Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Priporočene objave

V manualu imaš tak lep grafek za viskoznost olja. Po domače povedano je 15W50 bolj "poletno" olje. Obe oznake so vredu za tvoj motor in klimo v kateri živimo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej ne morem nič zajebat, če dam not 15W50, glede na to, da je bolj malo izbire med olji za 15W-40.

 

Kaj pa z 10W-40 tudi po moje nimam kaj zajebat glede na graf? Kaj pa pomenijo te oznake SAE, API, SE, SF, SG,...

 

post-38889-0-39215800-1400661374.jpg

 

A je kakšna huda razlika me spodnjima oljema. 

 

-motul-5100-ester-4t-10w-4 - "tehnosintesa"?

http://www.motornaolja.com/produkt/motul-5100-ester-4t-10w-40/

 

-motul-7100-ester-4t-ma2-10w-40 - 100% sintetično

http://www.motornaolja.com/produkt/motul-7100-ester-4t-ma2-10w-40/

Popravljeno . Popravil m0f0x
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nobena oznaka ni življenjskega pomena. SAE in API sta recimo združenja, ki imajo določene zahteve/standarde... Večina popularnih olj, ki jih motoristi dajemo v motorje je dovolj dobrih in zadosti preizkušenih za našo uporabo. 10w40 ti je nekako olje za celo leto. Dobro bo za poletno vročino in prav tako za hladnješe spomladanske in jesenske dni. Ta gradiacija je nekak najbolj univerzalna. Pozimi pa dvomim, da se ti bo luštal vozit.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej ne morem nič zajebat, če dam not 15W50, glede na to, da je bolj malo izbire med olji za 15W-40.

 

Kaj pa z 10W-40 tudi po moje nimam kaj zajebat glede na graf? Kaj pa pomenijo te oznake SAE, API, SE, SF, SG,...

 

 

SAE 10W-40 pomeni viskoznost olja - 10W pri nizki temperaturi, 40 pa pri visoki (100°C) - vendar tu ne gre za neke absolutne merske enote, ampak je to bolj primerjava z referenčnim oljem. Razlika med 5W in 10W je, da ima 5W olje pri nizki temperaturi nižjo viskoznost (torej je bolj tekoče) - kar je dobro za lažji zagon.

 

Razika med SAE 40 in SAE 50 je, da ima SAE 40 olje pri delovni temperaturi nižjo viskoznost - kar je lahko slabo, če so temperature (precej) višje od pričakovanih in zato slabše ščiti motor (oljni film). Po drugi strani pa bi SAE 50 olje lahko bilo preveč viskozno v hladnejših predelih.

 

V praksi to pomeni, da bi nekdo na Aljaski za isti motor moral uporabiti 5W-30, nekdo v Death Valley-u pa 15W-50.

 

 

API SE, SF, SG so specifikacije, ki nimajo neposredne veze z viskoznostjo, ampak s tem, kakšne dodatke vsebujejo olja (detergente), kakšne kemikalije oz. koliko teh smejo ali ne smejo vsebovati (npr. žveplo, fosfor, ...) ipd. Med temi dodatki so lahko tudi takšni, ki niso primerni za sklopko v oljni kopeli, tako da če proizvajalec motorja predpiše 'SG', ni nujno, da smeš uporabiti 'SM', čeprav je to v principu 'boljše' olje.

 

Potem pa je tu še JASO MA oznaka, ki pomeni, da olje je primerno za sklopko v oljni kopeli (ne glede na API oznake).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

mene pa zanima kulk mrtvega hoda ima lahk gas rocka in na ksn nacin se jo stela gre za r1 08  ker tko po obcutku mi je mal vlk in me zlo moti pr speljevanjih in pa  med  voznjo pri spuscanju/dodajanja gasa hvala za odgovor

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pač malo prostega hoda more bit jaz ga imam pribljižno 1mm ker vse kar je več mi je zelo moteče štela se ga pa lahko na ročki oziroma če nima tam za štelat dej sledit zajli do drugega konca (pri karburatorjih oz throttle bodies ne vem kako se po slovensko reče) in ga tam naštelaš

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

mene pa zanima kulk mrtvega hoda ima lahk gas rocka in na ksn nacin se jo stela gre za r1 08  ker tko po obcutku mi je mal vlk in me zlo moti pr speljevanjih in pa  med  voznjo pri spuscanju/dodajanja gasa hvala za odgovor

Dovolj, da v nobenem položaju krmila ne zategne pletenice...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dovolj, da v nobenem položaju krmila ne zategne pletenice...

+1

prav odvajalno je bit na mopedu,ki ti v vsakem desnem ovinku pospešuje...bolj kot je ovinek oster,bolj pospešuje..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo, zdaj si bo kdo verjetno stisnil  :slap:, ko bo to prebral ampak jebat ga.

 

Včeraj sem torej prvič v življenju menjal olje na motorju (pred tem še na ničem drugem). V glavnem, nalijem olje, verjetno preveč (kaki dcl), preverim s palčko in je bilo lepo med E in F, nato še menjam svečko. Super, si mislim. Se peljem enih 200 m, grem nazaj v garažo, in hočem menjat zračni filter. Že pri odstranitvi plastičnega pokrova sem začudeno pogledal zakaj so neke mastne pikice gor. Ok pobrišem pokrov in začnem brisat še notranji prostor in potem.... porinem roko do konca v najnižji predel, naenkrat začutim mlako olja  :eek:. Malo me je stisnilo, začnem razmišljat..., seveda, preveč olja sem nalil. Grem merit ponovno in naenkrat kaže olje preko Full  :oops: . Sem potem spustil nekaj olja ven in spet izmeril. Kazalo je malo preko E. Nagradno vprašanje, ker pač ne vem v detajle kako deluje mašina, me zanima, kako je prišlo to olje v prostor zračnega filtra... :glare: Kako vi merite olje. V manualu piše, če sem dobro razumel, da ga postaviš na ravno, ga izravnaš in potem izmeriš ali bi moral biti na stranski nogi?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za motorje ne vem, vem pa da imajo nekateri ATV-ji v prostoru zračnega filtra cevko iz katere nameče olje, če ga je preveč.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sam vozim yamaho xt660x, ki ima enako masino kot MT-03. in ja oddusek za olje je napeljan v prostor za zracnim filtrom. v manualu mi pise da je ob menjavi olja potrebno naliti 2.5L olja, ob menjavi olja+filtra pa 2.6L, info za naslednjic :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za motorje ne vem, vem pa da imajo nekateri ATV-ji v prostoru zračnega filtra cevko iz katere nameče olje, če ga je preveč.

Tudi motorji imajo običajno oddušnik za olje speljan v komoro zračnega filtra.Bolj okolju prijazno..

Drugače pa ko menjaš olje,nalij nekaj manj kot je predpisano.Potem zaženi motor,ponekod je treba odrzačit in pusti laufat par minut.Ustavi,praviloma bo nivo padel,dolij nekam do pol oznake in pejd se vozit,da se motor res zagreje.Šele potem doma kako minuto po ustavitvi naliješ v pokončni moped do max oznake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo, zdaj si bo kdo verjetno stisnil  :slap:, ko bo to prebral ampak jebat ga.

 

Včeraj sem torej prvič v življenju menjal olje na motorju (pred tem še na ničem drugem). V glavnem, nalijem olje, verjetno preveč (kaki dcl), preverim s palčko in je bilo lepo med E in F, nato še menjam svečko. Super, si mislim. Se peljem enih 200 m, grem nazaj v garažo, in hočem menjat zračni filter. Že pri odstranitvi plastičnega pokrova sem začudeno pogledal zakaj so neke mastne pikice gor. Ok pobrišem pokrov in začnem brisat še notranji prostor in potem.... porinem roko do konca v najnižji predel, naenkrat začutim mlako olja  :eek:. Malo me je stisnilo, začnem razmišljat..., seveda, preveč olja sem nalil. Grem merit ponovno in naenkrat kaže olje preko Full  :oops: . Sem potem spustil nekaj olja ven in spet izmeril. Kazalo je malo preko E. Nagradno vprašanje, ker pač ne vem v detajle kako deluje mašina, me zanima, kako je prišlo to olje v prostor zračnega filtra... :glare: Kako vi merite olje. V manualu piše, če sem dobro razumel, da ga postaviš na ravno, ga izravnaš in potem izmeriš ali bi moral biti na stranski nogi?

in verjetno menjal pri hladnem motorju ter se je iztočilo premalo olja....

pred menjavo motorj segrej do nekih 60 stC - mislim na temperaturo olja ... če nimaš pokazatelja se pelješ en krog par km da se motor segreje in pač potem počakaš da se temperatura spusti pod mejo opeklin na roki ... odviješ in pustiš da se skaplja - koliko časa ? en pir ...mrzu..

jaz menjam po specifikaciji tovarne ki je pri meni 3,8l z menjavo ljnega filtra vred . toliko nalijem potem notri in je v nulo ...

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor sem pustil idle skoraj 10min, odlil olje (je trajalo kar nekaj časa, ko sem odstranil pokrov za oljni filter, se je še malo vsipalo). Prvo sem nalil  2 L, tako kot piše, prižgal motor, 6x dal na gas, ugasnil, dolil do nekje 3,2L (cca 1dcl preveč glede na napisano 3,1L ob menjavi oljnega filtra). Se bom danes ali jutri malo zapeljal in preveril stranje, da vidim, če je potrebno zdaj še dolit. Pa dobro bi bilo verjetno, da še odzračim s tistim vijakom nad oljnim filtrom? Glavno je, da vem od kod je olje prišlo, da me ne bo preveč skrbelo, da bi kaj uničil :)

Popravljeno . Popravil m0f0x
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tisti vijak nad filtrom je ravno za zrak spustit ko motor teče,ponavadi ga je samo nekaj mehurčkov..Bodi pa ZELO nežen s tem vijakom in unimi okrog filtra.Manj sitno jih je naknadno MALO potisnit,kot uničit navoj v aluminiju..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Momen ključi so super zadeva in ponekod nujno potrebni-sam vseen jim ne preveč zaupat. Majhne vijake v ALU blokih raje zategovat predvsem po občutku. Podobno pri zavornih ceveh. Hitro se zgodi da gre kak navoj, sploh če je že malo utrujen oz. se pri zavorah deformirajo bakrena/alu tesnila oz. podložke.

Popravljeno . Popravil trojan69
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Momen ključi so super zadeva in ponekod nujno potrebni-sam vseen jim ne preveč zaupat. Majhne vijake v ALU blokih raje zategovat predvsem po občutku. Podobno pri zavornih ceveh. Hitro se zgodi da gre kak navoj, sploh če je že malo utrujen oz. se pri zavorah deformirajo bakrena/alu tesnila oz. podložke.

+1

kdor pa si ne zaupa,za pod 5Nm obstajajo posebni nastavljivi "izvijači" ali pa ročke z fiksnimi navori

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Momen ključi so super zadeva in ponekod nujno potrebni-sam vseen jim ne preveč zaupat. Majhne vijake v ALU blokih raje zategovat predvsem po občutku. Podobno pri zavornih ceveh. Hitro se zgodi da gre kak navoj, sploh če je že malo utrujen oz. se pri zavorah deformirajo bakrena/alu tesnila oz. podložke.

Za sestavljanje mašin motorjev vedno uporabljamo moment ključe :mellow:  Nekatere vijake je tzreba najprej na eno vrednost, ko so vsi po določenem zaporedju na tem pa dalje..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem si za bicikl (kjer je veliko navojev v aluminij in do 5Nm) nabavil  Proxxon 23347 do 5Nm in je zadeva super.

 

post-2208-0-14494100-1400847682_thumb.jpg

 

Seveda pa imam potem še nabor treh ključev vse do 240Nm, vsake toliko pa jih tudi preverim (in umerim).

 

Glede na to, kakšne vijake vse sem že polomu, občutku raje ne zaupam več. :/

Popravljeno . Popravil danci1973
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor sem pustil idle skoraj 10min, odlil olje (je trajalo kar nekaj časa, ko sem odstranil pokrov za oljni filter, se je še malo vsipalo). Prvo sem nalil  2 L, tako kot piše, prižgal motor, 6x dal na gas, ugasnil, dolil do nekje 3,2L (cca 1dcl preveč glede na napisano 3,1L ob menjavi oljnega filtra). Se bom danes ali jutri malo zapeljal in preveril stranje, da vidim, če je potrebno zdaj še dolit. Pa dobro bi bilo verjetno, da še odzračim s tistim vijakom nad oljnim filtrom? Glavno je, da vem od kod je olje prišlo, da me ne bo preveč skrbelo, da bi kaj uničil :)

olje se vedno meri, ko je mašina HLADNA :klicaj:  in menja, ko je VROČA oziroma topla

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za sestavljanje mašin motorjev vedno uporabljamo moment ključe :mellow:  Nekatere vijake je treba najprej na eno vrednost, ko so vsi po določenem zaporedju na tem pa dalje.

Ja to je za glavo motorja. Sej pravim za nekatere stvari je moment ključ nuja -  glava tud odmične, rotor,...razne deklce (sploh ker povečini šravfam starejše mašine) pa rajš prtegujem po občutku. Hitro se zgodi, da je za kak mičkeno utrujen navoj delavniški moment preveč in ga posname. Druga stvar je pa kvaliteta moment ključa in sploh nastavkov-huitro se zgodi da se kaj zvija in presežeš določen moment. Pri teh vijakih, ki se zategujejo tam 10-20Nm je 0,5kg veliko in včasih dovolj da posname navoj.

 

Skratka men tak način odgovarja, pri vsem mojem šravfanju mi še ni uspelo posnet navoja (ok-vsaj tko da ga nebi mogu popravt ne). mamo pa različne tehnike, tko da nej vsak dela tko kot mu najbolj odgovarja :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!