Jump to content

Nov motor-vpeljevanje - vtekanje (kako, do kdaj, zakaj)


gasper420

Recommended Posts

Zdravo,

kupil bom novo motorno kolo pa me zanima koliko kilometrov moram "rahlo" ravnjati z njim , da se uskladijo valji, bati.. da lahko potem stisnem gas do konca haha.. Pa priblijizno na koliko vrtljajev naj nebi presegel? 

Lp Gasper

Link to post
Share on other sites
pred 24 minutami, gasper420 pravi:

Zdravo,

kupil bom novo motorno kolo pa me zanima koliko kilometrov moram "rahlo" ravnjati z njim , da se uskladijo valji, bati.. da lahko potem stisnem gas do konca haha.. Pa priblijizno na koliko vrtljajev naj nebi presegel? 

Lp Gasper

mislim da je prvi servis na med 500km in 1000km, tako da do takrat. Bmw naprimer ma čip da več kot čez dovoljene obrate itaq negre (govorim za s1000r in s1000rr ampak pomoje majo ostali tud).

koliko obratov... jah odvisno kaj kupujes. najbolse da vprasas trgovca al pa knjigo z navodili 😃

Edited by Shillien
Link to post
Share on other sites

Torej, čeprav skoraj nihče nikoli ne bere navodil pri nakupu novega motorja sigurno je kakšna knjigica, ne samo da ne sme biti preveč obrator tudi ne priporočajo preveč monotnono vožnjo, torej dosti časa isti obratu brez obremenitve. Če pa nisi siguren pa zagotovo svetovni splet ve kaj.

Link to post
Share on other sites
pred 10 urami, gasper420 pravi:

Zdravo,

kupil bom novo motorno kolo pa me zanima koliko kilometrov moram "rahlo" ravnjati z njim , da se uskladijo valji, bati.. da lahko potem stisnem gas do konca haha.. Pa priblijizno na koliko vrtljajev naj nebi presegel? 

Lp Gasper

tole je najbolj pametno. Pogljej videoposnetek. Preberi navodila za uporabo motorja.

Približno 1000km oziroma do prvega servisa je vpeljevanje motorja. Ampak ni fajn, konstantno počasi, niti visoki obrati, najlepše je po zavitih cestah, čimveč pretikanja, nežno z gasom navzgor pa navzdol. ni toliko v vrtljajih, čeprav nekje v začetku naj ne bi presegel 4 jurje, kasneje 6 (odvisno od modela motorja), ampak v enolični vožnji, kateri se je potrebno izogibati. Tudi občasno preseganje priporočenih vrtljajev, al pa navitje in spuščanje gasa (umirjeno ne v iber), je koristno.

Tale posnetek je po mojem zelo dober, in vsaj meni se izide, niti en motor, ki sem si ga lastil ni pil in ne pije olja, ter vsi zdržijo veliko kmjev (oziroma še vsi laufajo)

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Če si tudi sam nov na motorju (se pravi ni nov samo motor kot tak, ampak si tudi ti še "neufuran"), potem se raje vprašaj koliko kilometrov moraš "rahlo" ravnati s seboj, da se uskladijo oči, možgani in telo, preden lahko stisneš gas do konca. :)   Ravno toliko pomembno (če ne še bolj) kot to da se motor uteče, je pomembno da se sam navadiš na vožnjo, na situacije na cesti, na odzivnost motornega kolesa... Vsako leto je kar lepa "selekcija" motoristov - ne bodi en izmed njih samo zaradi želje po adrenalinu, in ker se ti je mudilo "odrasti" ;) 

 

Lp,

Bg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
pred 11 minutami, Bg pravi:

Če si tudi sam nov na motorju (se pravi ni nov samo motor kot tak, ampak si tudi ti še "neufuran"), potem se raje vprašaj koliko kilometrov moraš "rahlo" ravnati s seboj, da se uskladijo oči, možgani in telo, preden lahko stisneš gas do konca. :)   Ravno toliko pomembno (če ne še bolj) kot to da se motor uteče, je pomembno da se sam navadiš na vožnjo, na situacije na cesti, na odzivnost motornega kolesa... Vsako leto je kar lepa "selekcija" motoristov - ne bodi en izmed njih samo zaradi želje po adrenalinu, in ker se ti je mudilo "odrasti" ;) 

 

Lp,

Bg

saj si prav napisal, ne bi pa rad da tale tema skrene, podobnih tem o frišnih, starih, iskušenih, neiskušenih motoristih in vožnji ter pripravi nanjo je veliko.

Tale tema naj bi bila namenjena temu kako se motor vteka.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Kot je napisal smasher - utekanje ni monotona voznja na nizkih vrtljajih. Potrebno se je izogibati vožnjam, kjer imaš vseskozi enake ali podobne vrtljaje (avtoceste). Za utekanje so priporočane podeželske ceste, kjer je vožnja dinamična do predpisanih vrtljajev. Pri meni je bilo okoli 4500. Tu ni za komplicirati, motor pač ni priporočljivo goniti v višje vrtljaje, vse ostalo je neškodljivo. Če boš parkrat prehiteval na malo višjih vrtljajih, se ne bo nič zgodilo. Pri meni je tudi pisalo, da na začetku ni zaželjeno brutalno zavirati - razen če ni nujno. :) 

Link to post
Share on other sites
pred 13 minutami, Scarabeo 500 pravi:

 motor pač ni priporočljivo goniti v višje vrtljaje, vse ostalo je neškodljivo. Če boš parkrat prehiteval na malo višjih vrtljajih, se ne bo nič zgodilo. 

pravzaprav, je kar priporočljivo občasno umirjeno pognati motor v višje vrtljaje, potem pa postopoma dol, v videoposnetku tip kar dobro razloži, enako mi je svetoval mehanik.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

5.10 zakaj nima proizvajalec vedno prav :P (večina manualov predlaga, ne presegati določeno število obratov v času vtekanja)

 

pri 2.30 pa pojasni kaj pomeni "vtekanje" naleganje/brušenje tesnil bata v cilinder

Link to post
Share on other sites

Ne se preveč obremenjevat s tem, samo gass........za utekanje je važno olje, naj bi vsebovalo  "molybdenum", taka so racing olja (Motul 300 Vs ), 4 krat po 15 min : 1.)  4000 o/min pri 8-10 % gasa 15 min, 2.) 6000 o/min pri 12-15% gasa 15 min, 3.) 8000 o/min 20-25 % gasa 15 min, 4.) 10 000 o/min 40-45% gasa 15 min.... pol pa sam gasss......do 1000 km, olje v smeti, nov filter in novo olje .....gasssss

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
pred 13 urami, Lipstick pravi:

Ne se preveč obremenjevat s tem, samo gass........za utekanje je važno olje, naj bi vsebovalo  "molybdenum", taka so racing olja (Motul 300 Vs ), 4 krat po 15 min : 1.)  4000 o/min pri 8-10 % gasa 15 min, 2.) 6000 o/min pri 12-15% gasa 15 min, 3.) 8000 o/min 20-25 % gasa 15 min, 4.) 10 000 o/min 40-45% gasa 15 min.... pol pa sam gasss......do 1000 km, olje v smeti, nov filter in novo olje .....gasssss

bolje bi bilo , če bi podal procent maksimalnih možnih obratov(zgornje meje blokade obratov) agregata .. ta tvoj zapis je namenjen izključno visoko turažnim motorjem , ki imajo blokado nekje 13500 in 14000o/min. z izjemo bmw 1000rr - tam ob tvojih podatki baje že izgubiš garancijo (vsaj pri prvi seriji je bilo tako - na začetku nekih 6500?)..

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Similar Content

    • jupiter
      By jupiter
      Zame zelo prjietno presenečenje - hmmm, da le testniki niso bili pristranski.

      No, da neham nakladat... v današnjem Am-ju so primerjali
      - Tomos SM 125;
      - Derbi Senda 125 4T:
      - Yamaha xt 125 X in
      - MZ SM 125.

      Vrstni red: 1. Tomos; 2. Derbi; 3. MZ; 4. Yamaha

      :blink:
    • Dirkac
      By Dirkac
      Ker nikjer nisem našel ustrezne supermoto predelave mojega željenega motorja, sem se je lotil sam. Kakšna se vam zdi? :huh:



      Je to res Yamaha? :unsure: Poglejte detajle. :ph34r: Če kdo najde enako sliko na internetu ga častim pijačo po izbiri. B)
    • Unikat
      By Unikat
      Odločam se za nakup 125 supermoto motorja pa me zanima katerega se splača kupit? Jaz bi Hondo samo nevem, če ima kakšen 125 Supermoto motor. Kaj mi priporočate?


      LP
    • STCPantherKamnik
      By STCPantherKamnik
    • STCPantherKamnik
      By STCPantherKamnik

Motosvet Chat

Motosvet Chat

    You don't have permission to chat.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!