Jump to content
Najpomembnejši ukrep za preprečevanje širjenja okužbe z novim koronavirusom je, da zmanjšamo stike in ostajamo doma. ×
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Gregs

Akumulator, akumulatorji

Recommended Posts

Ales

25000 SIT??? Kaksen pa je ta originalen akumulator, a je suh, ma vseeno je cena pretirana.

Jaz sem predlani kupil nov akumulatorza GPZ500S pri Trgoavto Koper. Cena cca 5000-6000 SIT. Verjetno imajo za druge motorje tudi.

I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregs

Ales ima prav... jaz sem za akumulator za GPZja isto dal 5000 SIT.

25000 je odiranje, razen, ce je zlat!

----------------------------------

Kuhanje je kot zenske: malo odvrnes pozornost stran, pa imas ogenj v strehi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leon

LP Sasl. Cena je prava. Kawa zx6R 22kSIT.

Trenutno so na tržišču tri vrste akku.

1. H2SO4, ki ima gor čepke, da mu skozi kontroliraš tekočino (4-8kSIT)

2. H2SO4, ki se polni le prvikrat (No meintenence), potem se nič več nič ne doliva (8-14kSIT)

3. Želirani, kupiš, po potrebi napolniš in pali motor. S tem akum. greš lahko spat, ker neglede na njegovo lego iz njega nič ne teče (8-22kSIT).

POZOR!!! Za R1 je le št. 3 (poglej tudi navodilo od motorja). Zaradi nagibov pri vožnji in električne karakteristike, je ta tip akku. edini pravi za tvoj motor.

Trenutno je med najcenenješimi FIAMM, ki ga zastopa DELCO d.o.o. (so tudi na netu) (tega tipa akku. so pri FIAMM-u sive barve). Potrebuješ tri podatke: 1)pravo kapaciteto (Ah) 2)zagonski tok (A) 3)položaj + (levo ali desno) - (če je problem, se da improvizirati). Ocenjujem, da za 996 ccm s takšno kompresijo potrebuješ vsaj 12 Ah in vsaj 80 A zagonskega toka, kar te bo stalo okoli 17 kSIT.

Pred tednom sem v zx6R dal ta tip akku. 8 Ah, 70 A zag. toka (8.800SIT) in kresne z mrzlim oljem iz 5 st C.

lp Leon

Popravil/a - leon dne 25/04/2002 ob 23:45:03

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

www.hawker.de

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bmw

halo folk, nehite ga srat prosim.

jaz sem za akumulator dal 12 kSIT pri akumulatorstvu grajzar in sicer imam 19 Ah.moj akumulator je suhega tipa (beri brez tekočine, saj je za elektrolit uporabljen nek žele med elektrodami) in je od originalnega akumulatorja dosti cenejši, pa še večjo kapacitivnost in zagonski tok ima.

telefonske ne bom pisal, da ne bi spet moderatorji noreli, da delam nekomu reklamo...................

lp.,

bmw

Share this post


Link to post
Share on other sites
king4ever

Svinčeni akumulator se sam od sebe zelo zelo pocasi prazni.Zato je najboljše, če ga čez zimo imamo priklopljenega na polnilec.Še ena fora pa je ta, da ko je svincen akumulator poln, napetost v njem tako naraste, da tudi ce ga dalj casa pustimo na polnilcu mu to nič ne škodi.Jaz ga vsako jesen vzamem vun, dam v kurilnico,spomladi pa ga kaka dva dni pred začetkom vožnje dam polnit na 500mah.Ko je poln, dela ko urca.

Ja kak pa.com!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
onda

Akumulator mi je spustil duso in kislina mi je stekla po zadnji vilici... :cry:

Aluminij je ratal ve zj***** ima kdo idejo kako bi to spoliral in zascitil...

kislina je pozrla eloksacijo, zdej je pa vse skup en k****!

Help!

LP!

Share this post


Link to post
Share on other sites
elektronik
Aluminij je ratal ve zj*****   ima kdo idejo kako bi to spoliral in zascitil...

Drgni s kakšnim sredstvom za poliranje kovin (purol ipd.) Če je kislina močno načela kovino, bo najprej potrebno brusiti s finim šmirgl papirjem (št. 300, potem 400, pa 800) in potem še s pasto.

Po kakšnem letu spet poliranje s pasto, če ne daš aluminija eloksirat. Po mojih izkušnjah mojstri niso najbolj navdušeni nad eloksiranjem nepravilnim površin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brrrm

Zopet prihaja čas, ki je ploden za širjenje različnih filozofij in verstev glede najugodnejšega in edino pravilnega prezimovanja akumulatorjev, zato spravljam to poglavje na površje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pervy

ma delate paniko kot da so akumulatorji isti kot pred 20 leti. danes ce ni pokvarjen ali star vsaj enih 7 let more celo zimo na temp. pod nulo zdržat pa še vedno spomladi brez problemov vžgat. :roll:

ampak vseeno teoretiki vabljeni nadaljevat razpravo. :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
RAN

Jaz tud tako mislim.

Če bom letos tako pozimi peljal kot lani ne bom nič konzerviral.

Edino če bi ga odjavil da bi kakšen dinar prišparal.

Enkrat smo o tem že pisali.

Koliko jaz prišparam z zgolj obveznim zavarovanjem če ga sedaj odjavim pa tam nekje sred marca spet prijavim.

Če je to reda velikosti 20 kSIT ne pride v poštev.

Mora bit vsaj nad 30 kSIT to pa najbrž ni.

Tist ki ve, naj mi pove.

Gre za 650 ccm motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp
ma delate paniko kot da so akumulatorji isti kot pred 20 leti. danes ce ni pokvarjen ali star vsaj enih 7 let more celo zimo na temp. pod nulo zdržat pa še vedno spomladi brez problemov vžgat. :roll:

ampak vseeno teoretiki vabljeni nadaljevat razpravo. :twisted:

:roll: Eh... Ne bo povsem res. Z akumulatorji raznih vrst ("mokri" svinčevi, "želatinasti" svinčevi, NiCd in NiMh, delno Li-ion) imam kar nekaj praktičnih izkušenj - motocikli, alarmne centrale, letalsko modelarstvo. Ker sem iz štromarskega foha, sem tudi marsikaj prebral na to temo. Kakorkoli že - svinčevemu akumulatorju najbolj škoduje, če je prazen. Če je povsem prazen, "sulfatira", procesa pa ni mogoče obrniti. No ja, razen po čudežu - zelo redko pomagajo razni triki - vsiljevanje višje napetosti, da začne teči tok, cikliranje, polnjenje s "pulznimi" polnilci za oživljanje ipd. Pri teh "voodoo" oživljanjih je rezultat ponavadi tudi "voodoo" - aku je nekašen zombie - kapaciteta je nizka, samopraznjenje večje, tokovne sposobnosti majhne... Večje možnosti za uspeh "oživljanja" so pri delni sulfataciji. Vse to sem že počel - torej pišem iz izkušenj.

Preko zime je torej na izbiro:

- dovolj pogosta zimska vožnja z motorjem

- občasno (npr. na vsakih nekaj tednov) kratkotrajno polnjenje z "navadnim" polnilcem, pri čemer je dobro paziti, da polnilni tok ni prevelik - priporoča se, da je manjši od 30% kapacitete, ki ji odvzamemo časovno enoto - primer:

C=10Ah -> Imax<0,3 x 10A=3A

Pri polnjenju pazite, da aku ne začne preveč "kuhati" - ko je poln, ne more več sprejemati energije, zato se le-ta porablja za elektrolizo vode (razpad na vodik in kisik), kar za baterijo ni najboljše. Manjši tok polnjenja vsekakor ni škodljiv!

- priklop na "pametni" polnilec - jeseni priklopiš, spomladi odklopiš in vžgeš motor...

Če je akumulator v dobrem stanju, ga nikar pred polnjenjem ne praznite, ker to za svinčeve akumulatorje ni dobro! Praznjenje je kvečjemu del postopkov oživljanja, ki že spadajo pod zgoraj opisani "voodoo"...

Je pa res, da so "želatinasti" svinčevi akumulatorji ponavadi manj podvrženi samopraznjenju kot "mokri". Kljub temu vam ne priporočam, da na tak akumulator čez zimo preprosto pozabite.

Drži tudi, da imajo starejši akumulatorji večje samopraznjenje, pa tudi manjšo kapaciteto od nazivne (napisane na akumulatorju). Oslabele ("mokre") akumulatorje lahko spoznate tudi po vse večji izgubi tekočine-elektrolita med uporabo v motociklu, zato je potrebno pogostejše dolivanje destilirane vode.

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp
A kdo ve kje se da v Sloveniji kupiti "pameten polnilec" na katerega bi priključil akumulator čez zimo  :?:  

LP - Rude

Nekaj imajo pri "Conrad Electronic", vendar ne vem, če so kaj prida. Mislim, da imajo vsaj dva različna modela vzdrževalnih polnilcev. Bom pobrskal po katalogu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desmo

Od pametnih polnilcev bi jaz v izbor jemal le Optimate/Accumate ali Battery Tender. Če so na voljo v Sloveniji ne vem, Optimate sem videl v Gericke-ju v Beljaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

Hmmm... Mislim, da izraza "pametni" polnilec nisem najbolje uporabil. Pravi "pametni" polnilci, ki obvladajo različne tipe akumulatorjev (Pb, NiCd, NiMh,...) in imajo različne programe (počasno, hitro, vzdrževalno polnjenje, cikliranje, test kapacitete itd.) so precej draga reč. Vzdrževalni "pametni" polnilci pa so razmeroma poceni, namenjeni le eni vrsti akumulatorjev (npr. Pb), njihova "pamet" pa je le v spremljanju napetosti akumulatorja in temu primernemu polnjenju.

Sam imam oba polnilca - Simpropov mikroprocesorski "Intelli - Control" aku-manager, ki ga uporabljam predvsem pri letalskem modelarstvu, za vzdrževanje moto akumulatorja čez zimo pa imam zelo preprost doma narejen "pametni" vzdrževalni polnilec, za katerega me material ni stal več kot kakih 2000 SIT (brez zunanjega napajalnika - ta stane še kakih 2500 SIT), deluje pa odlično. Zadeva stalno meri napetost, hkrati pa z manjšim tokom (nekaj 100 mA) polni akumulator. Z višanjem napetosti akumulatorja polnilni tok upada, kar še dodatno preprečuje izgubo vode. Ko napetost doseže 13,8V, se polnjenje izklopi, na akumulator pa je priključena le LED z nizko porabo in merilno vezje. Ko napetost pade na kakih 12,5V, se "pohlevno polnjenje" spet vključi. Pri "zdravem" aku-ju se tako polnjenje vklopi nekajkrat dnevno za nekaj minut.

Še tole. Če se prav spomnim, je eden od Conrad-ovih vzdrževalnih polnilcev "Accu-Jogger" ali nekaj podobnega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
transalp

Pogledal sem v Conrad-ov katalog - imajo dva vzdrževalna polnilca, "Accu-Jogger" in "Accu-Refresh". Cena obeh je podobna - okrog 40€ (v Nemčiji ali Avstriji). Pri našem zastopniku Conrad-a bo vsaj 30% dražje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrho1679
Jaz tud tako mislim.

Če bom letos tako pozimi peljal kot lani ne bom nič konzerviral.

Edino če bi ga odjavil da bi kakšen dinar prišparal.

Enkrat smo o tem že pisali.

Koliko jaz prišparam z zgolj obveznim zavarovanjem če ga sedaj odjavim pa tam nekje sred marca spet prijavim.

Če je to reda velikosti 20 kSIT ne pride v poštev.

Mora bit vsaj nad 30 kSIT to pa najbrž ni.

Tist ki ve, naj mi pove.

Gre za 650 ccm motor.

Čez 30 ziher ne boš dobil sem ravno računal za sebe, na zavarovalnici mi pa je rekla da približno 17. Upam da se je orenk zmotla. Tuhtam a se mi splača ali ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rude

Hvala za vse napotke ! :D Pol praute, da je ta Akku-Jogger ta prava zadeva za akumulatorček od mojga mopedka? Al ga bom s tem sam zje***? Na njem piše, da je "VALVE REGULATED" in "NON-SPILLABLE". Odpret se ga ne da (vsaj moji poskusi so bli neuspešni), tko da ne vem kaj bom naredil, če bo med polnjenjem voda izhlapela. Ker je zapakiran v črno ohišje se tudi ne vidi nivo elektrolita. Tok in čas polnjenja pa je 0,9 A x 5-10 h (STD) in 4,5 A x 1 h (QUICK). Glede na max. tok polnjenja Akku-Joggerja (0,4 A) bi po moje moglo bit OK al ne?

LP - Rude

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

destilat ti ne more izhlapeti; tako kot nic ne pride noter tudi ven ne more. :wink:

0,4A je trickle charge (pocasno polnjenje ali ohranjevanje stopnje napolnjenosti v akumulatorju),kar je bolj primerno,kot quick charge.po beseda soseda (elektronik/elektrotechnik) je pocasno polnjenje vedno boljse,kot hitro.akumulator se ne pregreva,tekocina ne vre,ne pride do memory efekta,ce je aku ze star.slabost je samo,da traja dalj casa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rude
destilat ti ne more izhlapeti; tako kot nic ne pride noter tudi ven ne more. :wink:

0,4A je trickle charge (pocasno polnjenje ali ohranjevanje stopnje napolnjenosti v akumulatorju),kar je bolj primerno,kot quick charge.po beseda soseda (elektronik/elektrotechnik) je pocasno polnjenje vedno boljse,kot hitro.akumulator se ne pregreva,tekocina ne vre,ne pride do memory efekta,ce je aku ze star.slabost je samo,da traja dalj casa.

To, da dalj časa traja tukaj ni pomembno, ker jest mislim met to reč čez zimo prklopljeno. Me je sam to zanimal al lahko iz takega akumulatorja kej izhlapi al ne. Če ti pravš d ne more pol je vse OK :D ; kupm tale Accu-Jogger in čez zimo akumulator futram z elektriko od firme. :wink:

LP - Rude

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • jvalant
      Ne vem, korona ima navidez majhno cifro... Ampak, kot jaz vidim je pa tretjina vseh umrlih za korono v Italiji. 12.000. Napram celem svetu z 37.000. Italija je indikator, kaj korona lahko naredi, ce so ukrepi pozni in slabi. Ne, ce  ni ukrepov. Ze samo ce so malo pozni, ima ena Italija tretjino vseh umrlih na svetu.  In se to nekako centralizirano na en del Italije, ne vso.  Statistike so lahko zelo varljive. Mislim, da bi brez ukrepov, korona bila precej zoprna zadeva. V Italiji sedajle, ze po ukrepih, le te sprostimo, pa nej se odigra kakih 100 nogometnih tekem, pa par festivalov, z po 30.000 gledalci, ki vpijejo, itd (torej korona brez ukrepov), in dobimo masakr.  Z resno karanteno, imajo ze kar nekaj casa po 700 mrtvih na dan.  Ker pa veliko drzav ukrepa, mogoce celo preodlocno, so pa cifre izven Italije se nekako znosne...  To se pac meni zdi, z mojo logiko. zato se mi zdi da so ukrepi nujni, da ima korona potencial, da naredi resno skodo, tudi ce sama statistika zrtev govori drugace... Zato podpiram ukrepe.  Tudi pomisliti ne upam, kaj bi bilo v Italiji brez ukrepov. In brez njih, bi se rec neovirano sirila. Ne verjamem, da virusi sami silijo v Italijo.
    • Scarabeo 500
      Zanimivo, pa vse te številke so dostopne v trenutku, pa jih večina ne pozna ali noče poznati. Primerjave so zelo zanimive. Ko vidiš, zakaj ljudje umirajo po svetu in v kakšnem številu, je korona  ...  Po moje je zatajila stroka. Podlegla medijskemu in političnemu pritisku. 
    • ukica
      A pravim.. 10.000 ljudi se okuži s Corona virusom pa bi vsi imeli in nosili maske. Na svatu ima 50 milijonov ljudi HIV pa se zmer noben noce seksat s kondomom.. cuden svet a?
    • Alla
      uradni podatki, dosegljivi tudi na WHO, zajemajo vse države sveta v obdobju 01.01.2020 do 29.03.2020, torej prvi kvartal letošnjega leta.... v prvih 3eh letošnjih mesecih je zaradi različnih virusnih bolezni umrlo 3.195.379 ljudi : - 2.021.618 zaradi raka - 413.794 zaradi HIV/AIDS - 241.446 zaradi malarije - 119.666 zaradi sezonske gripe (tudi cepljeni, 99% pljučnih bolnikov zaradi onesnaženega zraka) - 37.091 zaradi covid19 (99% pljučnih bolnikov zaradi onesnaženega zraka) zaradi različnih vzrokov je umrlo 1.871.494 otrok mlajših od 5 let, izvedenih je bilo 10.465,178 abortrusov (splavov), 76.102 žensk je umrlo med porodom, 615.816 je umrlo za posledicami alkohola, 1.230.855 za posledicami kajenja, 332.367 jih je umrlo v prometnih nesrečah, 264.032 pa je bilo samomorov.... vse to v samo prvih 3 mesecih letošnjega leta.....ob čemer moram poudariti, da podatki ne zajemajo milijonov umorjenih zaradi vojn - otrok in odraslih, niti milijonov umrlih zaradi lakote - otrok in odraslih.... Sorry, kdo nas ma za norca, pa kako hudo nas bo to vsekalo po kepi?
    • Dimen
      Ena kratka furca še pred karanteno  
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!