Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Tomos apn 6 s

Priporočene objave

pred 3 minutami, Zivnorc pravi:

... vse mi je znano. Glede vseh teh cilinder kitov, razlika SL, ali Alu.... vem, da Alu bolje prevaja toploto in se bolje hladi, da se da več ven iztisniti.... ampak, bom kar na orig. ostal... :D 

Lipnik je bolj za Orig. cilindre, z orig. porti... in res dela na nižjih obratih. Na praktično tovarniških obratih mu poveča moč in predvsem navor.... 

... orig. izpuh (ki je resonanca) od 15ke pa je preračunan na porte, da ima kar se da veliko moč in navor na še uporabnih obratih za vsakodnevno uporabo po cesti in "normalne" uporabnike.

Sam bom takole rekel. Na valjih na tehničnem je moj A3 avtomatik dosegel original enih 43 km/h. Ko sem vgradil Airsala in dal gor spremenjen izpuh ter večji fergazer, je zadeva po GPS-u letela preko 65 km/h. To bi bilo po starem Tomosovem števcu verjetno okoli 80 km/h, ker so zelo zelo lagali. Pa obvezno je potrebno na novo uležajit gred, da prenese večje obremenitve.

 

Ampak problem so bile bremze, motor je bil premočan zanje :D

 

Torej če greš v takšno predelavo, potem je potrebno spredaj obvezno dati kakšne diske, vsaj enega sredaj. Ker sam sem rabil zeloooo dolgo, da sem se z max. brzine preko 65 ustavil :rolleyes: V ovinkih pa obvezno eno nogo na asfalt, ker podvozje ni bilo narejeno za takšne "stratosferske brzine" :smoke:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj ata je svojo "štirko" peljal k nekomu v Žiri, kjer mu je "zbrusil cilinder" (?) na 60 ccm, vgradil ustrezen bat, peto prestavo in večji vplinjač Bing.  Mislim, da mu je tudi "sprednji" zobnik zamenjal s takim z več zobmj. Hitrost se je s tem povečala na približno 80 km/h (?).

Popravljeno . Popravil RobiRoberto
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, franc pravi:

Jaz imam postruženo glavo od 14 tice (zmanjšan volumen) in ni prav nobenega problema. Ni pa nepomembno kakšno kompresijsko razmerje narediš oz. pritisk v cilindru. Se pa pri "friziranju" ( "višanju" izpuha) pritisk manjša in to "popravljaš" z nižanjem glave (tako v teoriji) . Jaz, karkoli sem že počel, nikoli nisem prišel niti blizu možnosti, da bi bat "udaril" v glavo.

lp

Ja, malo znižaš pa je to to. Ali pa enostavno tesnilo odstraniš med gehajsom in glavo cilindra (zaliješ s tesnilno maso). Pa imaš takoj višjo kompresijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, RobiRoberto pravi:

Moj ata je svojo "štirko" peljal k nekomu v Žiri, kjer mu je "zbrusil cilinder" (?) na 60 ccm, vgradil ustrezen bat, peto prestavo in večji vplinjač Bing.  Hitrost se je s tem povečala na približno 80 km/h (?).

Da ne bo zvenelo kot reklama, sam sem tule kupoval rezervne dele. Za štirko je taboljša izbira 65 cc Airsal kit, pa večjo dizo daš v fergazer (torej ne rabiš večjega fergazerja). Izpuh zraven še tudi svoje doda. Cene niso visoke, vsak se lahko poigra, če se mu le da :smoke: 

 

https://www.frcomoto.si/si/59-cilinder-kiti-50-70-75cc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No ja. Za "štirko" je najboljša izbira "malo serijski cilinder" , ki ga je zasnoval forumaš na moped.si.

Ko si enkrat iz nastniških let, so razni kiti brezpredmetni. "Dodelan original" in to brez nekih presežkov, zadosti vsem potrebam (nekako ni več potrebe, da si najhitrejši na vasi) . Pa tudi "veselje" do (nepotrebnega) "šravfanja" počasi ugasne.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 25 minutami, spartanbp pravi:

Ampak problem so bile bremze, motor je bil premočan zanje :D

Torej če greš v takšno predelavo, potem je potrebno spredaj obvezno dati kakšne diske, vsaj enega sredaj. Ker sam sem rabil zeloooo dolgo, da sem se z max. brzine preko 65 ustavil :rolleyes: V ovinkih pa obvezno eno nogo na asfalt, ker podvozje ni bilo narejeno za takšne "stratosferske brzine" :smoke:

.... 15.ka ima spredaj taveliko pesto, s tavelikimi bremzami, pa še hlajenje so dodali, enako ima E90... kar spodobno bremza..   :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, Zivnorc pravi:

.... 15.ka ima spredaj taveliko pesto, s tavelikimi bremzami, pa še hlajenje so dodali, enako ima E90... kar spodobno bremza..   :D 

S kolegom sva 15-tko frizirala, ta je bila po končni kar blizu mojemu CTX80. Je pa bil moped tako močan, da je ob polnem gasu svečko kar ven vrglo iz cilindra in vse navoje pobralo. Se spomnim, kako je počilo :naughty:

 

Potem pa je eden na klasičnemu stroju za mehansko obdelavo le malo pobrusil in vstavil vložek v cilinder za svečko. Pa je šlo naprej za iste pare :drunk:

 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, spartanbp pravi:

Alu cilinder daj gor, da bo odvajanje toplote boljše. V kitu dobiš še tako ali tako nov bat zraven in batne obročke, pa je težava rešena.

 

SLC 15 ni nikoli šel 100 km/h. Sorry....končna je bila manjša kot na mojem CTX, ta pa je imel števec le do 100 km/h.

Nižana glava

Dell"Orto 24 racing 

polirani kanali cilindra

Marving brez dušilca

Zadnja feltna od elektronika

Vse to je doživela moja 5-ka, in je šla tolk, kot sem napisal. Parkrat merjeno. Po montaži elektronike pa totalka.......

 

Vse to v letih 83-86  prejšnjega stoletja. 

 

P.S. Prva zavora je imela dvojni razmik pakn in je bila ena boljših za tiste čase. Zadnja je bila druga pesem, zato sem jo menjal.

 

Za Avtomatika pa vliješ mešanico metanol/olje/nitrometan, brez problema gre 60+ Samo posledice so drage.

   

Popravljeno . Popravil Kaldu
Dodatek
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

pred 25 minutami, spartanbp pravi:

S kolegom sva 15-tko frizirala, ta je bila po končni kar blizu mojemu CTX80. Je pa bil moped tako močan, da je ob polnem gasu svečko kar ven vrglo iz cilindra in vse navoje pobralo. Se spomnim, kako je počilo :naughty:

 

Potem pa je eden na klasičnemu stroju za mehansko obdelavo le malo pobrusil in vstavil vložek v cilinder za svečko. Pa je šlo naprej za iste pare :drunk:

 

Pa to si pozabil napisat, da je bila že prej svečka neštetokrat odvita in privita brez moment ključa, kar je pač roka dala in to na vroč Al. Poznamo te zgodbe, ko so svečko s "špago" v glavo zvezal in se do doma pripeljal......

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, spartanbp pravi:

Da ne bo zvenelo kot reklama, sam sem tule kupoval rezervne dele. Za štirko je taboljša izbira 65 cc Airsal kit, pa večjo dizo daš v fergazer (torej ne rabiš večjega fergazerja). Izpuh zraven še tudi svoje doda. Cene niso visoke, vsak se lahko poigra, če se mu le da :smoke:

Ekola, uspelo mi je najti "štirko" (Tomos T 14 V) v prav taki barvi kakršno je imel moj oče, in po katerem sem jo "podedoval" jaz, seveda ko je bil oče še živ. To je bilo v "sedemdasetih letih" in takrat o kakšnih "kitih za predelavo" ni bilo "ne duha ne sluha".   :D

Ko je prišla v moje roke, sem ji najprej odstranil "nožne blatnike), ji zamenjal sprednji blatnik s plastičnim (kros varianta), zadnjega smo "skrajšali", kolega mi je "prišvasal" dve cevi za stojala za moje noge, za avsph mi je pa našel in montiral nekaj "resonaci podobnega", in potem gas v Žiri na nekdanjo kros progo ? , in še marsikam drugam. :DSeveda brez kakršnihkoli mopedovih dokumentov in tudi brez izpita.   :blush:

Tudi prebarvali smo jo in sicer v "zrnato modro" (hameršlag ???)

Hvala ker me berete in adijo ...   :D :D :D

1242256229_tomost14v.jpg.148b4cd57ddb8f374e97ebc83225df62.jpg

Popravljeno . Popravil RobiRoberto
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo Robi moj je bil v osnovi ravno takšen samo svetlo modre barve. Potem pa je bil v vsem možnih varjantah, od kross do cestno hitrostne verzije. Po 50 letih zgleda tako:

moped.jpg.3d5cd7fb4a38f73db25859518f4acdcb.jpg

Za kros je bil pa ta, homemade(slika iz leta 81):

moped.jpg.0810d2b2a925a3e8b108bdc19308fd98.jpg

Popravljeno . Popravil raza
  • Všeč mi je 1
  • Hvala 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zgornja puša v ojnici.

... je precej zluftana. Ali paše not iglični ležaj ( ali je površina v ojnici dovolj trda) ali dam not raje drugo bron pušo)...   :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Zivnorc pravi:

Zgornja puša v ojnici.

... je precej zluftana. Ali paše not iglični ležaj ( ali je površina v ojnici dovolj trda) ali dam not raje drugo bron pušo)...   :D 

Če je puša "zluftana" hudo dvomim, da je spodnji ležaj še dober (moja je bila kot nova, pa je ležaj šel... ) . To je tisto kar "raznese" , potrga obročke in ostala veselja. Če imaš možnost menjaj ojnico (na 12 sornik z ležajem) . Pa kupi neko kvalitetno in imaš nekaj časa mir. Čeprav mi je čudno, da ima 15 pušo. Sornik je 12?

lp

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, raza pravi:

 

Pa to si pozabil napisat, da je bila že prej svečka neštetokrat odvita in privita brez moment ključa, kar je pač roka dala in to na vroč Al. Poznamo te zgodbe, ko so svečko s "špago" v glavo zvezal in se do doma pripeljal......

Ne ne...kar fajn je bila privita. Ampak moped je bil sfriziran in stari navoji niso zdržali.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

pred 32 minutami, Zivnorc pravi:

Zgornja puša v ojnici.

... je precej zluftana. Ali paše not iglični ležaj ( ali je površina v ojnici dovolj trda) ali dam not raje drugo bron pušo)...   :D 

15tka ima v originalu 12 sornik. Za 12 sornik je uho ojnice 16 mm

Kar sem zdaj gledal ojnice, oko ne kaže znakov obdelave za ležaj, torej če boš uporabil staro ojnico, nova puša.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, franc pravi:

Če je puša "zluftana" hudo dvomim, da je spodnji ležaj še dober (moja je bila kot nova, pa je ležaj šel... ) . To je tisto kar "raznese" , potrga obročke in ostala veselja. Če imaš možnost menjaj ojnico (na 12 sornik z ležajem) . Pa kupi neko kvalitetno in imaš nekaj časa mir. Čeprav mi je čudno, da ima 15 pušo. Sornik je 12?

lp

... kolikor sem uspel od "daleč" pogledati, je spodnji "slišati" o.k. ... bom videl, ko bom razkopal. In ja.... bat se je "sukal" v cilindru za cca mm, ali dva  levo desno, ampak, kot sem včeraj napisal, je bilo največ lufta med batom in sornikom in pušo in sornikom.... je kar "šketljalo"

Sornik ima 12, ja..... imam pa ogledano Rito Race ojnico   https://www.frcomoto.si/si/97-ojnice  , ki je primerna za tuninge ... do 74 ccm in več... in za mislim da, do 16.000 1/min.  imajo identične tudi v PUCHSHOP....

...ali pa od HONDA NSR50, se mi zdi, ....je tudi mende zelo kvalitetna, če ne dela slučajno tudi Rito za njih....

 

pred 40 minutami, spartanbp pravi:

Ne ne...kar fajn je bila privita. Ampak moped je bil sfriziran in stari navoji niso zdržali.

.. sej glih v tem je fora... vsi smo "fajn privijali", da se ni odvila.... pa so se navoji zjahali v mehkem aluminiju. Svečko se zateguje "na roko".... plus še določen kot za novo svečko in določen (manjši) kot za že uporabljeno svečko (ali pa sevede na moment, ki je zelo majhen.... ne vem na pamet).... pa sevede vedno v mrzlo glavo...   :D

 

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam sem že vse to pozabil, kar tu berem. Sem kupil novo APNko...samo do doma sem prišel in jo razdrl. Gred od petke, bat od petke, peta prestava, kanali, vplinjač...kaj vem kaj še, ma je kar šlo. V moji okolici je bil najhitrejši moped takrat. Drugi so montirali še izpuh od petke, vplinjač pa je bilo slabše. V glavnem so me nažicali, da sem ga prodal in potem so menjali izpuhe pa je bilo slabše. Je pa že nov moped imel luft v ležajih na gredi in nikamor ni šlo. So ustavljali policaji in me vprašali, če je kaj predelan...saj je nov :) Ko sem menjal in prve v drugo je zavrtelo zadaj na travi ali makadamu. Potem sem pa še na Tomos cros Junior montiral bat cilinder glavo in vplinjač od dirkalnega Minarelija, ta je imel manjši hod bata in večji premer cilindra ampak je letelo s pravo podložko pod cilindrom...:)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Kaldu pravi:

Na 15 SLC (malo mlajši kot od Zivnorca) sem postružil glavo in jo brez brušenja in tuširanja privil na cilinder. Ko sem povprašal glede struženja, mi je bilo rečeno, da se lahko struži le glave s polkrožno odprtino. Že takrat so vgrajevali glave z zmanjšanim volumnom. Če zmanjšano glavo postružiš, lahko je pizd......

Glede pregrevanja, nekajkrat mi je zaradi pregrevanja ugasnil motor. Ni takoj vžgal, to je bila edina "škoda". 

Kaj vse se da narediti na temu motorju, na koncu je šel preko 110 km/h pospeški so bili kot pri težkih motorjih.  

Spremljamo kolega :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Tomos apn 6 s pravi:

Ali je boljše dati  na apn dellorto ali bing fergazer

...a spremljaš vse te naše poteze? :ninja:

... smo mislili, da si že obupal....   :lol1:

 

... kako si se odločil, kaj boš delal, kako predelavo? Bing je enostvnejši, Dell'orto boljši, pa bolj zakompliciran. Odvisno, kako predelavo boš delal, je tudi odvisno, kako velikost uplinjača rabiš.

Če ne boš "povrtaval, pa dajal kakih hudih preračunanih resonanc gor, nima smisla menjat uplinjač, sploh pa, ko si rekel, da bi rad, da gre moped tja do 65km/h.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Zivnorc pravi:

...a spremljaš vse te naše poteze? :ninja:

... smo mislili, da si že obupal....   :lol1:

 

... kako si se odločil, kaj boš delal, kako predelavo? Bing je enostvnejši, Dell'orto boljši, pa bolj zakompliciran. Odvisno, kako predelavo boš delal, je tudi odvisno, kako velikost uplinjača rabiš.

Če ne boš "povrtaval, pa dajal kakih hudih preračunanih resonanc gor, nima smisla menjat uplinjač, sploh pa, ko si rekel, da bi rad, da gre moped tja do 65km/h.

 Dal bom 5 prestavo, nižal glavo, skrajšal koleno izpuha, skrajšal bat

Oz. To bom naredil kar si poslal 1. Stepen predelave 70 kmh

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, Tomos apn 6 s pravi:

 Dal bom 5 prestavo, nižal glavo, skrajšal koleno izpuha, skrajšal bat

Oz. To bom naredil kar si poslal 1. Stepen predelave 70 kmh

na TP na valju bo problem...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!