Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Tomos apn 6 s

Priporočene objave

pred 19 urami, BRANE pravi:

bom dobil prestavna razmerja od tomosove specialke, ki pa nimajo veze z originali na APN.

drugače pa se res zobnike od 5. prestave obrne. iz piramide na avtomat in obratno.

... Hvala za info.

... za specialko imam tudi jaz, tko da se ti ni treba truditi.

Ima 1. brzino 11-37

... 6. brzina pa ima celo dve možnosti z različnimi sek. zobniki, koliko dolgo češ imeti 6. brzino.

 

... če pa "navaden menjalnik" za 6. brzino drži, da obrneš razmerje zobnikov, pa je broblem rešen...    :D 

 

... sej pravim, ne bi "kompliciral", ampak veliko jih piše (vsepovsod), da ni ravno idealno razmerje orig. zobnikov, če samo dodaš 6. brzino.... pa sem se hotel pozanimati kaka naj bi bila idealna razmerja prestav v menjalniku....

... ne bom nič kompliciral več s tem, če bom naslednjo zimo imel kaj več časa, se mogoče res lotim tega "projekta" z obrnjenimi razmerji zobnikov 5. prestave.... 

 

Hvala!!

:D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...

Kot mulc sem sam vgradil 5. Prestavo v apn in je delalo super... Menju sm celo piramido se spomnim,.. zdej pa gledam da se dobi dva zobnika.. tole treba kj prešat al sam gor daš pa pravi lufti in je to to?

 https://www.cilinder.si/apn/6814-zobnik-5-prestave-master-apn4-apn6-atx-bt.html?search_query=Zobnik+apn&results=16

In pa zanima me kaj je bolje spredaj menjat zobnik al zadaj ? ..da bi probal še kak kmh iztisnit 😁 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... v bistvu je naprešano na piramido, ampak še kar na lahko... tko, da ni problem dat dol tisti veliki zobnik, ki pride na sklopko, namesto zobnika 5. prestave pa je gor samo distančna puša, ki je samo vstavljena gor in nič naprešana... fino je, da imaš izvlekač (apciger) za dol potegnit veliki zobnik.... za nazaj dat gor oba zobnika, pa lahko tudi v primežu skup nazaj daš...al pa kako pušo uporabiš pa s kladivom.... pa ne na silo!!! ... če ne gre, raje uporabi večje kladivo..   :P   pa ne direkt kovina na kovino!   ali plastično kladivo ali pa bakreno kladivo... ali pa kak trši les podložiti... tudi na drugi strani piramide, kjer pride ležaj.

... fino bi bilo preverit, kak je moznik pod 3. prestavo (zobnikom), če ni deformiran ali zdrobljen... ampak ta problem se je pojavljal bolj pri E90, 15 SLC... al pa pri napiljenih mašinah..... ampak od navadnega APN bi pričakoval, da je moznik cel...

... na prestavni piramidi pa je samo puša, ki jo zamenjaš z zobnikom 5. prestave. ....le bodi pazljiv, da ga pravilno obrneš, da je tisti zamaknjeni del navzven, kjer pridejo distančne podložke in tista jeklena debelejša podložka.

 

Glede verižnikov. Preštej, koliko jih je zadaj in spredaj...  deli število zadaj s številom spredaj, pa boš videl, za koliko je razlika, če zamenjaš en zob spredaj ali zadaj.... po navadi je razmerje cca 1:2,5..... torej, če daš spredaj en zob več, je enako, če bi dal zadaj 2,5 zoba manj (seveda je to praktično nemogoče) in obratno....

.. če APN ni nič piljen, verjetno ne bo treba menjati verižnikov, ker ti bo 5. prestava vse skup podaljšala prestavno razmerje.... kvečjemu se bo znalo zgodit, da boš moral dati spredaj en zob manj ali pa zadaj enega več, da ti bo zvleklo 5. prestavo, kot prej recimo 4. prestavo... vendar ti bo v klanec bolje vleklo in imel boš malenkost krajša prestavna razmerja med ostalimi prestavami....da ti recimo, ko se pelješ v klanec, pa ko prešaltaš v 3. prestavo, ti ga ne bo zamorilo (preveč zmanjšalo obrate)....

... za dodat kak km/h je treba povečati moč... ne samo prestavno razmerje...   :P

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja shujsat nesmem k sm ze zdej presuh 😅 

Drgac pa ja , pomoje bo 40 bat pa zadaj manjsi zobnik in bo zaenkt ok 😁 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 24 minutami, bajkr88 pravi:

Ja shujsat nesmem k sm ze zdej presuh 😅 

Drgac pa ja , pomoje bo 40 bat pa zadaj manjsi zobnik in bo zaenkt ok 😁 

Mislim, da sem enkrat v tej temi nalepil link, kako brez kakih večjih predelav malo napiliti moped, da gre tistih 65 na uro....za kaj več so pa že večji posegi.

Če misliš dat 5. prestavo, po mojem spominu ne potrebuješ menjat  verižnikov.

...pa če boš razkopal mašino, zamenjaj vso ležajno tehniko...in simmeringe....pa bo mašinka ko nova....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 mesecev pozneje...

Živ
Iz mojega arhiva sem privlekel izpuh za E90 , ki je bil malce spremenjen, da se ga montira na APN. Izpuh E90 ali pa od petke (15 SL, SLC), je bila obvezna oprema na primorskih štirkah.
V tej temi, pa še v kateri drugi se je pojavilo vprašanje, če je izpuh od E90 sploh resonančni, kot od petke. In kakšne so razlike med njima. Že SL in SLC nista enaka, ma to ni bistveno tukaj.
Od petke ima v notranjosti konus in se da razstaviti, povleči ven. E 90 se razstavi samo deloma (dušilec), ostali deli pa so varjeni , kar se vidi že od zunaj. 
E90 ima vidne 4 točkovne vare na spodnji strani, ki držijo notranje prirobe. Poleg tega ima E90 daljše koleno za ca 3 cm.

Kako je izdelan izpuh E90 v notranjosti nisem nikjer zasledil zato je sledila kolonoskopija in shema bistvenih elementov.
Nekaj fotografij dušilca in izpuha je objavljenih že v prejšnjih postih drugih članov zato jih ne dodajam.
Gravirana šifra na izpuhu: Tomos 211.680

Upam da bo to uporabno še za koga.

izpuh_E90.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

štirka z avspuhom od E90 ni šla. takrat smo mulci sklepali, da je bilo koleno predolgo. jaz sem uporabljal od petbrzinca, tistega postrani prisekanega. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Pomaga edino, da tuljavo približaš magnetu kolikor se da. Malo pomaga tudi "direktna" ozemljitev prednje luči (pri Apn 4 je tako) . Potem malo eksperimentiraš z močjo in voltažo žarnice. Načeloma potem sveti bolje, ni pa čudežev.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 20 urami, bajkr88 pravi:

se da kaj narest z lučmi na mopedu?? imam 6v elektriko in ne sveti nič.... kaka led ideja ?

Montiral sem led žarnico in sedaj zelo močno sveti.

Z očesom seveda ne vidiš črne črte oz utripanja.

 

IMG_20210429_153216.jpg

IMG_20210429_153222.jpg

Popravljeno . Popravil Snečer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Snečer pravi:

Montiral sem led žarnico in sedaj zelo močno sveti.

Z očesom seveda ne vidiš črne črte oz utripanja.

Kakšnega elektronika bi bilo za povprašat, če se te napetosti na lampah ne bi dalo malo omejiti (da ne bi prihajalo do večjih napetostnih špic) kar posledično verjetno slabo vpliva na življensko dobo LED-ic. Pa morda tudi kakšen primeren kondenzator, ki bi malo zgladil nihanja napetosti oz. posledično utripanja lamp.

Verjetno se tudi na YT najdejo kakšne primerne rešitve.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, izibajker pravi:

Kakšnega elektronika bi bilo za povprašat, če se te napetosti na lampah ne bi dalo malo omejiti (da ne bi prihajalo do večjih napetostnih špic) kar posledično verjetno slabo vpliva na življensko dobo LED-ic. Pa morda tudi kakšen primeren kondenzator, ki bi malo zgladil nihanja napetosti oz. posledično utripanja lamp.

Verjetno se tudi na YT najdejo kakšne primerne rešitve.

tako je, "nekaj" se montira še, škatlica

utripanja pa oko ne vidi, to je zaradi kamere, ledika utripa 100 do 120x na sekundo in tega oko ne zazna... na kameri pa se vidu

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 59 minutami, Snečer pravi:

Sčasoma jih skuri :) 

Ravno danes sem doma zamenjal eno "crknjeno" led žarnico za 220V s "klasičnim" E27 navojem. Ker je imela namesto steklenega balona plastičnega (tanka bela mat plastika) sem jo zlahka odprl, da pofirbcam, kako izgleda notri. Polje 10kos led-ic (zelo podobne oz. verjetno enake kot v moto lampah), le da je tu seveda vgrajen še enostaven napetostni regulator, ki zniža omrežno napetost 220V na nizko napetost, optimalno za delovanje led. Je pa tako, da so led-ice v takih lampah vezane zaporedno (v seriji), in če crkne ena potem ne sveti več nobena.

Bolj spretni bodo verjetno znali tudi posamične led-ice zamenjat. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne rabiš zamenjat  :)  

 Preveri zvečer, v temi kako sveti :) svetlobo razprši da cesta sploh ni osvetljena :)

pred 3 urami, Snečer pravi:

Montiral sem led žarnico in sedaj zelo močno sveti.

Z očesom seveda ne vidiš črne črte oz utripanja.

 

IMG_20210429_153216.jpg

IMG_20210429_153222.jpg

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja to led na cilindru sm gledu ....sam nism vedu kok sveti ponoci in ce crkuje pol brezveze.... Bom meu za kako nočno furco na leto kr led na baterijo dodatno zraven in je mir 😂 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem sicer za zadaj naštimal kolegu tako da mu ostane več energije za spredaj. Če imaš 2 žarnice eno reskiraj in preveri ali ima v grlu regulator napetosti ali samo upor. Tiste ki imajo čipovje bolje prenesejo nihanje. Če se ti da igrat lahko vgradiš  en mali mostiček pa LM317 in s tem naštelaš na željeno voltažo in se višek kuri na regulatorju napetosti, mislim da več kot 1A tale žarnica nebi smela pokurit.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...uff... ste se razpisal...   :D

..kaj pa kej takega?

https://www.aliexpress.com/item/1005001757439716.html?spm=a2g0o.productlist.main.21.4fb96fcaiAHWi2&algo_pvid=062364ab-b29c-4672-b98a-21f61650c397&algo_exp_id=062364ab-b29c-4672-b98a-21f61650c397-10&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000017444701725"}&pdp_npi=3%40dis!EUR!18.17!16.36!!!!!%4021021a7216783407202291208d0765!12000017444701725!sea!SI!192576401&curPageLogUid=rQNzvZTLKcTQ

...6V usmernik - regulator ... pa daš potem lahko gor katerokoli LED na enosmerno napetost. ... Če je kak štromar tu, bo bolj natančno povedal, če je to v redu...

 

na cilinder sem gledal, pa se mi zdi, da imajo samo 12V regulatorje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!