Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Gregs

Priporočene objave

Kar časa ima akumulator dovolj zmogljiv zagonski tok ni problem dat manjšega.

Problem je če daš večji akumulator, ki ima višji zagonski tok, saj ti bo slej ko prej pregorel štarter zaradi višjega toka.

Se mi je zgodilo na fičotu dvakrat, predvidevam da bi bil na motorju isti šmorn.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar časa ima akumulator dovolj zmogljiv zagonski tok ni problem dat manjšega.

Problem je če daš večji akumulator, ki ima višji zagonski tok, saj ti bo slej ko prej pregorel štarter zaradi višjega toka.

Se mi je zgodilo na fičotu dvakrat, predvidevam da bi bil na motorju isti šmorn.

Ti si edini,ki ti je ratalo dat v Fičota močnejši akumulator,dej to mal razloži saj sploh ni bilo prostora za večjega.

Lahko pa si dal za zagon močnejši akumulator,kar pa nikakor pri normalnem zagonu NEMORE uničiti zaganjača.Uničiš pa zaganjač samo če PREDOLGO zaganjaš in mašina navžge ali kadar zaganjač težko vrti zaradi defektnih puš(ležajev)posledično se zelo težko vrti in se seveda zelo pregreva in pride do poškodbe. :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar časa ima akumulator dovolj zmogljiv zagonski tok ni problem dat manjšega.

Problem je če daš večji akumulator, ki ima višji zagonski tok, saj ti bo slej ko prej pregorel štarter zaradi višjega toka.

Se mi je zgodilo na fičotu dvakrat, predvidevam da bi bil na motorju isti šmorn.

to nikakor ni možno, vsak električni porabnik si vzame točno toliko toka kot ga potrebuje, edino kar lahko zaradi previsokega toka ˝pregori˝ so kabli-pretanki

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar časa ima akumulator dovolj zmogljiv zagonski tok ni problem dat manjšega.

Problem je če daš večji akumulator, ki ima višji zagonski tok, saj ti bo slej ko prej pregorel štarter zaradi višjega toka.

Se mi je zgodilo na fičotu dvakrat, predvidevam da bi bil na motorju isti šmorn.

Jaz sem imel na hrošču akomulator verjetno od enega dizlaša, je imel 85Ah... Delal dve leti, kolikor sem imel ta avto čisto brez problema. Avto in motor.

Pa na Laverdi sem imel 40Ah akomulator, tudi brez problema.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to nikakor ni možno, vsak električni porabnik si vzame točno toliko toka kot ga potrebuje, edino kar lahko zaradi previsokega toka ˝pregori˝ so kabli-pretanki

Vsak porabnik potegne toliko toka, kar ga glede na napetost na sponkah lahko. Pri obremenitvi kot je štart se napetost na akumulatorju posede in posledično je na štarterju manj napetost kot 12V, če je akumulator močnejši je ta padec toliko nižji in posledično moč na štarterju višja.

@brumer

Akumulator je bil od kolegove alfe in je pasal v luknjo ko ata na mamo, samo previsok je bil in pola sta bila obratna....

@motofrik

Hrošč je VW. Normalno da ne crkne....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak porabnik potegne toliko toka, kar ga glede na napetost na sponkah lahko. Pri obremenitvi kot je štart se napetost na akumulatorju posede in posledično je na štarterju manj napetost kot 12V, če je akumulator močnejši je ta padec toliko nižji in posledično moč na štarterju višja.

Vseeno so zaganjači narejeni tako, da zdržijo tok pri 13,8V - kolikor ga že pač potegnejo - tistih nekaj sekund, kolikor je potrebno. In že zaganjač dela z večjo močjo in vrti hitreje, bo tudi motor lepše in hitreje vžgal - na koncu se bo zaganjač manj zagrel.

@motofrik

Hrošč je VW. Normalno da ne crkne....

:lol1: Še dobro, da je toliko mehanikov za VW - se ne navežeš preveč na enega, ko ga tolikokrat vidiš... :P

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak porabnik potegne toliko toka, kar ga glede na napetost na sponkah lahko. Pri obremenitvi kot je štart se napetost na akumulatorju posede in posledično je na štarterju manj napetost kot 12V, če je akumulator močnejši je ta padec toliko nižji in posledično moč na štarterju višja.

@brumer

Akumulator je bil od kolegove alfe in je pasal v luknjo ko ata na mamo, samo previsok je bil in pola sta bila obratna....

@motofrik

Hrošč je VW. Normalno da ne crkne....

Napiši še kliko AH je bil močnejši,namreč zaradi AH ni še noben štarter crknil.Je pa res da tak močnejši akumulator dlje polniš,je težji,vzame več prostora je dražji itd.

Ps.pa če je ate; prevelik,previsok,pretažaik tudi nepaše idealno na mamo. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a niso štarterji 7-8V,zaradi padca napetosti pri zagonu?

Niso namreč napetost pri zagonu nesme pasti pod 9,6 V in takrat neha delovati računalnik.Za zagon bi bilo najbolje,če napetost sploh nebi padla ampak to je nemogoče saj je takrat vključeno precej porabnikov.Zato je vedno bolje da je akumulator vsaj kakšen amper močnejši ravno zaradi manjšega padca napetosti.Je pa res,da pri veliko VW-jih montiramo 9V-oltne rotorje tako,da zaganjač hitreje vrti in to sploh pri avtih (dizlih)z veliko kilometri. :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z močjo akumulatorja pa je takole.Izmerit je potrebno v A (amperih) induktivno porabo toka pri zaganjanju in npr.če imaš porabo pri zaganjaju 36 A mora biti akumulator najmanj 36A:3=12 AH sicer boš,če nimaš kurbla vžigal na porivanje OK.

Kar pa se tiče polnenja pa ni pomembno manjši akumulator se bo malo prej napolnil večji pa se polni malo dlje.Ni pa rečeno,da z manj AH nebo vžgal samo,če boš enkrat malo dlje verglal se bojo plošče v akumulatorju segrele (preveč)kar bo poškodovalo izolacijo med ploščami,izolacijo med celicami ali celo razneslo cel akumulator! :OK:

Hvala, bom poskusil najt kak primerem ampermeter...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala, bom poskusil najt kak primerem ampermeter...

Ampermetra sicer nisem našel, sem se pa spomnil, da imam en tak zaganjač še viška... :)

Gre za Mitsuba SM-14, ki ima 0,6kW. Če je to električna moč, bi si pri 13,8V vzel 43,5A - to pa bi pomenilo, da je že original 12Ah akumulator malce premajhen...

Na Vartinih straneh pa sem našel podatek, da zmorejo 'standardni' 12Ah akumulatorji do 120A toka ('Kälteprüfstrom'), pri 'LF' akumulatorjih pa toliko toka zmorejo že 7Ah akumulatorji. LF akumulator 11Ah zmore kar 230A toka!

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Upoštevaj ~50% izkoristek štarterja, kar pomeni faktor 2 za tok katerega si izračunal...

Zakaj pa samo 50% izkoristek? Oz. izkoristek česa? 600W je verjetno podatek o električni moči...

Na nekaterih drugih forumih pa sem prebral, da so temu zaganjaču izmerili tok 18A (z začetno konico 20A)... :hmm:

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer ne vem točno ampak pomoje je teh 600W moč na gredi. To je namreč tisto kar tebe kot uporabnika zanima. Tudi pri mot. z not. zgorevanjem je podana moč na gredi in ne moč, ki se iz porabljenega goriva sprošča...

Kar pa se tistih izmerjenih 18A pa tudi elektromotor, moči npr. 10kW nase vleče samo ~1,5kW če ni obremenjen...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer ne vem točno ampak pomoje je teh 600W moč na gredi. To je namreč tisto kar tebe kot uporabnika zanima. Tudi pri mot. z not. zgorevanjem je podana moč na gredi in ne moč, ki se iz porabljenega goriva sprošča...

....samo v info......600W = 600W.....električnih, da ne bo pomote.....zdeli z 12V in dobiš amperažo....ki pa seveda ni čisto realna, saj je potrebno upoštevati še cosfi(cosinus fi), kateri ti bo povedal dejansko stanje......in za boga milega, ne poizkušajte meriti amperažo s standardnimi ampermetri, saj boste ugotovili da električne naprave delujejo na bel dim (ko dim zapusti napravo, neha delati... :blush: )..

Raje uporabite tokovne klešče , kjer se meritev izvaja posredno....

Kar pa se tistih izmerjenih 18A pa tudi elektromotor, moči npr. 10kW nase vleče samo ~1,5kW če ni obremenjen...

podaj zraven še podatek, da je to takrat, ko se že vrti........ob zagonu (kar zaganjač tudi je...), je pa tok nekajkrat večji (beri moč se poveča za nekajkrat, kot pa nazivnih 10 kW)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

....samo v info......600W = 600W.....električnih, da ne bo pomote.....

če je OUTPUT 600W je to mehanskih na gredi, kar sem na netu tud zasledil...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

potrebno upoštevati še cosfi(cosinus fi), kateri ti bo povedal dejansko stanje

in cosfi je dejansko izkoristek motorja; npr. cosfi=0,75 pomeni 75% izkoristek pa 25% jalovega toka...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če je OUTPUT 600W je to mehanskih na gredi, kar sem na netu tud zasledil...

pa mi lahko pokažeš kakšen električni stroj, napravo,whatever......., kjer je ta podatek podan kot output na mehanski gredi?si malo pihnil,kajne?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

in cosfi je dejansko izkoristek motorja; npr. cosfi=0,75 pomeni 75% izkoristek pa 25% jalovega toka...

in cosfi NI dejansko izkoristek motorja,naprave,whatever.......pove ti samo kot zamika med napetostjo in tokom

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

cos fi ali faktor moči pove izkoristek nekega stroja, zamik med tokom in napetostjo pa je fazni kot ali fazni premik, ali ne :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa mi lahko pokažeš kakšen električni stroj, napravo,whatever......., kjer je ta podatek podan kot output na mehanski gredi?si malo pihnil,kajne?

Tale tema bo kmalu "Štarterji"...

Med podatki o dotičnem štarterju "Mitsuba SM-14" piše: "OUTPUT : 600W"

Potlej so ga inženirji tam malo pihnili...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

cos fi ali faktor moči pove izkoristek nekega stroja, zamik med tokom in napetostjo pa je fazni kot ali fazni premik, ali ne :hmm:

Cos fi je fazni zamik, ampak če želite fazni zamik, potrebujete najprej fazo, da dobite fazo pride pa izmenični tok zelo prav. Že res da sem strojnik in ne štromar, ampak na enosmernem toku faze še nisem našel (pa sem že marsikaj na štromu delal). Kdor bo na štarteju (deluje na DC) našel fazo in posledični fazni zamik naj ju prosim še meni pokaže. AC motnje, ki so lahko superponirane na prevladujočo DC komponento ne štejejo, ker nimajo vplivat v tem primeru. Filtre bomo pogledali drugič.

Torej: Pri AC bremenu induktivna komponenta bremena povzroči zaostajanje toka za napetostjo, kapacitivna komponenta pa prehitevanje toka pred napetostjo. Kadar imate DC breme, se induktivni element obnaša kot navaden drat (kar dejansko tudi je), kapacitivna komponenta pa kot izolator. Štarter je v bistvu čisto navaden DC elektromotor. V primeru elektromotorja velja sledeče:

priključena napetost (12V) = ohmski padec napetosti + inducirana napetost

Ohmski padec napetosti je po Ohmovem zakonu: U=I*R

Inducirana napetost pa je napetost, ki se inducira zaradi premikanja vodnika v magnetnem polju (rotor se vrti med magneti). Posledično se iz tega ugotovi tud to, da če je motor obremenjen in se zato vrti počasneje, pride do večjega toka, saj se zaradi manjše hitrosti zmanjša inducirana komponenta napetosti -> povečati se mora Ohmska -> povečati se mora tok.

Lep pozdrav,

Gorazd

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

Ima kdo kakšne izkušnje in informacije(kvaliteta,...) o SAITO in DELO akumulatorjih, kateri se dobijo v Louisu?

Mogoče še kakšen predlog bolj poceni akumulatorjev, kateri so še za kakšno rabo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ima kdo kakšne izkušnje in informacije(kvaliteta,...) o SAITO in DELO akumulatorjih, kateri se dobijo v Louisu?

Mogoče še kakšen predlog bolj poceni akumulatorjev, kateri so še za kakšno rabo?

Palmanova Mercatone Zeta...akomolator URSUS...12 Ah....20 ojro :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!