer se guma drzi ceste) Torej je crta od spodaj do nizjega tezisca krajsa kot crta do visjega tezisca. Ce je vzvod krajsi, potrebujes vec moci (ali dela). Cel vonik se nagne v ovinek, to je delo.   Kot cisto navaden pajsar: opres ga v tla in z daljsim vzdignes vec teze, aka opravis vec dela. S krajim vzvodom ne vzdignes vec kot z daljsim.  In pri motorjih je oporna tocka spodaj kje se guma drzi ceste. Okrog te tocke se nagina motor in/ali rocica tezisca. Ne okoli voznikove glave....

Samo tole razlozi: zakaj so vsi okretni in lahko vodljivi motorji visoki (z visokim skupnik teziscem, ker tudi masa voznika steje).  Um, ne ni treba... Milsim, da tule nimam vec kaj razlagati

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvalant
18 minutes ago, motom said:

Sportaki imajo visje postavljen motor zaradi moznosti vecjega nagiba, kot pa npr.drekpumpe. Se pa zato sportak hitro prekucne cez prvo kolo, drekpumpa pa ne. Africa npr.je zelo visoka in zato ne mara hitrih zaporednih sprememb smeri.

  Coper ima nizje tezisce in z tem krajso rocico, pa se tezki so, in relativno sibki... Ga bos zelo tezko spravil cez prvo kolo. Supermoto je visok,  bos zelo tezko res mocno zaviral, ker se bo motor postavil na prvo kolo. Bos pa z SM precej hitreje menjal smer kot pa z coperjem in sportakom, ki je nekje vmes. Africa twin  kljub visjemu teziscu ni narejena za hitro menjanje smeri, ima pac potovalno vzmetenje... To jo potem zmede pri hitrem zaporednem menjavanju smeri...   In tule lezi problem:  osnove niso komplicirane, variacije kot so vzmetenje, still voznje, ipd, ipd pa resno zakomplicirajo zadeve :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borutt
pred 4 urami, Gonca pravi:

Motor nima samo koles, ki so v bistvu žiroskopi, ampak ima vrteče dele tudi v agregatu in menjalniku in se obnašajo isto. Ročica v fiziki pravi, večji kot je vzvod manjša sila je potrebna. Nižje težišce / višje težišče - vzvod je daljši, sila ki je zato potrebna manjša / vzvod je krajši, sila ki je zato potrebna večja, napram vozniku seveda. Zato je težišče zelo pomenbno, ker motor nima samo koles. Tudi gorivo prispeva svoj delež, zato rezervoarje tlačijo pod sedež in še nižje.

Še bolj pomembno je skupno težišče motor + voznik, tukaj pa so športni motorji v veliki prednosti, ker voznik dejansko leži in zelo prispeva k nizkemu težišču. To pa se zelo pozna pri vodljivosti in seveda sili (lahkotnosti), ki je za vožnjo potrebna.

Imaš pod svojim zapisom razlago. 

Pa se mi zdi, da si pozabil napisati, v katerem motošportu se trudijo nižati težišče. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gonca
pred 10 urami, Borutt pravi:

Imaš pod svojim zapisom razlago. 

Pa se mi zdi, da si pozabil napisati, v katerem motošportu se trudijo nižati težišče. 

V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Borutt
pred 43 minutami, Gonca pravi:

V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec !

Res se ti ne da nič dopovedati, kajne. Zato kar lepo uživaj v svoji zmoti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvalant
8 hours ago, Gonca said:

V vseh. Ali se v GP in drugih moto športih trudijo zvišati težišče motorja ? Ti si šaljivec !

Da, se! Zato pa dodajajo krilca, da se motor ne vzdiguje. Lahko bi samo znizali tezisce, pa ga ne. Ti to kaj pove?  In pred leti, ko je bil Rossi v Yamahi z problemi, so vzdignili tezisce, to je dokumentirano. Zdej pa res neham, ker smetim, pa se vidim, da nima smisla. O salah:  premisli malo: motor NI avto, kjer je nizje tezisce boljse.

Edited by jvalant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snečer
pred 5 minutami, jvalant pravi:

Da, se! Zato pa dodajajo krilca, da se motor ne vzdiguje. Lahko bi samo znizali tezisce, pa ga ne. Ti to kaj pove?  In pred leti, ko je bil Rossi v Yamahi z problemi, so vzdignili tezisce, to je dokumentirano. Zdej pa res neham, ker smetim, pa se vidim, da nima smisla. O salah:  premisli malo: motor NI avto, kjer je nizje tezisce boljse.

po tvoji teoriji je GSka čisti mimosun?

zanimivo no, ker če pogledam npr. Hondo NC, tu so se izjemno trudili znižati težišče, agregat je skoraj vodoraven, tank v ogrodju itd. ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvalant
15 minutes ago, Snečer said:

po tvoji teoriji je GSka čisti mimosun?

zanimivo no, ker če pogledam npr. Hondo NC, tu so se izjemno trudili znižati težišče, agregat je skoraj vodoraven, tank v ogrodju itd. ...

Ne ni, po moji teoriji so motorji z visjim teziscem bolj vozni, zarad dalje rocice (vzvoda). Taista rocica/vzvod pa dela probleme pri pospesevanju ali pojemkih. Zato je poteben kompromis. (ce govorimo o hitrosti itd, ne za cesto in pohajanje) Primer je supermoto, ki je visok, zelo vodljiv in se tud zelo hitro vzdigne na zadnje ali prvo kolo.  Ne more tako mocno pospesevati ali zavirati kot motor z nizjim skupnim teziscem (ob priblizno isti tezi, seveda). GS ni motor za brutalno pospesevanje ali dirkanje in je dalec od mimosuna. In ima visoko tezisce in visok sedez - ker je pomebno skupno tezisce za soferjem vred. Vse to pa seveda ne pomeni da nizji motorji niso vozni, sploh po cesti.   NC honda pogori napram supermotu na Marofu ki je brez skokov in makadama. Se bolj v Krskem,  ker js SM pac bolj vozen, in ni nizek. Tudi sportaki z 3x vec konji pogorijo po ovinkih proti SM. In ga unicijo na pospesevanjih, ker SM skace u luft ipd, tudi pri hitrostih ki so se v rangu SMja. Le zakaj?  Zdj pa res neham.

Edited by jvalant

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
11 minutes ago, Snečer said:

po tvoji teoriji je GSka čisti mimosun?

zanimivo no, ker če pogledam npr. Hondo NC, tu so se izjemno trudili znižati težišče, agregat je skoraj vodoraven, tank v ogrodju itd. ...

GSka ima motor kar visoko postavljen.

Honda NC je pa skuter.

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvalant
Just now, krucymucy said:

GSka ima motor kar visoko postavljen.

Honda NC je pa skutwr.

Tocno tako, visoko nad crto skozi osi prevega in zadnjega kolesa...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec

Samo niso le ovinki in pospeševanje ter zaviranje,...tudi stabilnost pri vožnji naravnost, kjer so nižje težišče in daljši motor ter težji v prednosti.. Vse skupaj je pa seveda kompromis. Za ovinke je tudi skupna teža oz., teža motorja pomembna....

Edited by vandrovec

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 32 minutami, motom pravi:

Predstavljaj si, da se nekomu vsedeš na zadnji kufer in položita v ovinek

je zelo odvisno od motorja, dokler bo teža zadaj in razbremenjen prvi konec, bo huda muka pasti v ovinek. Zato imam (jaz osebno) rad motorje "na nos" , s čimmanj posedanja zadaj tudi ob brutalnih pospeških.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!