Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Gregs

Priporočene objave

pred 5 minutami, tuksinet pravi:

vroč je! 

da nisi radiator kupu :huh:

pomoje je zaradi reakcije topel ... počaki 1 uro ... umakn se kakšne 5 metrou (za vsak slučaj) mal pretres zarad mehurćkov ...

pol pa privij zamaške, če se boš po zadnjem vozu, da nau vn tekl :P

p.s.

čudn mi je, ker prodajalci dostikrat vprašajo, če ga aktivirajo :huh: 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 43 minutami, tuksinet pravi:

vroč je! 

To je normalno, not mu kr veselo dogaja pri aktivaciji. Drugače pa če se prav spomnim iz navodil ob zadnji menjavi akuja ga po aktivaciji ni treba nič polnit ker ga itak aktivacija oz reakcija nafila po domače rečeno. Bil pa je aku brez vzdrževanja, se pravi vržeš not elektrolit, počakaš, zapreš, montiraš in gasa. Itak ga motor sam fila, drugače ne bi lih daleč prišel. Če moped zalavfa b.p. je to to. Mogoče ga lih ne izklapljaš in ponovno verglaš vsaj par kilometrov da not spravi kolker se porabi za zagon.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala vsem za pomoč.

Ko sem ga aktiviral sem ga pustil uro in pol na zraku in nato zaprl. Zaprtega sem odnesel kak kilometer do motorja (v nahrbtniku) kjer sem ga namontiral. Akumulator je delal ampak ni imel zagonskega toka zato sem ga takoj odklopil iz kleme. Poklical sem ženo ki mi je pomagala z avtom in motor je v leru tekel iz njenega akumulatorja. Po pol ure vožnje sem prispel in ga takoj dal na polnilec - počasno polnjenje. Do jutra kot berem naj bi bilo.

Upam le da mu z prvim vžigom nisem naredil (pre)velike škode..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 22. 5. 2018 ob 20:23, tuksinet pravi:

Hvala vsem za pomoč.

Ko sem ga aktiviral sem ga pustil uro in pol na zraku in nato zaprl. Zaprtega sem odnesel kak kilometer do motorja (v nahrbtniku) kjer sem ga namontiral. Akumulator je delal ampak ni imel zagonskega toka zato sem ga takoj odklopil iz kleme. Poklical sem ženo ki mi je pomagala z avtom in motor je v leru tekel iz njenega akumulatorja. Po pol ure vožnje sem prispel in ga takoj dal na polnilec - počasno polnjenje. Do jutra kot berem naj bi bilo.

Upam le da mu z prvim vžigom nisem naredil (pre)velike škode..

A je bil vroč, ko si ga aktiviral???  Meni se je pred mesecem naredilo isto potem sem ga nesel nazaj v trgovino kjer so ga stestirali in tudi zamenjali z pojasnilom da je bila ena celica zanič, bil je aku. znamke Fiamm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne me strašit. Našel sem tole:

Citiraj

If the cells are too full, the acid will spill out of the top of the cells. Allow electrolyte to saturate into the plates and separators for at least 90 minutes. The temperature of the electrolyte will rise and the specific gravity will drop.

Akumulator se zaenkrat drži.. Se pa je polnil kar kakih 16 ur.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...

A morda kdo ve, z koliko Amperi moram obremeniti 12V / 11,6 Ah svinčev akumulator da ga testiram na padec napetosti? In koliko padca napetosti naj bi bilo še v merah normale med obremenitvenim testom?

Sprašujem zato, ker ne vem ali imam težave z akumulatorjem ali je kaj drugega? Prejšnji teden sem še bil naokoli z motorjem in je vžigal normalno. Doslej nikoli ni pokazal težav pri zagonih. Akumulator Yuasa YTZ12S je star tri 38 mesecev, tovarniška vgradnja. Nikoli ga nisem izpraznil, vedno je bil na vzdrževalcu baterij ob daljši neuporabi. Včeraj pa sem motor našel z popolnoma praznim akumulatorjem, še kliknilo ni, niti LCD se ni aktiviral. Akumulator sem polnil do avtomatskega izklopa pri 13,3 V s tokom 1,1 A. Po 12 urah ima neobremenjen še vedno 12,85 V napetosti. Upornost med polnjenjem znaša 0,18 Ohma. Torej ni v stiku in tudi ni popolnoma zanič. Je pa to AGM gelni akumulator in odpret se ga ne da.

Preverill sem tudi, če bi morda bili akumulatorski priključki elektrike motorja v stiku oziroma bi kakšen rele prevajal, ko je motor izključen pa ni nič od tega. Tudi polnilno napetost regulatorja sem zmeril in se giblje med 14,4 in 14,8 V. In ja, ključev ni bilo v ključavnici, vse torej izklopljeno ko se je v tednu dni popolnoma izpraznil. Sumim torej, da je vseeno akumulator crknil.

Če je kdo avto električar in morda ve?

Popravljeno . Popravil IZTOK
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

o,18 ohm je zelo, zelo veliko. Kratkosticni tok je po teoriji torej 67 A, kar je zelo malo, veliko premalo...

Moped sedaj vzge? Ce se ne vozis, ga pusti se en teden, pa bos videl. Vmes se izmeri z ampermetrom ali ti ga karkoli prazni...

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, IZTOK pravi:

A morda kdo ve, z koliko Amperi moram obremeniti 12V / 11,6 Ah svinčev akumulator da ga testiram na padec napetosti? In koliko padca napetosti naj bi bilo še v merah normale med obremenitvenim testom?

Sprašujem zato, ker ne vem ali imam težave z akumulatorjem ali je kaj drugega? Prejšnji teden sem še bil naokoli z motorjem in je vžigal normalno. Doslej nikoli ni pokazal težav pri zagonih. Akumulator Yuasa YTZ12S je star tri 38 mesecev, tovarniška vgradnja. Nikoli ga nisem izpraznil, vedno je bil na vzdrževalcu baterij ob daljši neuporabi. Včeraj pa sem motor našel z popolnoma praznim akumulatorjem, še kliknilo ni, niti LCD se ni aktiviral. Akumulator sem polnil do avtomatskega izklopa pri 13,3 V s tokom 1,1 A. Po 12 urah ima neobremenjen še vedno 12,85 V napetosti. Upornost med polnjenjem znaša 0,18 Ohma. Torej ni v stiku in tudi ni popolnoma zanič. Je pa to AGM gelni akumulator in odpret se ga ne da.

Preverill sem tudi, če bi morda bili akumulatorski priključki elektrike motorja v stiku oziroma bi kakšen rele prevajal, ko je motor izključen pa ni nič od tega. Tudi polnilno napetost regulatorja sem zmeril in se giblje med 14,4 in 14,8 V. In ja, ključev ni bilo v ključavnici, vse torej izklopljeno ko se je v tednu dni popolnoma izpraznil. Sumim torej, da je vseeno akumulator crknil.

Če je kdo avto električar in morda ve?

Jaz opravim obremenilni test, s startom - vžigom motorja.

Meriš na accu, recimo je napetost 12.80. Ko vklopiš luči ga pobere na okoli 12.40. Sedaj pride obremenilni test - ga vžgeš in meriš. Če pade napetost med verglanjem - vžigom pod 10.00V je zame za v kanto. Ker potem so sami problemi, ko je zunaj mraz. Fajn je če ti kdo pomaga, da lažje držiš unimer na accu.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Scarabeo 500 pravi:

Jaz opravim obremenilni test, s startom - vžigom motorja.

Meriš na accu, recimo je napetost 12.80. Ko vklopiš luči ga pobere na okoli 12.40. Sedaj pride obremenilni test - ga vžgeš in meriš. Če pade napetost med verglanjem - vžigom pod 10.00V je zame za v kanto. Ker potem so sami problemi, ko je zunaj mraz. Fajn je če ti kdo pomaga, da lažje držiš unimer na accu.

 

Dobra ideja, seveda je zaganjalnik najboljši test. Bom jutri preizkusil in videl kako je s to Yuaso. Malo sem razočaran glede na to, da je gelni in stane 150 EUR. Tri leta? Še Topla v avtu vzdrži kakšno leto ali dve več.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, Zok pravi:

o,18 ohm je zelo, zelo veliko. Kratkosticni tok je po teoriji torej 67 A, kar je zelo malo, veliko premalo...

Moped sedaj vzge? Ce se ne vozis, ga pusti se en teden, pa bos videl. Vmes se izmeri z ampermetrom ali ti ga karkoli prazni...

 

Dal naj bi 210 A, po specifikaciji proizvajalca. Sicer ne vem, če ta izračun velja za kemijo v akumulatorju, vem pa, da je polnilec kazal 183 mOhm upornosti. Očitno je opešal. Tako po merah sodeč je zelo majhen za take zagonske tokove. Sicer težek je, vendar verjetno na meji zmogljivosti pri zaganjanju dvo cilinderskega 1200 ccm motorja. Razmišljam, da bi morda namestil LeFePo4, ta da 300 A vendar ima zgolj 5 Ah kapacitete. Je pa res, da tak litijev akumulator še vedno da 100% zagonski tok tudi ob samo 30% kapaciteti, medtem ko gelni da 30 % nazivnega toka pri 50% kapaciteti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Posveti se tudi "ghost drain battery". 

Najdi, ali je kaj praznilo akumulator med stanjem. Neispraven-zapečen rele, enako regler, mogoče imaš kaj direktno na aku vezano(napajalnik navigacije, telefona) dodatne meglenke prek kakega releja in je zapekel itd.... Raznorazni moduli so lahko v okvari....

Če ti stari aku zdrži en teden, ga napolni in daj na motor in boš videl, če zdrži vsaj približno enako. Drugače imaš nekaj v napeljavi, kar žre elektriko. Čist sam moje mnenje.

Bolje dobro preverit, kot uničit nov akumulator.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 urami, Quest pravi:

Posveti se tudi "ghost drain battery". 

Najdi, ali je kaj praznilo akumulator med stanjem. Neispraven-zapečen rele, enako regler, mogoče imaš kaj direktno na aku vezano(napajalnik navigacije, telefona) dodatne meglenke prek kakega releja in je zapekel itd.... Raznorazni moduli so lahko v okvari....

Če ti stari aku zdrži en teden, ga napolni in daj na motor in boš videl, če zdrži vsaj približno enako. Drugače imaš nekaj v napeljavi, kar žre elektriko. Čist sam moje mnenje.

Bolje dobro preverit, kot uničit nov akumulator.

Saj ravno to sumim. Ker akumulator naceloma pokaze znake pehanja ne pa da kar naenkrat shira. Ampak meritev ni pokazala nobene porabe. Posameznih relejev sicer nisem meril sem pa preveril ce je sklenjen tokokrog na prikljucnih konektorhih, seveda z odstranjenim akumukatorjem. Storil bom takole:

1. Napolnjen aku bom pustil par dni odklopljen in izmeril napetost

2. Priklopljen aku bom pustil par dni in izberil napetost

3. Opravil obremenitveni test

Potem bo jasno ali imam tezave z motorjem.

Drugace pa @Quest gelni AGM akuji ne crknejo ce jih globoko izpraznis, so temu namenjeni. So pa precej obcutljivi na pretirano polnjenje, vse nad 15 V jih trajno poskoduje. Zato moram bolje stestirat tudi regulator napetosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, IZTOK pravi:

 

Potem bo jasno ali imam tezave z motorji 

Poročaj  potem ugotovitve problema

LP Mavti

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zaenkrat je takole, vse normalno. Nepriklopljen akumulator je po 48 urah ostal na isti napetosti 12,84 V. Torej se ne prazni prekomerno. Vgradil sem ga v moped in meril napetost ob vklopu kontakta. Moped ima dva fokusa z H7 in oba svetita istocasno, torej 2 x 60 W. To znese 10 A, plus dodatne LED meglenke, pa ABS, pa pumpa za bencin ... bi rekel skupno 15 A minimalno. Po 30 sekundah se je napetost ustalila na 12,35 V. Potem se zagon in padla je trenutno na 10,5 V, motor pa je kresnil takoj. Sem se vozil naokoli 15 min in imel voltmeter ned nogami :). 14,38 do 14,45 V je meril. Po izklopu je akumulator ostal na 13,05 V, torej regler polni vredu. Naj me kura brcne v jajca, pojma nimam kaj ga je izpraznilo. Ker sem doma pod Pohorjem je bil verjetno skrat Bolfenk. Cez teden dni bom se enkrat zmeril napetost, sem pa siguren, da bo OK. Zna bit, da se bo ista napaka pojavila ko bom spet kje v Moldaviji ali Maroku :headbang:

Popravljeno . Popravil IZTOK
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Danes sem se vozil z Beta x-trainerjem 300 2018 2takt in se mi je med vožnjo odvil vijak, ki drži pozitivno žico na akumulator.

To sem opazil, ker mi motor ni zaverglal, ko sem pritisnil štarter.

Sedaj me pa zanima, če je možno, da pumpa za olje ni delovala. Sem se vozil na čisti bencin brez olja?

Luči so delalale med vožnjo. Je tudi pumpa za olje delala normalno, čeprav je bila baterija odklopljena?

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 23 urami, Janezs pravi:

Danes sem se vozil z Beta x-trainerjem 300 2018 2takt in se mi je med vožnjo odvil vijak, ki drži pozitivno žico na akumulator.

To sem opazil, ker mi motor ni zaverglal, ko sem pritisnil štarter.

Sedaj me pa zanima, če je možno, da pumpa za olje ni delovala. Sem se vozil na čisti bencin brez olja?

Luči so delalale med vožnjo. Je tudi pumpa za olje delala normalno, čeprav je bila baterija odklopljena?

LP

Tole ravni ni tema za akumulatorje. Pa ne vem, če ti bo znal kdo odgovorit razen mehanika, ki dobro pozna Bete. Načeloma pa je tako, da alternator daje tok, ko motor teče, ima pa napeljava nestabilno napetost, ker ni akumulatorja, ki jo pomaga stabilizirati poleg regulatorja napetosti. Če pumpa za olje ni vezana z posebej žico direktno na akumulator je verjetno delala, vzemi pa tole z rezervo. Pa v navodila poglej, tam imaš verjetno tudi diagram električne napeljave. Če ne pa vsaj piše kako je z kakšno opozorilno lučko na prikazovalniku, vem da se pri KTM TPI modelih prižge opozorilna lučka, če pumpa ne dela.

Dam pa ti še nasvet, če bi to bil moj motor bi kupil kit od Bete in predelal nazaj na mešanico, je bolj zanesljivo. Beta 250/300 v racing ediciji ima še vedno tovarniško mešanico.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, IZTOK said:

Dam pa ti še nasvet, če bi to bil moj motor bi kupil kit od Bete in predelal nazaj na mešanico, je bolj zanesljivo.

Tule pa moram malo ugovarjati. Z uporabo pre-mix mesanice vkljucis cloveski faktor - avtomatika je se vedno avtomatika, in je trotl ziher. Moje zadnje prickanje z nekom glede (ne)uporabe crpalke se je koncalo z zaribanim motorjem (Aprilia RS 125 - pa je sla ena minimalna placa) - ravno zaradi nepravilne mesanice. Zmotil se bos slej ko prej. Akumulator ti pa odpove enkrat na 5 let, pa se to ni sigurno, da crpalka neha delovati.

Glede na to, da je luc delovala, bi rekel, da je delovala tudi crpalka in njeno krmiljenje. Pa se nekaj: slab, torej tudi razrahljan kontakt lahko se vedno normalno prevaja tok dokler ni ta isti kontakt konkretno obremenjen (kot recimo z zaganjacem) - tam pa se pokaze slabost. Ce je tudi pri tebi slo za tak primer (kar - priznam - ni ravno pogost pojav), potem sploh ni kaj skrbeti.

Na tvojem mestu bi pred naslednjim zagonom naprsil nekaj kapljic 2T olja v sesalni kanal - za ziher. Vec kot to poleg dobrega fiksiranja prikljucnih klem na akumulator tako ne mores narediti.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 23 urami, Zok pravi:

Tule pa moram malo ugovarjati. Z uporabo pre-mix mesanice vkljucis cloveski faktor - avtomatika je se vedno avtomatika, in je trotl ziher. Moje zadnje prickanje z nekom glede (ne)uporabe crpalke se je koncalo z zaribanim motorjem (Aprilia RS 125 - pa je sla ena minimalna placa) - ravno zaradi nepravilne mesanice. Zmotil se bos slej ko prej. Akumulator ti pa odpove enkrat na 5 let, pa se to ni sigurno, da crpalka neha delovati.

Glede na to, da je luc delovala, bi rekel, da je delovala tudi crpalka in njeno krmiljenje. Pa se nekaj: slab, torej tudi razrahljan kontakt lahko se vedno normalno prevaja tok dokler ni ta isti kontakt konkretno obremenjen (kot recimo z zaganjacem) - tam pa se pokaze slabost. Ce je tudi pri tebi slo za tak primer (kar - priznam - ni ravno pogost pojav), potem sploh ni kaj skrbeti.

Na tvojem mestu bi pred naslednjim zagonom naprsil nekaj kapljic 2T olja v sesalni kanal - za ziher. Vec kot to poleg dobrega fiksiranja prikljucnih klem na akumulator tako ne mores narediti.

Teoretično, če si takšen luzer da pozabiš nalit olje v kantico preden tankaš ... Enako lahko pozabiš dolit olje v posodico na motorju, opozorilne lučke med vožnjo sigurno ne boš opazil, par minut brez olja pa uniči motor. V praksi se veliko Beta 2T lastnikov posluži predelave. Beta tovrstno rešitev podpira tovarniško. Ta vbrizg olja je samo zaradi doseganja ekoloških normativov. Potem pa so še druge zadeve kot zgoščevanje olja v hladnem vremenu in takrat ga gre lahko manj skozi šobo, če pa zmešaš 1:50 pa je vedno enaka količina olja. Je pa obvezno treba tudi preverit razmerje gorivo / zrak ob takšni predelavi in zamenjat šobe po potrebi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Zanima me katere akumulatorje uporabljate v boxerjih 1100 in 1150?

Letos bo čas za menjavo, Exide bo izdihnil. Ima kdo akumulator z več kot 170A  zagonskega toka?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!