Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

Mislm... ste pa varčni, če več kot 5000 km naredite z zadnjo gumo! Jst sem mel na SV650 original Metzelerko - MEZ4 mislim (sport touring guma) pa je zdržala 5000km, sam je precej drsela (trda), to pa ni zame. Potem sem dal gor pa D207 navadno (veliko se vozimo prot Kočevju, pa je ful grob asfalt) ta mi je zdržala pa 4000. Je pa ful dobra, drži tut ko je že čist pobrana, sam ko se profil niža jo moraš čedalje bolj segrevat! Se pa bojim, da je sprednji del motorja manj stabilen (ne drži smeri) kot z orginalno gumo! Pozdrav vsem!

"Dober petelin ni nikoli debel!"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanima me, če kdo od vas uporablja gume Pirelli Route MT 66 za custom motorje in kakšne izkušnje ima z njimi oziroma jih je imel?

Pozdrav od Roberta

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Na Aprili Pegaso bo potrebno še letos zamenjati zadnjo gumo! Ima kdo kakšen predlog v katero naj ga obujem! Sedaj je gori Michelinka T66! Po mojih dosedaj zbranih informacijah kolebam med michelinko TARMAC in Metzelerjevo Tourance!

Brane je tudi omenil, da Barum alias Mitas dela nekaj na tem (modela E/08 in E/07)! Ima še kdo izkušnjo s temi gumami!?

Tole sem snel iz Varadero foruma:

The German bike mag Tourenfahrer, in it's November edition, has a tire

comparison for road oriented tires for the R11xxGS.

They compare Avon AM43/AM44 Distanzia, Bridgestone TW101G/TW152G,

Dunlop Trailmax D604, Metzeler Enduro 4, Metzeler Tourance, Michelin

T66X, and Pirelli Scorpion S/T.

The test criterions where driveability dry / wet, longevity, stability

and break performance (breaking distance to full stop from 100kph on

dry tarmac), all measured on sealed roads (Contidrome):

- Distanzia: low grip dry & wet, very good handling, high wear, 56.1m

- TW101G/TW152G: best grip dry, acceptable wet, very stable, very high

wear, 53.0m

- Trailmax: acceptable grip dry, best grip wet, very unstable due to

the thread pattern, acceptable wear, 56.6m

- Enduro 4: good grip dry & wet, good stability, acceptable wear, 60.2m

- Tourance: very high grip dry & wet, best stability, very low wear,

49.1m

- T66X: high grip dry, worst grip wet,very good stability, best wear,

53.5m

- Scorpion: best grip dry, acceptable grip wet, low stability, very low

wear, 55.3m

Overall the Metzeler Tourance is rated best, the Avon Distanzia worst.

FWIW

Stefan Hegnauer

Switzerland

R1100GS '96 @ 145'000km

Sam upobaljam Metzeler Tourance (na motorju so bile orginal Metzler Enduro4) in sem res zadovoljen z njim. Ampak, na različnih motorjih se lahko različne gume, različno obnašajo.

različno press

mat

http://vara_mat.tripod.com/

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ali obstajajo tudi za motocikle, recimo "zimske" gume?

V smislu bolj mehke, da kompenzirajo hladnejši asfalt tako, kot pri avtomobilih?

Brrrm

nope, obstajajo pa bolj mehke "normalne" gume, ampak to je ze potrata denarja da bi menjaval glede na temperaturo!

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

brrrm,kao racing mesanice....svinsko drage in nic km ne zdrzijo.

-------

What part of NO don´t You understand?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Fantje in dekleta malo me presenečate. Sicer sem nov na tej strani in še nevem če pri vseh temah tako mimo sekate, al samo tu...

Mikiju, ki tako prisega na Metzeler je treba priznati, da so to, (poleg Pirelija in Michelina, morda tudi Dunlopa) izjemne gume, ampak o njih nima ravno dosti pojma. Če bi ga imel, bi vsaj okvirno vedel da je ME Z4 sport-turing, in ne športna guma, in bo držala bistveno več kot 4 ali 5 tisoč km.

O Michelin macadam lahko rečem samo: PRSTE PROČ!!! Bolj lesene gume ni mogoče kupiti. Ne mislite samo na denar, ampak tudi na svojo varnost.

Da tu sploh ne govorim o vseh vas, ki brez sramu poveste, kako je platno ven gledalo. Se vam toži po bogu?

Prav tako se ne strinjam, da so najboljše gume tiste ki so navedene v homologaciji. Stvar je namreč ravno nasprotna, kajti na tržišču je vsakega toliko časa nova guma, verjetno to vsak razume, z boljšimi lastnostmi, kot so jih imele gume, ko je motor prišel na tržišče. Pa tudi nobena zavarovalnica nebo komplicirala, če bodo gor druge gume. Vsaj tako dolgo ne, dokler bodo pravih dimenzij.

Da je problem če je spredaj trša guma kot zadaj? Ja je. to pa zato, ker ko začne motor zdrsavat, se zdrs zadaj še da kontrolirat, medtem ko spredaj le minimalno ali sploh ne.

Pa še nekaj. Čemu hudiča montirate spredaj in zadaj različne gume? Ali še niste slišali, če že ne sami ugotovili, da različni tipi gum, da o različnih znamkah sploh ne govorim, ne harmonirajo med seboj? A da ne? Škoda.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Mikiju, ki tako prisega na Metzeler je treba priznati, da so to, (poleg Pirelija in Michelina, morda tudi Dunlopa)...

A lahko še na Bridgestone kakšen komentar spustiš (BT-010 po možnosti)?

Bye

Desmo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Desmo, upam da neboš preveč razočaran, ampak moram priznat, da z Bridgestonom nimam prav nobenih izkušenj.

Če pa se za njih ogrevaš, moram reči, da si lahko brez skrbi. Nisem še slišal za nobeno "izjemno" hibo teh gum. Seveda obstajajo tudi boljše športne gume, vendar BT10 (vsaj po testih ki sem jih do sedaj videl), izstopa v primerjavi z ostalimi v tem, da se bolj počasi obrabijo, pri tem pa nimajo nič kaj manjšega oprijema.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

oi georgi....si ti samo zadnjih nekaj strani prebral ali celo temo? o MEZ4 je ze bilo govora (ce se ne,bom nadoknadil), o Mac90 enako (ni treba nadoknaditi,sem ze pisal).

da sprednja in zadnja guma dveh razliznih znamk ne moreta harmonirati je pa malo mimo.metzeler ME33 in michelin Mac59X je zelo dobra kombinacija na FJ1200; tako od oprijema kot zdrzljivosti.BTDT .

da so pri razlicnih voznikih razlicni obcutki glede obnasanja gum upam da uvidevas.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ice, zelo mi je žal. Ampak zelo me zanima, če sploh veš, kakšno je bilo vprašanje. Pa to ne samo ti, vsi serjete!!!

Vprašanje se je nanašalo na športne gume!!

A so macadamke, me33/55, me z4, razne enduro in čhoper gume morda športne gume?

In praviš, da mešanica gom odlično paše? Ta izjava naj ti bo oproščena, ker na tako težki in stari "kravi" (oprosti, ampak res je), enostavno ne moreš občutiti (ali vsal bistveno manj) razlike v obnašanju motorja, če se gume ujemajo ali ne. Pa si sploh že imel katere izmed teh dveh gum v kompletu?

Svetujem ti, da enkrat, iz firbca, reskiraš tist denar in obleči motor v športno obuvalo. Pojdi in se pelji na turo 500km. Potem se vrni k računalniku in še enkrat napiši svoj odgovor!!!

Mat, jamraš da se macadamke hitro zrabijo. Kakšnih kilometrin pa si vajen? 30.000km? Morda pa vozijo tvoji kolegi kake 150KM mašine.

V kolikor so odgovori nikalni je samo še ena varianta: da ravnine "peglajo" kolk gre, po možnosti po "stop & go" sistemu, ovinke pa jajcajo ker je guma že preveč oglata za normalni vožnjo.

Zviz ti tud. Prosim razloži mi, kakšen je tvoj način vožnje. Koliko ti manjka do roba gume (bodi odkrit)? Pa kako je guma obrabljena.

5000km na Z4 in 4000 na D207? Komaj čakam na odgovor.

FalcoR: pojdi in kupi ME Z3 ali Michelin sport. V Avstriji so za 4000Ats - MwSt = cca. 3400 Ats ( zdaj ko je zima pa še kakih 10-20% popusta). Če se boš odločil za D207, naj rečem da so res cenejše, pa tudi tekalna površina je od roba do roba za 12mm širša, vendar se v primerjavi z ME Z3 in michelinom, neprimerno teže vozijo. Edina hiba ME Z3 je, da so hladne nekoliko nestabilne, sicer pa izjemna guma.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ice, zelo mi je žal. Ampak zelo me zanima, če sploh veš, kakšno je bilo vprašanje. Pa to ne samo ti, vsi serjete!!!

Vprašanje se je nanašalo na športne gume!!

A so macadamke, me33/55, me z4, razne enduro in čhoper gume morda športne gume?

In praviš, da mešanica gom odlično paše? Ta izjava naj ti bo oproščena, ker na tako težki in stari "kravi" (oprosti, ampak res je), enostavno ne moreš občutiti (ali vsal bistveno manj) razlike v obnašanju motorja, če se gume ujemajo ali ne. Pa si sploh že imel katere izmed teh dveh gum v kompletu?

Svetujem ti, da enkrat, iz firbca, reskiraš tist denar in obleči motor v športno obuvalo. Pojdi in se pelji na turo 500km. Potem se vrni k računalniku in še enkrat napiši svoj odgovor!!!

uuuuuuuuu....georgi se razhudil......

ajde lepo pocasi za nekatere novince: tema se imenuje GUME....georgi ta fakt je vazen,preberi.

jaz se nisem nanasal na sportne gume,ampak na tvoj doprinos pestrosti foruma,da gumi dveh razlicnih znamk ne moreta harmonirati.ta tvoja izjava je namrec en kupcek prebavnih odpadkov.

kar se tiste "tezke krave" tice,jaz vem koliko plastifikatorjev sem z njo frustriral.

glede kompletov gum in/ali njihove harmonizacije z razlicnimi motorji je pa takole: z motorjem se vozim jaz in guma mora,razen po dimenziji in nosilnosti,ustrezati tudi mojemu ritnemu senzorju.sprobal sem ze nekoliko vrst gum in kombinacij.

za vse izjave glede tega je pa upam jasno,da govori vsak iz subjektivnih razlogov katero gumo zakaj in kdaj montira.

bom se pa seveda drzal tvojega nasveta in naredil kdaj kaksno turco,da sprobam nove.problem je le,da me sportne gume relativno malo interesirajo.

zdaj me zanima,kaksen velemojster je tvoja malenkost.znas ti YZF tudi uporabljati,ali impliciras z izjavo o "oglatih" gumah lastne izkusnje na druge?

in kaksna je razlika med MEZ3 in MEZ4 na cesti? ali BT010? kupujes ti gume po tistem,kar napise marketing proizvajalca ali po kaksnih drugih kriterijih?

in kjer imas prav imas prav: Mac90 pa res ni sportna guma.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

"ajde lepo pocasi za nekatere novince: tema se imenuje GUME....georgi ta fakt je vazen,preberi."

........močno se mi zdi, da je fant spraševal po gumah za ŠPORTNE motorje, ter jih nekaj celo sam naštel, iz česar se da sklepat, da je ciljal predvsem na te, za mnenje pa je povprašal še vas.

"ta tvoja izjava je namrec en kupcek prebavnih odpadkov.kar se tiste "tezke krave" tice,jaz vem koliko plastifikatorjev sem z njo frustriral."

..........da je FJ1200 težka krava, je dejstvo in ne kup prebavnih odpadkov, kakor ti to slokovito imenuješ. V kolikor pa ti je uspelo tudi kakšnega plastičarja sfrustrirat, sem pa koj tiho, ker potem menda res znaš vozit motor (pod pogojem da plastičar ni začetnik, ali da uteka svoj motor).

"in guma mora,razen po dimenziji in nosilnosti,ustrezati tudi mojemu ritnemu senzorju.sprobal sem ze nekoliko vrst gum in kombinacij.

za vse izjave glede tega je pa upam jasno,da govori vsak iz subjektivnih razlogov katero gumo zakaj in kdaj montira."

........in na koncu si ugotovil, da mešanica znamk spredaj in zadaj najbolje deluje?

"zdaj me zanima,kaksen velemojster je tvoja malenkost.znas ti YZF tudi uporabljati,ali impliciras z izjavo o "oglatih" gumah lastne izkusnje na druge?"

.........kot velemojster se nebi ožigosal. Pravzaprav sem v primerjavi z norci ki jih poznam prav umirjen voznik. Če znam uporabljati mojo YZF-ko? Kolenna in stopalke sem že davno podrsal, čeprav tega ne počnem prav pogosto, niti nisem mnenja, da je to merilo znanja. Merilo znanja je zame dobro reagiranje v stresnih situacijah, pravilno vodenje pogleda, predvidevanje situacij... No ja, tud sposobnost "nadzorovane" hitre vožnje spada tu zraven.

Kar se pa oglatih gum tiče. Noben se ne rodi pameten, in tako sem tudi jaz sprva gume zrabil predvsem na sredini. Z to razliko, da jaz nisem gume skuru čez 4 ali5 tišoč km.

"in kaksna je razlika med MEZ3 in MEZ4 na cesti? ali BT010? kupujes ti gume po tistem,kar napise marketing proizvajalca ali po kaksnih drugih kriterijih?"

........ME Z4 še res nisem peljal, da bi jo lahk nekako primerjal z ME Z3. Sem pa vozil njuni predhodnici Z1 IN Z2, pri čemer ima Z2 občutno manj oprijema in občutka za motor. Pa tudi, ko že ravno omenjaš, metzeler navaja da je Z4 sport-turing guma, Z3 pa športna, z mehkejšo mešanico in boljšo vodljivostjo. BT10? Kaj sem pa rekel za BT10? To da je dobra guma, ki bo držala verjetno dalj kot ostale. Ja in?

"bom se pa seveda drzal tvojega nasveta in naredil kdaj kaksno turco,da sprobam nove"

.........pa ne pozabi name in me povabi s seboj (pa ne zato, da bi vidla kdo je "močnejši").

Accelerate 'till you see God, then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

george,zdaj pa res ne vem,ce si prebral naslov teme in celo diskusijo o gumah,ki se je iz tega razvila.

- kar sem napisal o FJ1200 in tvoji izjavi o njej nisi prebral

- subjektivnosti drugih kot izgleda ne akceptiras; zame je mesanica ME33 in M59X na FJ bila najboljsa,da.to je bil dosedaj edini motor,kjer sem gume mesal.

- po izkusnjah bo BT010 zdrzala manj kot npr. MEZ4.

drugace se vsaj v nekaterih tockah strinjava.za voznjo se pa lahko zmeniva,no prob.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Česa točno nisem prebral, ne vem.

Kar se sobjektivnosti pri občutku gume tiče nisem "netoleranten", sam malo težko verjetno se mi zdi. A če praviš da je v redu......OK.

Naslov teme je res GUME, kar se bi lahko razumelo kot nekaj splošnega. Ampak v vprašanju je govora izključno o gumah za ŠPORTNE!!! motorje, in nič drugega. To kar se je pa iz tega izcimilo, pa ga verjetno ni zanimalo. So pač vsi nekaj dodali na temo GUME, pa čeprav niso nič kaj primerne za ŠPORTNE!!! motorje.

Nisem mislil, da bo BT10 držala dlje kot vse ostale gume, vendar skoraj gotovo dlje kot njene neposredne konkurentke, torej ostale ŠPORTNE!!! gume.

No Strom, zdaj ko se vsi zopet za rokice držimo, pa lahk vsi trije čez pol leta na turo gremo - pa kako LAŠKO pivo spijemo.

Zdaj ko sta pa že ravno tu: kako spravit sliko v profil?

Accelerate 'till you see God, then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še nekaj glede gum:

Na vsaki gumi je datum izdelave le-te. Gume starejše od 6 mesecev se načeloma ne kupuje. Izdelovalci gumo z označujejo letnico in s številko tedna izdelave v letu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Prav tako se ne strinjam, da so najboljše gume tiste ki so navedene v homologaciji... Vsaj tako dolgo ne, dokler bodo pravih dimenzij.

Dragi moji, ne vem, zakaj ste se skregali, ampak vam to že paše. Nič hudega.

Kljub začetništvu in dejstvu, da vozim na gumah, ki so bile ob nakupu nameščene na motocikel in da jim niti imena ne vem, bi si upal reči, da znamka in tip gume v homologaciji nimata kaj iskati in ju tudi ni. Pred seboj imam 4 homologacije in na nobeni nista označena proizvajalec in tip gume. So pa dimenzije, hitrostni razred in obremenitveni razred.

Če vam je kak uvoznik v homologacijo pisal znamko in tip gume, vas je lepo nategnil. In dober zavarovalniški pravnik bo po potrebi iz vas izcuzal ves denar tega sveta, če ob dogodku na motociklu ne bodo ravno te (iz homologacije) gume.

Gumirajte naprej.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Še nekaj glede gum:

Na vsaki gumi je datum izdelave le-te. Gume starejše od 6 mesecev se načeloma ne kupuje. Izdelovalci gumo z označujejo letnico in s številko tedna izdelave v letu.

gume ratajo nestabilne (mehcalec zacne izhlapevati,ko pride guma iz autoklava) zaradi predolgega "lezanja" na policah.nekako tri ali vec let stare gume osebno nebi vec kupoval,zaradi porabe; gume se nisem imel dalj,kot pol leta na motorju.

gume starejse od pet let so pa definitivno nevarne.

@ strom: kaj se zdaj se ti vsajas v najino diskusijo (z YZFgeorge)?! in _spljoh_ se midva nisva nic kregala.samo mnenja sva izmenjala

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V tej temi (kot še v marsikateri) je bilo veliko tipk udarjenih v prazno (zgolj prispodoba na prelito črnilo).Ker je bilo govora o športnih gumah bi se lahko razpravljali samo o znamkah - skoraj vsaka znamka ima vrhunski model v cestni in "dirkaški" verziji ne pa da se kregate o različnih gumah spredaj in zadaj (kar je pri sportaših nesprejemljivo) in pa o makadamkah inp. ,kar je preživeto in s to temo nima nobene zveze.Stvar je v D-207 ali že 208 v obeh izvedbah v primerjavi z vrhunskimi Michelinkami ,Bridgestonkami ,Mezelerkami ne pa ta pa ona oznaka.Kar se tiče starosti se pa strinjam ,da je treba nanjo paziti (kako se prebere je že pisalo).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Če vam je kak uvoznik v homologacijo pisal znamko in tip gume, vas je lepo nategnil. In dober zavarovalniški pravnik bo po potrebi iz vas izcuzal ves denar tega sveta, če ob dogodku na motociklu ne bodo ravno te (iz homologacije) gume.

Gumirajte naprej.

Brrrm

pri nas ni panike ampak v EU (nevem ce povsod ampak v nemciji in na nizozemskem je sigurno) MORA biti znamka in model gume tocno tak kot je predpisal proizvajalec (no pa seveda tudi dimenzije,...). drugace ne naredis tehnicnega.

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ZX10 je tist mal starejši Kawasaki a ne? Velika mrcina.

Glede na to da si iz MB, bi ti priporočal, ga greš v Graz k Reifen John-u. Z krožnega prometa zaviješ proti Media-marktu, pol pa kaka 2 km samo ravno, in boš pol na desni tik ob cesti videl rekjamne table in trgovino. Gume za avto, motor.... Na zalogi jih sicer za motor nimajo, mislim pa da jih bodo brez problemov naročili. Pa tud cena je ugodna. Katere gume se izdelujejo v velikosti 18 col ne vem, vem pa, da ti bodo lahko zelo kompetentno pomagali.

Če še maš kakšno vprašanje, vprašaj.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Potrebujem gume 120/60/17 in 170/60/18 za Kawasakija ZX10. Mi lahko kdo svetuje, katere so najprimernejše in ne najdražje? In kje se jih dobi.

Pri naših uvoznikih sem jih že iskal, pa pravijo, da jih dobijo komaj spomladi, samo ene gume pa zdaj ne bodo naročali. Pa še križ je z zadnjo gumo zaradi 18 col.

Tomas

poglej na www.umgweb.com... pišejo tudi najbrž o tem motorju kaj, pa zna biti tudi o gumah. Sicer pa kakšne dunlop arrowmax, sportmax,... kaj v tem smislu... Povprašaj tudi pri serviserjih, če imajo kaj na zalogi. Sicer pa počakaj do pomladi..

sicer pa... njami moped... ZX10 namreč... Ko boš prodajal, povej...

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tomas,npr. ->

www.metzeler.de

www.pirelli.com

www.bridgestone.de gres na "motorrad" itd.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Eno kratko, logično vprašanje. Čigava navodila upoštevati pri pumpanju gum? Od proizvajalca motorja ali proizvajalca gum? Meni v navodilih od motorja piše 2.2/2.3 bar, Metzeler priporoča pumpanje po navodilih proizvajalca motorja, Pirelli nič, Bridgestone za svoje gume priporoča 2.5/2.9 bar, kar je ogromna razlika.

Bye

Desmo

Jaz imam Bridgestone...pumpam 2,5/2,9...tko reku serviser,jaz pa rad ubogam.

Klimbra....DAZED AND CONFUSED

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

vecinoma od prizvajalca motorja,ce je pa razlika prevelika,pa sprobam,kaj deluje zame.samo spadam v tezjo kategorijo (tja,kjer pravijo skoraj vsi proizvajalci za solo voznjo 2,5/2,9 )

Ja, recimo da proizvajalci dajejo podatke za določeno težo (Ducati mislim da 70kg), ampak 2.5/2.9 je pa vseeno kar veliko. Priporočeno povečanje pri vožnji dveh je okoli 0.3 bara pa še to po večini zadnje kolo. Tudi ti Ice pa spet nisi tooooolk zajeten, da bi dva človeka posekal.

Bye

Desmo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Tudi ti Ice pa spet nisi tooooolk zajeten, da bi dva človeka posekal.

hja,no,ne vem.....pise na zadnjih vilicah,da do 80 (ali 85?) kg 2,5/2,5 cez pa 2,5/2,9.vozim pa z 2,5/2,7.go figure.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!