Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
kasti

Zavore, diski, obloge, čeljusti, ploščice...

Recommended Posts

DAMI34
pred 3 urami, draxo pravi:

Zadeva rešena.

 

Res je bil zrak problem. 
 

in to spodaj v čeljustih...ko sem stisnil batke notri do konca in zmontiral nazaj,sem odprl vijaka za izpust zraka.  V čeljustih je bilo še veliko zraka.  Ročka je postala takoj trda. 
Nikakor si nebi mislil da je lahko zrak še spodaj v čeljusti če je vijak za odzračit na vrhu,pravtako zgoraj rezervar za dolivanj olja na belanci. 
 

Sem se nekaj novega naučil,hvala vam!

 

Zavore pa sicer primejo,ampak se mi zdi da bi lahko prijele bolj močno. 

potem še odzračuj, dokler ne primejo takoj, sicer o sili prijemanja ima vsak moped svoje, ampak, če dovolj odzračiš, bi vsaj drsat morale takoj

Share this post


Link to post
Share on other sites
HyperJack
Ob 14. 3. 2020 ob 21:32, draxo pravi:

Sem tudi to poskusil ampak je isto. Batkov pa nisem tikal.  Samo spustil staro olje ven in sproti dolival novega. Tako da je bil vijak za odzračevanje spodaj na čeljusti odvit da je skoz telko olje.  
 

Če res na brzino pritiskam zavoro postane malo trda in zavore nalenkost primejo,ampak po par sekundah ko pustim ročko  je spet popolnoma mehka in zavore sploh ne primejo.  
 

čudno

Fantje, poba ima problem. Če dosledno prebereš stavek je vsakemu "mojstru" jasno čemu je temu tako in zakaj ne prezrači? Vijake se nikoli ne odvijači, da sproti teče olje. Treba je ubrati pravo kombinacijo "pumpanja" ročke in istočasno odvijanja vijaka za izpust olja...včasih je fino pogledat kakšen youtube nasvet o tem kako se neko stvar lotit. Sploh zavore so zelo delikatna zadeva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Relativno, jaz sem tudi kar odvil vijak in zlival tekočino zgoraj jn sako tolko malo pumpal... pomebno je, da je posodica vedno polna da ne potegne zraka not. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zivnorc
Ob 22. 6. 2018 ob 10:50, Zivnorc pravi:

Carbon Lorraine (XBK5... kot je pred časom spraševal siks) so ploščice malo bolj "dirkaške" zasnove in slabo primejo, ko so mrzle....in po par deset metrih zaviranja občutno agresivneje primejo (ko se ogrejejo).

Pletene zavorne cevi pomagajo samo toliko, da so zavore malo agresivnejše, zaviralo bo pa ravno tako kot z originalnimi.

Najpomembneje je, da je v zavornem sistemu sveža zavorna tekočina (menjati vsaki dve leti) in da je brezhibno odzračeno. (mehurček v velikosti bucikine glavice povzroči bistveno večje podajanje zavorne ročice...oz. so zavore bistveno bolj "mehke").

Ob menjavi tekočine je pomembno, da se zamenja celotna količina .... NAJPOMEMBNEJE PA JE IZPRAZNITI ZAVORNE CILINDRE!!!! ...kar redko kdo naredi (kolikor jaz poznam, kako ljudje menjajo zavorno tekočino). Potrebno je potisniti vse zavorne batke v cilindrčke in nato izprazniti cevi...oz. zamenjati tekočino. Za vsak slučaj to naredim 2x, da je v čeljustih zares sveža tekočina, ker načeloma zavorna tekočina tam najbolj propada (se stara ... vlaga... termične obremenitve..)...in ne v cevi ali rezervoarčku.

..če boš kupil Carbon Lorraine jih ima Moto Mirči v vašem koncu.

..lej... da samega sebe citiram, pa še malo dopolnim in popravim, ker sem malo nerodno napisal:

Najprej popravek:

Najpomembneje je, da je v zavornem sistemu sveža zavorna tekočina (menjati vsaki dve leti) in da je brezhibno odzračeno. (mehurček v velikosti bucikine glavice povzroči bistveno večje podajanje zavorne ročice...oz. so zavore bistveno bolj "mehke").

Ob menjavi tekočine je pomembno, da se zamenja celotna količina .... NAJPOMEMBNEJE PA JE IZPRAZNITI ZAVORNE CILINDRE!!!! ...kar redko kdo naredi (kolikor jaz poznam, kako ljudje menjajo zavorno tekočino). Ne zprazni se ven tekočina...ampak, ko se potisne batke v čeljust, potisnejo tekočino iz čeljusti...

. Potrebno je potisniti vse zavorne batke v cilindrčke in nato izprazniti cevi...oz. zamenjati tekočino. ...nerodno sem napisal... ne ravno izprazniti cevi....samo preplakniti s svežo tekočino .Za vsak slučaj to naredim 2x, da je v čeljustih zares sveža tekočina, ker načeloma zavorna tekočina tam najbolj propada (se stara ... vlaga... termične obremenitve..)...in ne v cevi ali rezervoarčku.

 

Če imaš še problem, naredi tako, kot sem opisal zgoraj, ali pa naredi še tako:

Torej:

Ponavadi imajo zavore hidravlične cevi speljane ali tako, da gresta obe cevi do vsake čeljusti posebej od črpalke na krmilu, kar je boljše, kot da gre ena cev do ene čeljusti in potem sta čeljusti povezani z drugo cevjo, kar je običajno narejeno na motorjih in je slabše. Zakaj slabše? ...ker je cev speljana v loku in se zna kak mehurček zadržati na najvišjem delu tega loka cevi in moraš dovolj hitro zamenjati zavorno tekočino, da ta potencialno zaostali mehurček v tej cevi zavorna tekočina "odplakne" s sabo do zavorne čeljusti, kjer je na najvišjem delu ventilček (vijak) za odzračevanje. Da se znebiš tega mehurčka, ki bi se lahko zadržal na vrhu tega loka cevi narediš tako, da potem, ko si že zamenjal zavorno tekočino, odviješ eno čeljust (ponavadi levo, ker ima samo eno cev), čeljust dvigneš karseda visoko, nato po cevki nekaj časa tolčeš, recimo z ročajem od izvijača, da ta mehurček priplava do zavorne čeljusti...in ko čeljust nameščaš nazaj, paziš, da jo imaš vedno obrnjeno tako, da je ventilček za izpust tekočine vedno na vrhu, da ti ta mehurček spet ne zleze kam na nako neprimerno mesto.

Odzračuješ pa tako:

Ključek imaš vedno na vijaku za izpust, rahlo, res rahlo zategnjen vijak, nato stisneš ročico zavore in popustiš vijak za odzračevanje in ga preden se ročica zavore poda do konca, spet rahlo zategneš.....nato ročico "napumpaš", da spraviš novo tekočino v čeljust in to ponavljaš, dokler se popolnoma ne odzrači.

Postopek odzračevanja moraš izvesti tudi na odzračevalnem ventilčku na pumpi na krmilu. Postopek je identičen postopku odzračevanja čeljusti. Če tam ni ventilčka za odzračevanje, narediš identično, kot sem opisal prejle, samo da namesto ventilčka popustiš vijak, kjer je pritrjena hidravlična cev.... pa motor nagni tako in obrni krmilo tako, da bo ta vijak čimbolj na vrhu, kjer se zadržuje zračni mehurček.

POZOR:

Zavorna ekočina je zelo agresivna in razžira barvo!!.... zato dobro pazite, da TAKOJ očistite zavorno tekočino, če vam je kje pošpricala.... še bolje prej zaščititi s kako cunjo.

POZOR 2:

... če ni kaj jasno, naj zamenjavo in odzračevanje naredi nekdo, ki to zna.

Edited by Zivnorc

Share this post


Link to post
Share on other sites
apirko

A je po menjavi zavornih ploscic normalno, da se kolo tezje vrti in da se slisi kot bi ploscice skos pritiskale na disk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 33 minutami, apirko pravi:

A je po menjavi zavornih ploscic normalno, da se kolo tezje vrti in da se slisi kot bi ploscice skos pritiskale na disk?

da, dotikajo se, sliši se jih ko kolo vrtiš. Ne smejo pa zavirat. Kolo zavrtiš na stojalu, če naredi par krogov je ok. sliši pa se običajno drsanje.

Preden si stisnil osovino kolesa (v vijaka na vilici), si popumpal parkrat gor in dol vilice, da se vse lepo uleže?

Sicer pa zapelji se par 100m, da se mal ploščice uležejo. Zvok bo še ostal (drsanje) ampak kolo bi se moralo z lahkoto vrtet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apirko

Kolesa nisem dol jemal. Samo celjust, da sem okol batkov ocistil in da sem jih lahko not stisnil. Ucinek je 100x boljsi kot prej, kar je full dobro... kolo se pa ne vrti tako kot si rekel. Pol obrata, pa se ustavi. Razmisljam, ce bi moral se zavorno olje menjat (itak bi ga moral)... mogoce prevec pritiskajo ploscice na disk zaradi prevec olja al kaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 33 minutami, apirko pravi:

Kolesa nisem dol jemal. Samo celjust, da sem okol batkov ocistil in da sem jih lahko not stisnil. Ucinek je 100x boljsi kot prej, kar je full dobro... kolo se pa ne vrti tako kot si rekel. Pol obrata, pa se ustavi. Razmisljam, ce bi moral se zavorno olje menjat (itak bi ga moral)... mogoce prevec pritiskajo ploscice na disk zaradi prevec olja al kaj...

ne, zarad olja ne. Čeljusti so tudi take, da ne moreš zgrešit, če se ne motim se nataknejo in niso proste. Aftermaket ploščice? Jaz se tega izogibam, oziroma bojim. Pa zapelji se kak km, preveri, da diska ne greje, potem pa parkrat mal zaviraj, da se uležejo. Pa še 1x preveri, kak krog če močno porineš mora že narediti al pa več.

ps. navodila so na vrhu teme Z900, poglej način menjave in točno pomeri ploščice, da so prave, kot piše v servis manualu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
apirko

Še enkrat preveril olje.. ga je dovolj, nič preveč. Ploščice so EBC HH in folk ki jih je montiral na Z-ja je zadovoljen. Sem se peljal kakih 10km. Med vožnjo se jih sliši, ko zabremzam toliko bolj... sicer so diski ob neuporabi sprednje zavore malo topli... ko sem ploščice odstranil, se kolo malo lepše vrti... zgleda kot da so malo predebele... pa opazil sem, da je ta bakrena površina, na kateri je "meso" spremenila barvo iz bakrene na oranžkasto. To je normalno?! Je torej rešitev pobrusit ploščice ali počakat, pa se bo samo uleglo čez nekaj km?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34
pred 33 minutami, apirko pravi:

Še enkrat preveril olje.. ga je dovolj, nič preveč. Ploščice so EBC HH in folk ki jih je montiral na Z-ja je zadovoljen. Sem se peljal kakih 10km. Med vožnjo se jih sliši, ko zabremzam toliko bolj... sicer so diski ob neuporabi sprednje zavore malo topli... ko sem ploščice odstranil, se kolo malo lepše vrti... zgleda kot da so malo predebele... pa opazil sem, da je ta bakrena površina, na kateri je "meso" spremenila barvo iz bakrene na oranžkasto. To je normalno?! Je torej rešitev pobrusit ploščice ali počakat, pa se bo samo uleglo čez nekaj km?

sprememba barve zna biti zaradi temperature. Zdj kok so diski malo topli? Malo toplo je 30-40C kar je normalno, kar lahko z roko držiš (celo tja do 50C) Toliko je lahko. Načeloma pa se ploščic med vožnjo ne sliši, pri porivanju mopeda na mestu pa ja, se sliši drsanje. In ko ga na mestu/na nosilcu obrneš tudi drsa, vendar se še vedno giblje brez zaviranja (oziroma je zanemarljivo, pa kak krog že mora kolo narediti, če ga porineš), oziroma se ploščice dotikajo diska, to je normalno.

Si preveril debelino starih original, pa novih? Primerjal? 4mm mora biti mesa, če je kovinski del enak originalu.1066176245_Breznaslova.thumb.png.9586ac7848053f73500b3f9f28523bcb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rdeči
pred 12 urami, apirko pravi:

Še enkrat preveril olje.. ga je dovolj, nič preveč. Ploščice so EBC HH in folk ki jih je montiral na Z-ja je zadovoljen. Sem se peljal kakih 10km. Med vožnjo se jih sliši, ko zabremzam toliko bolj... sicer so diski ob neuporabi sprednje zavore malo topli... ko sem ploščice odstranil, se kolo malo lepše vrti... zgleda kot da so malo predebele... pa opazil sem, da je ta bakrena površina, na kateri je "meso" spremenila barvo iz bakrene na oranžkasto. To je normalno?! Je torej rešitev pobrusit ploščice ali počakat, pa se bo samo uleglo čez nekaj km?

Preveri , če si ti premika drugi del čeljusti tam kjer sta dve gumici tesnili. Ponavadi tam pride voda in se ne premika. To je treba razdreti očistiti in namazati z bakreno mastjo.

Zavorna čeljust sprednje zavore WM desna ATV XY150ST črna

Mora se mehko premikati L ,D

Share this post


Link to post
Share on other sites
apirko

Hvala za nasvete. Zmeril sem ploscice. Debelina je 7mm, mesa je cca 3,5mm. Celjusti sem se enkrat spucal in ugotovil, da se dva batka malo tezje premikata. Ko sem skup sestavil, je kolo teklo lepo (2 vrtljaja bp), ko sem bremzo malo napumpal, so se ploscice lepo usedle in kolo gre spet samo en slab obrat okrog, ko orng pozenes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • dr.looney
      Teorijo.   
    • dejang
      Krasno.  Hvala za link, bom zadevo spremljal. Upam da do 20. 7. ne bo sprememb. Je že kdo bil v okolici Blatnega jezera? Morda routa ali pa kje se lahko prespi?   Hvala lepa Dejan
    • DAMI34
      tule 2 posta višje maš: Seznam varnih držav: https://www.nijz.si/sl/seznam-drzav-za-prehajanje-drzavne-meje-brez-omejitev Točka 16. Madžarska, kar pomeni da lahko greš. https://reopen.europa.eu/en/map/HUN
    • DAMI34
      pa tut žurist je ta virus, sam po svadbah in žurih se širi, v parlament pa nikakor noče   decembra pa januarja ni gneče na plaži 
    • BIF
      Hmmm...posploševanje. Imam na Hrvaškem hišo ( če koga zanima jo prodam) in na morju prikolico. Okrog hiše mi kosi sosed, ki bo v zameno lahko obral cel vinograd in spil vse vino (cca 400 litrov), prikolico pa sem dal v uporabo tistim, ki jim je vseeno za zdravje...meni pa tudi za njihovo. Jaz pa dol ne grem, dokler ne bom sam ocenil, da je primerno.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!