Jump to content

Uvoz motorja


vrho1679

Recommended Posts

Zahtevi za identifikacijo in oceno stanja rabljenega vozila je potrebno priložiti:

izvirnik ali kopijo veljavnega registracijskega dokumenta oziroma prometnega dovoljenja.

Ice, verjetno te je zmotila ta dikcija v našem pravilniku.

Tako so pač zapisali in prav gotovo spada v to kategorijo tudi vaš zulassungschein.

Moti tisto "veljavnega".

Spet kak naš pravniški pametnjakovič, ki je zapisal več, kot je potrebno.

Mislil je verjetno na veljavnost kot papirja (da ne gre za prometno dovoljenje še iz 3. rajha) temveč za dokument iz tekočega časovnega obdobja, ki pa kot prometno dovoljenje seveda ne velja, ker je bilo vozilo odjavljeno iz prometa. Velja pa obrazec kot tak.

Link to comment
Share on other sites

brrrm, tudi prometnega dovoljenja kot neveljavnega ne bos dobil v AUT kot kupec od prodajalca, ker mora prodajalec ob vrnitvi tablic tudi prometno vrniti (se unici). kupcu ostane samo "fahrzeugschein", potrdilo o odjavi iz prometa s strani policije ali UE(oz. kopija tega, ce kupec to potrebuje) in kupoprodajna pogodba.

vec v AUT ni potrebno.

Link to comment
Share on other sites

pa saj prav lepo napredujemo...

Nemci imajo fahrzeugbrief, vanj prisponkajo odjavo, dodajo začasni

fahrzeugschin plus začasne tablice in se pelješ....

je pa res, da me na preizkusni vožnji ni ustavil noben policaj.

dilema,ki ostaja pa je overitev pogodbe....??

tu nemec niti slišati noče o kakem notarju. sam že premikam upravne mline.

Link to comment
Share on other sites

Bojo, če Nemec noče nič slišati o notarju, pač zavihni nos, se obrni in odkorakaj kot kupec kralj.

Razen, če si nisi že vse situacije "pokvaril", ko si se preveč slinil okoli motorja in te prodajalec že voha, da ga boš po vsej sili kupil, pa čeprav brez vseh papirjev.

Ti imaš denar v roki. In običajno velja, da je denar lažje zamenjati za robo, kot robo za denar.

Pa naj že enkrat en uvozi eno ropotijo, da bomo potem točno iz prakse videli kateri papir velja, kateri ne in kateri so bolj pametni, naši predpisopisci, ali tuji. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Čakam in čakam, pa se noben nč ne zgane. Zgleda da bo treba res it gor in pogledat kaj je na stvari, k mašine so res dost cenej kot pr nas. Kar se mene tiče, se ma stvar zgodit naslednji teden, če pa je res kdo medtem že delal na stvari pa bi bil hvaležen za kako dragoceno informacijo.

btw, a ma kdo naslov od kakga hendlerja h katermu bi se posebej splačalo it pogledat (za CBRko)?

Poletje pred vrati :kva2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

zdravo. v austriji sem kupil novo aprilo rs 125 ker v sloveniji je dobavni rok za ta motor 4-5 mesecev, noben prodajalec(tako je generalni uvoznik rekel in po mnogih telefonskih pogovorih) nima več tega motorja na zalogi. tako sem se odločil in kupil motro v austriji, kjer je dobavni rok 18-21 dni. na motor sem že položil akontacijo (20 % cene motroja :cry: ) sedaj me pa zanima kako naj jaz motor pripeljem čez mejo (kakšna posebnost z tablicami ali kakšne druge omejitve), ter kakšne papirje vse rabim da bom lahko tukaj v SLO registriral motor. najlepša hvala za vaše odgovor B)

Link to comment
Share on other sites

Živ žav.Samo par bolj površnih infotov.Sem pobaral trgovca z novimi in rabljenimi mopedi v IT,kako da ni cel kup rabljenih motociklov po ugodnih cenah iz njegovega salona dobil novega lastnika v SLO.Možakar pravi da so naši organi navkljub vnebohodu v EU tako zamutili pogoje registracije,da (zaenkrat) ni videti praktične rešitve.Baje je pri avtih enostavneje.Pogoj naj bi bil nek EU 94/12 v ital.prometnem in stvar lahko steče...pri nas naj bi se plačal davek na kg(žive?)teže avta...ampak nas bolj zanimajo dvokolesniki.V pričakovanju novih infotov vas pozdravlja FLY

Link to comment
Share on other sites

Za registracijo v slo nujno! potrebujete overitev pogodbe oz računa pri notarju. Problem zna bit edino z'žrmana prepričat v ta za njih popolnoma nepotreben proceduralni zaplet. Ampak, malce vztrajnosti, pa gre. Srečno!

Link to comment
Share on other sites

pole konkretno se ne ve še nč kaj in kako :? prekleti gumpci kako smo pripravljeni za v evropo :angry: pa sej to za nas k mamo en motor pa avto ni take panike-kaj pa tisti k ma celo firmo in bi uvozu kamijone al pa kšne take delovne stroje k morjo bit registrirani, kaj na njih niso pomisnli :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ker ni omejitev s starostjo so baje omejitve da mora motor ustrezati 97/24 EG direktivi ( Pri Avto Plusu v Kopru pravijo da mora v fahrzeugbriefu pisati 1 prvi rubriki 97/24 ) in potem usteza ce pa tega nima potem uvoz ni mogoc ???

Ko sem preverjal malo po Nemciji sem ugotovil da nima noben motor napisano 97/24 v fahrzeugbriefu----- torej kako dalje

Ali je kaka druga varianta , recimo COC , potrdilo uvoznika da motor ustreza 97/24 EG ali pa potrdilo proizvajalca.

Hvala za vsako pomoc ?

( vedno bolj razmisljam o nabavi doom-doom puske in obracun v Kopru in LJ)

Link to comment
Share on other sites

pole konkretno se ne ve še nč kaj in kako :? prekleti gumpci kako smo pripravljeni za v evropo :angry: pa sej to za nas k mamo en motor pa avto ni take panike-kaj pa tisti k ma celo firmo in bi uvozu kamijone al pa kšne take delovne stroje k morjo bit registrirani, kaj na njih niso pomisnli :angry:

teoretično se že ve - vse je objavljeno v Uradnem listu... samo ne vem zakaj tisti, ki so komaj čakali na 1.5., da bodo iz D/A/I pripeljali motocikel ne napišejo kako to izgleda v praksi...

Edited by MaraudeR
Link to comment
Share on other sites

teoretično se že ve - vse je objavljeno v Uradnem listu... samo ne vem zakaj tisti, ki so komaj čakali na 1.5., da bodo iz D/A/I pripeljali motocikel ne napišejo kako to izgleda v praksi...

V praksi to zgleda tako, da je sodelavec v Nemčiji kupil GSX 600 F letnik 1994 (za 1.500 eurov) in ko ga je pripeljal v Koper, so samo pogledali papirje in mu rekli adijo, ker motor naj ne bi ustrezal našim okoljevarstvenim predpisom. :wacko: :cry:

Drug sodelavec pa je kupil novega Monstra 620 (ki je stal v salonu dve leti). On pa v Kopru ni imel nobenih težav.

Zato vsem, ki mislite kupit motor v tujini priporočam previdnost.

Link to comment
Share on other sites

omejitev za uvoz rabljenega motornega kolesa je ustrezanje direktivi 97/24/ES. starejsi motorji tej direktivi ne ustrezajo, torej uvoz ni mogoc.

direktiva je bila v EU sprejeta 17.6.1997 v veljavo pa je nastopila razlicno od drzave do drzave (naj bi bila najkasneje uveljavljena do 17.12.1998).

glede skladnosti s 97/24 se je potrebno pozanimati za vsak model posebej (sploh ce je starejsi od 1999).

za homologacijo potrebujete dokument ali kopijo dokumenta, ki potrjuje to ustreznost (za nemcijo baje prometna - 1.vnos 2.vrstica) se pa velja glede tega pozanimati pri avtoplusu. poleg tega potrebujejo se kupoprodajno pogodbo. postopek stane 26400 sit in traja cca pol ure, potrebno pa se je v naprej narociti.

nato sledi placilo davka DMV od 1% do 13% glede na vrednost vozila. rabljeni motorji vecinoma padejo v razred 1% ali pa 1.4%. sicer pa je vse dobro opisal decko na avtomobilizem.com

pa veliko srece vsem ...

Link to comment
Share on other sites

glede skladnosti s 97/24 se je potrebno pozanimati za vsak model posebej (sploh ce je starejsi od 1999).

kje in na kašnem dokumentu je zapisano to 97/24-neka skladnost :?

Kaj vsi uvažate iz nemčije, kaj pa italija ima iste pogoje al kako??? Js sitnarim na tehničnih pregledih po Novi Gorici in nema odgovora, noben ne ve nč :angry: ma kdaj bo znano 1.maja 20?? Uvozu bi pa avto od strica in motor, prvi je letnik 97, drugi pa še nevem, vsekakor pa ne bo starejši od 99.

Hvala za kakršen koli odgovor :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

evo Žan odgovor...

danes je pac dan ko sem se resno lotil zadeve in sem poln informacij.

direktiva 97/24 je omejitev ki jo postavlja slovenija za uvoz motornih koles. novih, rabljenih, whatever. v glavnem se nanasa na dovoljene emisije izpusnih plinov. ce te zanimajo mejne vrednosti vtipkaj v google 97/24/EC in na enem sajtu je to napisano. skratka, to velja za motorje. v kopru na avtoplusu zahtevajo, dokazilo o tej skladnosti. tip po telefonu mi je povedal da je v nemskem dokumentu to zapisano in kje je to zapisano. enako je verjetno za italijo, samo jaz ga nisem spraseval ker je tipu zvonil mobilc (itak mu bom se tezil preden grem v nakup).

za avto je druga stvar, druga direktiva (97/12 iz glave ne vem tocno) ampak na lpp homologaciji v ljubljani pravijo, da vse kar rabis je potrdilo, da je bila prva registracija po 1.1. 1997. to menda pise na vsaki prometni. kako je s starejsimi avtomobili ne vem tocno. stvar je v tem da je direktiva za avte v veljavi v vseh drzavah EU tocno od 1.1. 97 za motorje pa priblizno 2 leti kasneje.

mogoce vse ni tako zakomplicirano kot se zdi, sem pa za svoj motor letnik 2001 pregledal vse dokumente, res vse, in nikjer, nikjer nisem odkril omembe 97/24. tip v kopru pa se je zdel precej preprican.

mogoce nam preostane le ustavljanje nemskih in italijanskih motoristov po cestah in pregledovanje njihovih prometnih, al pa da se nekdo dejansko odpelje nekam in kupi kako masino.

ok, to je v glavnem to po prvem dnevu intenzivnega poizvedovanja.

ce je se kdo v podobni situaciji bi ga prosil, da objavlja svoje ugotovitve...

(vec glav vec ve ipd.)

pa lep pozdrav

Link to comment
Share on other sites

Posamični uvoz vozila iz EU

Z vstopom v Evropsko unijo so se spremenili tudi predpisi, ki urejajo postopke ugotavljanja skladnosti vozil, ki se uvažajo v Slovenijo. Pravzaprav izraz »uvoz« ni več primeren za vozila, ki jih posamezni kupci nabavijo neposredno v eni od držav EU in jih nato pripeljejo v Slovenijo z namenom, da bi jih tu registrirali. To je sedaj »pridobitev« vozila, saj se izraz »uvoz« uporablja le za vozila nabavljena v državi, ki ni članica EU.

Znotraj EU veljajo harmonizirani tehnični predpisi, ki urejajo področje vozil. To pomeni, da so predpisi v vseh državah EU praktično enaki, kar olajšuje pretok vozil med posameznimi državami. Vendar pa se trenutno ti enotni predpisi uporabljajo samo za osebna vozila (kategorija M1), dvo- in trikolesna vozila (kategorija L) in za kmetijske traktorje s hitrostjo do 40 km/h (kategorija T1, T2 in T3). Torej morajo imeti samo ta vozila, ki so izdelana za prodajo oziroma uporabo v EU tako imenovano enotno evropsko homologacijo oziroma krajše ES-homologacijo. Za ostale kategorije vozil pa so zaenkrat v veljavi še nacionalni predpisi posameznih držav, kar pomeni, da se le ti razlikujejo od države do države. Predvidoma naj bi se področje vozil v celoti harmoniziralo do leta 2012, ko naj bi se v vseh državah EU začeli uporabljati enaki tehnični predpisi za vsa vozila.

Postopek ugotavljanja skladnosti vozil, ki na novo prihajajo v Slovenijo s pridobitvijo iz ene držav EU ali z uvozom iz države, ki ni članica EU, ureja Pravilnik o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, št. 30/04). Ta pravilnik ureja postopek ugotavljanja skladnosti vozil s predpisi, ki veljajo v Republiki Sloveniji. Končni rezultat tega postopka ugotavljanja skladnosti je dokument (potrdilo o skladnosti vozila), ki je podlaga za registracijo vozila. Brez tega dokumenta namreč vozila ni mogoče registrirati. V tem postopku se namreč tudi zberejo tehnični podatki vozila, ki so nato shranjeni v centralni bazi podatkov o vozilih in predstavljajo osnovo za različne postopke, povezane z vozili (tehnični pregledi, povračila za uporabo cest, zavarovanje, …). Ti podatki morajo seveda biti točni, zato jih je treba strokovno zbrati oziroma preveriti.

Postopek, ki je tu predstavljen, pojasnjuje samo dejavnosti ugotavljanja skladnosti vozil, potrebne pri uvozu oziroma pridobitvi vozila, ki ga je novi lastnik sam nabavil izven Slovenije. V pravilniku o ugotavljanju skladnosti vozil urejata to področje dve poglavji in sicer poglavje III – Posamična odobritev vozila in poglavje IV – Posebne vrste uvoza vozil. Postopek posamične odobritve vozila je namenjen za nova vozila, ki nimajo ES-homologacije in za vozila uvožena iz držav izven EU dočim je postopek po poglavju IV namenjen za nova vozila z ES-homologacijo in za vozila, ki so bila pred tem registrirana v eni od držav EU. Vozila tipov, za katere si je proizvajalec pridobil slovensko homologacijo, se v postopku ugotavljanja skladnosti obravnavajo na enak način, kot vozila z ES-homoologacijo.

Pri tem je treba opozoriti še na eno pomembno dejstvo, da je Republika Slovenija vgradila v svoje predpise še varovalko, ki preprečuje, da bi v državo na novo prihajala rabljena vozila, ki preveč odstopajo od uveljavljenega nivoja zagotavljanja varnosti in varovanja okolja. Rabljena vozila, ki se na novo registrirajo v Republiki Sloveniji morajo ustrezati tudi zahtevam Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/00, 33/00 in 45/04). Pomembnejša določila iz tega pravilnika, ki se nanašajo na konstrukcijske lastnosti vozila so naslednje:

- osebna vozila, morajo biti opremljena z nasloni za glavo na vseh sedežih, ki so opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi, tudi na zadnjih sedežih;

- vsa vozila, ki se na novo registrirajo v Republiki Sloveniji morajo imeti opremo z uravnavanje emisij izpušnih plinov, ki ustreza določenim najnižjim zahtevam:

- pri osebnih in lahkih tovornih vozilih zahtevam Direktive 94/12/ES (ki je postala obvezna v EU leta 1997)

- pri avtobusih in tovornjakih zahtevam EURO 2 in

- pri dvo- in trikolesnih vozilih zahtevam Direktive 97/24/ES.

- bočna zaščita in zaščita proti podletu za tovorna vozila.

Torej, če vozila tem zahtevam ne ustrezajo, jih ni mogoče registrirati.

Kako pa izgleda tak postopek v praksi je za predvidene najpogostejše primere navedeno v nadaljevanju.

V vsakem primeru velja, da mora vsako posamično uvoženo oziroma pridobljeno vozilo na pregled v strokovno organizacijo, ki jo je pooblastil organ za ugotavljanje skladnosti vozil. Trenutno veljavni seznam teh strokovnih organizacij je podan na koncu. Uvoznik predloži strokovni organizaciji vlogo za pregled vozila in se dogovori za čas pregleda.

1 Novo vozilo z ES-homologacijo (to so praktično vsa osebna vozila, motorna kolesa in traktorji do 40 km/h).

Lastnik vozila mora poleg računa predložiti ustrezno tehnično dokumentacijo o vozilu. V tem primeru je to ES-potrdilo o skladnosti (COC dokument – Certificate of Conformity) ali registracijski dokument, ki ga izda pristojni organ države iz katere vozilo prihaja.

Strokovna organizacija opravi najprej identifikacijo vozila, to pomeni, da ugotovi istovetnost vozila s podatki v dokumentaciji vozila, ki jo mora lastnik vozila priložiti in zbere potrebne tehnične podatke o vozilu. V nadaljevanju strokovna organizacija opravi še oceno tehničnega stanja vozila, kjer vizualno preveri celovitost vozila in njegovo opremljenost glede na podatke proizvajalca in zahteve Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu. Pri osebnih vozilih to pomeni, opremljenost z nasloni za glavo tudi na zadnjih sedežih!

Istočasno strokovna organizacija še preveri ali vozilo ni bilo pred pregledom morebiti predelano v nasprotju s priporočili proizvajalca ali drugimi tehničnimi predpisi.

V kolikor je vozilo uspešno prestalo to preverjanje, strokovna organizacija izda lastniku vozila potrdilo o skladnosti za posamično odobreno vozilo, s katerim ga ta lahko pri registracijskem organu registrira.

2 Novo vozilo brez ES- homologacije (to so v praksi vsi avtobusi ter vsa tovorna in priklopna vozila ter traktorji s hitrostjo nad 40 km/h in kmetijska priklopna vozila)

Lastnik vozila mora poleg računa predložiti zahtevane dokumente s tehničnimi podatki o vozilu in dokazila o skladnosti vozila s posamičnimi tehničnimi specifikacijami ali enakovrednimi predpisi. Dokazila o skladnosti so lahko seznam posameznih homologacij sestavnega dela, nacionalno potrdilo o skladnosti iz države izvoza, potrdilo v EU priglašene tehnične službe, ...

Seznam homologacij lahko izstavi proizvajalec vozila, njegov pooblaščeni zastopnik ali v EU priglašena tehnična služba. Dosedanje izkušnje kažejo, da vložniki praviloma lahko pridobijo sezname homologacij le pri tehničnih službah (n.pr. TÜV), če te razpolagajo s podatki o teh vozilih. Oblika seznama ni določena, mora pa biti seznam narejen tako, da so iz njega razvidni vsi potrebni podatki. Načeloma naj bi se tako potrdilo glasilo na konkretno vozilo, vendar se v primeru, da je iz predložene homologacijske dokumentacije razvidno, da se nanaša tudi nanj, lahko upošteva tudi dokazilo, ki se sicer ne glasi izrecno na konkretno vozilo. V kolikor predloženi podatki ne zadoščajo za ugotovitev skladnosti vozila, strokovna organizacija zahteva od lastnika vozila, da predloži dodatna dokazila.

Tudi v tem postopku strokovna organizacija najprej identificira vozilo, to pomeni, da ugotovi istovetnost vozila s podatki v dokumentaciji vozila, ki jo mora lastnik vozila priložiti in zbere potrebne tehnične podatke o vozilu, nato pa preveri njegovo skladnost z zahtevami vseh tehničnih specifikacij, ki se nanašajo na konkretno vozilo. To opravi s pregledom vozila in dokumentacije iz drugega odstavka te točke.

V nadaljevanju strokovna organizacija opravi še oceno tehničnega stanja vozila, kjer vizualno preveri celovitost vozila in njegovo opremljenost glede na podatke proizvajalca in zahteve Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu ter morebitne neustrezne predelave, kot je opisano v prejšnji točki.

V kolikor je vozilo uspešno prestalo to preverjanje, strokovna organizacija izda lastniku vozila potrdilo o skladnosti posamično odobrenega vozila, s katerim ga ta lahko pri registracijskem organu registrira.

3 Rabljeno vozilo, predhodno registrirano v eni od držav EU (ne glede na to, ali ima vozilo ES-homologacijo ali ne). Za novopristopne države se upoštevajo v tem postopku le vozila, ki so bila prvič registrirana v tej državi po 1. maju 2004.

Lastnik vozila mora poleg računa predložiti dokumente o vozilu, ki so bili ob nakupu oziroma pri rabljenem vozilu do njegove odjave veljavni v državi njegovega izvora (COC dokument izdan v državi nakupa vozila, registracijski dokument, prometno dovoljenje … ).

Strokovna organizacija opravi najprej postopek identifikacije vozila, to pomeni, da ugotovi istovetnost vozila s podatki v dokumentaciji vozila, ki jo mora lastnik vozila priložiti in zbere potrebne tehnične podatke o vozilu. Nato strokovna organizacija opravi tudi oceno tehničnega stanja vozila in istočasno preveri tudi celovitost in opremljenost vozila glede na podatke proizvajalca ter Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu. Pri oceni tehničnega stanja strokovna organizacija preveri ali je bilo vozilo morda pred tem močneje poškodovano in morebiti neustrezno popravljeno ali pa je bilo predelano v nasprotju s priporočili proizvajalca ali drugimi tehničnimi predpisi. V kolikor pri pregledu vozila strokovna organizacija utemeljeno posumi v tehnično brezhibnost vozila, ki se ne da ugotoviti z vizualnim pregledom, lahko vložnika napoti na podrobnejši pregled posameznih delov vozila po postopku, predvidenem za tehnični pregled vozila.

Pri rabljenih vozilih brez ES- ali slovenske homologacije mora v okviru ugotovitve tehničnega stanja, posebej pri vozilih, danih v promet na podlagi izjemnih odobritev v državi izvora, strokovna organizacija posebej natančno pregledati in oceniti ali so upoštevane zahteve pravilnika o njegovi sposobnosti za varno vožnjo v cestnem prometu oziroma za varno delo.

Pri preverjanju skladnosti vozila z zahtevami Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu, strokovna organizacija, poleg preverjanja opremljenosti vozila z nasloni za glavo tudi na zadnjih sedežih, ugotavlja med ostalim tudi primernost opreme za uravnavanje emisij izpušnih plinov na vozilu, ki mora ustrezati predpisanim minimalnim zahtevam.

V kolikor je vozilo uspešno prestalo to preverjanje, strokovna organizacija izda lastniku vozila potrdilo o skladnosti posamično odobrenega vozila, s katerim ga ta lahko pri registracijskem organu registrira.

4 Rabljena vozila predhodno registrirana v eni od držav, ki ni članica EU (ne glede na to, ali ima vozilo ES-homologacijo ali ne). Po tem postopku se obravnavajo tudi vozila, ki so bila sicer registrirana v eni od novopristopnih držav EU, vendar je bila njihova prva registracija opravljena pred 1. majem 2004.

Lastnik vozila mora poleg računa predložiti zahtevane dokumente s tehničnimi podatki o vozilu in dokazila o skladnosti vozila s posamičnimi tehničnimi specifikacijami ali enakovrednimi predpisi. Dokazila o skladnosti so lahko seznam homologacij sestavnega dela, nacionalno potrdilo o skladnosti iz države izvoza, potrdilo v EU priglašene tehnične službe, ... . V kolikor predloženi podatki ne zadoščajo za ugotovitev skladnosti vozila, strokovna organizacija zahteva od lastnika vozila, da predloži dodatna dokazila.

Tudi v tem postopku strokovna organizacija najprej identificira vozilo, to pomeni, da ugotovi istovetnost vozila s podatki v dokumentaciji vozila, ki jo mora lastnik vozila priložiti in zbere potrebne tehnične podatke o vozilu, nato pa preveri njegovo skladnost z zahtevami tehničnih specifikacij, ki se nanašajo na konkretno vozilo, kot je navedeno v točki 2, vendar v primeru, da strokovna organizacija ugotovi, da ima vozilo ES-homologacijo, preneha z nadaljnjim ugotavljanjem skladnosti vozila s tehničnimi specifikacijami.

Oceno tehničnega stanja vozila, njegove celovitosti in skladnosti s Pravilnikom o napravah in opremi vozil v cestnem prometu, opravi strokovna organizacija po enakem postopku, kot se uporablja za vozila, ki so bila predhodno registrirana v eni od držav EU (opisano v točki 3).

V kolikor je vozilo uspešno prestalo to preverjanje, strokovna organizacija izda lastniku vozila potrdilo o skladnosti posamično odobrenega vozila, s katerim ga ta lahko pri registracijskem organu registrira.

__________________

Strokovne organizacije, ki jih je pooblastil organ za posamično odobritev vozil za opravljanje postopkov posamične odobritve vozil:

- JP Ljubljanski potniški promet d.o.o. v Ljubljani (osebni avtomobili, lahka tovorna vozila, lahki priklopniki, traktorji)

- RTI d.o.o. v Mariboru (gospodarska vozila),

- Štajerski avto dom d.o.o. v Mariboru (osebni avtomobili) in

- AVTOPLUS d.d. v Kopru (osebni avtomobili in motorna kolesa).

Link to comment
Share on other sites

Vprašanje

Kako bo po vstopu Slovenije v EU z uvozom rabljenih in novih vozil iz držav članic EU?

Odgovor

1) Veljavna ureditev obdavčevanja rabljenih vozil v Sloveniji V Sloveniji so bile s 1. januarjem 2001 odpravljene carinske stopnje za uvoz rabljenih in novih vozil poreklu iz EU. Z uveljavitvijo spremenjenega in dopolnjenega zakona o davku na dodano vrednost (Ur.l. RS, št. 89/98, 17/00 – odločba US, 30/01 in 67/02; ZDDV), tj. 01.10.2002, pa se je prenehal uporabljati 44. člen ZDDV, kjer je bila določena posebna ureditev obračunavanja in plačevanja davka na dodano vrednost (v nadaljevanju: DDV) od prometa rabljenih prevoznih sredstev, ki se je nanašala na davčne zavezance, ki prodajajo rabljena prevozna sredstva v svojem imenu ali v imenu druge osebe v skladu s pogodbo, na podlagi katere se plača provizija na nakup ali prodajo. S črtanjem 44. člena ZDDV se je tako izenačila obravnava rabljenih avtomobilov z ostalim rabljenim blagom znotraj sistema DDV. Tako se od 01.10.2002 pri prometu z rabljenim blagom uporabljajo določbe 48. in 49. člena ZDDV. V zvezi z rabljenimi avtomobili je potrebno ločiti med obveznostjo plačevanja in obračunavanja DDV in davka na motorna vozila (v nadaljevanju: DMV). Tako je z vidika sistema DDV pri prometu z rabljenimi avtomobili pomembno ali je prodajalec avtomobila pri njegovi nabavi lahko odbil vstopni DDV ali ne. Pri tem v skladu s 1. točko petega odstavka 40. člena davčni zavezanec ne sme odbiti vstopnega DDV od jaht in čolnov, namenjenih za šport in razvedrilo, zasebnih zrakoplovov, osebnih avtomobilov ter motornih koles, goriv in maziv ter nadomestnih delov ter storitev, tesno povezanih s tem, razen od plovil oziroma od vozil, ki se uporabljajo za opravljanje dejavnosti dajanja v najem in zakup in za nadaljnjo prodajo ter vozil, ki se uporabljajo v avtošolah za izvajanje programa usposabljanja vožnje v skladu s predpisi. Če torej prodajalec davčni zavezanec pri nabavi rabljenega avtomobila odbije vstopni DDV, mora pri njegovi prodaji obračunati DDV; prodajalec davčni zavezanec pri nabavi rabljenega avtomobila ni odbil vstopnega DDV, je pri njegovi prodaji v skladu s 3. točko prvega odstavka 27. člena ZDDV oproščen obračunavanja DDV. Davčni zavezanec, ki opravi promet rabljenega vozila v svojem imenu in za račun druge osebe (v nadaljevanju: preprodajalec) pa obračuna DDV v skladu z 48. in 49. členom ZDDV. Tako v skladu z 48. členom ZDDV preprodajalec obračunava DDV od dosežene razlike v ceni, pri čemer se davčna osnova določa v skladu z 49. členom ZDDV. V skladu s prvim odstavkom 49. člena ZDDV je tako davčna osnova preprodajalca razlika v ceni, ki jo le-ta doseže, zmanjšana za znesek DDV, ki se nanaša na razliko v ceni. Razlika v ceni pa je enaka razliki med prodajno ceno, ki jo zaračunava preprodajalec za navedeno blago, in njegovo nabavno ceno. Preprodajalec, ki obračunava DDV od dosežene razlike v ceni v skladu s 50b. členom ZDDV nima pravice do odbitka vstopnega DDV. V skladu s 3. členom zakona o davku na motorna vozila (Ur.l. RS, št. 52/99; v nadaljevanju ZDMV) pa se DMV plačuje tudi od vsakega prometa rabljenih motornih vozil, če od njihovega prometa ni bil obračunan DDV. V skladu s 4. členom ZDMV pa je zavezanec za obračunavanje in plačevanje DMV poleg proizvajalca oziroma uvoznika motornih vozil tudi kupec ali fizična oseba, ki brezplačno ali na podlagi zamenjave pridobi motorno vozilo, za katerega je obvezna registracija, razen če gre za prvi dedni red. ZDMV pa v 5. členu primeroma navaja tudi “izjeme” oziroma “odstopanja”, v katerih se DMV ne plačuje.

2) Ureditev obdavčevanja rabljenih vozil po vstopu Slovenije v EU Ob vstopu Slovenije v EU ni predvidenih sprememb glede carinskih dajatev pri pridobitvi avtomobilov po poreklu iz EU, zato le-teh še naprej ne bo treba plačevati. Za razliko od navedenega so bile dokončne uskladitve DDV zakonodaje s t. i. Šesto DDV direktivo (77/388/EEC) že opravljene (in sicer z Zakonom o davku na dodano vrednost, Ur. l. RS, št. 134/03 in Pravilnikom o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost, Ur. l. RS, št. 17/04) . V skladu z novo ureditvijo, je za obdavčevanje nakupov rabljenega vozila z DDV v drugi državi članici EU pomembno, ali bo kupec v svoji državi identificiran kot zavezanec za namene DDV, ali nakup opravi kot zavezanec za DDV ali pa kot končni potrošnik. Torej v primeru: če bo kupec, ki je davčni zavezanec, pridobil rabljeno blago v državi članici in bo le-to v njej obdavčeno po posebni ureditvi (tj. od dosežene razlike v ceni), se bo takšno blago obdavčilo po načelu porekla, torej po predpisih države članice, kjer je dejansko nabavljeno. To torej pomeni, da bo slovenski davčni zavezanec, ki npr. nabavi rabljeno vozilo od preprodajalca v Nemčiji, plačal DDV v Nemčiji (po nemških predpisih) in ne v Sloveniji. Če bo kupec, ki je davčni zavezanec, pridobil rabljeno blago v državi članici in bo le-to v njej obdavčeno v skladu s splošno ureditvijo, se bo takšno blago obdavčilo po načelu destinacije, torej po predpisih države kupca. To torej pomeni, da bo slovenski davčni zavezanec, ki npr. nabavi rabljeno vozilo v Nemčiji, plačal DDV v Sloveniji (po slovenskih predpisih) in ne v Nemčiji. če pa kupec, ki nabavi rabljeno blago v državi članici, ni davčni zavezanec in torej nastopa kot končni potrošnik, bo takšno blago obdavčeno po načelu porekla, torej v državi nakupa vozila. To torej pomeni, da bo slovenski kupec, ki ni davčni zavezanec in npr. nabavi rabljeno vozilo v Nemčiji, plačal DDV v Nemčiji (po nemških predpisih) in ne v Sloveniji. Ne glede na navedene spremembe po novi ureditvi, pa spremembe režima obdavčevanja prometa rabljenih vozil na območju Slovenije, ob vstopu Slovenije v EU niso predvidene, zato se bo takšen promet vozil še naprej obdavčeval na način, kot to velja po veljavnem sistemu. Določene prilagoditve v zvezi s pridobitvami rabljenih vozil znotraj EU bodo v letu 2004 opravljene tudi znotraj veljavnega sistema obdavčevanja prometa vozil z DMV. Predlog Zakona o davku na motorna vozila je bil namreč že poslan v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije. Osnovni izhodišči tega zakona sta vstop Republike Slovenije v EU in prilagoditev pobiranja DMV dejstvu, da med državami članicami Evropske unije ni fiskalnih meja in da morajo države članice, zaradi upoštevanja osnovnih izhodišč svoboščin EU, pobiranje nacionalnih potrošnih davkov urediti tako, da ne ogrožajo prostega pretoka blaga na notranjem trgu. Doslej je npr. to dajatev ob uvozu vozil obračunaval carinski organ, po 1. maju 2004 pa bo obveznost za obračun DMV prešla na osebe, ki bodo pridobile motorna vozila iz druge države članice, ne glede na to, ali bodo pridobila nova ali rabljena motorna vozila. Obveznost za obračun DMV nastane ne glede na to, ali je pridobitelj vozilo v drugi državi članici EU nabavil v zvezi s svojo dejavnostjo ali za zasebne namene. DMV se bo še naprej plačeval od prometa motornih vozil, ki se bodo na območju Republike Slovenije dajala prvič v promet, in od rabljenih motornih vozil, za katere je potrebna registracija, če od njihovega prometa ni bil obračunan DDV (preprodaja že registriranih vozil), prav tako pa višina davčne obveznosti pri nakupu motornega vozila ne bo spreminjala. Opozoriti pa je treba še na razlike med opredelitvijo rabljenega vozila za potrebe ZDMV in opredelitvijo rabljenega vozila po ZDDV. 3) Veljavna ureditev obdavčevanja novih vozil z DDV in spremembe ob vstopu Slovenije v EU V skladu s 3. členom ZDDV se DDV obračunava in plačuje od dobav blaga in opravljenih storitev (tj. prometa blaga oz. prometa storitev), ki jih davčni zavezanec opravi v okviru opravljanja svoje dejavnosti na območju Republike Slovenije za plačilo, ter od uvoza. Pri tem se v skladu s 24. členom ZDDV DDV obračunava in plačuje po stopnji 20 % od vsakega prometa blaga, storitev in uvoza blaga, razen od prometa blaga, storitev in uvoza blaga, za katerega je z ZDDV določeno, da se ne obračunava in plačuje DDV ter od prometa blaga, storitev in uvoza blaga, za katerega je predpisana nižja stopnja DDV. To torej pomeni, da bo slovenski kupec (ne glede na to ali je davčni zavezanec ali pa ne), ki nabavi novo vozilo v Nemčiji, ob vnosu le-tega v Slovenijo, v skladu z veljavno splošno ureditvijo plačal DDV v Sloveniji, in sicer po stopnji 20 %. Takšna ureditev obdavčevanja novih vozil pa se predvideva tudi ob vstopu Slovenije v EU. Tako se bo pridobitev novih vozli iz držav članic EU še naprej obdavčevala po splošnih pravilih po načelu destinacije, torej se bo novo vozilo obdavčevalo po predpisih države kupca. To torej pomeni, da bo slovenski kupec (ne glede na to ali je davčni zavezanec ali ne), ki npr. nabavi novo vozilo v Nemčiji, plačal DDV v Sloveniji (po slovenskih predpisih) in ne v Nemčiji. Pri pridobitvi blaga znotraj Skupnosti se za novo prevozno sredstvo štejejo kopenska motorna vozila s prostornino motorja nad 48 kubičnih centimetrov ali močjo motorja nad 7,2 kilovata, namenjena za prevoz oseb ali blaga.

Vir: Ministrstvo za finance (vnešeno: 30.3.2004)

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav vsem skupaj,

vidm da je tema kar vroča in prav je tako, sej so cene (rabljenih) pr nas prav neumno zasoljene. Jst mam doma pred kratkim uvoženo CBR (2001) iz Nemčije. Uvoz je v bistvu dokaj enostavna stvar, je pa res, da se zadeve dost manj komplicirajo, čim mlajši je motor. V naslednjih dneh (če oz. ko bo vreme neuporabno) bom skeniral potrebne dokumente in jih nalimal na forum, če bodo komu v pomoč.

Link to comment
Share on other sites

Petrc - prosim če nam pomagaš in daš papirje na int. čim hitreje. Rad bi odšel v nemčijo po Suzuki XF650 (l. 98) in me res zanima procedura uvoza!

Že v naprej HVALA!

Link to comment
Share on other sites

Če bi koga zanimalo bi nas lahko šlo več naenkrat po motorje.

Vzamemo kombi in gremo gor.

lp peter

Jaz grem verjetno gor jeseni, na rent-a car bom vzel kombi in kolega ki zna nemško ter gremo po Varaderota, verjetno kam v okolico Munchna kam dlje malo verjetno.

Zdej sam še treba dinarčke nabrat čez poletje :P

LP

Leteči

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!