Skoči na vsebino

Zavore, diski, obloge, čeljusti, ploščice...


kasti

Priporočene objave

pred 3 urami, draxo pravi:

Zadeva rešena.

 

Res je bil zrak problem. 
 

in to spodaj v čeljustih...ko sem stisnil batke notri do konca in zmontiral nazaj,sem odprl vijaka za izpust zraka.  V čeljustih je bilo še veliko zraka.  Ročka je postala takoj trda. 
Nikakor si nebi mislil da je lahko zrak še spodaj v čeljusti če je vijak za odzračit na vrhu,pravtako zgoraj rezervar za dolivanj olja na belanci. 
 

Sem se nekaj novega naučil,hvala vam!

 

Zavore pa sicer primejo,ampak se mi zdi da bi lahko prijele bolj močno. 

potem še odzračuj, dokler ne primejo takoj, sicer o sili prijemanja ima vsak moped svoje, ampak, če dovolj odzračiš, bi vsaj drsat morale takoj

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 14. 3. 2020 ob 21:32, draxo pravi:

Sem tudi to poskusil ampak je isto. Batkov pa nisem tikal.  Samo spustil staro olje ven in sproti dolival novega. Tako da je bil vijak za odzračevanje spodaj na čeljusti odvit da je skoz telko olje.  
 

Če res na brzino pritiskam zavoro postane malo trda in zavore nalenkost primejo,ampak po par sekundah ko pustim ročko  je spet popolnoma mehka in zavore sploh ne primejo.  
 

čudno

Fantje, poba ima problem. Če dosledno prebereš stavek je vsakemu "mojstru" jasno čemu je temu tako in zakaj ne prezrači? Vijake se nikoli ne odvijači, da sproti teče olje. Treba je ubrati pravo kombinacijo "pumpanja" ročke in istočasno odvijanja vijaka za izpust olja...včasih je fino pogledat kakšen youtube nasvet o tem kako se neko stvar lotit. Sploh zavore so zelo delikatna zadeva. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Relativno, jaz sem tudi kar odvil vijak in zlival tekočino zgoraj jn sako tolko malo pumpal... pomebno je, da je posodica vedno polna da ne potegne zraka not. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 22. 6. 2018 ob 10:50, Zivnorc pravi:

Carbon Lorraine (XBK5... kot je pred časom spraševal siks) so ploščice malo bolj "dirkaške" zasnove in slabo primejo, ko so mrzle....in po par deset metrih zaviranja občutno agresivneje primejo (ko se ogrejejo).

Pletene zavorne cevi pomagajo samo toliko, da so zavore malo agresivnejše, zaviralo bo pa ravno tako kot z originalnimi.

Najpomembneje je, da je v zavornem sistemu sveža zavorna tekočina (menjati vsaki dve leti) in da je brezhibno odzračeno. (mehurček v velikosti bucikine glavice povzroči bistveno večje podajanje zavorne ročice...oz. so zavore bistveno bolj "mehke").

Ob menjavi tekočine je pomembno, da se zamenja celotna količina .... NAJPOMEMBNEJE PA JE IZPRAZNITI ZAVORNE CILINDRE!!!! ...kar redko kdo naredi (kolikor jaz poznam, kako ljudje menjajo zavorno tekočino). Potrebno je potisniti vse zavorne batke v cilindrčke in nato izprazniti cevi...oz. zamenjati tekočino. Za vsak slučaj to naredim 2x, da je v čeljustih zares sveža tekočina, ker načeloma zavorna tekočina tam najbolj propada (se stara ... vlaga... termične obremenitve..)...in ne v cevi ali rezervoarčku.

..če boš kupil Carbon Lorraine jih ima Moto Mirči v vašem koncu.

..lej... da samega sebe citiram, pa še malo dopolnim in popravim, ker sem malo nerodno napisal:

Najprej popravek:

Najpomembneje je, da je v zavornem sistemu sveža zavorna tekočina (menjati vsaki dve leti) in da je brezhibno odzračeno. (mehurček v velikosti bucikine glavice povzroči bistveno večje podajanje zavorne ročice...oz. so zavore bistveno bolj "mehke").

Ob menjavi tekočine je pomembno, da se zamenja celotna količina .... NAJPOMEMBNEJE PA JE IZPRAZNITI ZAVORNE CILINDRE!!!! ...kar redko kdo naredi (kolikor jaz poznam, kako ljudje menjajo zavorno tekočino). Ne zprazni se ven tekočina...ampak, ko se potisne batke v čeljust, potisnejo tekočino iz čeljusti...

. Potrebno je potisniti vse zavorne batke v cilindrčke in nato izprazniti cevi...oz. zamenjati tekočino. ...nerodno sem napisal... ne ravno izprazniti cevi....samo preplakniti s svežo tekočino .Za vsak slučaj to naredim 2x, da je v čeljustih zares sveža tekočina, ker načeloma zavorna tekočina tam najbolj propada (se stara ... vlaga... termične obremenitve..)...in ne v cevi ali rezervoarčku.

 

Če imaš še problem, naredi tako, kot sem opisal zgoraj, ali pa naredi še tako:

Torej:

Ponavadi imajo zavore hidravlične cevi speljane ali tako, da gresta obe cevi do vsake čeljusti posebej od črpalke na krmilu, kar je boljše, kot da gre ena cev do ene čeljusti in potem sta čeljusti povezani z drugo cevjo, kar je običajno narejeno na motorjih in je slabše. Zakaj slabše? ...ker je cev speljana v loku in se zna kak mehurček zadržati na najvišjem delu tega loka cevi in moraš dovolj hitro zamenjati zavorno tekočino, da ta potencialno zaostali mehurček v tej cevi zavorna tekočina "odplakne" s sabo do zavorne čeljusti, kjer je na najvišjem delu ventilček (vijak) za odzračevanje. Da se znebiš tega mehurčka, ki bi se lahko zadržal na vrhu tega loka cevi narediš tako, da potem, ko si že zamenjal zavorno tekočino, odviješ eno čeljust (ponavadi levo, ker ima samo eno cev), čeljust dvigneš karseda visoko, nato po cevki nekaj časa tolčeš, recimo z ročajem od izvijača, da ta mehurček priplava do zavorne čeljusti...in ko čeljust nameščaš nazaj, paziš, da jo imaš vedno obrnjeno tako, da je ventilček za izpust tekočine vedno na vrhu, da ti ta mehurček spet ne zleze kam na nako neprimerno mesto.

Odzračuješ pa tako:

Ključek imaš vedno na vijaku za izpust, rahlo, res rahlo zategnjen vijak, nato stisneš ročico zavore in popustiš vijak za odzračevanje in ga preden se ročica zavore poda do konca, spet rahlo zategneš.....nato ročico "napumpaš", da spraviš novo tekočino v čeljust in to ponavljaš, dokler se popolnoma ne odzrači.

Postopek odzračevanja moraš izvesti tudi na odzračevalnem ventilčku na pumpi na krmilu. Postopek je identičen postopku odzračevanja čeljusti. Če tam ni ventilčka za odzračevanje, narediš identično, kot sem opisal prejle, samo da namesto ventilčka popustiš vijak, kjer je pritrjena hidravlična cev.... pa motor nagni tako in obrni krmilo tako, da bo ta vijak čimbolj na vrhu, kjer se zadržuje zračni mehurček.

POZOR:

Zavorna ekočina je zelo agresivna in razžira barvo!!.... zato dobro pazite, da TAKOJ očistite zavorno tekočino, če vam je kje pošpricala.... še bolje prej zaščititi s kako cunjo.

POZOR 2:

... če ni kaj jasno, naj zamenjavo in odzračevanje naredi nekdo, ki to zna.

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

A je po menjavi zavornih ploscic normalno, da se kolo tezje vrti in da se slisi kot bi ploscice skos pritiskale na disk?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 33 minutami, apirko pravi:

A je po menjavi zavornih ploscic normalno, da se kolo tezje vrti in da se slisi kot bi ploscice skos pritiskale na disk?

da, dotikajo se, sliši se jih ko kolo vrtiš. Ne smejo pa zavirat. Kolo zavrtiš na stojalu, če naredi par krogov je ok. sliši pa se običajno drsanje.

Preden si stisnil osovino kolesa (v vijaka na vilici), si popumpal parkrat gor in dol vilice, da se vse lepo uleže?

Sicer pa zapelji se par 100m, da se mal ploščice uležejo. Zvok bo še ostal (drsanje) ampak kolo bi se moralo z lahkoto vrtet.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolesa nisem dol jemal. Samo celjust, da sem okol batkov ocistil in da sem jih lahko not stisnil. Ucinek je 100x boljsi kot prej, kar je full dobro... kolo se pa ne vrti tako kot si rekel. Pol obrata, pa se ustavi. Razmisljam, ce bi moral se zavorno olje menjat (itak bi ga moral)... mogoce prevec pritiskajo ploscice na disk zaradi prevec olja al kaj...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 33 minutami, apirko pravi:

Kolesa nisem dol jemal. Samo celjust, da sem okol batkov ocistil in da sem jih lahko not stisnil. Ucinek je 100x boljsi kot prej, kar je full dobro... kolo se pa ne vrti tako kot si rekel. Pol obrata, pa se ustavi. Razmisljam, ce bi moral se zavorno olje menjat (itak bi ga moral)... mogoce prevec pritiskajo ploscice na disk zaradi prevec olja al kaj...

ne, zarad olja ne. Čeljusti so tudi take, da ne moreš zgrešit, če se ne motim se nataknejo in niso proste. Aftermaket ploščice? Jaz se tega izogibam, oziroma bojim. Pa zapelji se kak km, preveri, da diska ne greje, potem pa parkrat mal zaviraj, da se uležejo. Pa še 1x preveri, kak krog če močno porineš mora že narediti al pa več.

ps. navodila so na vrhu teme Z900, poglej način menjave in točno pomeri ploščice, da so prave, kot piše v servis manualu

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še enkrat preveril olje.. ga je dovolj, nič preveč. Ploščice so EBC HH in folk ki jih je montiral na Z-ja je zadovoljen. Sem se peljal kakih 10km. Med vožnjo se jih sliši, ko zabremzam toliko bolj... sicer so diski ob neuporabi sprednje zavore malo topli... ko sem ploščice odstranil, se kolo malo lepše vrti... zgleda kot da so malo predebele... pa opazil sem, da je ta bakrena površina, na kateri je "meso" spremenila barvo iz bakrene na oranžkasto. To je normalno?! Je torej rešitev pobrusit ploščice ali počakat, pa se bo samo uleglo čez nekaj km?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 33 minutami, apirko pravi:

Še enkrat preveril olje.. ga je dovolj, nič preveč. Ploščice so EBC HH in folk ki jih je montiral na Z-ja je zadovoljen. Sem se peljal kakih 10km. Med vožnjo se jih sliši, ko zabremzam toliko bolj... sicer so diski ob neuporabi sprednje zavore malo topli... ko sem ploščice odstranil, se kolo malo lepše vrti... zgleda kot da so malo predebele... pa opazil sem, da je ta bakrena površina, na kateri je "meso" spremenila barvo iz bakrene na oranžkasto. To je normalno?! Je torej rešitev pobrusit ploščice ali počakat, pa se bo samo uleglo čez nekaj km?

sprememba barve zna biti zaradi temperature. Zdj kok so diski malo topli? Malo toplo je 30-40C kar je normalno, kar lahko z roko držiš (celo tja do 50C) Toliko je lahko. Načeloma pa se ploščic med vožnjo ne sliši, pri porivanju mopeda na mestu pa ja, se sliši drsanje. In ko ga na mestu/na nosilcu obrneš tudi drsa, vendar se še vedno giblje brez zaviranja (oziroma je zanemarljivo, pa kak krog že mora kolo narediti, če ga porineš), oziroma se ploščice dotikajo diska, to je normalno.

Si preveril debelino starih original, pa novih? Primerjal? 4mm mora biti mesa, če je kovinski del enak originalu.1066176245_Breznaslova.thumb.png.9586ac7848053f73500b3f9f28523bcb.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, apirko pravi:

Še enkrat preveril olje.. ga je dovolj, nič preveč. Ploščice so EBC HH in folk ki jih je montiral na Z-ja je zadovoljen. Sem se peljal kakih 10km. Med vožnjo se jih sliši, ko zabremzam toliko bolj... sicer so diski ob neuporabi sprednje zavore malo topli... ko sem ploščice odstranil, se kolo malo lepše vrti... zgleda kot da so malo predebele... pa opazil sem, da je ta bakrena površina, na kateri je "meso" spremenila barvo iz bakrene na oranžkasto. To je normalno?! Je torej rešitev pobrusit ploščice ali počakat, pa se bo samo uleglo čez nekaj km?

Preveri , če si ti premika drugi del čeljusti tam kjer sta dve gumici tesnili. Ponavadi tam pride voda in se ne premika. To je treba razdreti očistiti in namazati z bakreno mastjo.

Zavorna čeljust sprednje zavore WM desna ATV XY150ST črna

Mora se mehko premikati L ,D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za nasvete. Zmeril sem ploscice. Debelina je 7mm, mesa je cca 3,5mm. Celjusti sem se enkrat spucal in ugotovil, da se dva batka malo tezje premikata. Ko sem skup sestavil, je kolo teklo lepo (2 vrtljaja bp), ko sem bremzo malo napumpal, so se ploscice lepo usedle in kolo gre spet samo en slab obrat okrog, ko orng pozenes.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 7 mesecev pozneje...
pred 19 minutami, piko4321 pravi:

Katere disk ploščice(spredaj) dati na Kawasaki Z1000, 2009? Dajete original ali kaj druga, proizvajalec?

LP

sem dal brembo sintrane (na brembo pegu piše da so za sxa) in je začelo žret diske sx2011. Potem sem dal original. Nekateri pa stavijo TRW če se ne motim, ma najbolje, da ti kak lastnik pove.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, DAMI34 pravi:

sem dal brembo sintrane (na brembo pegu piše da so za sxa) in je začelo žret diske sx2011. Potem sem dal original. Nekateri pa stavijo TRW če se ne motim, ma najbolje, da ti kak lastnik pove.

 

se pravi original ali TRW.....mogoče se še kdo javi pa poda kak komentar :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, piko4321 pravi:

se pravi original ali TRW.....mogoče se še kdo javi pa poda kak komentar :)

mehke morajo bit. Starejši modeli kaw so očitno imeli take diske. Jaz od takrat stavim original, čeprav je dražji od aftermarketa. Tudi takrat je bila cena skoraj 1:2

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 tedne pozneje...

Ima kateri kakšen takšen adapter doma:

spacer.png

 

...ali podoben...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 53 minutami, Buschi pravi:

Ima kateri kakšen takšen adapter doma:

spacer.png

 

...ali podoben...

tenere ? nosilec zavorne čeljusti??  tak mora bit .. ne podoben ker pri podobnem so lahko centri lukenj različni in potem posledično ploščice ne nalegajo na pravilnem mestu na disk.. 

a je skrivljen ? ali so luknje od udarca poškodovane v isti smeri (opereš , obrišeš s cunjo in pogledaš v luknje - se zna poznat odtis podobno kot pri ležajih v križu) .. 

poglej oba - levega in desnega.. če nimaš za novega poglej malo po ebayu v nemčiji je kar nekaj prodajalcev , ki prodajajo rabljene kose če stane nov celo premoženje.. 

mal za hec - a to ti je kdo poklonil tolk razbit motor ? :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Thumper, vse mi je jasno, verjemi.

Pač, obstajamo čudaki, ki kupimo moped, pol pa celega razstavimo, odpremo denarnico še bolj, pa namečemo gor komponente, ki nam/mi pač vizuelno in karakterno bolj odgovarjajo. Stock vozijo ljudje brez domišljije. 

 

In, moped razen nazaj zavitega rolbara nima nobene hibe...zaenkrat.

 

P.S.: edina stock zadeva, ki sem jo vozil je bila Multipla: to je bil pa tako lep in tako dodelan avto, da nisem rabil na njemu nič spreminjat.

Pa tudi jaz nisem več stock, sem ojačan z titan šraufi...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Buschi vse razumem.. ampak vedi , da se tak padec lahko draža na delih motorja na katere ne pomisliš - recimo crash bar je ponavadi pritrjen na okvir in vpetja agregata ..posledično če so fasal ležaji v glavi okvirja znajo viti krive vilice in križi..

če je fasal crash bar so posledično lahko zamaknjene točke vpetja agregata - še slabša možnost je ta , da je eno vpetje agregata , ki je iz aluminija napokano ali počeno.. ni nujno a vseeno lahko pride do zelo nezaželjenih posledic zaradi nepravilnega vpetja agregata - en cilinder ima veliko tresljajev in te mašine so že v osnovi občutljive recimo na vožnjo pri nizkih obratih - se je zgodilo da je agregat v notranjosti "razpadel" "penzionistu" zaradi pretiravanja easy vožnje v prenizkih obratih.. samo povem.. dobronamerno..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 mesecev pozneje...

na motocross motorju sem menjal ploščice po yt videu

za razširitev batkov sem odprl rezervar olja na balanci 

ter ga ko sem menjal pritrdil kot na youtube

 

ploščice mi ne odvajao, zavirajo kolo z 50% moči kako to uredim

 

lp

Popravljeno . Popravil u12345
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, u12345 pravi:

na motocross motorju sem menjal ploščice po yt videu

za razširitev batkov sem odprl rezervar olja na balanci 

ter ga ko sem menjal pritrdil kot na youtube

 

ploščice mi ne odvajao, zavirajo kolo z 50% moči kako to uredim

 

lp

odzračit na novo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bom probal ščistit tudi, a je že kdo imel tak problem?

 

kaj se zgodi če bi pri čiščenju batkov, a smeta batka it vn iz čeljusti al bo zadej šlo olje in zrak?

Popravljeno . Popravil u12345
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oprosti, ampak, če to sprašuješ, raje pusti zavore pri miru in dobi nekoga, ki ve kaj dela in naj ti pokaže. Z zavorami se ravno ni za igrati.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Najdi novi jurtub video ki ti pokaže kako se obnovi čeljusti. 

Ja batki grejo vn, okje gre vn, računan da je to kakšen manjši kros in ne tak z dvojnimi diski spredaj... 

Tako da če nimaš dveh levih rok rabiš potrpljenje, logiko, in jutub. 

Popravljeno . Popravil smasher
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!