Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
fazerer

Plastika, kevlar, karbon in druge smolnate stvari

Recommended Posts

gebre

Pohajač a bi lahko malo opisal kako se takšne stvari delajo, oz. lahko pripopaš kakšen link kjer je to razloženo, ker me ima, da bi se šel malo igrat :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
simonsi

Pa bi se dalo kalup narediti iz gipsa, ker delat kalup iz poliestra je malo zamudno, pa če bi se obneslo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
stuhec

jaz bi si rad zascitil auspuh pred padcem na asfaltu, karbon bi to bolj zdrzal kot pleh, rabil bi za cca 30 cm2

Share this post


Link to post
Share on other sites
BRANE

mene pa zanima, če se da variti eno plastiko, ki se imenuje koterm. Je 6 mm debela, rabil bi za ščitnik motorja pred kamenjem pri hardenduru. hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivid
daj prosim malo povprašaj, ki se da karbonska vlakna dobit, pa kaka je cena.... pa s čim s zliva... da vijim pol kaki je to strošek

ker drugač če delaš s stekleni vlakni, pa narejiš več plasti, dobiš tud zlo  zlo dobro trdnost... tak da bi oni tvoj blatnik blo bol smotrno iz steklenih narejit... bi blo vlko bol ceneje :D - je pa ql, vseeno :D

LP

-matej

Pri karbonu je faktor predvsem to, da zadeva zgleda cool (previdevam, da je tu malo junakov, ki bi res bili sposobni izkoristit prihranek teže, ki ga ogljikova vlakna omogočajo napram navadni plastiki).

Se pa karbon ne zvija, ampak poči. Žal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
žiži

Lep pozdrav!

Mene pa zanima, če slučajno kdo ve, kje bi se dalo kupit bug spoiler-špico (spodnji spoiler) za Yamaho Fazer 600, letnik 2000?

Glede na to, da so nove in pa originalne zadeve precej drage bi mi prišla prav vsaka informacija, da malce polepšam svojo mašinco! :lol:

Hvala :P

P.S.: Ja, pohajač je bil kar priden; lepo, ni kaj! :OK:

Edited by žiži

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jure

Pohajač, a ti tudi za druge kej delaš te spojlerčke? Jaz bi rabil enega za cometa 650. Zanima me če bi se dalo kej zmenit, pa koliko $$ bi prišlo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregs
in še eden

Kawasaki Z 750/1000

... za tole bi se pa dalo zmeniti... če lahko, pošlji na PM ceno, koliko bi prišlo za novega Z 750S... :worship:

Share this post


Link to post
Share on other sites
cugimed

LP

Tudi jaz sem si umislil nekaj lepotnih dodatkov za mojo pelo. Pa bi nekoga od vas prosil za tel. od tega mojstra iz Jesenic.

HVALA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stric Burek

Mene pa zanima kaj vse rabiš za si doma narest en recimo mini spojlerček, alpa recimo pokrov zadnjega sedeža iz karbona, oz. nevem česa, samo da izgleda karbonsko?

Kolk so kej cene, pa kje se to dobi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gizmOkak
Mene pa zanima kaj vse rabiš za si doma narest...

Rabiš, karbonsko tkanino 200g/m2 pride pa tam okrog 10k/m2 Za use utrdit pa epoksi smolo in trdilec, odvisno kolk jo rabiš. Pride pa 200g smole s 8g trdilca 3k. Nardiš si kalup negativ in pošpricaš z enim takim sprajem d se nč ne sprime na podlago nato daš gor karbonsko tkanino in namalaš smolo, in tako ponovi vajo večkrat d ti bo rpou. Če pa delaš brez kalupa, kar po sedžu npr (k si lih omenu pokrov za sedež) ti pa odsvetujem karbon ker ne pride gladek. Gladek bo ratu k boš z brusilko brusu ene 3 ure d te bojo bolele roke pa še ne bo tko k je treba... Za karbon se rabi negativ (kalup), to nardiš tko d v gips odtisneš kar bi rad naredu pol pa ku sm napisu... Karbon je lepo videt, se pa ne splača sam doma malat, sploh če je to prvič. Priješ cenej skoz če kupiš...

Pa srečno pr malanju :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stric Burek

Aha, vidm da je way predrago, kaj pa pol navadn poliester? Ker mam soseda ku je klepar in tudi barva, pa bi mi lahko cenejše pobarval kukr bi hotu, sam rad bi neki unikatneg, neki ku bi sam naredu za motorčič

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrki

Poliester je cca 500Sit po kili v večji embalaži in cca 1000sit v kilskem pakiranju. Na karbon je brezveze nalivat poliester, boš brezveze uničil karbon in tudi delo s poliestrom je precej težje kot delo z epoksijem, splloh če nisi vajen, saj je potrebno zelo natančno napravit mešanico vseh treh komponent, drugače se ti bo sesiril v 30min, ali pa se sploh ne bo strdil.

Predlagam ti, da za začetek kupiš stekleno tkanino (običajno) in kilo poliestra in eksperimentiraš. To te ne bo veliko stalo in če izdelek ne bo ravno najlepši ne vo veliko škode.

POZOR. Uporabljaj rokavice in stare cunje in imej pri sebi aceton ali čistilo na bazi acetona za čiščenje orodja in rok. Katalizator in trdilec sta zelo strupena. Mešaj po navodilih, da ne pride do samovžiga. Ko brusiš plastiko nosi masko. Preden začneš pacati moraš imeti vse narezano in pripravljeno, drugače bo šmorn.

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gallus

... a ne bi bilo bolj pametno tako delo prepustiti nekomu, ki to res obvlada ... pa običajno še manj stane .... .) .)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pohajač

....mogoče je res najboljše če ti tak unikat naredi nekdo ki obvlada zadevo....je pa res da ni isto kot če narediš sam.....pride pa vedno dražje če delaš sam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stric Burek

ČAki, za poliester rabim akg poliestra, lepilo oz. epoksi ki se ga nardi iz katalizatorja in trdilca, right?

Pol položiš eno plast poliestra na kalup al karkoli že maš in namalaš s epoksijem..., počakaš da se strdi, pobrusiš in pobarvaš, sej ni panike, bi mi sosed kej pomagu ku je neki že delu iz poliestra...

Rad bi sam naredu, nočm od enga druzga... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
gizmOkak
ČAki, za poliester rabim akg poliestra, lepilo oz. epoksi ki se ga nardi iz katalizatorja in trdilca, right?

ne ne ne. Bo mal drugače... Poliester se dobi v obliki paste v konzervah (vsaj js nism vidu še drugače, lahko pa da se motim). Zravn dobiš še trdilc za sam poliester. Za poliestr ne rabiš smole :grrr K si zmešaš polister pa trdilc z mikserjem, no ne lih z multipraktikom :P v glavnem polisterska vlakna so v pasti, neko količino si ga nafloskaš v posodo, zravn dodaš pametno količino trdilca (piše kolk, čene pa prašej v trgovini) vse skupi dobro zmešaš in nanašaš kamor pač rabiš, nrdiš eno obliko in je. Sam poliester ni nikoli tko trdn kukr steklena tkanina pa epoksi smola. S stekleno tkanino pa se dela tko k si napisu. Daš tkanino, povrh pomažeš s čopičom al karkoli in smolo zmešano s trdilcem (največkrat je 2:1 (smola:trdilc) ) na še vlažno smolo položiš drugo plast tkanine (najbujš da križno #) tko da dobiš bl trdno zadevo. Ne splača se stavit več kot 4 plasti. Najbl pametna tkanina za kej delat je 140-160g/m2 ostale so pregrobe za obdelavo ali pa prefine in ni trdnosti :)

Lepo packanje želim

Če pa je kej drugače naj me kdo popravi. Js delam doma po svojih receptih ki pa niso nujno tapravi :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrki

No, da bomo ločili hruške od jabolk.

Poliesterske smole so relativno ravno tako tekoče kot epoksi smole in so bile začetnik kompozitnih kmaterialov oziroma armiranih plastik. V principu se uporabljajo enako kot epoksidne smole. Tisto kar ima v mislih Gizmo je ene vrste "repair kit", kjer so že znešana steklena vlakna, ceulozna vlakna, poliesterska smola in katalizator. Trilec (ki je BTW enak trdilcu za poliesterke kite) se doda pred uporabo.

Drug način uporabe je s posebno pištolo, ki meša in pod pritiskom brizga smolo in steklena vlakna (primer izdelka: stari jajčki na krvavcu).

Običajen način uporabe pa je enak, kot pri epoksidnih smolah (ki so mlajše od poiesterskih in imajo boljše lastnosti predvsem v elastičnosti in termostabilnosti ter majhnemu temperaturnem raztezku in niti ne toliko v trdnosti) to je napajanje armaturne tkanine (steklena, karbonska, kevlarska ali mešano) ali mate s smolo.

Za uporabo za nenosilne elemente, kot so plastike motorjev, trabanti..... poliesterska smola povsem zadostuje. Za nosilne elemente, ki so podvrženi velikim tempoeraturnim razlikam in/ali kemikalijam je uporabna ena od epoksidnih smol (krila nekaterih letal, cisterne za vodo, kemikalije, bencinski tanki...)

Tudi izbor armature vpliva na lastnosti armirane plastike:

Kevlarska armatura nudi izjemno elastičnost, poleg tega pa je že sama tkanina ob porušitvi strukture (pregib..)tako močna, da se ne pretrga.

Steklo je srednja in poceni varianta, nekoliko bolj togo, a tudi bolj trdno od kevlarja. Karbonske armirane plastike imajo izredno trdnost predvsem tudi dobro razmerje trdnost/teža a je neelastične in poušitev strukture nastopi hipoma (popoln prelom). Če gledamo na težo, je steklo najslabša varianta.

Toliko o osnovah armiranih plastik, pa naj me kakšen profesionalec dopolni...

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stric Burek

Torej, za take nenosilne dodatke bo v redu poliester v kantici ki ga pol napackaš nekam na en kalup, a to prej namažeš s čim da se ne prime?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrki
Predlagam ti, da za začetek kupiš stekleno tkanino (običajno) in kilo poliestrske smole in eksperimentiraš. To te ne bo veliko stalo in če izdelek ne bo ravno najlepši ne vo veliko škode.

To je moj predlog. Če tega ne razumeš, pa raje naredi iz kartona :doze:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gizmOkak
a to prej namažeš s čim da se ne prime?

Ja prešpricaš s takim posebnim sprajem d pol lepo odstopi od kalupa. Ga najdeš v astri al pa v vsaki modelarski trgovini

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Silkaplast mogoče?

Jaz sem s poliestrom že nekaj stvari naredil. Kadar sem delal na novo sem naredil obliko (ne ravno kalup) kar iz kartona in nanj naložil tri plasti poliestra.

Sedaj pa namesto kartona uporabljam izolacijski stiropor za oblogo zunanjih sten hiš (zelene ali pinki barve).

Za karbon je treba vedno narest kalup (negativ) iz gipsa ali poliestra, ga premazat s polir pasto, da se ne prime. Potem lahko malce prišparaš in daš le eno plast (prvo) karbona, nato pa lahko še dve plasti poliestra čez.

Tudi jaz rabim telefonsko od Janija iz Jesenic, ki ima precej pojma od karbona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stric Burek

Aha, kul to, spray lohk dobim zastonj k mi stari dela na takem kraju kjer jih porabjo 10 na dan minimalno, za poliester in vlakna pa grem dons pogledat mal po teh trgovincah....

Edited by DimmniBurek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • izibajker
      Ja, tam prek ceste je kamp... Pa dni smo bili v Puli locirani... 
    • DAMI34
      Medveja. V tem času običjano vse polno, včeraj: 10 turistov  
    • izibajker
      Pa točno na tej plaži sva se lani enkrat julija za par uric ustavila, na relaciji Ri-Pu. 
    • smasher
      Teoretično se da marsikaj, praktično pa so pri nas precej nesposobni ali pa neusposobljeni. Ko sem imel še visoko leteče plane in idejo da bom nekega dne sestavil "ki car" (okvir, malo fajbrglasa in ostanki enega avta...) sem zvedel da se tega praktično v Zlo ne da, vse ki sem vprašal so peljali tako vozilo v nemčijo na Eu homologacijo in potem pri nas.  No, ampak teoretično je postopek sledeč: https://www.avp-rs.si/vozila/postopki/posamicna/ Praktično je kršenje zakona, ampak na cross motor daš vse kar si olupil iz hard endurota vključno z identifikacijskimi številkami... 
    • boulala
      Lahko obdržim vigobox in funkcionalnost aplikacije po izteku zavarovanja? 
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!