Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Tomos apn 6 s

Priporočene objave

 

pred 4 urami, Tomos apn 6 s pravi:

Ta apn 6 je za obnovit, tako da bom probal zamenjati za dobro apn 4 za obnovit 

Zelo, zelo težko je dobiti dobro APN4. Sem se kar precej namučil, predno sem za vnuka dobil nekaj, kar mi je bilo vsaj malo všeč. Pa še ta je imel mašino z drugimi številkami, bil pa je vsaj registriran. Vse kar je pa bilo porihtano "kao v nulo" je pa bilo drago ko žafran. Pa tudi tam ne vidiš v drobovje mašine, ki na zunaj izgleda kot nova in če tudi tisti moment deluje dobro. Zavedati se moraš, da so to mopedi, ki imajo za seboj vsaj 35-50 let! Nobeden ni tovarniško nov, kot mogoče izgleda, zato nakup ni kar nekaj, ampak zahtevna reč,  lahko boleč nateg.

Nabava take 4ke, ki je za obnovit, je zahteven projekt, ki zahteva kar nekaj znanja, izkušenj in soldov v denarnici. Le z težka vse to  izpelješ v eni sami zimi. Verjemi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

....absolutno se strinjam z @raza. To so vse vozili in gonili mulci...al pa stari fotri.... in dokler je laufalo, je laufalo... pol aa švasat, al pa kako drugače improvizirat. Mulci so razkopavali v skednih...pa če je kaj padlo v pesek, si obrisal v hlače, malo popihal, pa vstavil v mašino, pa zategnil vijake kot konj.... Noben ni nič mazal, pregledoval... zategoval... obnavljal... kot pravim... dokler je laufalo, je laufalo.

... živ primer moja 15 SLC... ŠE DOBRO, da se nisem šel kaj peljat, ker zdaj, ko sem razkopal samo par stvari.... JAOOOO....  :eek: ..  :slap:  vse losano, odtegnjeno, zjahano.... zluftano. Imam že poklikano za cca 500€ stvari, da bo kolikor toliko... s tem, da me trese še ena huda blajerca, pa je še to 200+€ (lahko bi preprešal, pa se bom verjetno kar za novo odločil).

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...še ena taka..... mal za razmišljat... al pa če kdo slučajno ve....   :D

 

Ulavfavanje motorja.... cilindra.

Za modelarske motorje, ki imajo Alu /nikasil cilindre je bilo rečeno, da se za ulavfavanje uporabi navadno - mineralno olje, malo večji delež, do 4%, ker ko izgoreva olje, se tvori grafit, ki se veže na Nikasil... oz. se ta grafit "zaleze" v mikropore, kot je na primer grafit v sivi litini. Zdaj ne vem, ali to drži, ali se je to samo nekdo spomnil, mi je pa logično.

....zdaj za SL cilinder verjetno to ni potrebno, ker ima že sama litina v sebi grafit, me pa samo zanima, če bi bilo vseeno bolje ulavfavati na mineralno olje...ali kar na sintetiko?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, Zivnorc said:

...še ena taka..... mal za razmišljat... al pa če kdo slučajno ve....   :D

 

Ulavfavanje motorja.... cilindra.

Za modelarske motorje, ki imajo Alu /nikasil cilindre je bilo rečeno, da se za ulavfavanje uporabi navadno - mineralno olje, malo večji delež, do 4%, ker ko izgoreva olje, se tvori grafit, ki se veže na Nikasil... oz. se ta grafit "zaleze" v mikropore, kot je na primer grafit v sivi litini. Zdaj ne vem, ali to drži, ali se je to samo nekdo spomnil, mi je pa logično.

....zdaj za SL cilinder verjetno to ni potrebno, ker ima že sama litina v sebi grafit, me pa samo zanima, če bi bilo vseeno bolje ulavfavati na mineralno olje...ali kar na sintetiko?

Probaj brez! 5 minutk, pa bo ulaufan! Pol pa gasa!  :D

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In če je preveč sfriziran še probleme verjetno. Dva nova APN sem kupil, zadnjega sem mislil obdržati za spomin, pa je prišel sin od sestrične in ga hotel imeti, ko je bil še mulo. Za 100€ sem ga dal...ta ni bil veliko friziran, le toliko, da je normalno delal, ker original so zadušeni.

Potem sem pomislil...v garaži bi ležal in prostor zasedal, koliko bi se z njim vozil. Če bi že želel en moped za vožnjo bi si kupil vsaj 50 - 125 enduro ali skuter z vsemi ščitniki. Tomos je preteklost, edino zgodovinska zanimivost še v vitrini :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 31 minutami, vandrovec pravi:

In če je preveč sfriziran še probleme verjetno. Dva nova APN sem kupil, zadnjega sem mislil obdržati za spomin, pa je prišel sin od sestrične in ga hotel imeti, ko je bil še mulo. Za 100€ sem ga dal...ta ni bil veliko friziran, le toliko, da je normalno delal, ker original so zadušeni.

Potem sem pomislil...v garaži bi ležal in prostor zasedal, koliko bi se z njim vozil. Če bi že želel en moped za vožnjo bi si kupil vsaj 50 - 125 enduro ali skuter z vsemi ščitniki. Tomos je preteklost, edino zgodovinska zanimivost še v vitrini :)

Ja, za nostalgijo...

 

Bi raje imel Kwaka KR 1-s (sem si ga že lastil), kot pa recimo elektronika za isti denar :naughty:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 42 minutami, vandrovec pravi:

In če je preveč sfriziran še probleme verjetno. Dva nova APN sem kupil, zadnjega sem mislil obdržati za spomin, pa je prišel sin od sestrične in ga hotel imeti, ko je bil še mulo. Za 100€ sem ga dal...ta ni bil veliko friziran, le toliko, da je normalno delal, ker original so zadušeni.

Potem sem pomislil...v garaži bi ležal in prostor zasedal, koliko bi se z njim vozil. Če bi že želel en moped za vožnjo bi si kupil vsaj 50 - 125 enduro ali skuter z vsemi ščitniki. Tomos je preteklost, edino zgodovinska zanimivost še v vitrini :)

Čisto fajn je še vedno za nedeljsko vožnjo po bližnjih hribih.

IMG_20211002_145722.thumb.jpg.e9638d0955e7dc4c8f4177642a7fa597.jpg

letos sem naredil 400km ... 99% še izvirno iz 1959

tankaš, voziš

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj naj rečem.... 

... Vsi imate prav....   :D

... Pri meni je razlog nostalgija.... Pa če se bom dobro peljal ali ne....   

 :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, Snečer pravi:

Čisto fajn je še vedno za nedeljsko vožnjo po bližnjih hribih.

letos sem naredil 400km ... 99% še izvirno iz 1959

tankaš, voziš

Tudi tak je bil pri hiši ko sem bil še mulo pa so ga starši prodali, ker so se bali, da se bom polomil ...prvi moped s katerim sem se vozil...dvobrzinc :OK:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Snečer pravi:

Čisto fajn je še vedno za nedeljsko vožnjo po bližnjih hribih.

Menda so bili to prvi Tomosovi mopedi...APN je že "Mercedes" proti temu :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... ekola . Snel dol mašino...

:slap:

Verižnik sem odvil na roke... tazadnji verižnik se gunca levo-desno... čisto losan...

... zlijem ven olje...   :slap:  ... črn šmir, gost kot med, verjetno kako staro olje iz traktorja... ni čudno, da se je tako težko šaltalo...

....aja.. magnet... tudi šel dol skoraj na roke.... K sreči ni nič zjahan v pestu, ravno tako glavna gred, nič poškodovana, vključno s "štiftom"....

So pa videti notranji vijaki od mašine nedotaknjeni... vsaj to!!!  ... da ni kdo šaril po mašini...

 

Mislim, da mi je moped že zdaj hvaležen, da je prišel v moje roke.....   kako bo šele vesel, ko ga bom prvič zakurblal...   :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 28 minutami, vandrovec pravi:

Menda so bili to prvi Tomosovi mopedi...APN je že "Mercedes" proti temu :hmm:

Ne, to so bili dejansko 100% Puchi, ki so bili sestavljeni v Tomosu. 

Edina sled sestavljanja je napis tomos na gumijastih ročkah, ročke sicer Magura, nalepka tomos colibri na tanku in spredaj ter odtis tomos puch na levem deklu, števec VDO, še pokrovček za tank si ni zaslužil znaka tomos, ampak je samo puch,

Še največ slovenskega na tem mopedu je saturnus zadnja luč pa še ta je bila kasneje montirana zaradi zahteve po osvetlitvi tablice.

Vse ostalo je sestavljanka iz tujine, tudi elektrika, ki je v celoti švedska (Stefa), pedala Steyr Puch, sedež Bategu Wien, bing vplinjač, ogrodje puch pripeljano ...

Od tomosa samo roke, ki so ga sestavile, drugega ne boš našel.

-------------

Če pogledaš APN4 je dejansko še vedno kopija tega, razen da so ohišje agregata sami delali, iskra elektrika itd...

APN ni v ničemer proti temu Mercedes :) 

To se je še vse desetletja kopiralo ... 

 

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 45 minutami, Zivnorc pravi:

...Mislim, da mi je moped že zdaj hvaležen, da je prišel v moje roke.....   kako bo šele vesel, ko ga bom prvič zakurblal...   :D

Za testni krog delat je bolje, da ga daš nekomu, ki obvlada bolj suptilne premike v desnem zapestju. Poznam enega takega, ti bo z veseljem priskočil na pomoč.:P

A opremo iz tistih cajtov imaš? Klasična leder jakna, pirh čelada, špegli...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, izibajker pravi:

Za testni krog delat je bolje, da ga daš nekomu, ki obvlada bolj suptilne premike v desnem zapestju. Poznam enega takega, ti bo z veseljem priskočil na pomoč.:P

A opremo iz tistih cajtov imaš? Klasična leder jakna, pirh čelada, špegli...

:lol1:  ... a pa ti moped ne bo prehiter...   :lol1:   :P

Opremo imam. Jugoplastika papuče, Statras trenirka, bele Adidas štunfe z rdeče črnimi črtami, pa majica, nezatlačena v trenirko... da jo dvigne do sredi hrbta, ko si se peljal astronomskih 70....   :D

..aja... pozabu ReyBan očala iz Ponta Rosse....   :D .... pa Wrigley's čigumi...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, Snečer pravi:

Čisto fajn je še vedno za nedeljsko vožnjo po bližnjih hribih.

IMG_20211002_145722.thumb.jpg.e9638d0955e7dc4c8f4177642a7fa597.jpg

 

S takim, samo črnim, sem začel moto kariero. Letnik 58, ki je še imel dve nožni brzini in ne na zajle, ni imel pedalov, pač pa klasične "fustregerje", z zavoro desno in menjalnikom levo. Prva prestava dol, druga gor. In posledično jeba na luknjah in ob skokih, ko je sam šaltal dol v prvo zaradi teže prestavne ročice. Ko si vozil v drugi prestavi si moral čevelj stalno imeti pod prestavno ročico in držati vzvod, da ni omahnil v prvo....In ker mi je to šlo na živce, sem v vasi našel mašino s tremi ročnimi prestavami od T12 in jo zamenjal, potem pa motor kmalu prodal in z izkupičkom in prihranki kupil Tomos(Marcedesa)14 V, ki je ostal.

Eh, to so spomini! 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, raza pravi:

S takim, samo črnim, sem začel moto kariero. Letnik 58, ki je še imel dve nožni brzini in ne na zajle, ni imel pedalov, pač pa klasične "fustregerje", z zavoro desno in menjalnikom levo. Prva prestava dol, druga gor. In posledično jeba na luknjah in ob skokih, ko je sam šaltal dol v prvo zaradi teže prestavne ročice. Ko si vozil v drugi prestavi si moral čevelj stalno imeti pod prestavno ročico in držati vzvod, da ni omahnil v prvo....In ker mi je to šlo na živce, sem v vasi našel mašino s tremi ročnimi prestavami od T12 in jo zamenjal, potem pa motor kmalu prodal in z izkupičkom in prihranki kupil Tomos(Marcedesa)14 V, ki je ostal.

Eh, to so spomini! 

To je bil kakšen predelan model na nogo? vem, da so predelovali.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, Snečer pravi:

To je bil kakšen predelan model na nogo? vem, da so predelovali.

 

 

Baje original avstrijska izvedba, ne bom pa trdil. Vse je zgledalo tovarniško, saj izhod za menjalnik iz bloka ni imel koleščka ampak vzvod z kroličnim natičem in povezjem, kot sedanji menjalniki.

Sam sem nekoč ta vzvod s kroglico zamenjal z daljšim vzvodom, ki je toliko štrlel od mašine, da se je dalo šaltat s peto, pa se tudi ni obneslo.

Popravljeno . Popravil raza
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, raza pravi:

Baje original avstrijska izvedba, ne bom pa trdil. Vse je zgledalo tovarniško, saj izhod za menjalnik iz bloka ni imel koleščka ampak vzvod z kroličnim natičem in povezjem, kot sedanji menjalniki.

aha, Pucha si mel oriđi :)

naši to niso imeli oem, so pa ljudje predelovali na nogo

še največja "hiba" je neudoben sedež, poleg pedal

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem se vseeno odločil za ekstremno predelavo, tunningextremme...

175 ccm, 21KM pri 70001/min. Da ne bom posnemal preveč TOMOS 175, sem se odločil, da bo boxer izvedbe.

 

Poimenoval sem ga   TomoGS        :P

image.thumb.png.97766b32d374e1411002d55376d3bc73.png

...aja... SLC mašina še ni bila odprta..   :D  ... vsi deviški vijaki... :D  

...jutri nadaljujem....   :D.... za brušenje cilindra že skoraj zmenjen...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 minutami, Zivnorc pravi:

Sem se vseeno odločil za ekstremno predelavo, tunningextremme...

175 ccm, 21KM pri 70001/min. Da ne bom posnemal preveč TOMOS 175, sem se odločil, da bo boxer izvedbe.

 

Poimenoval sem ga   TomoGS        :P

image.thumb.png.97766b32d374e1411002d55376d3bc73.png

...aja... SLC mašina še ni bila odprta..   :D  ... vsi deviški vijaki... :D  

...jutri nadaljujem....   :D.... za brušenje cilindra že skoraj zmenjen...

sem vesel da si tako zagnan, a počasi, zima je še vmes, dovolj je časa

ne boksera, se bo 2x bolj pregrevalo :)

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 urami, Zivnorc pravi:

Sem se vseeno odločil za ekstremno predelavo, tunningextremme...

175 ccm, 21KM pri 70001/min. Da ne bom posnemal preveč TOMOS 175, sem se odločil, da bo boxer izvedbe.

 

Poimenoval sem ga   TomoGS        :P

image.thumb.png.97766b32d374e1411002d55376d3bc73.png

...aja... SLC mašina še ni bila odprta..   :D  ... vsi deviški vijaki... :D  

...jutri nadaljujem....   :D.... za brušenje cilindra že skoraj zmenjen...

Pametna odločitev, boš saj imel ogrevana stopala. Aja, za boxer pa ne pozabi na dober akumulator?.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 15 minutami, franc pravi:

Lahko bi pokazal slike orig. motorja...

lp

... bom... obljubim... malo štosa...    ;)    

..ne bom več smetil.  :P 

V glavnem, mašina še ni bila odprta, kar je en VEEELIIIK +

..Še dobro, da sem zadnjič v Hoferju kupil ene par sprejev za čiščenje verige ( baj'd wej... ti spreji so odlični, sploh za ta denar... ravnokar akcija v Lidlu, se mi zdi), očistil dol vso staro zasušeno svinjarijo... presenečeno pogledal, ko sem videl nedotaknjene vijake..  :D 

Franc:   ko se malo resneje ukvarjaš s temi stvarmi: ... Barvanje blokov mašine. Poznam enega fanta, ki obnavlja Tomose, pa pravi, da kar z enim sprejem (ga moram še enkrat vprašati katerim) pobarva, da je ko original, odporen na bencin.... 

....ampak ne vem no... meni se ti spreji ne dopadejo... malo se dotakneš, pa je že rajsa gor. ...edino, če mu namešajo 2K v sprej....  :hmm:   ... malo sem razmišljal vsaj o epoxy 2k barvi, ki je mnogo trdnejša....(seveda  predhodno primer za Aluminij)

.. prašno barvanje? ...kdo prakticiral?

... itak pa moram kupiti epoxy 2k temeljni sivi za nalit v rezervoar, ker je rjav od znotraj. ... pa za okvir pobarvat.

Še nekaj..  :D  sem že gledal... pa sem ali spregledal, ali pa nikjer ne piše. Imam vse kode za Tomos motorje... ampak, s tem ne moreš it namešat barve. Ali obstaja primerjalna tabela  med temi Tomos kodami in RAL?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!