Skoči na vsebino

Aprilia RSV Tuono


Noise

Priporočene objave

1 hour ago, ProdriveR said:

Si ti prepričan za "mapo 2"?

Majkemi. :P :D Imam program od Capota, Future in Tune, vsi imajo enak ECU, vsi imajo samo en set map. Pa opcijo za izklop lambde. ;) Oz. takole bom rekel, da ne bom za sveto trdil: 98% sem preprican, da je tako. ECU ima dve mapi za fuelling, s tem, da 1. cilinder deluje bolj zalito kot drugi. Ravno zato ima prva generacija 4 mape za fuelling + 2 mapi za Alpha-N in dve za Speed density, potem pa s svojo logiko jemlje podatke iz ene pa iz druge pa iz tretje, in racuna najbolj idealno kolicino goriva glede na vse vstopne podatke - temperatura zraka, temperatura motorja, MAP, TPS, rpm itd. Zakaj ne napisem "izracuna tako in tako" - zato, ker se nacin izracuna spreminja glede na dane pogoje, in enkrat je en parameter pomembnejsi od drugega, drugic je obratno itd.

Siemens ima dve fuelling mapi ter Fuel trim mapo (ki je pa gen.1 nima, ker nima lambda sonde) - tam notri so shranjene vrednosti adaptacije. Ta mapa je dinamicna, v njej so priucene vrednosti, to pomeni, da se med delovanjem spreminjajo. Torej ce dodas power commander bo veselica samo nekaj kilometrov, potem pa bo vse njegovo delo fuel trim mapa kompenzirala, torej bo vbrizg se vedno taksen, da bodo vrednosti z lambda sonde enake tistim, ki so zapisane v AFR (ar/fuel ratio) mapi.

Enako je z ignition mapo - le ena je, pa pripadajoci ignition trim in ignition trim limiter (da ne bi trim sel predalec). Prva generacija je imela 4 mape - v vsakem mapsetu za vsak cilinder posebej. Imata pa prvi in drugi cilinder enak timing.

Torej tukaj ostaneta se tista dva procenta moznosti za katero ne dam cisto roke v ogenj (ker zal tudi jaz ne vem vsega) - ena fuelling mapa je malenkost bolj zalita od druge - da bi tista mapa predstavljala "map 2", torej nacin delovanja v open loop. Ampak razlike med mapama so tako majhne (ranga 1,5 %), da res ne verjamem, da je tako. Falco ima v power coni razliko med "map 1" in "map 2" ranga med 3 in 4%, prav toliksna je tudi razlika med vbrizgom za valj 1 in valj 2, pa kolikor vidim iz meritev, Falco niti nima tako slabega izpuha kot bi si mislil glede na nivo hrupa, ki ga (ne) proizvede. Podobna zgodba je tudi z gen.1 Milko in gen.1 Tuonom.

Morda pa se motim, in samo nabijam poste in zbiram lajke. :P

@marincspeedshop polij po sanku!! em... ...po batih! :OK:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

14 minutes ago, Kugelschreiber said:

Res?

Jebemti, da ne. :D Zajebu. Capo in futura imata Sagema. Siemens, Sagem, Sagem, Siemens - ne en, ne drugi mi ni vsec - ko da bi en star telefon mel v rokah. :jezik::naughty:

Tudi sesalna grla imata manjsi kot Tuono in Milka. ;) Pa kompresijsko razmerje in profile odmicnih gredi tudi, ampak s tistim je pa ze vec dela za upgrade... ...eh, pa sem odplaval od teme. :sleep2:

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 minute ago, Zok said:

Jebemti, da ne. :D Zajebu. Capo in futura imata Sagema. Tudi sesalni grli imata manjsi. ;)

Sm se bal, da bo tako ja. Bojda so Sagemovi injektorji dragi k pes, pa samo originalni pašejo.  Za nameček, imata (baje) Futura in Capona različne throttlebodyje

 

Rad bi enkat zvedu, ZAKAJ tolk nekih različnih rešitev. Kaj pridobiš s Sagemom v primerjavi z  Milikinim simensom. . 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po moje je stos v ceni. Milka je top of the range, tam se malenkost manj spara kot pri touring modelih. Drazji so v maloprodaji, fabrika jih po moje dobi ceneje od Siemensa - vsaj kompleten vbrizg, ce ze ne samo injektorjev.

Z vecjimi sesalnimi grli je tezje doseci lep, mehak, linearen odziv in dober navor v nizjih vrtljajih - tam, kjer sta Capo in Futura doma, je pri hulaganu tipa Tuono ali pri supersportniku nepomembno. Tuono in Milka delujeta idealno od 5k rpm naprej, Capo in Futura pa dosezeta max navor tam, kjer deluje moj Falco na mestu pod zaugom... :P Caponord pade tudi v razred, kjer je zavarovanje se dokaj ugodno (z enakim navorom kot Futura, in to pri nizjih vrtljajih) - tudi to ni nepomembno pri osvajanju trga.

Verjetno imata tudi VTR in Varadero kljub temu, da imata "enak" agregat,  veliko medsebojno razlicnih delov. ;)

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Zok - vau, hvala za zanimivo branje. Mislim,da bi blo res fajn se enkrat dobit s temi taljanskimi skreti v živo, pa kej več rečt :D 

 

Mi je pa zanimivo tole, ker drugje isto govorijo,da je razlika med temi "mapami"

https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?259540-Map-1-vs-Map-2-vs-Map-2-with-Power-Commander

http://apriliatuono.com/aprilia-rsv-tuono/1477-map1-map2-pciii.html

 

Citiraj

I copied this from an Aprilia expert elsewhere and is the best expalnation of maps i have found. I hope the guy in question doesnt mind my reproducing it, but he posted it on another forum for anyone to read and use and is very happy to help out so i cant see a problem. I hope its of some use to a few of you.

This only applies to 04-09 RSVR & 06-09 Tuono equipped with the Siemens/VDO engine management.

Map-1 or Map-2 and exhaust:
Aprilia included the option of switching the ECU mapping between two modes.
Engine variant 1, aka Map-1 and engine variant 2 or Map-2.

The bikes are shipped with Map-1 enabled as standard.
This is a closed loop mode that uses the Lambda exhaust probe to help maintain a lean A/F ratio for low exhaust emissions. This mode is tuned to work with the stock mufflers as they have inbuilt Cat converters.

Map-2 is for use with racing mufflers and exhausts without Cat converters. It is tuned for performance and is not emissions friendly. It does not use the Lambda (runs in open loop mode).
Though it is not used, the probe must remain connected.

ECU Software updates:
The software or firmware in the ECU can also be updated whenever Aprilia releases a revised/improved version.
Each of these software updates can be switched between Map-1 and Map-2.

After updating the ECU, the Throttle Bodies may need to be re-synchronized and idle fuel mixture adjusted with a CO meter if you have an 04 RSV with the very ealy ECU software.
Be sure to probe each cylinder at the header test ports (not at the muffler outlets).

There is a password available only to dealers, this password allows access that will permit adjusting the individual cylinders fuel mixture with the AXONE. On some bikes, this may improve how the throttle responds from idle to midrange.

The AXONE checks to see if you have selected a compatible map before proceeding with the update. It will not allow loading software versions not meant for that model bike.

ECU software versions:
The latest AXONE software currently available is 7.0.1 and includes all the maps listed bellow:

software for early 04-RSVR with three wire timing sensor, AXONE ≥ 5.0.4
-664582 was the first generation map, ran poorly when switched to map-2
-664584 (file VD5G684$.BIX) first update and worked very well (first available with AXONE 5.0.2)
-664586 (file VD5G68B$.BIX) same as the map shipped with 2005 bikes
-664588 (file VD5G68Z$.BIX) map specifically to work with the EVO-6 race only pipe

software for later 04-RSVR with two wire timing sensor and 05-RSVR, AXONE ≥ 5.0.4
-664583 (file VD5L683$.BIX) same as 664584, originally installed in the later 04 bikes
-664585 (file VD5L68A$.BIX) same as 664586, originally installed in the 2005 bikes
-664587 (file VD5L68X$.BIX) same as 664588, for use with EVO-6 pipe

software for 06-09 RSVR, requires AXONE ≥ 5.0.6
-266536 (file VD5L980$.BIX) originally installed, no updates currently available
-266538 (file VD5L981$.BIX) for use with EVO-6 pipe

software for 06-Tuono (US 07), requires AXONE ≥ 5.0.6
-266531 original map shipped with early production, had issues with throttle response
-266532 (file VC5L980$.BIX) is the first update

software for the 07- 09 Tuono (US 07.5), requires AXONE ≥ 5.1.1
-266533 (file VC5L981$.BIX) original map shipped
-266534 (file VC5L982$.BIX) for use with EVO-6 pipe

A replacement ECU is usually empty, without any map and must be uploaded with the appropriate map and re-initialized before it is functional.

PC3 precautions:
Before installing a PC3, the closed loop mode must be disabled by switching to engine variant 2 (Map-2).
If you don’t do this, the ECU will sense the modified A/F ratio (via Lambda probe) and attempt to lean it back out.

Since there are so many Aprilia ECU maps, and without the AXONE no one knows what bike has what map, you must be careful when installing a PC3 and downloading a map from Dyno Jet or off your friend’s bike.

The PC3 map is an add-on to the ECU map, a PC3 map from another bike that has down level ECU software will not be correct for a bike with updated ECU software.

Always have your PC3 installed and custom mapped after setting the ECU to Map-2.
 

Name:  07Tuono_PC3.jpg Views: 3542 Size:  97.3 KB

Green is stock exhaust Map1
Blue is Quill Exhaust Map2
Red is Quill Exhaust, Map2, and PC3 tuned

 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z Marinčspeedshopom sem bil v navezi že pred nakupom in ga imam namen peljat na servis ventilov, vendar glede na ostale stroške, bo ta servis moral še malo počakat.

Torej če prav zastopim, mi lahko mapo zamenja Marinč oziroma Drago? iz Ljubljane?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Eh, that's where shit hits the fan oz. lej ti ta dva prej omenjena procenta...

...spet sem zamesal - jaz sem vse to pisal za Sagemov ECU... :D

Za flashanje Siemensa imam sicer opremo, nimam pa nobenega sampla, da bi si ga od blizu (v globine) pogledal... :huh:

...vzamem nazaj kar se "Map 2" tice. In iscem kje bi dobil ECU dump Tuonota ali Milke gen.2 ...

@(Ales) dokler imas dB killerja zmontirana, ni potrebe po "map 2". ;)

 

Se razveseljiv podatek - na Falcu sem samo z menjavo izpuha (samo dusilcev - slip-on) ter EPROM-a pridobil reci in pisi 15 konjev ter 19 Nm - na kolesu. :panic:S tem da je EPROM dokaj univerzalno narejen, z individualno optimizacijo bi se zagotovo dalo iztisniti se kaksnega konjica ali dva - to pa bo projekt za naslednji teden. :)

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, Zok said:

Eh, that's where shit hits the fan oz. lej ti ta dva prej omenjena procenta...

...spet sem zamesal - jaz sem vse to pisal za Sagemov ECU... :D

Za flashanje Siemensa imam sicer opremo, nimam pa nobenega sampla, da bi si ga od blizu (v globine) pogledal... :huh:

...vzamem nazaj kar se "Map 2" tice. In iscem kje bi dobil ECU dump Tuonota ali Milke gen.2 ...

@(Ales) dokler imas dB killerja zmontirana, ni potrebe po "map 2". ;)

 

Se razveseljiv podatek - na Falcu sem samo z menjavo izpuha (samo dusilcev - slip-on) ter EPROM-a pridobil reci in pisi 15 konjev ter 19 Nm - na kolesu. :panic:S tem da je EPROM dokaj univerzalno narejen, z individualno optimizacijo bi se zagotovo dalo iztisniti se kaksnega konjica ali dva - to pa bo projekt za naslednji teden. :)

 

Cak zdej. A falco ima simens al sagem? 15 konj se mi zdi divje dost. Gre to na capota :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Falco ima Nippon-Denso, enako kot prva generacija Milke ter prvi Tuono. V primerjavo ga mesam zato, ker je glede "ostrine" hardvera (sesalna grla, ventili, odmicne gredi) ravno nekje med doticnim Tuonom (gen.2) in Capotom. Pa bolj ekoloska kot je zadeva (beri: novejsa kot je), visji so lahko pribitki. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za mapo 2 sem bral, da se priporoča res da za izpuhe brez db killerja, vendar naj bi tudi izpuhi brez katalizatorja (kar leovince je), ali pa celo original izpuhi "brez drobovja" pridobili s preklopom na to mapo.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Zok pravi:

Se razveseljiv podatek - na Falcu sem samo z menjavo izpuha (samo dusilcev - slip-on) ter EPROM-a pridobil reci in pisi 15 konjev ter 19 Nm - na kolesu. :panic:S tem da je EPROM dokaj univerzalno narejen, z individualno optimizacijo bi se zagotovo dalo iztisniti se kaksnega konjica ali dva - to pa bo projekt za naslednji teden. :)

A si to izmeril na valarjih?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, ProdriveR pravi:

A si to izmeril na valarjih?

Verjetno na zeninem kuharskem...

Bil v "trgovini" kjer se s tem ukvarjajo v Milanu...ko vidis ti postane jasno,da jih 99% govori pribitek,ki ga nekje prebralo.. 

Bil poleg vec dni zaporedoma...predelovali R1 2004 in me firbec matru....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, sesir said:

ko vidis ti postane jasno,da jih 99% govori pribitek,ki ga nekje prebralo..

In kje bi imel kaj za prebrati? Ni to japoncek, da bi vsi vse vedeli o njem, kar se ECUjev prve generacije tice je pa sploh tema na tem podrocju.

Bom odprl posebno temo, da ne bom smetil tukaj o tem. Res ne gre za fizicen dinamometer, sem pa meril vec kot dve uri, in gre za vedno znova ponovljivo meritev, ki se primerja z meritvijo originalnega motorja in fabriskih podatkov (oz. 95 Nm in 118 HP, na kolesu torej med 100 in 105 hp - zato tudi nisem napisal absolutnih vrednosti, ampak relativne - torej pribitke).

Noben dinamometer ni tocen, niti tisti najboljsi. Vedno je prevec faktorjev, ki vpliva na tocnost. Tisti, ki so dobri, pa imajo dobro ponovljivost. Zato je govoriti o absolutnih stevilkah zelo nehvalezno delo.

Tukaj so stevilke se vecje (in namenoma sem vzel bolj konzervativne rezultate):

falco_primerjava.png

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Men pri dodelavi itak niso pomebni konji ampak razlika med original merjenji in merjenja po predelavah.. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tocno to.

In s temi meritvami sem nasel slabo obmocje med 7250 in 7750 rpm, kjer vlece celo malenkost slabse kot original - ampak ker v tem obmocju motor ze fino vlece, z ass-o-dynotom tega ni obcutiti, z meritvami pa se nedvoumno pokaze. :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No  jst tut iščem enga majstra, ki bi mi vse skupi sestavil- moped(tuna gen.2)ima akrapote komplet z krivinam,odprt airbox k&n, v garaži se mi pa valja amman shower kit in power commander3.

Kdo se javi?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Živjo, spet jaz.

Ali kdo ve ali pašejo na 2006 tuonota sprednja in zadnja strehica iz RSV 2003. Kolikor sem gledal naj bi bili od 2004-2009RSV in 2006-2010 tuono identične. Za 2003 pa ne piše, da bi pasalo.

 Po slikah so zadeve res zelo zelo podobne, bi bil pa rad siguren saj bom nabavljal (če bom) rabljeno preko kolega ki živi v tujini in ne bo variante vrnit. 

Hvala!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

17 hours ago, (Ales) said:

Živjo, spet jaz.

Ali kdo ve ali pašejo na 2006 tuonota sprednja in zadnja strehica iz RSV 2003. Kolikor sem gledal naj bi bili od 2004-2009RSV in 2006-2010 tuono identične. Za 2003 pa ne piše, da bi pasalo.

 Po slikah so zadeve res zelo zelo podobne, bi bil pa rad siguren saj bom nabavljal (če bom) rabljeno preko kolega ki živi v tujini in ne bo variante vrnit. 

Hvala!

Poglej na af1 shop ce je ista kataloska stevilka.. ponavad tud pise na kere VSE modele pase..

js mislm da ne.. a mas prvo karbon strehco? :) kupm :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolikor sem raziskoval naj bi bile sprednje strehice bolj kot ne podoben. Naj bi pasala z malimi modifikacijami tudi od novega V4.

Zadnja je do RSV 2003 in Tuono 2005 zelo drugacna ze na uc.

Sicer me bega ker je rekel da je iz modela 2003, po slikah pa izgleda od novejsega letnika.

Pomoje bo pasal. Ce ne bo bom pa javil in upal da bo pasalo komu drugemu :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko sem jih jaz iskal slab mesec nazaj, ga se ne bi bilo.

Sicer malo spremljam avto net in mislim, da je imel najprej ceno postavljeno na 4200-4300€.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!