Skoči na vsebino

Adventure riding (light off road, vse izven asfalta, teorija, od vožnje do opreme, ter prosti čvek v zvezi s temo)


DAMI34

Priporočene objave

pred 2 urami, DAMI34 pravi:

tale tip ma fine, enostavne in razumljive nasvete (sploh za začetnike)

 

Ma tole youtube učenje...sej zveš stvari

Že sam k se vsedeš na motor, pol stvari nehote narediš po svoje.

Ko se pa zapelješ narediš pa še drugo polovico narobe. 

In pol nimaš nobenega k bi ti povedal, da nimam pojma.

Šele ko ti nekdo pove kaj delaš narobe ali pa ko se vidiš na posnetku, vidiš napake.

Kolikor sem sedaj investiral v šolo in kaj vse sm proval.

Je šola motocrossa edina dobra stvar za postavitev osnov in nato nadaljevanje napredovanja tehnike.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, HyperJack pravi:

Ma tole youtube učenje...sej zveš stvari

Že sam k se vsedeš na motor, pol stvari nehote narediš po svoje.

Ko se pa zapelješ narediš pa še drugo polovico narobe. 

In pol nimaš nobenega k bi ti povedal, da nimam pojma.

Šele ko ti nekdo pove kaj delaš narobe ali pa ko se vidiš na posnetku, vidiš napake.

Kolikor sem sedaj investiral v šolo in kaj vse sm proval.

Je šola motocrossa edina dobra stvar za postavitev osnov in nato nadaljevanje napredovanja tehnike.

nisem rekel, da ne, ampak občasno se srečam s fanti, ki bi se radi mal po prahu zapeljali, pa niti osnove nimajo, pa jim moram takoj na začetku povedati, par zadev stoječe vožnje, narediti moramo par krogov pri hitrosti 3km, da se dobi nek filing in lahko nadaljujejo. Iz posnetkov se ne da dosti naučiti se strinjam, si pa lahko pomagaš, da vsaj za silo pravilno začneš, vse ostalo je vožnja in dril, ter kmji.

Tako da, za "lajt advenčr turizem" je lahko pomoč, ni pa edina. Tut mene ni nihče nič učil...pa je šlo počasi, včasih tut narobe :D, ma važno da je šlo in da se ni ustavilo :P in ne boš verjel, včasih sem celo s tube ugotovil, kje delam kake napake (nekatere sem odpravil, druge pa še vedno delam)

 

 

A veš kok folka si niti motorja prav ne nastavi? Vzmetenje, krmilo, tačke zavora, menjalnik? En kup in tule je čisto fajn tuba, če mal pobrskaš.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo mirno :) je pa res, da je nenavadno, da za vožnjo po makadamu rabiš tečaj motokrosa...

Kot da bi za menjavo svečke potreboval večerno šolo za mehanika...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Neki osnovni nasveti imajo nek smisel, ostalo pa je bedarija. Ne morejo enake nastavitve ustrezati vsem. Predvsem pa je bedarija, da amaterji kopirajo nastavitve profijev. Me spominja na smučanje in pancarje. Samo kreten si bo kupil dve številki premajhne pancarje za rekreativno smučanje (kar delajo profi smučarji) .

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

seveda nimamo vsi enako, saj smo različni po višini, znanju, teži, motorji so različni itd.... Poglavitno je razumevanje zakaj in kako, ostalo si strimaš po lastni želji.

Me pa res zanima kje človek na posnetku, ki sem ga dal greši in zakaj si posnetka ne bi smeli pogledati?

 

Na kancu pa srečujem folk, ki sedi na 200kg+ kravi in v ovinke izteguje nogo kot bi kros vozil. Tak ni pogledal niti osnovnega posnetka.

Iz lastne prakse lahko povem, da ko sem se prvič zapeljal z adv motorjem izven asfalta, sem rekel:

ups, to ne bo šlo. Nekaj ni bilo prav s težiščem, z mano z motorjem in sem šel pregledat par osnovnih posnetkov različnih avtorjev. V par dneh sem si strimal motor (naklon krmila, pozicija krmila, naklon ročic in razdaljo sklopke, višino menjalne in zavorne tačke, ter odvrgel gumijaste vložke v tačkah), da mi dobro sedel in da je bila drža meni primerna. Kot noč in dan je bila potem vožnja napram prej. Celo zavorne ploščice sem dal zadaj mehkejše, ker mi take bolj ustrezajo in kasneje blokirajo, kot original (pa še disk so originalne žrle)

Da ne govorim o oblačilih, obutvi rokavicah zaščiti..yutube je čisto dovolj. Pa praksa itak.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsakdo lahko gleda kolikor in kar mu paše. Mora pa potem ločiti zrnje od plev.

Jaz osebno več kot 90% prevozim sede in dejansko nima smisla, da si nastavljam "pozicijo" na stoje. Pač nek kompromis, da se normalno peljem sede in stoje še lahko uporabljam (večino) komande. Tudi pod razno pa ne morem uporabljati tačko zavore v poziciji nad stopalko, ne sede, ne stoje.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz jo imam vodoravno s stopalko. In ravno tako je kompromis, kajti za cesto mam raje nižji menjalnik in nižjo zavoro. Odvisno od tipa motorja in koliko sem naprej.

Ločevanje zrnja od plev je pa tak al tak prisotno pri vsaki informaciji, ki jo tako ali drugače dobimo. To je postalo že nuja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je nestrpnost, na drugi strani pa tudi egoizem in objestnost.

V čem bi bila fora uničevanja lepe makadamske ceste ob Perućkem jezeru, ker so se pač eni spomnili, da bo tam tekmovanje in rovanje s štopli. Tako uničiš cesto za ostale, ki se morda tam dnevno vozijo do svojih zaselkov itd.

In res mi ni jasno, zakaj bi nekdo rabil motokros tečaj za normalno vožnjo po tem makadamu (tam sem se lani povsem normalno peljal, sede, brez posebnega dviganja prahu).

Danes je trend, reklame vse smer nekih velikih avanturistov po brezpotjih, naloadani ultra pretežki "terenski" motorji, da se nato voziš po makadamu :) drugje se itak ne smeš.

IMG_20220625_142951.jpg.f75657a3bc6989d53155b2830607b429.jpg

za tako cesto tečaj? pa kam smo mi zabredli :)

IMG_20220625_085121.jpg.6ff8665c8a6e3f23abfc3bbeec9b8195.jpg

Kje je ta light off road npr. v Sloveniji?, to mi še noben ni do zdaj znal povedat, ali sporočit lokacije... 

p.s.

prosti čvek in moje razmišljanje

 

Popravljeno . Popravil Snečer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 39 minutami, Snečer pravi:

 

Kje je ta light off road npr. v Sloveniji?, to mi še noben ni do zdaj znal povedat, ali sporočit lokacije... 

p.s.

prosti čvek in moje razmišljanje

 

Tole temo sem odprl, ker lajt ofroud ni hard enduro niti kros, niti trial, pa čeprav ima veliko skupnega s tem.

Kot naslov pove, gre za širšo obliko izi turizma po raznih makedamskih in po raznih cestah/kolovozih kjer je vožnja zaenkrat dovoljena. Za način moto turizma za večinoma težje motorje in take ki niso 100% offroad orientirani.

Kje je to v Sloveniji:

Kjerkoli, kjer še niso postavili asfalta in prepovedali vožnje. Tu je vsekakor TET , ki ima tudi nekaj težjih odsekov, komplet trnovski gozd, kjer se lahko izgubljaš par dni čisto legalno. Jaz se lahko v moji okolici vozim cele dneve če bi hotel.

Vsakokrat ko grem po soški dolini in dolini idrijce si zapišem nove lokacije kam bi lahko zavil, ko bom z motorjem. 

Tako da za legalne lokacije in legalne poti sem na voljo.

Ena od čudovitih cest..ne ena, nekaj več jih je (to je tudi del teta) je divje jezero v bližini Idrije in nato kopališče Lajšt pentlja okrog klavž, pa Čekovnik, na Vojsko...

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, HyperJack pravi:

Gre se tudi, da ljudje zaradi nestrpnosti, ne znamo več sprejemat kritik oz. dobronamerne nasvete sprejemamo kot kritike...

Recimo, jaz še takrat ko kaj komentiram na Motosvetu želim podat samo moje lastne izkušnje. Tist k je pameten se bo učil na tujih napakah ne svojih...čeprav zaležejo ponavadi sam tiste k jih naredimo sami.

Hotel sem samo povedati, da naredi enodnevna delavnica offroad vožnje toliko, da si ne znamo predstavljati...to da si suveren na mehki podlagi je zame velika prednost, saj se znam znajti v vsaki situaciji.  

Sicer pa vsak po svoje. Jaz ne bom nobenega prepričeval.

Actiongraphers - 51 - AG3_3772.jpg

Actiongraphers - 56 - DSC_2409.jpg

S tvojimi nasveti ni čisto nič narobe. So dobrodošli in zlata vredni, ter na primernem nivoju zapisani.

Predvsem pa niso zdravljenje lastnih frustracij, kar se nekaterim članom msja prerado dogaja.

Ker si profi v tem načinu vožnje in ker vem kaj znaš so tvoji nasveti uporabni. Moraš pa razumet tudi začetnike ki nimamo časa ali kros proge v bližnji okolici. Takrat si pomagamo/pomagajo s tem kar je na voljo.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 minutami, greg570 pravi:

Mal je blo peska...a steje to za off road? Sprasujem za prjatla

IMG_20230326_141232.jpg

ne kje pa, če ni podprto najmanj z dvema medaljama lokalnih ali celo internacionalnih tekmovanj je to zgolj, furanje u motnome :P

ps. hvala vam vsem, ki razumete naslov teme in objavljate fotke ter relacije, kje ste bili in kaj ste videli. Od vas dobim (in ne samo jaz) mnogo informacij tudi za lastno uporabo. Nekaj za dnevni in trenutni užitek, kaj lahko vidim in kje. A je zato bilo potrebno 100m ali 10km neverjetnih dosežkov ne igra bistvene vloge. Vlogo igra lokacija in razgled. Vlogo igra nekaj za dušo. 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dodam še nekaj lokacij, s fantastičnim razgledom (dosegljive navadnim smrtnikom):

1. sv. Trojica pri Pivki (sedaj je zadnji del vzppona na vrh do cerkvice že splaniran, pred dvemi leti je bila kar muka do vrha), ter razgled na Peteinjsko jezero in okolico:

194146338_4153708098032044_4396373745156295617_n.jpg.116c719802487fbd7d0fd63990adfeb0.jpg

195004144_4153707878032066_3540724136633215832_n.thumb.jpg.f6851ce0eff68daff8f5aa79385f39d2.jpg

lokacija: sv. trojica

2. Petelinjsko jezero pri Pivki: 193315889_4153707751365412_544994778754405080_n.jpg.31c8bf5fcadb73911028996cd9cb003f.jpg

lokacija: klik

 

Požarna pot nad starim gradom nad vipavo (mal siva cona :P regularnosti)

272294384_4914225028647010_5390982753599216263_n.jpg.ddc7fb1959990e3ccba8faaa42e18a26.jpg

lokacija: klik

3. Sv. Socerb, lep razgled na vipavsko dolino, med prečenjem paninskega "pogorja".

278382278_5171872912882219_4884624427323314444_n.thumb.jpg.9e6cb98649afcb68d4ace5e19f3a0f5f.jpg

lokacija: klik

 

 

  • Všeč mi je 1
  • Hvala 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem, če se je po novem kaj spremenilo v zadnjih 30-35 letih, ampak v mojih časih, ko sem bil v motokrosu smo dajali mehke ploščice za suho progo da je bil boljši zavorni učinek, trše pa za v blato.

Ob 28. 3. 2023 ob 15:20, DAMI34 pravi:

Celo zavorne ploščice sem dal zadaj mehkejše, ker mi take bolj ustrezajo in kasneje blokirajo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 19 urami, MitcH' pravi:

Ne vem, če se je po novem kaj spremenilo v zadnjih 30-35 letih, ampak v mojih časih, ko sem bil v motokrosu smo dajali mehke ploščice za suho progo da je bil boljši zavorni učinek, trše pa za v blato.

ja, to je res. Trše in original na 790 adv so dobre za vse podlage, pri mehkih, torej organskih/ne sintranih je opozorilo, da so šit vredne v blatu  in temu je res tako.

Ampak, ko sem izračunal moj način vožnje kdaj in kako , pač požrem tisti 2 sekundi, da v mokrem sploh primejo(EBC organske zadnje) :D BDW, celo prednje (original) so boga mati v dežju..rabijo svoj čas , da se disk osuši in je efekt zaviranja.

Vendar so bile zadnje original na 790 ADV ktm tako blesavo smotane, da so žrle zavorni disk in povzročale dobesedno utore na njem, pa blokirale prehitro za moj način vožnje. Hkrati so bile hudo močne in je zaradi tega bila precizna dozacija na terenski vožnji težja, kot je sedaj z organskimi. S temi ploščicami (mehke organske) lahko zmerno krmilim/bremzam in po potrebi (večji stisk nožne zavore) blokiram, ter oddrsim vstran. Na suhem, v dežju je kar trplenje. Pa sem z njimi prevozil kar huda neurja. ampak škode na zavornem disku pa ni.

298993890_5502642269805280_4295141935329334165_n.thumb.jpg.2194ea4417e156ceae0a0214bb1a2809.jpg

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 minutami, DAMI34 pravi:

ja, to je res. Trše in original na 790 adv so dobre za vse podlage, pri mehkih, torej organskih/ne sintranih je opozorilo, da so šit vredne v blatu in dežju in temu je res tako.

Ampak, ko sem izračunal moj način vožnje kdaj in kako , pač požrem tisti 2 sekundi, da v mokrem sploh primejo(EBC organske zadnje) :D BDW, celo prednje (original) so boga mati v dežju..rabijo svoj čas , da se disk osuši in je efekt zaviranja.

Vendar so bile zadnje original na 790 ADV ktm tako blesavo smotane, da so žrle zavorni disk in povzročale dobesedno utore na njem, pa blokirale prehitro za moj način vožnje. Hkrati so bile hudo močne in je zaradi tega bila precizna dozacija na terenski vožnji težja, kot je sedaj z organskimi. S temi ploščicami (mehke organske) lahko zmerno krmilim/bremzam in po potrebi (večji stisk nožne zavore) blokiram, ter oddrsim vstran. Na suhem, v dežju je kar trplenje. Pa sem z njimi prevozil kar huda neurja. ampak škode na zavornem disku pa ni.

298993890_5502642269805280_4295141935329334165_n.thumb.jpg.2194ea4417e156ceae0a0214bb1a2809.jpg

tu si mel asfalt poleg :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, Snečer pravi:

tu si mel asfalt poleg :)

absolutno se posipam s pepelom. Celo @HyperJackje bil takrat zraven, da lahko potrdi...fak..dež po asfaltu, po šodru ga ni bilo. Dež je začel šele, ko smo šli z Alana navzdol, oziroma pri koći smo najprej vedrili potem pa :(,  skus asfalt in še več dežja.

298802378_5502641746471999_8754925564591467440_n.thumb.jpg.f8be3abe3abb6fcd4e7fbebe282a37eb.jpg

Je pa res, da jaz vidim mnogo prednosti na mokrem šodru, predvsem to, da se ne kadi :D za prvovozečim in ni potrebe po dihanju prahu vsem ostalim.

Aja, ploščice gladko boli kita a je asfalt al pesek spodaj, sam povem. Žal pa jaz osebek in voznik rabim na asfaltu mal več tornega učinka kot na šodru..ma to naj ostane za drugič, ko se mi bo dalo debatirat in razlagat, da tudi vožnja po asfaltu in slabih asfaltnih podlagah ni kar za v koš metat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, DAMI34 pravi:

dodam še nekaj lokacij, s fantastičnim razgledom (dosegljive navadnim smrtnikom):

 

te lokacije so še bolj zanimivo dosegljive z mopedom, včasih sem se vozil z apn4 po takih hribih. Težak enduro je bolj udoben na asfaltu...pa včasih malo izven bolj pazljivo. Za dirkanje po kolovozih in gozdnih poteh pa jaz nimam veselja...no ja, smo si različni. 🙂

Popravljeno . Popravil vandrovec
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, vandrovec pravi:

te lokacije so še bolj zanimivo dosegljive z mopedom, včasih sem se vozil z apn4 po takih hribih. Težak enduro je bolj udoben na asfaltu...pa včasih malo izven bolj pazljivo. Za dirkanje po kolovozih in gozdnih poteh pa jaz nimam veselja...no ja, smo si različni. 🙂

jaz pa nimam mopeda. Veš svoj čas sem kolesaril, ne ker bi tak žele, ampak ker sem moral shujšat. Vsak dan cca 60 minut...ne morš bilivatk kok novih zadev sem videl, ki jih prej z motorjem sploh nisem :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S kolesom, če ni ravno zelo udobno, tako kot za v trgovino, se ne vidi veliko. Na vseh bolj športnih gledaš večinoma v tla in malo pred sabo na cesto, pa še mučiš se, če ni na elektro pogon. Nek udoben lahek motor je najboljši za potepanje in raziskovanje

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 15 urami, vandrovec pravi:

S kolesom, če ni ravno zelo udobno, tako kot za v trgovino, se ne vidi veliko. Na vseh bolj športnih gledaš večinoma v tla in malo pred sabo na cesto, pa še mučiš se, če ni na elektro pogon. Nek udoben lahek motor je najboljši za potepanje in raziskovanje

 

gorc, ne specijalka in sem se veliko prevozil tudi po potkah in šodru. videl mnogo več, ker gre počasneje od motorja, to je bil point.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   1 član

    • mladench
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!