Skoči na vsebino

Prepočasna vožnja - nov trend


Andrejcer

Hitrost v prometu.  

37 članov je glasovalo

  1. 1. Kako odreagirate, ko "obtičite" za počasnim voznikom?

    • me ne moti, vozim z njegovo hitrostjo
      0
    • se ne odločim za prehitevanje, če ni dovolj varno ali v okviru prometnih predpisov
      7
    • prehitim ob prvi priložnosti, tudi če ni varno ali v okviru prometnih predpisov
      2
    • prehitim, če se mi zdi varno in ni v okviru prometnih predpisov (polna črta, odstavni pasovi, prepovedano prehitevanje, ...)
      21
    • prehitim samo v primeru, ko je varno in v okviru prometnih predpisov
      7


Priporočene objave

Citiraj

Koliko prepočasnih voznikov je v Sloveniji?

Policija ima pooblastilo za ukrepanje zoper prepočasne voznike v javnem cestnem prometu v Zakonu o pravilih cestnega prometa (ZPrcP). V 45.členu navedenega zakona je predpisano, da voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti od prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem mestu umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo. V kolikor se voznik ne izloči sam, ga ob neposredni zalotitvi pri tem prekršku lahko začasno izločijo policisti. Za tak prekršek je po sedmem odstavku 45. člena ZPrCP predpisana globa v višini 120 evrov. V letu 2018 je policija izrekla 318 glob za prepočasno vožnjo, v letu 2019 pa do sedaj 321 glob po omenjenem členu.

V Veliki Britaniji so številke pokazale, da so počasni vozniki vse večkrat krivi za prometne nesreče s težjimi poškodbami ali smrtnimi žrtvami. Britansko ministrstvo za promet je razkrilo, da sta v lanskem letu na njihovih cestah zaradi počasnih voznikov umrli dve osebi in še 26 se jih je težje poškodovalo. Pri manjših poškodbah 132 ljudi so prav tako kot uradni vzrok navedli prepočasno vožnjo. Počasni vozniki, ki vozijo celo pod omejitvijo, so v večini primerov krivi za premajhno razdaljo med vozili, prehitevanja, zastoje in jezo na cestah. V Britaniji lahko prepočasni vozniki dobijo kazen v višini 120 evrov in tri kazenske točke. V nekaterih deželah so ob omejitvah hitrosti začeli postavljati tudi dodatne oznake, kjer je napisana najnižja dovoljena hitrost.

VIR: https://siol.net/avtomoto/novice/prepocasi-je-nevarno-vsak-dan-prepocasen-tudi-vsaj-en-slovenec-514963

Tudi jaz opažam trend, da se vozi krepko pod omejitvami, se ne upošteva krajevnih tabel (konec naselja) in ostalih prometnih znakov, ki omejujejo hitrost. V Murski Soboti in njeni okolici se vozimo 10, 20 ali celo več km/h pod omejitvijo, situacija ali prometna ureditev na določenih odsekih, pa ne dovoljuje varnega prehitevanja oz. prehitevanja znotraj prometnih predpisov, kar povzroča slabo voljo, v nekaterih primerih napačne odločitve, kot je recimo nevarno prehitevanje, ki je na naših večinoma slabih cestah ali zaradi drugih situacij lahko usodno. Tako se recimo v mestu vozimo 30km/h tam kjer bi se lahko 50km/h in izven naselja 60 ali 70km/h tam kjer bi se lahko 90km/h, itn. Da traktoristov, ki čez leto povzročajo dolge kolone in se nikoli ne umaknejo sploh ne omenjam. Ne vidim problema, da se po mestu peljem nekaj pod 50km/h (recimo 40), izven naselja 80km/h ali po AC 120km/h, v slednjem primeru na to celo gledam, kot varčevanje goriva, mi pa gre blazno na jetra vožnja krepko pod temi omejitvami.

Menim, da je skrajni čas, da se naslovi tudi te sebične zaviralce pretočnosti prometa s strani organov prometne varnosti in se njim predstavi vse možne nevarne scenarije, kateri se ob njihovi sebični vožnji znajo pojaviti.

 

 

Popravljeno . Popravil Andrejcer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mogoče bi zastavil dve anketi. Eno za vožnjo z avtom in eno z motorjem. Zakaj? Ker, so nekatere stvari v prometu z motorjem lažje. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

pred 6 urami, Scarabeo 500 pravi:

Mogoče bi zastavil dve anketi. Eno za vožnjo z avtom in eno z motorjem. Zakaj? Ker, so nekatere stvari v prometu z motorjem lažje. :)

So lažje, ampak zaradi "mečkačev" še bolj nevarne.

Mene načeloma počasnela ne ovirajo, dokler se ne odločijo taboriti na levem pasu AC, ali mečkati izven naselij pod 70 in ogledovati okolico.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zaradi meckacev je fino imeti mocnejsi avtomobil, ker hitro resis zadeve. Sam majo pa potlej nekateri hitro proti, da si divjak pa ne vem kaj....:lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

15 hours ago, DinDiin said:

Zaradi meckacev je fino imeti mocnejsi avtomobil, ker hitro resis zadeve. Sam majo pa potlej nekateri hitro proti, da si divjak pa ne vem kaj....:lol1:

Tocno tako. Kar naj imajo proti.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj se meni samo zdi d sta pi pomenu 2. In zadnji odgovor enaka? 

Vse kar lahko dodam, je da sem na obali, kjer smk se več ali manj navadili da imamo italjane na cesti in vsak ki pride na obalo je v "počitniškem" razpoloženju. Če bi vozil po Lj kot centralisti po obali, bi me kdo na srugem semaforju fentau. 

Imam pa rešitev, sem začel obnavljat starodobnika ki ima dejansko potovalno hitrost tam med 50 in 60km/h in ko mislim da sem najpočasnejši se mi spredaj uštuli apecar ? (to je tisti 50cc trikolesnik ki gre 35km/h).

Je pa res včasih nekaj čudnih situacij, včasih tudi sam sam sigurn če je bila že tabla konec naselja, če je bila mirda kakšna tabla CONA (ki so zelo popularne) in pol kdaj cincam če bi že pospešil al ne še, ker nimam globokega dekolteja ali pravega priimka ali advokata sem vedno ob srečanju z organi pregona dobil vse po spisku. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takšni mečkači nič bolj ne ovirajo prometa kot traktor ali kamion, ki pa sta upravičeno počasna. Razen tega se nam včasih zelo mudi (nekaterim vedno, četudi čez 300 m zavijejo v bife na pivo) in preklinjamo vse, ki so počasni spredaj, včasih pa prevažamo občutljiv tovor in ne želimo poskakovati čez grbine in luknje in preklinjamo vse, ki se jim mudi v službo,na vlak ali na letališče.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če je počasen en voznik ni problem, če se pa za enim počasnim nabere dolga kolona, ker prvi za njim nimajo namena prehitevati, pa je problem. Potem po soški proti Gorici na redkih ravninah prehitiš enega ali dva hkrati in ko ravno prehitiš vse, prideš v Gorici v rdečo na semaforju, nakar se kmalu zadaj pripelje še kolona in potem spoznaš, da si se brezveze živciral ...:smoke:

Popravljeno . Popravil vandrovec
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Darko3g pravi:

Takšni mečkači nič bolj ne ovirajo prometa kot traktor ali kamion, ki pa sta upravičeno počasna. Razen tega se nam včasih zelo mudi (nekaterim vedno, četudi čez 300 m zavijejo v bife na pivo) in preklinjamo vse, ki so počasni spredaj, včasih pa prevažamo občutljiv tovor in ne želimo poskakovati čez grbine in luknje in preklinjamo vse, ki se jim mudi v službo,na vlak ali na letališče.

ker si že ta dva omenil:

res je kup traktoristov nima več pameti kot en kmet in vleče kolono za sabo in serje po cesti. Pa je zakon ki mu zapoveduje umik na prvem razpoložljivem placu.

Kamioni, za razliko od mečkačev vozijo zelo dobro, ni zaletave vožnje, so sicer počasnejši a pospešijo do neke normale 80-90km, predvsem pa ne počnejo gluposti.

Velikokrat tudi jaz prevažam palete, kjer je hitro možnost, da se zvrne, kjer ne morem ostro v ovinek, pa vendar je vožnja mehka nezaletava in sigurna. Še vedno uporabljam smernike, poskušam predvidevati promet , ne zaviram na pamet in v paniki, kar pa počasnela redno počnejo. Niti ni problem v njihovi počasni vožnji, predvsem je problem v nezanesljivi. Saj poznamo tisto šalo: kako veš da bo baba zavila levo? Ker je vklopila brisalce. :P

Ampak to je samo moje skromno mnenje.

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 42 minutami, vandrovec pravi:

Če je počasen en voznik ni problem, če se pa za enim počasnim nabere dolga kolona, ker prvi za njim nimajo namena prehitevati, pa je problem. Potem po soški proti Gorici na redkih ravninah prehitiš enega ali dva hkrati in ko ravno prehitiš vse, prideš v Gorici v rdečo na semaforju, nakar se kmalu zadaj pripelje še kolona in potem spoznaš, da si se brezveze živciral ...:smoke:

bi še dodal, da ostali bi sicer prehiteli ampak kaj, ko to počasnelo, ne vozi povsod počasi. Sploh soška:

zaviranja 3x pred ovinkom, pa še mal čez ovinek, v bistvu ni zaviranje je samo dotikanje zavore. Počasno pospeševanje na ravnini, seveda pa ne vidi tistega zadaj, ki bi mogoče prehitel, pa mu potegne in nato spusti plin. In seveda, če je zadaj še nekdo, ki ni ravno hud na gasu in švoh avtom, se bo odločil za pametno vožnjo zadaj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dosti omenjate prehitevanje počasnejših, pa vendar vsi vemo, da ko se pojavi "počasnela", imaš vedno zaseden levi pas. Normalno, da vsak pelje po svojih sposobnostih, ampak če imaš več kot 2 avta za sabo, na avtobusni ven, pa brez izgovorov da jih ni, ker so jih "nasrali" že skoraj na vsak kilometer... je pa dejstvo, da je ta trend, ki je lahko dosti bolj nevaren kot prehitra vožnja, posledica (če izvzamemo traktorje in ostala počasnejša vozila) bistveno previsokih kazni za prehitro vožnjo. V kolikor bi te kazni postale vsaj zmerne, bi se delež sanjačev na cesti definitivno zmanjšal...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!