Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Priporočene objave

Objavljeno

Pozdrav usem!

Ker je moje znanje o akumulatorjih bol švoh :blush: , me zanima kaj naj storim? Bojim se da bi se akumulator ob polnenju se bolj napihnil oz. razpočil?

LP

Vrzi ga v stran, v trgovini, kjer boš kupil novega.

  • 6 mesecev pozneje...
Objavljeno

A JE LAHKO KAJ NAROBE ČE V MOTOR NAMESTIŠ AKUMOLATOR Z VEČ AMPERI?? :?

L.P.

Objavljeno

Jaz sem v Laverdi dve leti imel 35 amperski akumulator, pa ni bilo nič narobe.. Tako da škoditi verjetno ne more, če le imaš dovolj prostora zanj.

Objavljeno (popravljeno)

Sayo, NE KRIČI!

-->Forumska pravila

Še posebej prideta v poštev objavi 3 in 6 v zgornji temi.

Klonk?

P.S.: Aja, napravica akumulira.

Popravljeno . Popravil Desert Soul
Objavljeno

A JE LAHKO KAJ NAROBE ČE V MOTOR NAMESTIŠ AKUMOLATOR Z VEČ AMPERI?? :?

L.P.

TO JE ENAKO kot bi vprašal,kaj bo,če bi montiral na motor ali v avto večji rezervoar za gorivo. :BUA:

Objavljeno

Večji akomulator, večji polnilni tok. Kaj na to pravi altenator, večje breme, prej bo crknu.

Objavljeno

Večji akomulator, večji polnilni tok. Kaj na to pravi altenator, večje breme, prej bo crknu.

Ja pajade ,polbi vsi alternatorji na traktorjih pocrkal saj so zelo švoh ca 40A baterije pa so najmanj !00 AH in več ti je zdaj jasno.Je pa res,da se akumulator dlje polni!!!!!!!!!

Objavljeno

Druščina, kaj ko bi debate o amperaži ipd. nadaljevali v temi z blagozvenečim naslovom Akumulatorji?

Pa še nekaj besed o regulatorjih.

Če regulator dela v redu, lahko zamenjaš z zmogljivejšim akumulatorjem, vendar jaz v odstotkih vseeno ne bi pretiraval. Če pa je regulator nezanesljiv ali pa proizvod najmodernejše elektrotehniške tehnologije, pa lahko odpove ali regulator ali alternator. Mislim, da se zadeva skuri relativno hitro (ob praznem akumulatorju, ker akumulator hoče potegniti prevelik tok z alternatorja) in da zadeva nima le skrajšane življenjske dobe.

A kot že rečeno, tema nas pričakuje z naširoko odprtimi vrati tule.

Objavljeno

Druščina, kaj ko bi debate o amperaži ipd. nadaljevali v temi z blagozvenečim naslovom Akumulatorji?

Pa še nekaj besed o regulatorjih.

Če regulator dela v redu, lahko zamenjaš z zmogljivejšim akumulatorjem, vendar jaz v odstotkih vseeno ne bi pretiraval. Če pa je regulator nezanesljiv ali pa proizvod najmodernejše elektrotehniške tehnologije, pa lahko odpove ali regulator ali alternator. Mislim, da se zadeva skuri relativno hitro (ob praznem akumulatorju, ker akumulator hoče potegniti prevelik tok z alternatorja) in da zadeva nima le skrajšane življenjske dobe.

A kot že rečeno, tema nas pričakuje z naširoko odprtimi vrati tule.

Akumulator nič ne vleče ampak najprej so drugi uporabniki,kar pa ostaja dobi akumulator in tako počasi naraste napetost na 14 V in takrat šele začne alternator polniti manj Amperov kot jih zmore.Vsak alternator polne namreč le toliko Amp,kolikor zmore (se pravi za kolikor je narejen),zato ima navitje hlajeno z oljem,pri nekateri motorjih je alternator montiran odzunaj in je hlajen z zrakom(Yamaha diverzion,BMW-K1200R itd) pri novejših avtih se uporabljajo tudi alternatorji hlajeni z hladilno tekočino.

Objavljeno

pobci poslušte brumerja, on je avtoštromar in ve kaj govori :OK:

sploh pa ni važno kakšen aku daš v avto ali motor, in zaradi tega se nikakor ne more uničiti alternator......eh kaj čm pisat, ko je že brumer vse povedu

originalni akuji v avtomobilih so si pač med sabo različni, z različno kapaciteto.........to pa zato, ker so prilagojeni alternatorju avtomobila..........to pomeni, da je aku ob normalni uporabi vedno poln, saj ga alternator polne sproti

če pa not montiraš aku z večjo kapaciteto kot original( pri zmogljivejši avtoakustiki npr.), pač ne bo vedno poln, imaš pa zato ogromno rezerve

v primeru pa da daš noter aku z manj kapacitete (sicer se to ne dela, ker je neumno) bo pač aku prej poln, in ko regler zazna, da ima dovolj visoko napetost, ga pač neha polniti

simple as that !

brumer, če sm kaj narobe napisal me popravi, ker vem da veš veliko več o tem kot jaz

Objavljeno

Akumulatorji z večjo kapaciteto so za bolj požrešne štarterje, ki jih imajo mašine z več ccm ali dizli.

Objavljeno

Ja pajade ,polbi vsi alternatorji na traktorjih pocrkal saj so zelo švoh ca 40A baterije pa so najmanj !00 AH in več ti je zdaj jasno.Je pa res,da se akumulator dlje polni!!!!!!!!!

Japajade, škoda, če si res štromar in učiš krivo vero.

Objavljeno

Japajade, škoda, če si res štromar in učiš krivo vero.

Nebom se več s tabo prerekal vidim,da je res brezveze,jaz sem štromar,po tvojih odgovorjih sodeč si ti daleč od tega,verjetno bližje kakšni cukerpekarski branži-oprosti ,če te žalim namreč pri motorju res nemoreš(že zaradi prostora) montirati neki ogromen akumulator par AH več neigra nikakršne vloge. Ni pa vseno,če montiraš razne dodatne porabnike,kot so:gretje ročk,gretje sedežev,dodatne luči itd. :OK:

Objavljeno (popravljeno)

Japajade, škoda, če si res štromar in učiš krivo vero.

Razsvetli nas.

Popravljeno . Popravil simonsi
Objavljeno

Itak je vsakmu jasno, da če imaš na motorju 200W alternator, da pol ne morš več gor dat porabnikov ker ti bo sam praznil akumulator in se boš pelu tok cajta dokler nauš na cesti ostal. :nono:

Objavljeno

Nebom se več s tabo prerekal vidim,da je res brezveze,jaz sem štromar,po tvojih odgovorjih sodeč si ti daleč od tega,verjetno bližje kakšni cukerpekarski branži-oprosti ,če te žalim namreč pri motorju res nemoreš(že zaradi prostora) montirati neki ogromen akumulator par AH več neigra nikakršne vloge. Ni pa vseno,če montiraš razne dodatne porabnike,kot so:gretje ročk,gretje sedežev,dodatne luči itd. :OK:

A nima večji (po kapaciteti) akumulator nižje notranje upornosti? Zaradi česar ima večji kratkostični tok? In zaradi česar bo tak spraznjen akumulator tudi bolj obremenil alternator?

D.

Objavljeno

Če bo čisto prazen, bo atlernator na vso moč filal.

Če imaš pogosto prazen, zanič akku, se alternator hitreje izrabi/odpove.

A ne da je tako? :naughty:

Objavljeno

Ne vem, če je kdo od vas kdaj v resnici poskusil oživeti prazen (slab?) akumulator. Tako, da ga priključiš na ustrezen vir (na mizi) pri tem z ampermetrom in voltmetrom ves čas spremljaš napetost in tok.

Opisal vam bom par primerov:

1: Pri popolnoma (PREVEČ!!!) praznem akumulatorju je bila napetost pred začetkom polnjenja 4,2 V. (to je 0,7 V na celico, kar je ABSOLUTNO PREMALO). (mati slabo zaprla prtljažnik in je lučka v nekaj dneh ubila akumulator). Svinčevega akumulatorja itak ne bi smel spraznit pod približno 1,7 V/celico.

Začneš polnit s konstantnim tokom in v roku parih minut napetost naraste na 14 V (dobre 2,3 V/celico). Ker je šla napetost zelo hitro gor se vidi, da je accu bolj ko ne zaključil svoje življenje. Ampak je vseeno preživel v avtu še eno poletje in jesen in šele ko je bilo hudo mraz, smo ga morali zamenjat.

2: Dobro izpraznjen akumulator (crknjen "regler") od avtomobila, 45 Ah, po pol dneva "stabilizacije" napetost odprtih sponk 1,8 V/celico. Začneš polnit in napetost zelo hitro gre na 1,9 V/celico (približno 11,5V). Pri tem vleče znaten tok (pri meni omejen na 5A). Napetost počasi narašča, vendar počasi. Akumulator je OK, polni se celo noč, s tem da se pri 2,5V/cell (natančneje 14,7V) polnilni tok zmanjša.

3: Gel akumulator (kot v motorjih), samo da je ta "deep cycle" in ne "starting" type. Je iz UPS-a, dva akumulatorja, vsak po 3 celice, 12 AH, vezana zaporedno, tako da se efektivno obnašata kot en šestcelični. Akumulator je bil "obdelan" z namenom testiranja.

Najprej sem ga spraznil s pomočjo 55W 12V lučke. V teoriji bi moralča stvar delovati približno 2 uri in pol, ampak mi je napetost padla na 10V že po 1 uri 35 minut.

Zato sem se zadeve lotil polniti. Moj 15 V vir sem preko drsnega upora (PRN, 0-10 Ohm, 5A trajnega toka, 10A peak obremenitev) vezal na akumulator in nastavil tok na 1A. Napetost je kmalu skočila na skoraj 13 V, da sem moral ročno uravnavat tok. Potem sem stvar pustil, tako da je po nekaj urah "zagrabila" zaščita, ki začne zmanjševat tok pri 14,7V. Pri tem moram opozorit, da je to za Gel akumulatorje previsoka napetost.

Kaj pove vse opisano?

Da napetost tudi praznega akumulatorja zelo hitro naraste na približno 12 V. Potem pa bo tako, kot je rekel že en predhodnik:

Porabniki si vzamejo, kolikor rabijo, ostalo pa "dobi" akumulator.

Pa še par besed okrog "dodatnih porabnikov".

Močnejši akumulator tega problema ne bo rešil, če alternator ni dovolj močan. Lahko "premosti špice", če dodatne lučke prižigaš samo občasno. To pa je edino, kar pridobiš.

Če recimo motor troši 200W (vžigalni sistem, luči, števec, akustika, ...) in k temu dodaš še 110W "špiclampe", potem pač MORA alternator biti sposoben dolgoročno zagotavljat vsaj 350W (40W računam za polnjenje accu). Če temu ni tako, boste z uporabo vseh porabnikov akumulator konstantno praznili (če nič drugega ob zagonu). In tako boste slej ko prej ostali s praznim akumulatorjem, ne glede na njegovo kapaciteto.

Ko sem dal na mojo Yamaho (XVS 1100 A) dodatnih 110W lučk, so me te stvari malo skrbele. Zato sem izvedel par meritev. Meril sem sicer samo tok, tako d o napetosti nimam podatka. Bom pa enkrat pomeril tudi to.

"Poln" akumulator, motor je že tekel nekaj minut. Na "štandgasu" je v teklo približno 1,5A v akumulator (polnjenje).

Ko sem dodal gas, je tok skočil na približno 2A in je bil skoraj neodvisen od gasa.

Ko sem prižgal dodatne luči, je tok za trenutek zanihal, potem pa se spet ustalil na 2A. Očitno je alternator "dodal" tisti tok, ki so ga potrošile lučke.

Žal nisem priključil osciloskopa, ker se mi ga ni ljubilo vlačit pred garažo. Kolikor vem, ima DragStar trifazen alternator in tiristirsko regulacijo, kar pomeni da bi, če bi meril napetost med maso in glavno varovalko, moral videti vsaj sledi nihanja zaradi regulacije.

Torej: ugotovil sem, da ima moj bike še dovolj rezerve za priključen dodatni porabnik. Če bom še kaj "obešal gor", bom meritve seveda ponovil.

LP, martin

Objavljeno

A nima večji (po kapaciteti) akumulator nižje notranje upornosti? Zaradi česar ima večji kratkostični tok? In zaradi česar bo tak spraznjen akumulator tudi bolj obremenil alternator?

D.

Alternator je obremenjen samo od začetka,in to samo toliko časa dokler ne naraste napetost na ca 14 V nato pa takoj manj polne, zato imajo vsi alternatorji hlajenje.Tudi kadar alternator z nekimi dodatnimi uporabniki obremeniš do mximuma,da akumulator sploh več ne polne(ampak ga porabniki celo praznejo) alternator nebo zaradi tega crknu ampak motor bo ugasnil čim bo pala napetost (v prostem teku )pod 9,6V namreč takrat neha delat računalnik.Starejši motorji bodo delali dokler je iskra dovolj močna. :OK:

Ps. alternator v 99 % crkne zaradi KRATKIH STIKOV ali slabih spojev na +kablu ali na -kablu ,kadar motor laufa nesme priti do prekinitve med alternatorjem in baterijo.Pri varjenju vedno dem.akumulator in tudi pri polnenju (z močnejšimi polnilci)vedno dem.akumulator.

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Alternator je obremenjen samo od začetka,in to samo toliko časa dokler ne naraste napetost na ca 14 V nato pa takoj manj polne, zato imajo vsi alternatorji hlajenje.Tudi kadar alternator z nekimi dodatnimi uporabniki obremeniš do mximuma,da akumulator sploh več ne polne(ampak ga porabniki celo praznejo) alternator nebo zaradi tega crknu ampak motor bo ugasnil čim bo pala napetost (v prostem teku )pod 9,6V namreč takrat neha delat računalnik.Starejši motorji bodo delali dokler je iskra dovolj močna. :OK:

Ps. alternator v 99 % crkne zaradi KRATKIH STIKOV ali slabih spojev na +kablu ali na -kablu ,kadar motor laufa nesme priti do prekinitve med alternatorjem in baterijo.Pri varjenju vedno dem.akumulator in tudi pri polnenju (z močnejšimi polnilci)vedno dem.akumulator.

-Ni ravno tako kot si napisal. Alternator je stalno pod obremenitvijo tudi, ko ugasneš vse luči, akustiko,.. saj ta na izhodnih sponkah tiplje breme in sicer akumulator, ki seveda nima neskončno impedanco. To velja vedno in pri vseh tipih alternatorjev v avto/moto aplikacijah.

-O prenehanju polnenja imaš prav - to se zgodi pogostokrat zaradi preobremenitev ali izrabljenosti krtačk na regulatorju (ali odpovedi le-tega) na alternatorju. Res pogosto je to vzrok. Res pa je, da če trajno preobremeniš alternator le ta tudi pregori. Kjub hlajenju. Pač zadeva odpove.

-Kdaj in pri kateri Vcc bo motor ugasnil je zelo odvisno od vozila do vozila oz. od vgrajene elektronike zato cifra 9.6V ni relavantna saj je npr. delavna napetost računalnika 3-5.5VDC. S tem se zato ne strinjam.

-Odklopiti aku pri varjenju je potrebno zaradi zančnih tokov in I konic, saj ga zaradi tega poškoduješ. Pri polnenju pa je to tudi priporočljivo storiti spet zaradi tipov elektronike, ki ne preživijo tega režima,...

Da ne razpredam preveč končam - več o tej temi pa na PM, če koga podrobneje zanima...

Objavljeno (popravljeno)

Če bo čisto prazen, bo atlernator na vso moč filal.

Če imaš pogosto prazen, zanič akku, se alternator hitreje izrabi/odpove.

A ne da je tako? :naughty:

Ne, ni ravno tako - alternator bo polnil močneje a, do neke meje, ki je pogojena z vatažo alternatorja in zanj dimenzioniranega regulatorja saj polnenje aku z velikim I povzroča tvorjenje oksida na elektrodah in ta pospešeno smrt aku.

-Pri alternatorju se lahko izrabijo le ležaji ali pa krtačke. Vse pač ima svojo življensko dobo. Z večjo obremenitvojo pa, bi si upal ocenit, da se krtačke izrabijo npr. za do okoli 10% svoje povprečne življenske dobe prej.

Popravljeno . Popravil Piksna
  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Zdravo akumulatoričari! mater ste se eni napemotovali in razburili okrog te teme,ker pa je tu toliko vedežev vas sprašujem;kje pa človek lahko kupi nov akumulator za varadera.Po sedmih letih si je namreč zaslužil pokoj.

Pa da vas čujem...

Uživajte v belini zime!

Objavljeno

Pri Hondi, mar ne :blink:

Objavljeno

Zdravo akumulatoričari! mater ste se eni napemotovali in razburili okrog te teme,ker pa je tu toliko vedežev vas sprašujem;kje pa človek lahko kupi nov akumulator za varadera.Po sedmih letih si je namreč zaslužil pokoj.

Pa da vas čujem...

Uživajte v belini zime!

UPSALA,OĆITNO SEM POZABIL PRIPISATI: KJE KUPITI NOV AKUMULATOR PO "UGODNI CENI"

Pri Hondi, mar ne :blink:

Hvala Zdravc,ne vem kako se nisem sam spomnil česa tako genialnega :OK:

Objavljeno
Luis.de tule si poglej

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!