Skoči na vsebino

Polnilec (zunanji) za akumulator


marem

Priporočene objave

pred 14 urami, DAMI34 pravi:

A dokler je lidlov delal je polnil normalno tako avto baterije kot moped.

Tudi meni Lidlov polni normalno. Edino ko sem imel prijateljev akumulator, ki je bil čisto prazen, ga ni napolnil. Sem uporabil drugi polnilec pri hiši (ki je močnejši in kao "tapravi", s tistim napolnil akumulator, da se je premaknil iz spodnje napetosti in je bilo potem ok. Potem je polnil in vzdrževal tudi Lidlov, tako da sklepam, da Lidlov ne polni čisto izpraznjenih akumulatorjev.

Me je pa stari Lidlov polnilec (takega, kot je slikal Sesir) malo zezal, saj je delal le, ko sem ga malo butnil (najbrž kakšen slab stik ali pa celo Mode tipka) in sem pred kratkim kupil novega. Ki pa deluje praktično enako in ima zraven še prikaz napetosti. Pri malo nižji napetosti polni stalno, ko pa pride malo višje (na pamet rečem tam okoli 13,5 V, ampak nisem ziher), potem začne polniti v intervalih, kjer se povečuje in znižuje napetost.

Sem pa tole napisal bolj po domače, laično, ker pač nisem štromar. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 minutami, gretzky pravi:

Tudi meni Lidlov polni normalno. Edino ko sem imel prijateljev akumulator, ki je bil čisto prazen, ga ni napolnil. Sem uporabil drugi polnilec pri hiši (ki je močnejši in kao "tapravi", s tistim napolnil akumulator, da se je premaknil iz spodnje napetosti in je bilo potem ok. Potem je polnil in vzdrževal tudi Lidlov, tako da sklepam, da Lidlov ne polni čisto izpraznjenih akumulatorjev.

Me je pa stari Lidlov polnilec (takega, kot je slikal Sesir) malo zezal, saj je delal le, ko sem ga malo butnil (najbrž kakšen slab stik ali pa celo Mode tipka) in sem pred kratkim kupil novega. Ki pa deluje praktično enako in ima zraven še prikaz napetosti. Pri malo nižji napetosti polni stalno, ko pa pride malo višje (na pamet rečem tam okoli 13,5 V, ampak nisem ziher), potem začne polniti v intervalih, kjer se povečuje in znižuje napetost.

Sem pa tole napisal bolj po domače, laično, ker pač nisem štromar. :)

točno tako, lidlov mrtvih alih slabih ne zazna, ko je pa accu enkrat zbujen, potem pa tudi lidlov dela.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

23 hours ago, raza said:

https://www.hofer.si/fileadmin/fm-dam/products/2015_Posebna_ponudba/KW_44_DO/Navodila_Polnilnik_avtomobilskega_akumulatorja.pdf

Tisto polnjenje z zvezdico polnega akumulatorja se mi zdi malo sumljivo, kajti s tem programom naj bi polnilec deloval z povišano napetostjo in tokom, uprabljal pa naj bi se za avtomobilske akumulatorje z 14 do 120 Ah. Sicer naj bi sam preklopil, ampak dvom vseeno obstaja, ali ne?

Razlika je v polnilnem toku. Ta polnilec ima dve opciji: 3.8 A (prevedeno v "za 14-120 Ah akumulatorje), 0,8 A (prevedeno v "za 1,2 do 14 Ah akumulatorje").

Občasni tokovni sunki so za akumulatorje dobri, ker botrujejo desulfatizaciji. Sulfatizacija je nalaganje žveplovih spojin v obliki oblog na plošče celic - po domače se aktivna površina plošč manjša, torej se manjša tudi kapaciteta in tokovna zmogljivost akumulatorja. Desulfatizacija je po domače povedano vračanje kondicije. Ker pa je zimski program razen prvih nekaj sekund, kjer gre za namerno desulfatizacijo, omejen na 14,4 V, tudi dolgotrajni tok ni previsok - pa ni važno, kako velik akumulator imaš. Glede programa vzdrzevanja jaz torej ne bi kompliciral. Tako ali tako navodil po vsej verjetnosti ni prevajal elektrotehnik, ampak kaksna studentka... :whistle:

Sicer pa - ce ima akumulator tokovno zmogljivost hladnega preizkusa 200 A (ali pa 140, saj ni vazno), ga tudi polnjenje s 3,8 A ne bo ubilo - dokler je le to napetostno omejeno (kar v tem primeru seveda je). ;)

pi es: moj akumulator je kapacitete 14 Ah. :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Moj fotr je imel na nekem lidl/hofer polnilcu enake simptome kot @sesir. Eno sezono star akumulator je vzel pozimi ven iz motorja in ga dal v garažo, cca. 1x mesečno je priklopil in je po nekaj sekundah pokazalo, da je zadeva polna, nato je odklopil. No spomladi motor ni več vžgal, aku popolnoma izpraznjen. Zgleda je bila neka napaka na polnilcu. pri zdejšnjem CTEKU se to ne dogaja. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moje vzdrževanje akumulatorja:
motor sem nekje konec oktobra, začetek novembra postavil na nosilce, 
20. februarja sem pomeril napetost, vklopil luči za 5 minut, naslednji dan spet pomeril napetost, ker me je zanimalo koliko se bo spraznil oz sesedel (po predvidevanjih ne prav veliko, iz cca 85-90% za minus par %).

10. marca, po nekje 4 mesecih pavze zaženem motor, vžge v prvo brez verglanja, in se odpeljem (priznam da sem bil malo v dvomih (o pravilnosti mojih domnev na podlagi meritev in pričakovanj) in da me je presenetilo tako trenuten zagon).

V glavnem sam ne vidim potrebe po vzdrževanju akumulatorja, če le ta stoji par mesecev, drugo so postrojenja za backup napajanja, ki načeloma stojijo nekaj let...
Sem enkrat že napisal, verjetno je zelo pomembno kakšen je motor, koliko ima lastne porabe v mirovanju, in v kakšnem stanju je akumulator, dober nebi smel imeti pretiranega samopraznenja.

Pravijo da ima vsako tele svoje veselje, eni s polnilci, drugi pa z nepolnilci.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

On 3/9/2017 at 1:51 PM, Big Py said:

Moj fotr je imel na nekem lidl/hofer polnilcu enake simptome kot @sesir. Eno sezono star akumulator je vzel pozimi ven iz motorja in ga dal v garažo, cca. 1x mesečno je priklopil in je po nekaj sekundah pokazalo, da je zadeva polna, nato je odklopil. No spomladi motor ni več vžgal, aku popolnoma izpraznjen. Zgleda je bila neka napaka na polnilcu. pri zdejšnjem CTEKU se to ne dogaja. 

Čudno, odklopljen akumulator se v parih mesecih nebi smel sprazniti, tudi če ga polnilec nebi nič dopolnjeval. Tukaj nekaj ne štima...

In še enkrat, akumulatorji se ne praznijo kar sami od sebe, ali je star in oslabljen (z večjim samopraznenjem, poleg povečano notranjo upornostjo, in zmanjšano kapaciteto), ali pa je priklučen nekam kar ga prekomerno prazni.

Če je vse v redu ne rabiš nobenih kondišenerjev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

5 hours ago, twom said:

Čudno, odklopljen akumulator se v parih mesecih nebi smel sprazniti, tudi če ga polnilec nebi nič dopolnjeval. Tukaj nekaj ne štima...

In še enkrat, akumulatorji se ne praznijo kar sami od sebe, ali je star in oslabljen (z večjim samopraznenjem, poleg povečano notranjo upornostjo, in zmanjšano kapaciteto), ali pa je priklučen nekam kar ga prekomerno prazni.

Če je vse v redu ne rabiš nobenih kondišenerjev!

Res je.

Sicer pa bi moral biti akumulator priklopljen na zimski program trajno - ze od jeseni. Polnilec na zacetku vzdrzevanja z nekaj tokovnimi impulzi poskusa desulfatizirati stene plosc celic, in ce je akku ze prevec prazen, polnilec "misli", da ima priklopljen 6 V akku, in polnjenja ne opravi (pravilno).

CTEK pac ni namenjen delu s 6 V akumulatorji. Torej - it's a feature, not a bug. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se kdo spozna na akuje? Kaksna je razlika med z oznako YT12B-BS (original oznaka) in pa BT12B-BS ? Plus in minus sta na istem, velikost izgleda ista?! A bi pasal?

 

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 minute ago, DinDiin said:

Mogoce je sam en  gel  en  pa  ne?

Hvala za odgovor!

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Pred mesecem kupljen akumulator...med vožnjo crknila svečka na skuterju in se pač verglal in spraznil akumulator....pridem domov vzamem vaš čudežni polnilec iz Lidla...in on kaže ful 6v i jebi se!

Akumulator odnesel sosedu na staro jajco od polnilca,ki ga napolnila...

Dejstvo,da Lidlov polnilec dober le za vzdrževanje..in polnjenje ko aku nov...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Just now, sesir said:

vzamem vaš čudežni polnilec iz Lidla...in on kaže ful 6v i jebi se!

:lol1::lol1::lol1:

...zdaj pa resno: dejstvo, da akumulatorja ne bi smel izprazniti pod 10 V. Vse kar je pod tem, povzroca trajne posledice v obliki krajsanja zivljenjske dobe in nizjih zmogljivosti - nizja kapaciteta in nizji zagonski tokovi. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Zok pravi:

:lol1::lol1::lol1:

...zdaj pa resno: dejstvo, da akumulatorja ne bi smel izprazniti pod 10 V. Vse kar je pod tem, povzroca trajne posledice v obliki krajsanja zivljenjske dobe in nizjih zmogljivosti - nizja kapaciteta in nizji zagonski tokovi. ;)

Haha....nov akumulator je...in če ne smeš minuto kurblat,da ga bi polnilec iz Lidla zaznal je tk kurc vreden!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj - akumulator al polnilec? :whistle:

Naslednjic ga lahko za minuto vzporedno priklopis na akumulator v avtomobilu da mu malo dvignes napetost na klemah, po tem pa nanj prikljucis polnilec... ...bo zagotovo prijelo. ;)

Popravljeno . Popravil Zok
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Zok pravi:

 

Naslednjic ga lahko za minuto vzporedno priklopis na akumulator v avtomobilu da mu malo dvignes napetost na klemah, po tem pa nanj prikljucis polnilec... ...bo zagotovo prijelo. ;)

No kaj takega sem želel slišat....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, sesir pravi:

Pred mesecem kupljen akumulator...med vožnjo crknila svečka na skuterju in se pač verglal in spraznil akumulator....pridem domov vzamem vaš čudežni polnilec iz Lidla...in on kaže ful 6v i jebi se!

Akumulator odnesel sosedu na staro jajco od polnilca,ki ga napolnila...

Dejstvo,da Lidlov polnilec dober le za vzdrževanje..in polnjenje ko aku nov...

točno tako, takoj kot pade napetost pod 10V (al manj ,ne vem točnega podatka) lidlov ne zna napolnit. Če accu mal zbudiš s kakim starejšim polnilcem, da mu da "šus" pa čudežno začne tudi lidl filat-preverjeno.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prazen lead acid accu: 11.6 V open circuit, 10.8 obremenjen, tako da če ima akumulator 6 voltov (12 voltni, ne uni 6 voltni) potem je vseeno če polnilec priključiš na kos lesa.

Tudi ko ga boš napolnil, bo uporaben samo za gledat, ne pa za zaganjat... Jaz imam star akumulator na mizi da ga kdaj uporabim kot vir napajanja za kakšen test.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Čez zimo je bil aku v motorju polnjen preko cteka. Aku je na zgornjem delu kjer je spojen malenkost zašvical. Je to ok, Al to pomeni da je kislina začela silit ven? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če je slučajno aku bil slab in so plošče prišle v stik je možno, da ga ob polnjenju tudi raznese ali vsaj poči. Zaradi prevelike upornosti se plošče začnejo pregrevati in posledično zavre elektrolit. Če pare ne morejo na prosto ga preprosto odpre na najšibkejši točki. In to se ti je verjetno zgodilo.

Elektronika v polnilcih je pač samo elektronika in lahko zataji, zato vsako polnjenje brez nadzora ni priporočljivo. Se bodo pa našli ljudje, ki mislijo drugače in elektroniki zaupajo, priklopijo in pozabijo. V 99% gre skozi, v enem pač ne.

Sem probal na lastni koži, ko mi je aku odprlo, ko sem ga po polnjenju samo premaknil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 minutami, raza pravi:

Če je slučajno aku bil slab in so plošče prišle v stik je možno, da ga ob polnjenju tudi raznese ali vsaj poči. Zaradi prevelike upornosti se plošče začnejo pregrevati in posledično zavre elektrolit. Če pare ne morejo na prosto ga preprosto odpre na najšibkejši točki. In to se ti je verjetno zgodilo.

Elektronika v polnilcih je pač samo elektronika in lahko zataji, zato vsako polnjenje brez nadzora ni priporočljivo. Se bodo pa našli ljudje, ki mislijo drugače in elektroniki zaupajo, priklopijo in pozabijo. V 99% gre skozi, v enem pač ne.

Sem probal na lastni koži, ko mi je aku odprlo, ko sem ga po polnjenju samo premaknil.

Akku je bil nov, zato sem tudi priključil vzdrževalec. Sicer je spoj res rahlo vlažen, da bi kapljalo ni videt kakšnih sledov. Bom z voltmetrom premeril napetost. Je bil pa motor že tudi vožen in nisem opazil da bi slabše užigal. Ker če bi šel akku v stik bi imel verjetno probleme z zagonom, ker aku v stiku tako ali tako kolikor vem ne da polne napetosti.

Lahko kako preko upornosti akkuja ugotovim če je v stiku?

Bolj bi rad preventivno preprečil kakšno razlitje ali poškodbo alternatorja..

 

Hvala 

Popravljeno . Popravil HyperJack
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustavi se v prodajalni akumulatorjev zraven TCmotošopa v Lj in ti bodo stestirali Aku. Sicer bi to moral znati vsak avtoelektrikar, ki ima ustrezni instrument. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 40 minutami, raza pravi:

Ustavi se v prodajalni akumulatorjev zraven TCmotošopa v Lj in ti bodo stestirali Aku. Sicer bi to moral znati vsak avtoelektrikar, ki ima ustrezni instrument. 

Katere parametre pa dejansko meri ta "inštrument"?

Popravljeno . Popravil HyperJack
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Katere parametre pa dejansko meri ta "inštrument"?

Pnavadi napolnjenost in obremenilni test. Inštrument ima upor-grelce, ki porabijo energijo. Vidi se koliko pod obremenitvijo pade napetost. 

http://www.ctek.si/iz-prakse.html   ni reklama je pa dobro prebrat.

Popravljeno . Popravil Quest
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
On 14. 2. 2017 at 10:26 AM, MiNa said:

Njegova prednost je ta, da se "razume" s CANBUS-om na motorju, tako da ni nadležnega snemanja oklepa, tanka, sedeža...

Če ni skrivost? koliko € si odštel za ta "originalen ladegerat"?

110 €

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 58 minutami, Miha X pravi:

110 €

Originalni BMW polnilnik ali CTEK CT5 POWERSPORT pri "sončni upravi" v Slo?

BMW_orig_polnilnik.jpg

CT5_POWERSPORT.JPG

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!