Skoči na vsebino

Nov motor-vpeljevanje - vtekanje (kako, do kdaj, zakaj)


gasper420

Priporočene objave

Zdravo,

kupil bom novo motorno kolo pa me zanima koliko kilometrov moram "rahlo" ravnjati z njim , da se uskladijo valji, bati.. da lahko potem stisnem gas do konca haha.. Pa priblijizno na koliko vrtljajev naj nebi presegel? 

Lp Gasper

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 24 minutami, gasper420 pravi:

Zdravo,

kupil bom novo motorno kolo pa me zanima koliko kilometrov moram "rahlo" ravnjati z njim , da se uskladijo valji, bati.. da lahko potem stisnem gas do konca haha.. Pa priblijizno na koliko vrtljajev naj nebi presegel? 

Lp Gasper

mislim da je prvi servis na med 500km in 1000km, tako da do takrat. Bmw naprimer ma čip da več kot čez dovoljene obrate itaq negre (govorim za s1000r in s1000rr ampak pomoje majo ostali tud).

koliko obratov... jah odvisno kaj kupujes. najbolse da vprasas trgovca al pa knjigo z navodili ?

Popravljeno . Popravil Shillien
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej, čeprav skoraj nihče nikoli ne bere navodil pri nakupu novega motorja sigurno je kakšna knjigica, ne samo da ne sme biti preveč obrator tudi ne priporočajo preveč monotnono vožnjo, torej dosti časa isti obratu brez obremenitve. Če pa nisi siguren pa zagotovo svetovni splet ve kaj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 urami, gasper420 pravi:

Zdravo,

kupil bom novo motorno kolo pa me zanima koliko kilometrov moram "rahlo" ravnjati z njim , da se uskladijo valji, bati.. da lahko potem stisnem gas do konca haha.. Pa priblijizno na koliko vrtljajev naj nebi presegel? 

Lp Gasper

tole je najbolj pametno. Pogljej videoposnetek. Preberi navodila za uporabo motorja.

Približno 1000km oziroma do prvega servisa je vpeljevanje motorja. Ampak ni fajn, konstantno počasi, niti visoki obrati, najlepše je po zavitih cestah, čimveč pretikanja, nežno z gasom navzgor pa navzdol. ni toliko v vrtljajih, čeprav nekje v začetku naj ne bi presegel 4 jurje, kasneje 6 (odvisno od modela motorja), ampak v enolični vožnji, kateri se je potrebno izogibati. Tudi občasno preseganje priporočenih vrtljajev, al pa navitje in spuščanje gasa (umirjeno ne v iber), je koristno.

Tale posnetek je po mojem zelo dober, in vsaj meni se izide, niti en motor, ki sem si ga lastil ni pil in ne pije olja, ter vsi zdržijo veliko kmjev (oziroma še vsi laufajo)

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če si tudi sam nov na motorju (se pravi ni nov samo motor kot tak, ampak si tudi ti še "neufuran"), potem se raje vprašaj koliko kilometrov moraš "rahlo" ravnati s seboj, da se uskladijo oči, možgani in telo, preden lahko stisneš gas do konca. :)   Ravno toliko pomembno (če ne še bolj) kot to da se motor uteče, je pomembno da se sam navadiš na vožnjo, na situacije na cesti, na odzivnost motornega kolesa... Vsako leto je kar lepa "selekcija" motoristov - ne bodi en izmed njih samo zaradi želje po adrenalinu, in ker se ti je mudilo "odrasti" ;) 

 

Lp,

Bg

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, Bg pravi:

Če si tudi sam nov na motorju (se pravi ni nov samo motor kot tak, ampak si tudi ti še "neufuran"), potem se raje vprašaj koliko kilometrov moraš "rahlo" ravnati s seboj, da se uskladijo oči, možgani in telo, preden lahko stisneš gas do konca. :)   Ravno toliko pomembno (če ne še bolj) kot to da se motor uteče, je pomembno da se sam navadiš na vožnjo, na situacije na cesti, na odzivnost motornega kolesa... Vsako leto je kar lepa "selekcija" motoristov - ne bodi en izmed njih samo zaradi želje po adrenalinu, in ker se ti je mudilo "odrasti" ;) 

 

Lp,

Bg

saj si prav napisal, ne bi pa rad da tale tema skrene, podobnih tem o frišnih, starih, iskušenih, neiskušenih motoristih in vožnji ter pripravi nanjo je veliko.

Tale tema naj bi bila namenjena temu kako se motor vteka.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot je napisal smasher - utekanje ni monotona voznja na nizkih vrtljajih. Potrebno se je izogibati vožnjam, kjer imaš vseskozi enake ali podobne vrtljaje (avtoceste). Za utekanje so priporočane podeželske ceste, kjer je vožnja dinamična do predpisanih vrtljajev. Pri meni je bilo okoli 4500. Tu ni za komplicirati, motor pač ni priporočljivo goniti v višje vrtljaje, vse ostalo je neškodljivo. Če boš parkrat prehiteval na malo višjih vrtljajih, se ne bo nič zgodilo. Pri meni je tudi pisalo, da na začetku ni zaželjeno brutalno zavirati - razen če ni nujno. :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 minutami, Scarabeo 500 pravi:

 motor pač ni priporočljivo goniti v višje vrtljaje, vse ostalo je neškodljivo. Če boš parkrat prehiteval na malo višjih vrtljajih, se ne bo nič zgodilo. 

pravzaprav, je kar priporočljivo občasno umirjeno pognati motor v višje vrtljaje, potem pa postopoma dol, v videoposnetku tip kar dobro razloži, enako mi je svetoval mehanik.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prodajalci in uradni serviserji bi morali povedati kako se uteka kupljeni artikel ..

Zahtevi slovenska navodila ... 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

5.10 zakaj nima proizvajalec vedno prav :P (večina manualov predlaga, ne presegati določeno število obratov v času vtekanja)

 

pri 2.30 pa pojasni kaj pomeni "vtekanje" naleganje/brušenje tesnil bata v cilinder

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jest sem vozil normalno. Sem šel tudi kdaj čez 5000 obratov. Na avtocesti se nisem glih zadržval. Malo bolj sem bil pazljiv... bližje sem bil 1000km bolj sem dvigoval obrate.

Sem se pa držal dinamičnih cest. ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne se preveč obremenjevat s tem, samo gass........za utekanje je važno olje, naj bi vsebovalo  "molybdenum", taka so racing olja (Motul 300 Vs ), 4 krat po 15 min : 1.)  4000 o/min pri 8-10 % gasa 15 min, 2.) 6000 o/min pri 12-15% gasa 15 min, 3.) 8000 o/min 20-25 % gasa 15 min, 4.) 10 000 o/min 40-45% gasa 15 min.... pol pa sam gasss......do 1000 km, olje v smeti, nov filter in novo olje .....gasssss

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 urami, Lipstick pravi:

Ne se preveč obremenjevat s tem, samo gass........za utekanje je važno olje, naj bi vsebovalo  "molybdenum", taka so racing olja (Motul 300 Vs ), 4 krat po 15 min : 1.)  4000 o/min pri 8-10 % gasa 15 min, 2.) 6000 o/min pri 12-15% gasa 15 min, 3.) 8000 o/min 20-25 % gasa 15 min, 4.) 10 000 o/min 40-45% gasa 15 min.... pol pa sam gasss......do 1000 km, olje v smeti, nov filter in novo olje .....gasssss

bolje bi bilo , če bi podal procent maksimalnih možnih obratov(zgornje meje blokade obratov) agregata .. ta tvoj zapis je namenjen izključno visoko turažnim motorjem , ki imajo blokado nekje 13500 in 14000o/min. z izjemo bmw 1000rr - tam ob tvojih podatki baje že izgubiš garancijo (vsaj pri prvi seriji je bilo tako - na začetku nekih 6500?)..

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 let pozneje...

Ima mogoče kdo izkušnje z vtekanjem Husqvarna 701 SM? Gre za KTM-ov motor 693ccm iz serije Duke. 

Berem po internetu in je preveč mnenj. Nekdo pohvali nekaj, kar potem naslednji to skritizira in sploh nevem kako naj ga vtečem.

Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, electricJuice pravi:

Ima mogoče kdo izkušnje z vtekanjem Husqvarna 701 SM? Gre za KTM-ov motor 693ccm iz serije Duke. 

Berem po internetu in je preveč mnenj. Nekdo pohvali nekaj, kar potem naslednji to skritizira in sploh nevem kako naj ga vtečem.

Lp

običajno piše v navodilih. Kakorkol, normalnost nikol ne škodi, škodi pretiravanje in enoličnost.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

8 minutes ago, DAMI34 said:

običajno piše v navodilih. Kakorkol, normalnost nikol ne škodi, škodi pretiravanje in enoličnost.

Sem prebral, piše le, da za naslednjih 1000km s prvo prestavo ne smeš prekoračit 50km/h, z drugo 70km/h, itd... 

Recimo nekateri so menjal olje že pri 40 kilometrih, potem pri 80, 200, itd. Nevem, a je to res potrebno

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, electricJuice pravi:

Sem prebral, piše le, da za naslednjih 1000km s prvo prestavo ne smeš prekoračit 50km/h, z drugo 70km/h, itd... 

Recimo nekateri so menjal olje že pri 40 kilometrih, potem pri 80, 200, itd. Nevem, a je to res potrebno

lej, najbrž je, sicer ni nujno da jih je 1000 ma nekje od 600 do jurja, jaz se tega držim. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... zdej sem glih na tej točki ... 😮

ulafavam Tenerejko ... do zdej sem naredil "ŽE" 975 km ... in mi tud na misel ne pride, da bi ga že kar na servis pelu ...  

... tko sem prebral na fb ... 😮  in če tam tko piše, pol more že najbrž bit tko ... 😀

bom pa takoj, ko nardim še teh 25 km, odpelu na servis ... ker tud to tko piše na fb 😀

 

 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za cestne motorje je to 1000 km (skoraj brez izjem).

Na servis pa je treba, da ti strokovno pregledajo ves motor, če se ni kaj razrahljalo...popustilo...odtegnilo ali odšravfalo... da kaj ne pušča....itd.

Ulavfavanje pa kot pravijo fantje. V vseh brzinah... s takimi obrati, da mašina dela z veseljem in se ne matra ne na nizkih in ne na višjih obratih...čimveč pretikanja in kot pravim, vožnja v srednjem režimu obratov na čimmannšem navoru oz. moči....tko da se ležerno in lahkotno voziš po počasnejših bolj ovinkastih cestah.

Olje so včasih menjavali tko, kot praviš...na 100...300...500..1000 km zato, da so odplaknili ven "opilke" ,ki nastanejo pri utekavanju motorja in menjalnika. Pri novodobnih mašinah verjetno to ni več potrebno, če pa sam zamenjaš olje in filter po prvih 200 ali 300km pa zagotovo ne škodi, da splakneš morebitne "opilke"....pa potem še na servisu pri 1000km, kot najbrž "zahteva" motor za njegov prvi servis.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj enostavno ne vprašaš tam, kjer si motor kupil, oz. ne pokličeš uradnega serviserja za tvoj motor?

Narediš, kakor ti povejo. Če pa nisi prepričan, pa to definitivno piše v navodilih za uporabo in vzdrževanje motorja .

Ti je pa že @Zivnorc v bistvu vse povedal...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v tej temi je objavljen posnetek vpeljevanja novega motorja. Po istem postopku sem vpeljal vsaj 9 mašin. Vse delajo in niti ena ne pije olja...zgolj slučaj ? :P

za lenuhe še 1x posnetek:

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem sebe in svojo Tenerejko ogreval v skladu z navodili prodajalca. Ne jo po AC drgnit, vozi po lokalnih cestah. Obratov nisem nabijal, čeprav se mi je včasih zdelo. Zdaj vidim, da jih nisem😁. Porabo sem imel 4,3, zdaj pa vsaj liter več. Pa večino po cesti in ne po gmajnah. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 5/6/2022 at 1:30 PM, electricJuice said:

Ima mogoče kdo izkušnje z vtekanjem Husqvarna 701 SM? Gre za KTM-ov motor 693ccm iz serije Duke. 

Berem po internetu in je preveč mnenj. Nekdo pohvali nekaj, kar potem naslednji to skritizira in sploh nevem kako naj ga vtečem.

Lp

 Raje preberi navodila...  zna bit boljse

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Znan italijanski "predelovalec" avtomobilskih motorjev za dirke pravi (svetuje) "Dlje ko ga vtekuješ več bo zdržal".

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!