Jump to content

Predelava apn 6 1986


Tomos apn 6 s

Recommended Posts

Zanima me ali se splača apn 6 predelati, želel bi doseči malo večjo moč da bi bolj vlekel v klanec in da bi šel okrog 60-65kmh.

 

Ali bi bilo vredu da bi naredil nasljednje stvari:

 

-39 navaden bat

 

-bing 13 z natavljivo dizo

 

-znižana glava (kot je pri apn 6s in 14m)

 

-5 prestava

 

-original izpuh

 

-sesalni kanal širjen na mero bing 13

 

 

 

Ali bi bilo najboljše obdržati vse original samo z 5 prestavo in glavo od 14m

 

L bat da ali ne

Link to comment
Share on other sites

Najdi glavo od 14 (malo se razlikuje od apn) , orig. izpuh "predelaj po merah 14-tice (stari "rastavljivi" imajo različno dolge cevi, ki grejo v "lonec" ) , 13 bing (če ga kje najdeš in ni potrebna nobena predelava, ker je sesalni kanal dovolj velik za 13) , 5-ta je bolj za občutek in če vse skupaj pravilno nastaviš, gre z lahkoto 60+ . Original bat zna biti malo (pre)dolg ampak pri krajšanju hitro narediš več škode kot koristi, L so običajno krajši (verjetno tudi navadni) samo ne kupuj kakšnih poceni "čungalunga" . Meteor je nek minimum. Jaz sem bil z L batom zadovoljen, vendar nove "smernice" v predelavah tomosov zagovarjajo navadne bate.

lp

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 4 minutami, franc pravi:

Najdi glavo od 14 (malo se razlikuje od apn) , orig. izpuh "predelaj po merah 14-tice (stari "rastavljivi" imajo različno dolge cevi, ki grejo v "lonec" ) , 13 bing (če ga kje najdeš in ni potrebna nobena predelava, ker je sesalni kanal dovolj velik za 13) , 5-ta je bolj za občutek in če vse skupaj pravilno nastaviš, gre z lahkoto 60+ . Original bat zna biti malo (pre)dolg ampak pri krajšanju hitro narediš več škode kot koristi, L so običajno krajši (verjetno tudi navadni) samo ne kupuj kakšnih poceni "čungalunga" . Meteor je nek minimum. Jaz sem bil z L batom zadovoljen, vendar nove "smernice" v predelavah tomosov zagovarjajo navadne bate.

lp

Kakšen premer bata pa je najboljše imeti (nebi rad uničil motorja) 

Ali l bat kaj skrajša življensko dobo motorja 

Link to comment
Share on other sites

L bat krajša samo svojo življensko dobo (navaden zdrži dalj, L pa prej zamenjaš, samo je to še vedno kar nekaj časa) .

V klanec gre boljše, ni pa nekih presežkov. Za klanec rabiš kubike (prostornino) samo to potem prej ali slej uniči ostalo (predvsem ojnico) .

Če je cilinder dober, potem ga pusti na 38. 42 je "skrajnost" in potrebuje par prilagoditev (in obvezno "obdelavo" kanalov) .

Priporočam ti, da pogledaš na Mopedist.si, kjer imaš kup nasvetov in tudi pravih strokovnjakov na tem področju.

lp

Link to comment
Share on other sites

ojla.

Kot pravi @franc, ki je ekspert na tem področju.... pusti bat čim bolj originalni kubaturi.  Max, kar bi jaz naredil, bi dal prvo brušenje, sploh če imaš namen menjat bat z "L" obročkom, kjer obroček pride višje od obročka navadnega bata....in tam na vrhu, do koder je dosegel stari obroček, je že malo "znucano" in naprej zna biti malenkost "stopničke", ki jo ne boš zaznal s prstom ali merilom.... pač, do tam je "ulavfano", naprej pa ne, pa po moje lahko da zna biti kaj narobe. Če daš strokovnjaku brusit cilinder, ga mora "brusiti" pravilno. S honanjem dosežeš pravo površinsko obdelavo drsne površine cilindra. Najbolje (v bistvu obvezno) najprej kupi bat in ga daš majstru skupaj s cilindrom, da ga izmeri in glede na bat določi toleranco cilindra.

Drugače pa na APN 6 dobiš 60km/h že samo s krajšanjem ravnega dela cevi od krivine, ki pride v izpuh...in privariš daljšo navojno palico M6, da fiksiraš nanjo "kapico" izpuha.

Z večanjem kanalov in spreminjanjem faz odprtosti kanalov ne boš dosegel nič, če boš uporabil 13mm uplinjač in originalni izpuh. Predelava kanalov potegne za sabo veliko stvari, kot so večji uplinjač-pravilno nastavljen, resonančni izpuh ( pa ne kar katerikoli, resonančna dolžina se mora ujemati s fazami odprtosti kanalov... odvisna je od obratov...itd) in pa pravilno nastavljen predvžig. Tudi glave ne nižati preveč, ker potem ojnični ležaj ne zdrži več dolgo, potem bi bilo potrebno zamenjati gred z boljšo ojnico in ležaji ( verjetno ne poznaš nikogar, da bi ti preprešal in scentriral gred na novo s kvalitetnejšo ojnico).

Ko sem bil mulc in smo frizirali APNje, smo delali nekako tako, kot je napisano zgoraj, pa je nekako zdržala gred in sklopka.... čim pa smo brusili na fi 42mm, pa se je cilinder pregreval, iglice ojničnega ležaja si lahko po parih dneh kar stresel ven.... LAMO 60ccm cilinder (UMO06) je malo bolje, ker se ni pregreval, je pa še prej crknila ojnica.

Takrat nismo imeli (niti vedeli za njih) boljših glavnih gredi ... edino od 15 SLC je imela boljši ležaj... samo takrat pojma nismo vedeli, da je tam not boljši ležaj.... 

... sedaj imaš izbire gredi kar veliko. Škoda, da se ne dobi gredi RitoRace firme, ki je res dobra...samo to je verjetno že prevelik zalogaj zate, pa verjetno niti mašine ne znaš razkopati, tako da ostani kar tam, kakor ti je predlagal Franc....

...pa če še enkrat omenim Franca, ti je lepo povedal, da to ne gre skup z zakonodajo, ker ti bodo na tehničnem pregledu ugotovili preveliko moč mopeda....pa bo štala..   :D , ker ne bo šlo skozi registracijo. Boš moral narediti "dušenje" mopeda za na tehničnega... doma pa na kolena, pa ven pošravfat...   :D 

Pa še nekaj: Če že friziraš moped, mora biti toliko hiter, da si hitrejši od policaja  :P , ker če te dobi, da si peljal prehitro, te lahko da na izrednega tehničnega....    :D   .... sampovem..  :D   :P 

Na mopedist.si pa raje ne gledati :P , ker te bodo zaskeleli prsti, ko boš videl, kaj nekateri experti naredijo iz Tomos mašine  :slap:... prave race mašine.... v katero lahko vložiš kar jurčka€, da bo šla kot raketa..   :D 

... to napako sem naredi tudi sam  :D , ko sem si po cca 35ih letih spet nabavil Tomosa, pa da se ga malo "lotim" ... tako da @franc... pričakuj kako ZS od mene, ker sem jaz čisto "aut", kar se tiče teh novih proizvajalcev batov.. sklopk... itd. Včasih vem, da je bil edino ELKO bat... sedaj pa jih je celo morje....

Drugače pa imaš na youtube morje posnetkov od začetniških predelav, do "ultra" predelav Tomos mašink. Najbolje da odtipkaš na YT  "TOMOS za začetnike" .... pa bo najlepše opisano...

Link to comment
Share on other sites

Tisto s policaji je bilo v naših časih. Zdaj imaš tablico pa še pobegnit ne moreš. Sem pa tudi jaz že bolj "aut" . Zmanjkuje mi volje in "časa" brez česar pri oldtimerjih ne gre (letos mopeda niti nisem registriral) .

lp

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 5 urami, Zivnorc pravi:

ojla.

Kot pravi @franc, ki je ekspert na tem področju.... pusti bat čim bolj originalni kubaturi.  Max, kar bi jaz naredil, bi dal prvo brušenje, sploh če imaš namen menjat bat z "L" obročkom, kjer obroček pride višje od obročka navadnega bata....in tam na vrhu, do koder je dosegel stari obroček, je že malo "znucano" in naprej zna biti malenkost "stopničke", ki jo ne boš zaznal s prstom ali merilom.... pač, do tam je "ulavfano", naprej pa ne, pa po moje lahko da zna biti kaj narobe. Če daš strokovnjaku brusit cilinder, ga mora "brusiti" pravilno. S honanjem dosežeš pravo površinsko obdelavo drsne površine cilindra. Najbolje (v bistvu obvezno) najprej kupi bat in ga daš majstru skupaj s cilindrom, da ga izmeri in glede na bat določi toleranco cilindra.

Drugače pa na APN 6 dobiš 60km/h že samo s krajšanjem ravnega dela cevi od krivine, ki pride v izpuh...in privariš daljšo navojno palico M6, da fiksiraš nanjo "kapico" izpuha.

Z večanjem kanalov in spreminjanjem faz odprtosti kanalov ne boš dosegel nič, če boš uporabil 13mm uplinjač in originalni izpuh. Predelava kanalov potegne za sabo veliko stvari, kot so večji uplinjač-pravilno nastavljen, resonančni izpuh ( pa ne kar katerikoli, resonančna dolžina se mora ujemati s fazami odprtosti kanalov... odvisna je od obratov...itd) in pa pravilno nastavljen predvžig. Tudi glave ne nižati preveč, ker potem ojnični ležaj ne zdrži več dolgo, potem bi bilo potrebno zamenjati gred z boljšo ojnico in ležaji ( verjetno ne poznaš nikogar, da bi ti preprešal in scentriral gred na novo s kvalitetnejšo ojnico).

Ko sem bil mulc in smo frizirali APNje, smo delali nekako tako, kot je napisano zgoraj, pa je nekako zdržala gred in sklopka.... čim pa smo brusili na fi 42mm, pa se je cilinder pregreval, iglice ojničnega ležaja si lahko po parih dneh kar stresel ven.... LAMO 60ccm cilinder (UMO06) je malo bolje, ker se ni pregreval, je pa še prej crknila ojnica.

Takrat nismo imeli (niti vedeli za njih) boljših glavnih gredi ... edino od 15 SLC je imela boljši ležaj... samo takrat pojma nismo vedeli, da je tam not boljši ležaj.... 

... sedaj imaš izbire gredi kar veliko. Škoda, da se ne dobi gredi RitoRace firme, ki je res dobra...samo to je verjetno že prevelik zalogaj zate, pa verjetno niti mašine ne znaš razkopati, tako da ostani kar tam, kakor ti je predlagal Franc....

...pa če še enkrat omenim Franca, ti je lepo povedal, da to ne gre skup z zakonodajo, ker ti bodo na tehničnem pregledu ugotovili preveliko moč mopeda....pa bo štala..   :D , ker ne bo šlo skozi registracijo. Boš moral narediti "dušenje" mopeda za na tehničnega... doma pa na kolena, pa ven pošravfat...   :D 

Pa še nekaj: Če že friziraš moped, mora biti toliko hiter, da si hitrejši od policaja  :P , ker če te dobi, da si peljal prehitro, te lahko da na izrednega tehničnega....    :D   .... sampovem..  :D   :P 

Na mopedist.si pa raje ne gledati :P , ker te bodo zaskeleli prsti, ko boš videl, kaj nekateri experti naredijo iz Tomos mašine  :slap:... prave race mašine.... v katero lahko vložiš kar jurčka€, da bo šla kot raketa..   :D 

... to napako sem naredi tudi sam  :D , ko sem si po cca 35ih letih spet nabavil Tomosa, pa da se ga malo "lotim" ... tako da @franc... pričakuj kako ZS od mene, ker sem jaz čisto "aut", kar se tiče teh novih proizvajalcev batov.. sklopk... itd. Včasih vem, da je bil edino ELKO bat... sedaj pa jih je celo morje....

Drugače pa imaš na youtube morje posnetkov od začetniških predelav, do "ultra" predelav Tomos mašink. Najbolje da odtipkaš na YT  "TOMOS za začetnike" .... pa bo najlepše opisano...

Hvala za vse nasvete, na motor bom dal 38,5 navaden bat, predelal original izpuh, malo znižal glavo, bing 13 in 5 prestava. 

Hvala za vse nasvete franc in zvinoric

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Če je kolikortoliko kompresije,  jaz ne bi tikal agregata.  Samo avspuh odpreti (koleno krajšati),  pa sprednji verižnik večji. Tako bi moralo 60 iti. 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami, BRANE pravi:

Če je kolikortoliko kompresije,  jaz ne bi tikal agregata.  Samo avspuh odpreti (koleno krajšati),  pa sprednji verižnik večji. Tako bi moralo 60 iti. 

 

Motor morem obnovit tako da moram rezdreti v vsakem primeru

Link to comment
Share on other sites

Pazi pri vstavljanju 5 prestave, da pravilno podložiš zobnike z izravnalnimi podložkami. Ni dovolj zgolj odstraniti obroča in ga zamenjati z zobnikoma, ampak je potrebno na novo določiti zračnost in v toleranco podložiti. 

Poglej, če najdeš servisni priročnik, tam je vse fino razloženo, tudi s primerom izračuna in slikovnim gradivom. 

Link to comment
Share on other sites

pred 36 minutami, Tomos apn 6 s pravi:

Motor morem obnovit tako da moram rezdreti v vsakem primeru

Če to delaš prvič, si podrobno vse poslikaj, kako in kam pridejo razne podložke, kam pride obrnjena kaka stvar... itd.

Pri vgradnji 5. prestave moraš biti pazljiv na zračnost med zobniki... pa pazi, da jih boš pravilno zložil ( obrnil) , ko boš  sestavljal mašino. Verjetno boš potreboval kako podložko na koncu 5. zobnika, da ne bodo imeli preveč medsebojne zračnosti...in da jih ne boš preveč "stisnil, ko boš spajal skupaj bloka motorja. Najprej sestavi, stegni bloka, preveri zračnost med zobniki..... nato šele sestaviš še vse ostalo.

Glavni gredi ravno tako preveri v kakem stanju je ležaj, da ni že slučajno "zluftan"...itd..itd.

Pa ne tega delat na tleh v kaki garaži... zorganiziraj si čisto mizo...in vse lepo zloži in očisti... pa kot pravim, raje kako sliko več naredi, ker ti bo prišla prav pri sestavljanju.

Pa bloki so vijačeni skupaj z navadnimi vijaki na "šravfencigar" ...in ko je zategnjeno v aluminij, ki rado "zapika" vijak, boš verjetno težko odvil vijake. S preprostim trikom to lažje narediš, da nastaviš izvijač (seveda dober in prave velikosti) in po izvijaču s konca udariš s kladivom, da vijak popusti... pa gre precej lažje...

..pa praviš, da boš dal 38,5 bat.... če ni potrebe po brušenju, da je cilinder lep in brez prask, je po moje brezveze to delati. Daš not tak bat dimenzije, kot je... če pa ti ni problem dat brusiti, pa tudi prav. Ampak med 38 in 38,5 ne bo nobene razlike v moči...

pred 5 minutami, raza pravi:

Pazi pri vstavljanju 5 prestave, da pravilno podložiš zobnike z izravnalnimi podložkami. Ni dovolj zgolj odstraniti obroča in ga zamenjati z zobnikoma, ampak je potrebno na novo določiti zračnost in v toleranco podložiti. 

Poglej, če najdeš servisni priročnik, tam je vse fino razloženo, tudi s primerom izračuna in slikovnim gradivom. 

hahaha... si me prehitel....

Link to comment
Share on other sites

pred 6 minutami, Zivnorc pravi:

Če to delaš prvič, si podrobno vse poslikaj, kako in kam pridejo razne podložke, kam pride obrnjena kaka stvar... itd.

Pri vgradnji 5. prestave moraš biti pazljiv na zračnost med zobniki... pa pazi, da jih boš pravilno zložil ( obrnil) , ko boš  sestavljal mašino. Verjetno boš potreboval kako podložko na koncu 5. zobnika, da ne bodo imeli preveč medsebojne zračnosti...in da jih ne boš preveč "stisnil, ko boš spajal skupaj bloka motorja. Najprej sestavi, stegni bloka, preveri zračnost med zobniki..... nato šele sestaviš še vse ostalo.

Glavni gredi ravno tako preveri v kakem stanju je ležaj, da ni že slučajno "zluftan"...itd..itd.

Pa ne tega delat na tleh v kaki garaži... zorganiziraj si čisto mizo...in vse lepo zloži in očisti... pa kot pravim, raje kako sliko več naredi, ker ti bo prišla prav pri sestavljanju.

Pa bloki so vijačeni skupaj z navadnimi vijaki na "šravfencigar" ...in ko je zategnjeno v aluminij, ki rado "zapika" vijak, boš verjetno težko odvil vijake. S preprostim trikom to lažje narediš, da nastaviš izvijač (seveda dober in prave velikosti) in po izvijaču s konca udariš s kladivom, da vijak popusti... pa gre precej lažje...

..pa praviš, da boš dal 38,5 bat.... če ni potrebe po brušenju, da je cilinder lep in brez prask, je po moje brezveze to delati. Daš not tak bat dimenzije, kot je... če pa ti ni problem dat brusiti, pa tudi prav. Ampak med 38 in 38,5 ne bo nobene razlike v moči...

hahaha... si me prehitel....

Če bi bili ležaji na bloku še vredu jih zamenjam ali ne

Link to comment
Share on other sites

... so tako poceni, da jih menjaj v vsakem primeru in seveda tudi simmeringe. Zdaj ne vem, koliko koštajo v trgovini s TOMOS deli, ampak če boš kupoval (TINEX, M&M... kotalko...itd), da ne boš kupil kake kitajske.... vzemi FAG, SKF ali INA. Za simmeringe pa ne vem več, ali mora biti viton kvalitete za glavno gred, ali je lahko tudi "navaden".

Pa tiste podložke, ,ko smo omenjali prej... to so specialne podložke, jeklene ( da ne boš slučajno dajal kake navadne podložke)... debeline so različne po 0,1 mm ... zdaj ne vem več, koliko je najtanjša... ampak boš verjetno potreboval.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 27 minutami, Zivnorc pravi:

... so tako poceni, da jih menjaj v vsakem primeru in seveda tudi simmeringe. Zdaj ne vem, koliko koštajo v trgovini s TOMOS deli, ampak če boš kupoval (TINEX, M&M... kotalko...itd), da ne boš kupil kake kitajske.... vzemi FAG, SKF ali INA. Za simmeringe pa ne vem več, ali mora biti viton kvalitete za glavno gred, ali je lahko tudi "navaden".

Pa tiste podložke, ,ko smo omenjali prej... to so specialne podložke, jeklene ( da ne boš slučajno dajal kake navadne podložke)... debeline so različne po 0,1 mm ... zdaj ne vem več, koliko je najtanjša... ampak boš verjetno potreboval.

Hvala za vse nasvete, če bom pa še kje v dilemi vam bom napisal ker vidim da veliko veste o teh motorjih. 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ja nekaj malega pa, saj smo skupaj s Tomosi gor zrasli in se spotoma tudi marsikaj naučili. Tudi to, da je v kleti dobro imeti "porihtano" rezervno mašino, če gre kdaj slučajno kaj narobe. V dobre četrt ure si zopet na "prizorišču".

Sicer pa kar pogumno z vprašanji, dedi veliko vejo...

Edited by raza
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ma ni ga treba strašit z tehničnim pa lamovcem.

Za na tehničnega daš gor 10 zobnik od ATX-a. Čeprav tist, ko ga da na valje je bedarija. Težava bo pa ratala, ko se bo za tabo peljal friški Tacenski kadet in videl, da se pelješ 65 po ravnem.

Lamovc 42 , Elko in 16 Delorto delajo lepo skupaj,  po tisoče in tisoče kilometrov, vendar mora dat skupaj to človek, ki ve kaj dela. In da dela z dobro robo, ne najcenejšo srbsko.

Edino vprašanje je, zakaj bi to delal?

Zato da se boš do oštarije hitreje pripeljal, je bedarija.

Da se boš po hosti z kramparco zadaj hitreje peljal v hrib je bedarija.

Če pa delaš za to, da boš polno natovorjen peljal Balkan ali Nordcap je pa smiselno.

Mojih pet minut.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Podložke. Sem že malo pozabil nanje (distančne podložke) . Problem je, da jih ni tako preprosto dobiti in da jih rabiš "en kup" različnih dimenzij (debeline in premera) . Meni je nazadnje "uspelo" v Kamm Šenčur.

lp

Ps. meni se manjši zobnik ne obnese, še vedno gre prehitro in mašina se vrti kot v prostem teku (ni pretirano zdravo za 40 let staro mašino) .

Link to comment
Share on other sites

pred 2 minutami, franc pravi:

Ps. meni se manjši zobnik ne obnese, še vedno gre prehitro in mašina se vrti kot v prostem teku (ni pretirano zdravo za 40 let staro mašino) .

10 zobnik govorim za na tehničnega.

Pa jaz jim kupim kavo v oštariji zraven in lepo lepo prosim, če ga lahko stijo v drugi prestavi...

 

Drugače je zame idealno razmerje 13/33.

Link to comment
Share on other sites

pred 37 minutami, Buschi pravi:

Edino vprašanje je, zakaj bi to delal?

Zato da se boš do oštarije hitreje pripeljal, je bedarija.

Da se boš po hosti z kramparco zadaj hitreje peljal v hrib je bedarija.

Če pa delaš za to, da boš polno natovorjen peljal Balkan ali Nordcap je pa smiselno.

Mojih pet minut.

...eh... dej, dej, no... itak da rabi to...   :D

... kaj pa če bo kako malo bolj "sočno" punco kam hotu peljat...   :P ... tako... ko jih imaš tudi ti najraje,...    :P 

Link to comment
Share on other sites

E, takih plehpičk kot je moja Gospa ne delajo več. Se je čist upalila na zeleno izpitno štirko.

pred 4 minutami, Zivnorc pravi:

...bolj "sočno" punco kam hotu peljat...

Tam mu pa Elko 39 pa bing 13 ne bosta kaj velik nucala.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Sem razumel (tehničnega) .

Ljubljana je kar nekaj (vedno slabše za kakšne "dogovore" ) .

Pri meni dela na 13/32 (brez problema zvrti 14/32) samo valjčki niso realni, enkrat je en "prepameten" pustil, da se zvrti in ja kazalo 90+ , kar je čisto nerealno, enih 70+ gre. Z 11/32 (to je "najmanj" kar imam) z lahkoto potegne 60. Tako, da za tehničnega ustvarjam s podložko v izpuhu. Problem je, da potem rabi celo večnost do 40, malenkost večja luknja pa je že prehiter (tudi to je en od razlogov, da letos ni registriran, se mi enostavno ni dalo) .

lp

Link to comment
Share on other sites

Moj Abraham (14V 1971) je registriran vsako leto, zadnjih nekaj let z rumeno tablico, v osnovi bi morala biti tavelka, ki pa mu ne pristoji. Drobna predelava v "fergazarju" v hipu reši težavo z preveč obrati in posledično z brzino. 

Link to comment
Share on other sites

... na odrezano krivino v auspuhu natakneš novo cev... še daljšo, pa tanjšo? bi to mogoče pomagalo?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!