Jump to content

Shimmy


Recommended Posts

Posted

@TC: bil pri vulkanizerju. Naročil mi je , da naj grem probat brez kufra. Sem šel in shimmiya ne duha ne sluha. Nato mi je lepo obrazložil, da je razlog samo v zadnji gumi(bt020), ker ima nekoliko mehkejšo karkaso kot bt012. Tako da ni panike....vemo za drugič.

  • 5 months later...
Guest Brumer
Posted

Tresenje krmila je skoraj vedno samo zaradi zračnosti v križu krmila (prednjih vilic),pa tudi zadnje vilice je potrebno od časa do časa nastavit,(vsaj enkrat letno).Seveda guma naj bo tudi vedno scentrirana nikakor pa ne trese balanca zaradi tipa-znamke gume.Jaz sem se stem tresenjem ukvarjal par let dokler nisem moral menjati ležajev na križu. Sam sem avtomehanik,pred menjavo križev sem spraševal po vseh mogočih servisih,vse mogoče sem poskušal;menjal gumo ,menjal fedre (trše) ,vsa mogoča olja probal (v prednjih blažilcih),kupil blažilec balance(150 Eu). Križe lahko vsak sam dotegne in to tako,da prednjeje kolo malo od tal dignete ,odvjte kontra matico (če je vmes varovalka) jo sprostite in ,malo pritegnite ležaj seveda ne preveč ,stegnite toliko,da čutite malo upora na balanci in nato dajte nazan varovalko in stegnite kontra matico .Ko končete preveri krmilo nesme iti pretesno.Pri krogličnih ležajih se stegne manj kot,če so ležaji valčni.Pa lepo vožnjo brez tresenja krmila. :beer2:

Posted

Predno se kdo fenta... vedno momentkluč u roke pa zategnit po specifikacijah proizvajalca.... za križe pa glavo motorja... sicer se da preživeti tudi brez njega.

LP

Guest Brumer
Posted

Predno se kdo fenta... vedno momentkluč u roke pa zategnit po specifikacijah proizvajalca.... za križe pa glavo motorja... sicer se da preživeti tudi brez njega.

LP

Če misliš,da se ležaje na križu steguje z moment (kilo)ključem se malo motiš ,to tudi najboljši mehaniki stegujejo z občutkom.Verjetno sploh ne obstoji podatka ,čeprav bi se dalo tudi s kilo ključem nato pa popustiti za določeno število stopinj. Ni pomembno kako stegnit sigurno je najbolje ,da se to naredi na servisu,postpek sem opisal zato,ker vem,da skoraj vsi motoristi radi kaj pošraufate sami , Važno je,da sem vam ,katerim povzroča proble tresenje balance RAZKRIL NAPAKO!!!!!!!!!!! :beer2:

Posted

dobro da si napisal "skoraj vedno".

namrec lahko se zgodi, da do efekta shimmy pride zaradi napacne nastavitve ali tehnicne napake v zadnjem delu motocikla (npr. amortizer, guma, lezaji ipd. VZADAJ) in se moteci impulzi prenasajo preko voznika na prednji del.

Guest Brumer
Posted

dobro da si napisal "skoraj vedno".

namrec lahko se zgodi, da do efekta shimmy pride zaradi napacne nastavitve ali tehnicne napake v zadnjem delu motocikla (npr. amortizer, guma, lezaji ipd. VZADAJ) in se moteci impulzi prenasajo preko voznika na prednji del.

Ice : Neboš verjel jaz sem na tem problemu (diplomiral).Še to ti bom razkril,kolega je kupil enak motor,in sva vse živo zamenjala ,(da nebom vsega šenkrat našteval),spraševal sem vse dirkače( tudi lokalne) in vse serviserje Yamah (bila je namreč yamaha). Šedanes nevem ali mi niso hoteli povedati ali res niso vedeli.Ko sem napako sam našel potem so serviserji vsi vedeli za križe zato sem vam vsem to razkril,da nebodo tudi vas nategovali !!!!!!!!!! :beer2:

  • 1 month later...
Posted (edited)

@TC: bil pri vulkanizerju. Naročil mi je , da naj grem probat brez kufra. Sem šel in shimmiya ne duha ne sluha. Nato mi je lepo obrazložil, da je razlog samo v zadnji gumi(bt020), ker ima nekoliko mehkejšo karkaso kot bt012. Tako da ni panike....vemo za drugič.

Pa še res je. Tudi sam imam pri GSX 750 F enako gumo in šele danes sem, od kar imam motor, prvič snel zadnji kufer dol. Prej se mi je tresenje balance, če sem jo spustil, pojavljalo med 60 in 80km/h. Danes brez kufra, pa je tresenje popolnoma izginilo .)

Pozdrav od Roberta

Edited by Robert
Posted

Pri ER 5 mi trese, če jo spustim, ne glede na to, ali je gor kufer/maska ali nič od tega. Tresenje se pojavi ne glede na hitrost, važno je le, da moped za nekaj sekund ne držim za balanco.

Posted

tisto kr je brumer govoru o zatiskanju ležajev: če kdo tega ni počel še nikoli, NAJ TEGA NE POČNE NAPRVO NA LEŽAJU VILIC!!! ne pomaga moment kluč, samo občutek je treba imet.

Guest Brumer
Posted

Pri ER 5 mi trese, če jo spustim, ne glede na to, ali je gor kufer/maska ali nič od tega. Tresenje se pojavi ne glede na hitrost, važno je le, da moped za nekaj sekund ne držim za balanco.

Malo zategni balanco (križe ) pri ER-5 moraš vsaj dvakrat letno to narediti in ne stegni preveč sicer lahko poškoduješ kroglične ležaje.Dvigni prednje kolo(podloži les pod izpušni cevi) tako da balanco lahko prosto premikaš nato, najprej odvij krmilo malo dvigni odvij kontra matico (zgornjo) dvigni varovalko,nato malo stegni spodnjo (in sicer toliko,da na balanci čutiš malo upora vrni varovalko na svoje mesto in stegni (zgornjo)kontra matico,ko zategneš zgornjo matico in montiraš krmilo nazaj moraš malo upora še vedno čutiti.Ko boš to parkrat naredil boš dobil to nekako v grif in neboš imel več težav. :OK:

Posted

Malo zategni balanco (križe ) pri ER-5 moraš vsaj dvakrat letno to narediti in ne stegni preveč sicer lahko poškoduješ kroglične ležaje.Dvigni prednje kolo(podloži les pod izpušni cevi) tako da balanco lahko prosto premikaš nato, najprej odvij krmilo malo dvigni odvij kontra matico (zgornjo) dvigni varovalko,nato malo stegni spodnjo (in sicer toliko,da na balanci čutiš malo upora vrni varovalko na svoje mesto in stegni (zgornjo)kontra matico,ko zategneš zgornjo matico in montiraš krmilo nazaj moraš malo upora še vedno čutiti.Ko boš to parkrat naredil boš dobil to nekako v grif in neboš imel več težav. :OK:

Hvala za nasvet. Bom pogledal ali vsaj rekel serviserju (in zraven gledal).

Posted

Pri Hondi 600rr mi vibrera oz. kot da bi se ena plastika ob "geštel" konstanto naslanjala..to se zgodi pr približno 6k obratov..stvar ni kritična(da bi kej tresla balanca)..ampak je zelo moteča..tak "nesigurn" občutek daje...to se mi zdi, da se dogaja tam kjer so kabli pod desno stranjo balance..(mogoče je pomemben podatek, da sem dal včeraj Leovince Slip on lonec gor)...

lp

Guest Brumer
Posted

Hvala za nasvet. Bom pogledal ali vsaj rekel serviserju (in zraven gledal).

Tudi tebi hvala in mislim,da je pravilno dati motor v delavnico,kajti zelo težko je nekomu razlagati po internetu ali po telefonu kajti določene spretnosti se je potrebno naučiti in imeti tudi malo prakse za sabo- mislim da me razumeš,nebom več nakladal sicer bodo spet kakšni nepotrebi komentarji pri katerih pa ravno ne uživam in popravici povedano že večkrat sem se vprašal zakaj se :devil: :beer2: sploh oglašam.

Posted

Tudi tebi hvala in mislim,da je pravilno dati motor v delavnico,kajti zelo težko je nekomu razlagati po internetu ali po telefonu kajti določene spretnosti se je potrebno naučiti in imeti tudi malo prakse za sabo- mislim da me razumeš,nebom več nakladal sicer bodo spet kakšni nepotrebi komentarji pri katerih pa ravno ne uživam in popravici povedano že večkrat sem se vprašal zakaj se :devil: :beer2: sploh oglašam.

No, nasveti v zvezi s popravili so vedno dobrodošli...in tale tvoj (če seveda deluje) je več kot na mestu.

Guest Brumer
Posted

No, nasveti v zvezi s popravili so vedno dobrodošli...in tale tvoj (če seveda deluje) je več kot na mestu.

Javi mi boš videl da deluje sem 100% :OK:

  • 10 months later...
Posted

Moja izkušnja. Shimmy se mi je pojvljal med 55-70 kmh. Do sedaj sem mislil da je to zaradi kufra, oziroma tršega amortizerja. Vozim fz-6 fazer 2006. Lani sem menjal zadnjo gumo in sem izbral Metzeler z-6. Prva je bila original Brdigestone bt20. Če prov dobr pomislmi se mi je shimmy začel pojavljati takrat. Ker me je motilo in nisem vedel kaj je sem pri vulkanizerju steatiral centričnost tudi prve gume v upanju da ne bo več treslo. Čisto ravna. Shimmy je bil še zmeram prisotn. Sam se nisem več ukvarjal s tem. Včeraj pa sem menjal tudi prvo gumo (Metzele z-6) in ob prvih kilometrih ugotovim da o shimmiyu ne duha ne sluha, kljub kufru in tršemu amortizerju. :D :D Tako da guma zelo vpliva na Shimmy efekt. Problem je bil ker je bila prva guma drugačna kot zadnjia (Bridgestone bt20 - Metzeler z-6).

Lp Matjaž

Posted

Moja izkušnja. Shimmy se mi je pojvljal med 55-70 kmh. Do sedaj sem mislil da je to zaradi kufra, oziroma tršega amortizerja. Vozim fz-6 fazer 2006. Lani sem menjal zadnjo gumo in sem izbral Metzeler z-6. Prva je bila original Brdigestone bt20. Če prov dobr pomislmi se mi je shimmy začel pojavljati takrat. Ker me je motilo in nisem vedel kaj je sem pri vulkanizerju steatiral centričnost tudi prve gume v upanju da ne bo več treslo. Čisto ravna. Shimmy je bil še zmeram prisotn. Sam se nisem več ukvarjal s tem. Včeraj pa sem menjal tudi prvo gumo (Metzele z-6) in ob prvih kilometrih ugotovim da o shimmiyu ne duha ne sluha, kljub kufru in tršemu amortizerju. :D :D Tako da guma zelo vpliva na Shimmy efekt. Problem je bil ker je bila prva guma drugačna kot zadnjia (Bridgestone bt20 - Metzeler z-6).

Lp Matjaž

Ne nastane problem zaradi drugačnega proizvajalca gum, temveč zaradi neenakomerne obrabe sprednje gume........, je pa tudi razlika v motorjih.....pri SS motorjih ne bo nikoli tako močno zaznan shimmy kot pri kakem naked motorju

Posted

Ne nastane problem zaradi drugačnega proizvajalca gum, temveč zaradi neenakomerne obrabe sprednje gume........, je pa tudi razlika v motorjih.....pri SS motorjih ne bo nikoli tako močno zaznan shimmy kot pri kakem naked motorju

Tu se nebi popolnoma strinju s tvojim odgovorom,ker sem tudi jaz imel takšne probleme ko sem imel sprednjo gumo zanič. Vozim pa SS in sice hondo cbr 1000 rr,ki ima ugrajen elektronski stabilizator in ko sem pri majhni brzini spustil balanco so se pojavl zelo moteče tresljaji.

Ko pa sem zamenjal gumo teh tresljajev ni blo več. .)

Posted

Jaz sem imel zadnjih nekaj 1000 km takšen shimmy, da če bi za par sekund spustil balanco med vožnjo, bi motor letel na tla (hudičevo je treslo levo in desno). Zdaj sem zamenjal obe gumi z novimi in je stvar rešena. Očitno je res težava v neenakomerni obrabi gum.

Posted

Hola mojstri!

o vsem tem smo se že pogovarjali, mal prebrskajte! nahitro: ponavadi dogaja med 60 in 90 kph, jakost raste sorazmerno z obrabljenostjo prednje gume, poslabša ga top-case (kadar nimaš sovoznika), doživiš ga na skoraj čisto vseh motorjih, praviloma nakedi malo bolj, sportaki malo manj, kot povsod so tudi tle izjeme :)

aja, stabilizatorji krmila ga ne morejo zaustaviti

Posted

Moja izkušnja. Shimmy se mi je pojvljal med 55-70 kmh. Do sedaj sem mislil da je to zaradi kufra, oziroma tršega amortizerja. Vozim fz-6 fazer 2006. Lani sem menjal zadnjo gumo in sem izbral Metzeler z-6. Prva je bila original Brdigestone bt20. Če prov dobr pomislmi se mi je shimmy začel pojavljati takrat. Ker me je motilo in nisem vedel kaj je sem pri vulkanizerju steatiral centričnost tudi prve gume v upanju da ne bo več treslo. Čisto ravna. Shimmy je bil še zmeram prisotn. Sam se nisem več ukvarjal s tem. Včeraj pa sem menjal tudi prvo gumo (Metzele z-6) in ob prvih kilometrih ugotovim da o shimmiyu ne duha ne sluha, kljub kufru in tršemu amortizerju. :D :D Tako da guma zelo vpliva na Shimmy efekt. Problem je bil ker je bila prva guma drugačna kot zadnjia (Bridgestone bt20 - Metzeler z-6).

Lp Matjaž

Tudi ko bo Metzler Z6 obrabljena, po možnosti neenakomerno ti bo tresla. Men je pri tej gumi tresl lani ko sem prišel iz Dolomitov, res pa da šele pri 180 km/h. Bil pa je čas za zamenjavo gume.

Posted (edited)

Hola mojstri!

o vsem tem smo se že pogovarjali, mal prebrskajte! nahitro: ponavadi dogaja med 60 in 90 kph, jakost raste sorazmerno z obrabljenostjo prednje gume, poslabša ga top-case (kadar nimaš sovoznika), doživiš ga na skoraj čisto vseh motorjih, praviloma nakedi malo bolj, sportaki malo manj, kot povsod so tudi tle izjeme :)

Meni je moped treslo ne glede na hitrost. Tudi pri 15 km/h. Ampak zdaj je vse okej. Tudi intenziteta ni bila odvinsna od hitrosti.

Edited by Avatar
Posted

kot ze napisano........

shimmy se "dogaja" od ~ 90 km/h do ~ 60 km/h (pri pojenjanju hitrosti); odvisno od motocikla in ostalih faktorjev.

da ne bo kdo mislil, da se to dogaja pri pospesevanju (v tem primeru je to kick-back.).

Posted

Hola!

ne mešat vsega kar trese! kot že zgoraj napisano; shimmy je specifično tresenje, če ni pri pojemanju hitrosti in teh brzinah je nekaj drugega...

Posted

shimmy je samodejno zavijanje belance levo in desno, ko spustiš belanco in se stopnjuje. Tresenje je pa spet čisto nekaj drugega.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!