Skoči na vsebino

Potovanja z Zvonetom Šerugo


MOTOVILC

Priporočene objave

pred 3 minutami, Borutt pravi:

Kaj pa tebi dogaja? Nisi pozorno prebral? 

A zdej si pa že pisatelj.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 20 minutami, Kmet2 pravi:

A zdej si pa že pisatelj.....

Tisto, kar jaz pišem, ni ravno neka proza. Čeprav se bralci velikokrat čustveno odzovejo. Torej bi po tej strani mogoče lahko bil neke vrste pisatelj. 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem, zakaj se toliko "vžigate" :fight2:, kdo hoče z njim naj gre, drugi pač ne, @Luka66 je povedal svojo izkušnjo, ki si jo je privoščil za svoj denar in je brez veze pametovat in tekmovat kdo ima dolgega in kdo daljšega.

pa KAWA je najboljša :kva2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
Ob 30. 5. 2018 ob 8:15, Rey pravi:

Po 12.500km se je končala ljubezen z KTMom. Šeruga se vrača na BMW :hmm:

Vir: objava na njegovem FB profilu.

 

 

 

IN NAJ KAR NA ZAČETKU POVEM: VRAČAM SE K BMW-ju! Ne zaradi kvalitete (oba sta hudobra!), temveč zaradi karakterja. KTM (1290 S Super Adventure, 160 konjev) je vaški pretepač. BMW (1200 GS Adventure, 125 konjev) je gospod župnik. In jasno mi je: niso vsi župniki vedno in prav vsem po volji. A jaz sem popotnik, ki sicer aktivno in z velikimi užitki (zmerno) polaga tudi ovinke, nikoli pa nisem bil norec in tvegal do skrajnih meja in še čez. Ker vam sicer zdaj ne bi tega pisal. Popotnik torej, tukaj pa ima BMW nekaj zelo konkretnih prednosti. Lepo po vrsti:

REZERVOAR ZA GORIVO – nihče mi še ni uspel razložiti, čemu je KTM opustil lanski model 1290 T s 30-litrskim rezervoarjem. Kot ga ima BMW Adventure; prejšnji model celo 33 litrov. Ker je prav 30 litrov (ca. 600 km) zdrav minimum za vsako resno in daljšo pot. Zjutraj tankam in imam za ves dan mir. Pri 23 litrih pa že sredi dneva razmišljam, kdaj in kje bom ponovno dotočil. 

PRTLJAŽNE TORBE – ne razumem tudi, čemu je KTM rekorder v velikosti izpušne cevi, potisnjene točno tja, kjer je najmanj potrebna: zadaj in na stran, kjer odžira prostor prtljagi, ki je zaradi tega odmaknjena nepotrebno daleč ven. Na 105 cm širine (Givi torbe, že prek dovoljenega evropskega standarda) mi nudi 74 litrov, BMW v enem metru širine 80 litrov.

NAPERE (špice) PROTI LITIM PLATIŠČEM. Model 1290 R (hard enduro) ima špice. Ki so za dolga potovanja in slabe terene bolj smiselna in bolj trpežna izbira. Pri modelu S jih je mogoče naročiti le kot dodatno opremo: 1000 €! Naročiti naknadno - in vreči original stran! Ne ravno poslovna poteza, ki bi vabila k ljubezni do groba. 

VERIGA PROTI KARDANU: prva je zaradi boljše odzivnosti in izkoristka moči ljubica športnih motociklov, druga zaščitni znak lagodne vožnje in težkih potovalnih motorjev. Veriga je razvajena, zahteva podmazovanje, zategovanje, občasne menjave. Kardan je za gospode, a nočna mora, če v njem sredi ničesar kaj zaropota; se tudi zgodi. Jaz osebno sem razvajen od kardana. 

In na koncu: skorajda računalniški MONITOR, ki na najnovejših motorjih nadomešča nekdanje števce in prikazovalnike … zakaj, KTM, zakaj? Zakaj dvajset informacij na tistem čudu tehnike (in še za pol vesoljske ladje dosegljivih dodatno prek menija), od katerih pa brez očal vidim le tri? Motorje za dvajset jurjev ne kupujejo dvajsetletni ostrostrelci – privoščimo si jih ljudje dokaj zrelih let in večina nas vidi krasno do zadnjega hriba in naprej – zaboga pa ne vidimo, kaj se dogaja v tistem črevesju pol metra pred nami. Tudi tukaj je BMW upošteval določene naravne danosti večine svojih kupcev. 

In če dobro pomislim: razen verige, ki pa ima svoj krog oboževalcev - in morda izpušne cevi? - so vse ostalo malenkosti, ki bi jih lahko na hitro odpravili ali pa so jih že imeli in opustili z lanskim modelom T. Jasno, moje mnenje je povsem osebna stvar in mnogih med vami morda prav nič od naštetega sploh ne rabi motiti. Pač dobro vidite, ljubite brutalno moč in verigo, polagate ovinke in ne greste na pot okoli sveta. 

Jaz sem si pa v Maroku pogosto želel, da bi KTM poleg vrhunskih inženirjev, oblikovalcev in programerjev za mnenje vprašal tudi kakšnega svetovnega popotnika – kajti navsezadnje govorimo o potovalnem enduru in ne o divjaku za rally Dakar! Za gajbo pira bi jim v petih minutah izdali vse skrivnosti dolgih potovanj in njihovih potreb. Tako pa … škoda, prav navezal sem se na avstrijsko moč in užitke v ovinkih. Zdrava pamet svetovnega popotnika pa me je po vseh razmislekih potegnila nazaj v bavarsko ležernost in uglajenost; da, vračam se k stari ljubezni! Dva meseca s KTM pa sta bila vse drugo kot napaka – kje pa! Bila sta avantura z mlado in svežo ljubico, a desetletja srečnega zakona sta me pač potegnila nazaj, v toplo in mehko naročje moje nekdanje ljubezni. Pa saj to je običajno in žene so nas vedno vesele, ni tako? »O, že nazaj? Boš župco pa krompirček in malo meseka? Ja krasno, daj spočij se, potem mi pa pokažeš, česa si se vse naučil pri tamladi …« - tako nekako gre to, imam prav?

In še nasvet za konec: če imate manj kot 40 (50?) let, dolgoletne izkušnje in neizživete dirkaške strasti, se pa le zelo resno ozrite  proti Grosuplju: SELES MOTO, www.seles.si najdete tam. In morda celo prav mojo pomladansko ljubico s primernim popustom – verjemite, v tistih 12.500 kilometrih sem jo čudovito vpeljal v svet avanture in užitkov. Ste pravi? Toplo priporočam!

Stari BMW (letnik 2010, 78.000 km) pa še vedno čaka v garaži in tudi Amerika je v vsej svoji dolžini še vedno tam – ajmo, starina, pa da vidiva, kdo bo dlje in z manj hropenja zdržal!

 

:D

Citiraj

BMW 1200 GS ADVENTURE – TEST PO 28.000 KM. In kako kaj motor, me sprašujete mnogi. Pa poglejmo! Letnik 2018, zanesljiva bavarska tehnologija, cena z vso možno opremo 25.000 evrov – pa je tudi vreden tega? Je to res najboljši potovalni motor na svetu?
Na kratko: DA! In na kratko: NE! Kajti »najboljših« je trenutno na tržišču vsaj pet, vse ostalo je stvar okusa, potreb, pripadnosti in finančnih zmogljivosti. Mi dobro služi? Da, z njim sem poleti prepotoval Balkan do Grčije in nazaj, v zadnjih dveh mesecih Južno Ameriko od Argentine do Kolumbije – in dolga je še pot do Aljaske. Zjutraj vžgem in se peljem, kot gospod in na nivoju celo po dokaj vegastih cestah, ca 2000 km makadama je za mano – odlična in zanesljiva tehnologija torej. In izredno trpežno ogrodje pod polno naloženim motorjem. A to navsezadnje pričakujemo tudi od bistveno cenejših modelov; 28.000 km bi bil zalogaj kvečjemu za Pony express.

Vse torej v redu in pohvalno … AMPAK! Da, ampak … v 35 letih sem na osmih različnih BMW-jih naredil okoli 300.000 km prek vseh celin. In se malo nasmiham, ko poslušam vernike govoriti o tisti slavni »neuničljivi bavarski tehnologiji« - vraga neuničljivi! Z uničljivostjo že od nekdaj nisem imel težav, v zadnjih letih pa mi gre to celo še vse laže od rok. Postajam jaz bolj neroden ali BMW … kako bi rekel – bolj šlampast? Predvsem s tem svežim letnikom 2018 pa imam nekaj zanimivih izkušenj, ki so celo meni povsem nove.

Gremo po vrsti.

Prvo, po ca. 5000 km: kompletno vse špice (napere) na zadnjem kolesu so se razrahljale, vseh 40 komadov. Razrahljale za par milimetrov (!?!), iz Bosne sem pripeljal, a kot po jajcih. Na servisu so mi kolo brez besed pod garancijo zamenjali z novim, baje da je to pogosta težava letnika 2018. Hudo nevarna težava in sreča, da se mi je zgodila napol doma. Nekaj naper pa sem še v Peruju ročno zategnil tudi na prvem kolesu. Redno preverjam. Nikoli prej imel teh težav!

Drugo: aluminijaste torbe, original BMW. Že doma izgubil dve ključavnici, dobil novi. Na poti izgubil še eno (med vožnjo, zaklenjeno!) dve preventivno zablokiral s trakom, preden sta sami odpadli. Vozim z odklenjenima torbama, kar ni priporočljivo v teh krajih. Nikoli prej imel teh težav!

Tretje: v Boliviji prenehala delati zadnja zavora. Zategnil do konca – nič! Vozil nekaj dni brez nje – ne ravno pametno med andskimi prepadi in ovinki – potem mi je nenadoma povsem zablokirala sredi gneče La Paza. Odtegnil in je bilo v redu, že nekaj tednov dela povsem normalno. Menda običajni greh teh motorjev, a jaz nikoli prej imel teh težav!

Četrto: stranski luči meglenki, vsi dodatni deli montirani v tovarni. Delata po občutku, dolgo časa predvsem podnevi, ne pa zvečer ali v megli ali dežju – ampak resno! Zadnji teden ali dva delata le še ob redkih praznikih. Nerodno predvsem podnevi, zelo pomemben faktor opaznosti in varnosti na cesti sta. Pravzaprav nikoli ne vem, katere luči mi sploh gorijo. Nikoli prej imel teh težav!

Peto in šesto: izgubil dva zmerno pomembna vijaka, ampak improviziral lokalno. In monitor mi občasno javlja LOW VOLTAGE, nizko napetost - ignoriram in je v redu. Občasno mi ob zagonu ne vključi ABS – naredim ročno, ko pač to opazim.

In to je to. Malo? Veliko? 28.000 km in 25.000 €! Res me zanimajo vaše izkušnje, predvsem z letnikom 2018. In kaj se tovrstnega dogaja v »sovražnem japonskem taboru«? Povejte, nikomur ne pripadam, jaz samo vozim in spotoma uživam. Nekatere stvari me pa občasno motijo, to že lahko priznam.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič nenavadno, se dogaja tudi kao najboljšim........vsem proizvajalcem se to dogaja......sedaj je okusil podobno zgodbo, kot jo je "prodajal" svojim strankam........leporečenje in obljube kako je vse naj.......plača in dobil ........vsekakor neugodno na taki poti........napisal korektno je mojster pisanja......kakorkoli srečno na poti Zvonko in naj se ti ne razleti "die beste maschine"  do Aljaske......verjetno bi bilo enako z vsemi preostalimi "podzvezdnki"  tega razreda.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ali so v kompletek orodja dodali ključ za napere privijat? če so potem se že vidi , kaj bo potrebno paziti.. piše v navodilih za uporabo , da je potrebno na xx kilometrov preveriti zategnjenost naper? če piše je vse jasno.. lahko kdo doda tukaj navodila za uporabo in vzdrževanje za ta 2018 ?

so pač morali nekaj narediti če nimajo dela z zategovanjem in mazanjem ketne .. 

ups se opravičujem - navodila ne pašejo v to temo .. čeprav dvomim , da jih dolgoletni popotniki sploh preberejo za vsak nov motor ..

Popravljeno . Popravil thumper
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 1. 2. 2019 ob 13:05, Snecer pravi:

nenavadni defekti

nenavadni? Nč novega po mojem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, thumper pravi:

lahko kdo doda tukaj navodila za uporabo in vzdrževanje za ta 2018 ?

Na 1000 km   [Cross-spoke wheels] check tension of spokes and tighten if necessary

 

Na vsakih 10000 km  [Cross-spoke wheels] check tension of spokes and tighten if necessary

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, thumper pravi:

ali so v kompletek orodja dodali ključ za napere privijat? če so potem se že vidi , kaj bo potrebno paziti.. piše v navodilih za uporabo , da je potrebno na xx kilometrov preveriti zategnjenost naper? če piše je vse jasno.. lahko kdo doda tukaj navodila za uporabo in vzdrževanje za ta 2018 ?

so pač morali nekaj narediti če nimajo dela z zategovanjem in mazanjem ketne .. 

ups se opravičujem - navodila ne pašejo v to temo .. čeprav dvomim , da jih dolgoletni popotniki sploh preberejo za vsak nov motor ..

Vsi motorji, ki sem jih imel in so imeli v navodilih napisano, da je potrebno preverjati napetost naper na xy km, priznam, da sem to naredil enkrat letno in nič kaj ugotovil, ne vem pa kakšni so to danes novi potovalni adventure motorji,  mislim vse znamke, da ne bo pomote, pri katerih je potrebno, ko se zvečer pripelješ od doma do Sofije igrat ksilofon s šraufenciegrjem po špriklah in ugotavlajt, če je vse OK in to pri kolesih, ki so mastno doplačilo in tako super, da so odporne na "vse"  in to pri motorju za 25k€   :BUA:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, Snecer pravi:

eni ste pa res carji, zakaj si sploh kupite s špicami motor? za asfalt prej slabost kot prednost

zgleda pa jaće ja, svetovno popotnik stil

Včasoh so se in tudi danes se dobijo nekateri tipi motorjev le s kolesi z naperami :(  meni osebno niso všeč, jih ne rabim, ker ne vozim po takih poteh in jih tudi nebi doplačeval.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dejstvo je, da ce bi sel z vsemogocnim Versysom naokoli, da bi se sam vozil.....kera bi pa hotla zravn, prosm lepo no? :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, DinDiin pravi:

Dejstvo je, da ce bi sel z vsemogocnim Versysom naokoli, da bi se sam vozil.....kera bi pa hotla zravn, prosm lepo no? :D

slike ti na privat pokažem

kar nekaj se jih je prijavilo za vožnjo, pa ne smem... :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 urami, DAMI34 pravi:

nenavadni? Nč novega po mojem.

Za Italijo vem, da so v veliko primerih zamenjali platišča, ker se naper sploh ni dalo zatisniti. Govorijo o pokvarjenem stroju in o tem, da vpoklica ni bilo, ker ne obstaja evidenca motorjev s platišči z napako :D 

zrak v sistemu - normalno,

blokiranje zadnje zavore - normalno (tudi sama sem to doživela na propelerčku - ne s Šerugo :D - in ni bilo čisto nič zabavno premlevat kaj bi bilo če..)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 urami, 3nity pravi:

Za Italijo vem, da so v veliko primerih zamenjali platišča, ker se naper sploh ni dalo zatisniti. Govorijo o pokvarjenem stroju in o tem, da vpoklica ni bilo, ker ne obstaja evidenca motorjev s platišči z napako :D 

zrak v sistemu - normalno,

blokiranje zadnje zavore - normalno (tudi sama sem to doživela na propelerčku - ne s Šerugo :D - in ni bilo čisto nič zabavno premlevat kaj bi bilo če..)

Sneci je napisal nenavadni defekti, jaz pa da niso nenavadni ampak čisto običajni...kateri pa so, samo marsikdo noče priznat, ker vozi BMW :P

In verjamem, ni fajn.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 19 urami, Luka66 pravi:

Vsi motorji, ki sem jih imel in so imeli v navodilih napisano, da je potrebno preverjati napetost naper na xy km, priznam, da sem to naredil enkrat letno in nič kaj ugotovil, ne vem pa kakšni so to danes novi potovalni adventure motorji,  mislim vse znamke, da ne bo pomote, pri katerih je potrebno, ko se zvečer pripelješ od doma do Sofije igrat ksilofon s šraufenciegrjem po špriklah in ugotavlajt, če je vse OK in to pri kolesih, ki so mastno doplačilo in tako super, da so odporne na "vse"  in to pri motorju za 25k€   :BUA:

Špica je špica. Zahteva vzdrževanje. Če z motorjem skačeš preko miz (al pa na njih), jih je treba kontrolirat po vsaki rabi (al pa skor vsaki rabi), če se voziš naokoli z do amena obloženim GS-om jih je pa treba vsaj na vsake tolko pogledati. Svetovni popotnik tega ne ve. Smeh.

Lahko pa pustiš gor lite felge in te take 'malenkosti' ne tepejo po glavi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, jskrablin pravi:

Špica je špica. Zahteva vzdrževanje. Če z motorjem skačeš preko miz (al pa na njih), jih je treba kontrolirat po vsaki rabi (al pa skor vsaki rabi), če se voziš naokoli z do amena obloženim GS-om jih je pa treba vsaj na vsake tolko pogledati. Svetovni popotnik tega ne ve. Smeh.

Lahko pa pustiš gor lite felge in te take 'malenkosti' ne tepejo po glavi.

 

Že res.

Ampak na mojem GSA letnika 2008 mi ni bilo treba v 110 000km NIKOLI našponat niti ene šprikle. Pa sem se vozil marsikje...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, Joker pravi:

 

Že res.

Ampak na mojem GSA letnika 2008 mi ni bilo treba v 110 000km NIKOLI našponat niti ene šprikle. Pa sem se vozil marsikje...

Tudi na biciklu ne rabiš, če se voziš sam. Če je pa tukaj teža verjamem...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da bom natančnejši:

Ne samo, da sem se vozil marsikje,  veliko sem se vozil v dvoje in še več: tudi v dvoje sem se vozil marsikje. Če razumeš....

In še to: Imam 2 metra i kusur. Tudi moja ni kakšen pigmejec, zato v opremi tehtava čez 200kg. In včasih tovoriva celo kakšno prtljago za povrh...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Snecer pravi:

slike, video...

Česa?

Koles mojega BMW-ja?

Mene pod metrom?

Moje drage na vagi?

Vse ostalo se najde tudi na tem forumu.

 

Videografije pa se ne grem. Še takrat, ko sem obesil kamero na motor, sem jo izgubil...:headbang:

 

Se je pa BMW-ju pokvarilo kaj drugega. To pa ja. Ampak s kolesi pa res nobenih težav.

Popravljeno . Popravil Joker
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!