Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

Že,samo ko kupujemo gume pri raznoraznih kvazi prodajalcih,ti noben ne ve kolk to je,ko pa prideš k vulkanizerju,te ta vpraša kolk ti jo naj napumpa,pa rečeš tolk kot piše za ta in ta motor!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak prodajalec gum ima tabelo z podatki, kako pumpati gume katere prodaja.Če tega nima,je res pravi "Čeh".

Drugače pa pokličeš na generalno zastopstvo in ti bodo povedali.

Za dunlop je Sitar v Kamniku,

Metzeler in Pireli Motorjet v Mariboru,

Michelin Slovenija v Ljubljani

Mislim,da bo zdaj problem rešen.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

ahem.....zakaj 2,5/2,9 pri meni: sem malce vecji model (100 kg) in na zadnjih vilicah pise 2,5/2,5 do 80 kg,da tem 2,5/2,9.razlog ena.razlog dva: izkusnje.pri 2,5/2,9 motor lepse in bolj mirno "lezi" na cesti in imajo gume (subjektivno) _boljsi_ oprijem; verjetno ne,samo se pac veliko dogaja tudi v glavi.

mislim da ni vse v glavi, ker je razlika v vodljivosti za tiste 0.3 bara (ali tle nekje) obcutna!! Mislim da vsak sam obcuti razliko. Iz svojih lastnih izkusenj pa lahko povem da motor bolj "plava" po cesti.

quote:

in ne mesati pritiskov na cestah s tistimi na dirkaliscih.na cesti se ne vozite na asfaltu enakomerne kvalitete,preckate vec temperaturnih in tlakovnih obmocij.tako da je 0,1 ali 0,3 bara bolj zanemarljivo,kot na dirkaliscu,kjer se gre "na noz".

in vse gume niso za vse motorje.katere so za kateri model ve (vsaj naj bi) prodajalec gum,ki to lahko razbere iz liste,ki jo dobi od proizvajalca gum.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

kar se pa tice dirkanja imajo pa mostva za posamezno dirkalisce/posamezno vrsto gume/temperaturo tocno dolocene tlake, ki jih dobijo s pomocjo testiranj. Ponavadi imajo kar programe v katere vnesejo te parametre not in dobijo ven priporocljiv tlak, ki pa ga potem tudi korigirajo glede na obcutek dirkaca. Tudi tu je najpomembneje, da je dirkac preprican v stabilnost svojega motocikla. Ce ti bo mehanik rekel da moras imeti 2.5 bara v gumi, ti pa se ne mores nikakor peljati s tem tlakom ampak s tlakom recimo 2.8 bara, potem tudi nebo casa. To je pac psiha...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:Rad bi enduro gumo z malo bolj kros profilom. Hmmmm.... Samo Metzeler (Tourance) nima ravno kros profila. Je pa res, da je dobra guma. Če pa bi rad bolj grob profil, ki pa je v glavnem še zmeraj "za cesto", pa poškili nekoliko tudi ma Michelin T66X. Vsaj tako dobra guma kot Metzeler.

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote: Vozim KLR 250 in menjati moram prednjo gumo. Rad bi enduro gumo z malo bolj kros profilom. Razmišljal sem o Mitas gumi, ki je kar poceni glede na to, da se enduro gume prej obrabijo(zaradi profila). Ker je pa to prednja guma pa nebi rad šparal na denarju in bi vseeno vzel kaj bolj varnega. Vedno bolj razmišljam o Metzeler.

Kakšen predlog ?

Vozim se po makadamu in po cesti. Do sedaj sem imel Dunlopko pa se mi ne zdi kaj preveč varna. Mogoče zato, ker je že stara.

Ma kup nove Mitaske, so boljše od starih gum ne glede na firmo.Pa obe zamenjaj, da boš videl razliko.Sam imam na ATwin trenutno Metzeler, prej sem imel Dunlop, še prej Michelin, vse so bile dobre, Mitas pa nisem dal gor samo zato, da ne bi morda ugotovil zakaj so toliko cenejše od drugih.Imajo jih pa (Mitas) kolegi na hard endurah in tudi dva na TAlp, pa jih vsi hvalijo.Je pa težko dati realno oceno, ker je občutek z novimi gumami vedno neprimerno boljši, kot z obrabljenimi.

P.S.

Zgolj iz "firbca" bodo naslednje Bridgestone.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Vozim KLR 250 in menjati moram prednjo gumo. Rad bi enduro gumo z malo bolj kros profilom. Razmišljal sem o Mitas gumi, ki je kar poceni glede na to, da se enduro gume prej obrabijo(zaradi profila). Ker je pa to prednja guma pa nebi rad šparal na denarju in bi vseeno vzel kaj bolj varnega. Vedno bolj razmišljam o Metzeler.

Kakšen predlog ?

Vozim se po makadamu in po cesti. Do sedaj sem imel Dunlopko pa se mi ne zdi kaj preveč varna. Mogoče zato, ker je že stara.

Mitas je čisto O.K tudi za spredaj. Sam jo imam že 2.na motorju.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi sam sem bil dolgo zelo skepticen glede Mitas gum in sem kupoval Metzeler. Potem sem pa le poskusil in sem zelo zadovoljen, celo bolj kot z Metzeler, za pol nizjo ceno seveda.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Kakšna je razlika ?

Obstajata dve vrsti mer, naprimer:

3.00 x 21

80/100-21

Kako vem kakšne so razlike med njima, a se da kaj preračunati...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

ne me zdaj za jajca obesiti,ce se motim...zdi se,da je 3.00 x 21 dimenzija PLATISCA v colah (inch),3 cole siroko in premera 21 col; 80/100-21 hmmm.....nisi zamenjal mogoce? 100/80-21?

pomeni pa sirina GUME je 80 mm,100% sirine je visoka na 21 colskem platiscu.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:ne me zdaj za jajca obesiti,ce se motim...zdi se,da je 3.00 x 21 dimenzija PLATISCA v colah (inch),3 cole siroko in premera 21 col; 80/100-21 hmmm.....nisi zamenjal mogoce? 100/80-21?

3.00 x 21 bi lahko bila tudi oznaka platišča, vendar ni, ker so širine sprednjih platišč za 21" kolesa nekje med 1,5 in 2". To je pač samo stara oznaka za višino gume, ki se ponekod uporablja še sedaj - pri visokih (nič nizkopresečnih) gumah. Je pa tako, da med 3.00 x 21, 80/100-21 (Šuferjeva oznaka je pravilna) in 90/90-21 ni kakšne posebne razlike in se lahko poljubno menjajo med seboj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Na trgu so se pojavile tudi nove gume AVON TYRES. Zgledajo solidno, kvaliteta nepreverjena, cena solidna.

Ali je že kdo preiskusil "zadevo"

mogoce so nove na SLO trgu, drugace pa ta znamka obstaja ze ohohohoo let.

Kdo je zastopnik za SLO?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

niso ravno tovarnisko montirane gume zmeraj najboljse - sponzorske pogodbe,kalkulacija cen motorjev in podobno so tudi faktorji pri serijski "obutvi".velikokrat si voznik zeli drugacne vozne lastnosti gum (vzdrzljivost,oprijem itd).

studij testov gum in pogovori z drugimi lastniki enakega motorja in vcasih nezadovoljstvo z lastnostmi montiranih serijskih gum pripelje voznika do menjave.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote: Ampak a ne daje ducati gor pirelli? Cemu menjava, a ni najbolj varno dat gor tistega kar daje tovarna sama?

Gume za prvo vgradnjo so lahko prilagojene posameznemu modelu in se ista guma kupljena v prosti prodaji lahko izkaže tudi drugače.?!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

KASTI sprasuje:

Katere gume priporočate za motocikle tipa Pegaso, BMW f650,...pri katerih je nekje 70% vožnje po asfaltu, 30% pa po makadamu?

Proizvajalec, tip, cena....????

Thanx!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice!"

Hojla, priporočam Metzeler Tourance ali pa Michelin T66. Osebno sem uporabljal Metzeler in sem bil zelo zadovoljen. Dobro držijo in nudijo dosti prevoženih km. Preveri na Motor Jet MB.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Pa ce smo ze glih pri gumah-pnevmatikah me zanima, ce kdo ve koliko so vzdrzevane naprave na bencinski crpalkah, s katerimi si "pumpamo" gume.

Ker imam obcutek, da je razlika od "pumpe" do "pumpe" - VELIKA!

Ur. l. RS 15/2002 (21.02.2002)

Pravilnik o meroslovnih zahtevah za merilnike tlaka v pnevmatikah.

Tudi tistih na bencinskih servisih. Rok redne overitve instrumenta je 1 leto.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Problem je tudi, da imam spredaj "bicikl" gumo dimenzije 100/80 ZR 17. A kdo ve če bi se bolje obnesla 110/70 ZR 17. Z dimenzijo zadnje sem zadovoljen.

Hmmm... in kaj je narobe z "bisikl" gumo?! Jaz imam spredaj 100/90-16, zadaj pa 120/90-16, pa se motor pelje vseeno kot kaksen drugi, ki ima "valjarje". Preden me napadete, ampak mislim, da smo o tem, zakaj in kako, tehnika, sirina gum ni odlocilni faktor. Je pa lepse videti motor s siroko gumo, definitivno...

Mimogrede: jaz sem imel zadaj 130/90-16, pa sem dal nazaj original 120. Sicer moje subjektivno mnenje, ampak peljem se bolje (beri: se bolj polagam ovinke), pa imam total touring gumo na cestaku. Bom pa povedal (najbrz drugo leto), kako se bo vozilo z Metzelerkami, ki jih nameravam konec sezone gor montirati.

Evo, moje skromno mnenje...

----------------------------------

Cilj ni želja, temveč uresničitev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

No, pa mam še jaz eno vprašanje, verjetno bi znala odgovorit Roly in Perla...

Originalne gume na mojem ZZR-čku 250 so za en kurac (Dunlop K275) - namreč pretrde! Počasi bi zamenjal, pa ne vem kaj bi dal gor!? Razmišljam o Dunlop D207 (imajo veliko izbiro dimenzij).

Problem je tudi, da imam spredaj "bicikl" gumo dimenzije 100/80 ZR 17. A kdo ve če bi se bolje obnesla 110/70 ZR 17. Z dimenzijo zadnje sem zadovoljen. No, pa mi lastniki ZZR-čkov pomagajte z nasveti (seveda lahko tudi drugi...) Hvala!

Jebat ga, takav ti je život!!! Pol pa itak crkneš...

No predlagam ti D205 (saj bi ti D207, pa mislim da ni take dimenzije).

Sicer je pa že D205 čisto O.K. za takle motorček.

Če si zainteresiran za gumo, mi pošlji mail, pa se bova zmenla za kakšen popust...

------------------------

Ducati je zakon pa pika.

Twin grmi in drvi :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lp

Mam kawasaki ER5, pa bi rad dal ene spodobne gume gor, ker zdej mam arrowmax od dunlopa, pa kr neki blokirajom k taprvo stisnem, dimenzije so 110, 130, prva se ze dobi, kaj pa zadnja??

levo, desno, PA GAS!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

quote:Sprednja pa ostaja ME33, ker je se cist OK.

Kako cist ok, ti kej blokira. če do konca stisneš?

levo, desno, PA GAS!!!

men se ni zablokirala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanima pa me še, koliko in kako pri gumi vpliva oblika profila (zareze na povšini gume) v suhih in v mokrih razmerah.

hotschko

Popravil/a - hotschko dne 18/03/2002 ob 12:16:15

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

hotschko,

ne vem zakaj so dali to opozorilo na dunlop-stran,saj je rola nekje enako "gladka" kakor asfalt.z hitrostjo tudi ne bi smelo biti problema.vprasanje je,ce naj bi to veljalo samo za dunlop ali tudi gume drugih tvrdk.

sam sem imel tri motorje na roli in z nobeno gumo ni bilo kasneje nikakrsnih problemov na cesti; michelin M69X in Macadam 90X,metzeler ME 88 marathon in ME Z3.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Saj vem, da je čudno, zato sem pa napisal, ker je opozorilo precej explicitno napisano.

V kratkem planiram motor dati nastimat na rolo in ne bi rad potem gume stran metal zato preverjam. Predvidevam, da ne velja (če spoh velja) ta reč samo za Dunlop ampak za vse. Morda pa oni pod Dynamometer testing mislijo na kak bistveno težji in zahtevnejši test.

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lansko leto je pepo naredil 22 poskusov na roli z banditom obutem v serijske michelin macadam 90X in so potem gume delovale na cesti povsem normalno - za mac 90 - se ostalih 6500 km do konca.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pjotr, jaz imam GPZja, ki je suh tezak 175 kil, pa nimam s touring gumami tezav. Jasno pa je, da je z mehkejsimi gumami voznja bistveno bolj sportna.

----------------------------------

Cilj ni želja, temveč uresničitev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ja še neki!

Ali so vse motoristične gume ob robovih mehkejše kot po sredini oz. katere so take in kako se to obnese?

mehki robovi za oprijem,trsa sredina za kilometre.....vecina gum se ze proizvaja na ta nacin.pri nekatreih je razlika vecja,pri drugih pa ni.BT020 bi naj bila neka taka z vecjo razliko.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!