Skoči na vsebino

G sila ali kako te "zalima"


Priporočene objave

Objavljeno

Ma jok, tudi na RR se ne dotakneš zadka pri pospeševanju. Drug dizajn in to je to. Ni to neki dragracer ampak motor in torque (navor) je na motorjih premajhen, da bi te u zic limal tudi nakakšni Suzi GSXR1000. To je bolj značilno za avtomobile, ki imajo nad 350NM navora. Je pa res, da pri wilijih te pa tist dizajn zica zadrži, da dol ne padeš. :P

Ja ma limanje na zic pri avtomobilih je značilno zaradi tega, ker je avto popolnoma drugačne konstrukcije kot motor in v avtu popolnoma drugače sediš kot na motorju. Ok je res, da avto z več navora bolj limajo kot tisti z manj navora, ampak je pa popolna neumnost, da rečeš da na motorju ne lima zato ker je premajhen navor.. Čeprav ima ena CBR 1000 manj km in manj navora kot en porsche, ima še vedno močnješi pospešek od 0-100km/h (cca 3sec) Se pravi bi moglo po vseh fizikalnih zakonih bolj nalimat kot pre enem avtomobilu s pospeškom (4-5sec). Fora je sam, da se pospešek v avto čisto drugače čuti kot na motorju.

Objavljeno (popravljeno)

Ja ma limanje na zic pri avtomobilih je značilno zaradi tega, ker je avto popolnoma drugačne konstrukcije kot motor in v avtu popolnoma drugače sediš kot na motorju. Ok je res, da avto z več navora bolj limajo kot tisti z manj navora, ampak je pa popolna neumnost, da rečeš da na motorju ne lima zato ker je premajhen navor.. Čeprav ima ena CBR 1000 manj km in manj navora kot en porsche, ima še vedno močnješi pospešek od 0-100km/h (cca 3sec) Se pravi bi moglo po vseh fizikalnih zakonih bolj nalimat kot pre enem avtomobilu s pospeškom (4-5sec). Fora je sam, da se pospešek v avto čisto drugače čuti kot na motorju.

@Dex - še, nekdo ki je spal pri fiziki. Boš moral pa še malo zeljčka popapat preden boš meni govoril, da kvasim neumnosti. ;) Tako kot sem povedal; torzijska sila je navor. Pri tej se pojavi občutek "limanja". Motor je lahek in čeprav ima "150" konjičkov je navor od 5-x naprej manjši od recimo športnega avtomobila. Vendar je ravno zaradi te lahkote hiter. Zaradi te lahkote pa tudi ne potrebuje ogromnega navora. Če bi imel motor preveč navora njegove moči zaradi te lahkote ne bi bilo možno uspešno prenesti na cestišče. Zato ni nobena neumnost dejati (razen če imaš "nitro-charged hayabuso" obuto v avtomobilske gume širine 1/2 metra spredaj in zadaj kjer bi navor sploh lahko izkoristil), da te motor v zic nikoli ne bo limal. ;)

Popravljeno . Popravil Terminator
Objavljeno

Pa sej na motorju (sploh cestnem) si nagnjen naprej in nisi na sedežu. To je glavna razlika. Ponavadi pospeške bolj občuti sopotnik na motorju ne pa voznik. Če bi mel avto z 1000 konji in 1 tono in motor z 160

konji in 160 kg (da mata recimo iste pospeške, pospešek=a) pa na motorju namontiran avto sedež (pa eno zadevo da ga ne vleče na zadnje-kot pri drag bike-ih), bi občutil na obeh isto silo (F=m*a, m=masa voznika). Tako da tukaj količina navora nima vpliva, bolj vpliva na občutek položaj motorista, saj ne sedi na avto-sedežu !

Objavljeno

Po tej logiki bi potlej gilera nexus(če bi mela isto moč) bolj nalimala kat pa cbr? Zaradi položaja voznika sicer.

Jaz pa mislm da glavni pospešek prenesejo roke(zato te ne krosi tko bolijo), pr cestnem pa ne vem, ker še nisem vozu. To bi vi vedli. No in če se držiš za roke te nima nikamor nalimat, sopotnik pa zato tudi bolj čuti to silo(se drži za tank ali pa celo za zadnji spojler). Še vedno se mi pa zdi najbolj logično F=mXa

Sam to so pa glupi da tanove f-ke nimajo več nastavljivga prednjega vzmetenja.

Objavljeno

Pa sej na motorju (sploh cestnem) si nagnjen naprej in nisi na sedežu. To je glavna razlika. Ponavadi pospeške bolj občuti sopotnik na motorju ne pa voznik. Če bi mel avto z 1000 konji in 1 tono in motor z 160

konji in 160 kg (da mata recimo iste pospeške, pospešek=a) pa na motorju namontiran avto sedež (pa eno zadevo da ga ne vleče na zadnje-kot pri drag bike-ih), bi občutil na obeh isto silo (F=m*a, m=masa voznika). Tako da tukaj količina navora nima vpliva, bolj vpliva na občutek položaj motorista, saj ne sedi na avto-sedežu !

Točno tako!

@Dex - še, nekdo ki je spal pri fiziki. Boš moral pa še malo zeljčka popapat preden boš meni govoril, da kvasim neumnosti. ;) Tako kot sem povedal; torzijska sila je navor. Pri tej se pojavi občutek "limanja". Motor je lahek in čeprav ima "150" konjičkov je navor od 5-x naprej manjši od recimo športnega avtomobila. Vendar je ravno zaradi te lahkote hiter. Zaradi te lahkote pa tudi ne potrebuje ogromnega navora. Če bi imel motor preveč navora njegove moči zaradi te lahkote ne bi bilo možno uspešno prenesti na cestišče. Zato ni nobena neumnost dejati (razen če imaš "nitro-charged hayabuso" obuto v avtomobilske gume širine 1/2 metra spredaj in zadaj kjer bi navor sploh lahko izkoristil), da te motor v zic nikoli ne bo limal. ;)

Meni se zdi da boš moral ti še malo zeljčka papat.. To kar si povedal zgoraj, o lahkoti motorja pa o 5x manjšem navoru je itak logično. Ampak pri limanju igra vlogo samo pospešek (F=m*a) ter položaj voznika, saj je od položaja odvisno kako voznik to silo občuti. Če neko vozilo pospeši iz 0-100km/h v treh sekundah drugo pa od 0-100km/h v 4 sekundah, bo ob predpostavki, da pri obeh vozilih voznik enako sedi, na prvem vozilu voznika bolj "prilimalo" pa čeprav bo prvo vozilo poganjala četica turbo hrčkov na kotalkah, drugo pa en ameriški v8 s 500km in 500nm navora! Get it!? :)

Valda da pa bi bil navor važen pri limanju, če bi šlo za dve vozili z enako maso, enakim položajem voznika, ter enako močjo motorja, npr 150km, s to razliko da bi bil eno motor od cbr 1000 s 150nm, drugo pa motor od mustanga z 300nm

Objavljeno

ko ste že pri fiziki in "limanju"...a mi lahko kdo napiše kolikšna je recimo G sila pri pospeševanjih oz. v ovinkih za določen motor z določenimi Km-ji oz. pospeški (naj bo R1 referenca)...smo zadnjič nekaj s kolegi računali, pa prišli do visokih številk...lahko tudi na Pm.... :topic: :D

Objavljeno

kaj ni to takole nekako a = v/t potem pa deliš še z g, pa dobiš količnik G ?

Objavljeno

ja sam problem je, ker smo dobili sile, ki so večje kot jih morajo prenesti rekruti za ameriške reaktivne pilote.... :blink:

zato bi rad, da nekdo zračuna....

Objavljeno

eno je sila, drugo pospešek ...

če motor pospeši v3 sekundah do 100 km/h (oziroma ccam 27,8 m/s) je to cirka 3G, se mi zdi...

pa še nekaj čtiva

Objavljeno (popravljeno)

:topic: Formula 1 dirkalnik, naprimer, pri pospeševanju doseže 1,4G, pri močnih zaviranjih in zelo hitrih ovinkih pa do maksimalno 5G. Edega od takih ovinkov vozijo prav ta vikend v Turčiji (ovinek 8).

Samo tako za občutek, koliko velike bi morale biti številke. .) :topic:

Popravljeno . Popravil jetman
Objavljeno

Ne morte primerjat F1 z motorjem :slap:

Če se reče, da je motor pospešil od 0-100 v 3s gre takole:

v=27.78m/s

t=3s

a= v/t = 9.26m/s^2

g=zemeljski pospešek=pospešek težnosti= ~9.81m/s^2 (odstopa glede na nadmorsko višino ter geografsko pozicijo)

N=a/g =9,26/9,81 = 0,943 to je fakotor zemeljskega pospeška( ponavadi se reče da je pospešil z "N" g-ji).

Kar pa se tiče sil v zavojih pa pri višjih hitrostih mislim, da ne bi smelo presegat 1,4 ÷ 1,5 G.

Oprijem pnevmatike ter posledično maksimalna obremenitev je pogojena od hitrosti vozila, saj ima tudi guma nekakšen "talni efekt".

Če se vam da računat pa zajebavat pa naredite takole:

-importirajte sliko neke poznane piste v ACAD ali podoben program

-izmerite približen radius( polmer ne premer) ovinka r

-hitrosti za določene ovinke so navadno znane v m/s ne km/h faktor vmes je 3,6

pospešek "a" izračunate po naslednji enačbi:

a = (v^2)/r [v m/s^2]

Da pa iz tega dobite "G" obremenitve pa samo:

N=a/9,81

To je to...

Objavljeno (popravljeno)

Točno tako!

Meni se zdi da boš moral ti še malo zeljčka papat.. To kar si povedal zgoraj, o lahkoti motorja pa o 5x manjšem navoru je itak logično. Ampak pri limanju igra vlogo samo pospešek (F=m*a) ter položaj voznika, saj je od položaja odvisno kako voznik to silo občuti. Če neko vozilo pospeši iz 0-100km/h v treh sekundah drugo pa od 0-100km/h v 4 sekundah, bo ob predpostavki, da pri obeh vozilih voznik enako sedi, na prvem vozilu voznika bolj "prilimalo" pa čeprav bo prvo vozilo poganjala četica turbo hrčkov na kotalkah, drugo pa en ameriški v8 s 500km in 500nm navora! Get it!? :) NE! NAROBE! NIMAŠ PRAV!

Valda da pa bi bil navor važen pri limanju, če bi šlo za dve vozili z enako maso, enakim položajem voznika, ter enako močjo motorja, npr 150km, s to razliko da bi bil eno motor od cbr 1000 s 150nm, drugo pa motor od mustanga z 300nm

:slap:

Pojma nimaš! Evo ti malo zeljčka, da ne boš preveč pameten;

Prvič, masa igra zelo pomembno vlogo pri "limanju". Masa je neodvisna od pozicije v prostoru. Masa je izredno pomembna pri računanju pospeška na telo, ko mu dodamo silo. Drugič, Sila sama pa povzroči pospešek. Tole bo pa bolj taprava formula kot tvoje zgoraj navedeno obrnjeno butasta; a = F/m, or F = ma

Gremo naprej; 1N (Newton) je dovolj da pospeši 1 kilogram mase s hitrostjo 1m na sekundo na kvadrat (m/s2). Da pa seveda razumeš, kar sem povedal v prejšnem postu pa moraš vedeti, da se vse začne, ko objetk miruje, takrat na njega deluje samo sila gravitacije (G). Ko objekt pospešimo pa se pojavi kar nekaj dodatnih sil. Kolo sproži silo na tla - horizontalno. Zaradi tega objekt začne pospeševati. Objekt pa se temu upira z silo ki je enaka njegovi masi krat pospešku (PREBERI TO ŠE ENKRAT!) Ostale sile kot npr. silo upora zraka pa bom za sedaj pustil pri miru, da te še dodatno ne zmedem. :naughty:

No pa si sedaj poglejmo navor; Navor je sila moči zasuka. Npr. sila s katero s ključem zategneš matični vijak. Da izračunaš silo navora enostavno pomnožiš silo z dolžino od centra. Torej navor je direktno odgovoren za silo potiska. Torej, ko prtegneš gas je navor tisti, ki zasuka kolo, da se z določeno silo potiska zavrti.

Sedaj pa moramo razumeti še silo "G" to je pa tisto ki te posledično navoru lima v zic.

G je zopet računan na podlagi teže (mase). 1G je sila zemljine gravitacije in ta sila določi koliko tehtamo. 5G-jev pomeni, da voznik (beri motorist NIKOLI - samo ti v sanjah!) občuti 5 kratno težo njegove teže.

In končno zakaj motor ne lima - laično, da boš zastopu?!

Avto ima večjo maso kot motor. Da hitro pospeši potrebuje večjo moč in navor. Ker ima dodatno težo in 4 gume si to lahko privošči čeprav tudi avtomobili pri 400 konjih in 500nM navora že potrebujejo trakcijsko kontrolo, da se kolesa ne vrtijo v prazno. In prav ta navor 500nM namesto 80nM tvoj motor je odgovoren za silo katero ti občutiš kot limanje. Npr. Porsche turbo je od 0-200km/h hitrejši kot potniško letalo. Vendar je občutek limanja v letalu, ko vzleta močnejši kot v Poršeju. Jasno? In zakaj te Porsche turbo naščije pri končni brzini? Ker tebi zmanjka moči in potiska in ker si izgubil težnostno prednost, da ne omenimo sedaj še zračni upor!

Motor zato po enakem ključu pospeši hitreje od avtomobila in to samo zaradi PREDNOSTI V TEŽI - BERI ŠE ENKRAT! Navor ima motor 5X manjši - in navor je tista sila ki jo ti občutiš kot G. Zato ne čutiš limanja v zic! Ne pa zaradi tega, ker sediš drugače - cepec!

Torej, da te motor in to vključno s hayabuso ne lima v zic je posledica fizične omejitve pri motorju, da preprosto ne more prenesti sile 500nM na cesto pri teži 300kg (z rajderjem) preko enega samega kolesa.

Debata zaključena. ;)

Ne morte primerjat F1 z motorjem :slap:

Če se reče, da je motor pospešil od 0-100 v 3s gre takole:

v=27.78m/s

t=3s

a= v/t = 9.26m/s^2

g=zemeljski pospešek=pospešek težnosti= ~9.81m/s^2 (odstopa glede na nadmorsko višino ter geografsko pozicijo)

N=a/g =9,26/9,81 = 0,943 to je fakotor zemeljskega pospeška( ponavadi se reče da je pospešil z "N" g-ji).

Kar pa se tiče sil v zavojih pa pri višjih hitrostih mislim, da ne bi smelo presegat 1,4 ÷ 1,5 G.

Oprijem pnevmatike ter posledično maksimalna obremenitev je pogojena od hitrosti vozila, saj ima tudi guma nekakšen "talni efekt".

Če se vam da računat pa zajebavat pa naredite takole:

-importirajte sliko neke poznane piste v ACAD ali podoben program

-izmerite približen radius( polmer ne premer) ovinka r

-hitrosti za določene ovinke so navadno znane v m/s ne km/h faktor vmes je 3,6

pospešek "a" izračunate po naslednji enačbi:

a = (v^2)/r [v m/s^2]

Da pa iz tega dobite "G" obremenitve pa samo:

N=a/9,81

To je to...

Aha vse super samo to, da F1 v zavojih potegne 4G-je ne 1.4-1.5. .)

Popravljeno . Popravil Terminator
Objavljeno (popravljeno)

Če prav razumem je pol to takole:

imamo dva motocikla. oba pospešujeta z enakim pospeškom. prvi motocikel ima 100kg, drugi pa 200. motorista sta enako težka. drugi motocikel ima logično zaradi večje mase in enakih zmogljivosti vgrajen močnejši motor-več navora. potem motorista na težjem motociklu bolj "lima". Ja?

torej bi f pri enakem navoru bolj limala kot pa rr :lol1:(razlika v navoru je 1Nm pr masi pa 7kg)

Popravljeno . Popravil crom
Objavljeno

Recimo, da imata avto in motor 4s do 100, potemtakem ima avto več G?

Objavljeno

:slap:

Pojma nimaš! Evo ti malo zeljčka, da ne boš preveč pameten;

Bravo. Naštel si osnove fizike 1 letnika srednje šole :worship: :worship:

Praviš, da je limanje važno od mase vozila v/na katerem sediš. To seveda drži, ampak v primeru, da imamo dve enaki vozili z enakim motorjem, s tem da bi eno imelo večjo maso kot drugo..

Zdaj pa vzemimo tvojo varianto. Torej hipotetično, imamo Poršeja, ki je obtežen s svincem in tehta 5 ton in navadnega Poršeja, ki tehta 1 tono. Prvi ima seveda zaradi svoje teže primerno močnejši motor in toliko več navora. Ampak motor je ravno toliko močnejši, da je pospešek 0-100km/h, ki ga doseže 5 tonski Porše identičen tistemu, ki ga doseže 1 tonski porše. Oba poršeja speljeta vštric in hkrati dosežeta 100km/h v 4 sekundah. Voznika v 5 tonskem poršeju je torej ful bolj zalimalo?

In če bi teoretično obstajal 100000ton težak porše z dovolj močnim motorjem, da bi dosegel enak pospešek kot 1 tonski porše.. A bi voznika pol kar razlimalo al kaj? :slap:

Pa upoštevaj da so to hipotetični primeri, ne mi zdaj hodit ven z izjavami, da take moči itak ni možno prenest na podlago, ipd..

Objavljeno

@Terminator: pejd se z porschejem peljat al pa z ferrarijem pa se na sovoznikov sedež used, en naj pa vozi. Ti daj naslonjalo čist nazaj da boš ležal. Potem pa probaj isto na motorju, pelji se kot sopotnik, fajn se primi z nogami da te ne odpihne... In če predpostavimo da se imaš na motorju kam za naslont se nazaj (to ti pravim zato, ker ti noben ne bo šel namontirat na motor sedeža), pa da motor ne skoči na zadnje kolo, pol imamo isto situacijo. Pa je avto še zmeraj 10x težji. Ti mešaš maso voznika in maso vozila. Ja kakšne sile bi pa po tvojem občutili astronavti, kjer je masa vesoljskih plovil ogromna, sej bi jih raztrgalo !

Brez zamere, tema je o cbr, kokr sm vidu na posnetkih kar dobr peleš, sam glede fizike pa vidim da nimaš glih razčiščenih pojmov.

Objavljeno

@Terminator: pejd se z porschejem peljat al pa z ferrarijem pa se na sovoznikov sedež used, en naj pa vozi. Ti daj naslonjalo čist nazaj da boš ležal. Potem pa probaj isto na motorju, pelji se kot sopotnik, fajn se primi z nogami da te ne odpihne... In če predpostavimo da se imaš na motorju kam za naslont se nazaj (to ti pravim zato, ker ti noben ne bo šel namontirat na motor sedeža), pa da motor ne skoči na zadnje kolo, pol imamo isto situacijo. Pa je avto še zmeraj 10x težji. Ti mešaš maso voznika in maso vozila. Ja kakšne sile bi pa po tvojem občutili astronavti, kjer je masa vesoljskih plovil ogromna, sej bi jih raztrgalo !

Brez zamere, tema je o cbr, kokr sm vidu na posnetkih kar dobr peleš, sam glede fizike pa vidim da nimaš glih razčiščenih pojmov.

:yes:

Sicer pa si sam napisal:

:slap:

Sedaj pa moramo razumeti še silo "G" to je pa tisto ki te posledično navoru lima v zic.

A ni izračun sile G, pospešek delejeno z zemeljskim pospeškom 9,81m/s^2, torej "G"= a/9,81??

In če imata motor in avto enak a, zakaj bi potem bilo pri avto občutit več sile "G"?? :?

Objavljeno

Formula gre do 4G obremenitve v ovinkih; 1,4÷1,5 velja za motorje, saj nimajo "talnega efekta" na podvozju !

Pa ne zmerjat ostale člane z cepci ipd. ker tudi tvoje znanje fizike ni ravno brilijantno :lol1:

Kar se pa tiče moči in navora:

Navor in moč sta neposredno povezana; namreč moč je produkt navora in obratov. Pomeni enak navor pri višjih obratih je več moči.

Glavni faktor za pospešek je moč motorja; le ta ti daje energijo, ki jo preko prenosov ter koles pretvoriš v kinetično energijo(hitrost).

Če primerjamo dizel pa bencinarja. Pa rečemo, da imata moč enako. Dizel ima veliko več navora, vendar ima veliko nižje območje vrtljajev; bencinar manj navora ampak več obratov.

Kot posledica ima dizel daljše prestave in z tem se večji navor zreducira in na kolo dobiš skoraj enak navor.

Tu gre samo za občutek da je pospešek boljši, ker močno potegne, vendar "sunek" traja manj časa. Pri bencinarju občutiš manjši "sunek", vendar ta traja dolgo časa; namreč do 6000min-1 in ne do 4000min-1 kot pri dizelnu.

Če se gre za to kako kakšna zadeva pospeši je važen navor na zadnjem kolesu; leta pa je pogojen tudi z prestavnim razmerjem. Primer:

če pospešujemo v 3. prestavi pospešimo bistveno hitreje kot v 5. Pri tem motor razvija približno enak navor, vendar pa je zaradi drugačnega prestavnega razmerja navor in z tem sila na zadnjem kolesu manjša....

Če se vrnemo nazaj. V 3. imamo več obratov kot v 5. prestavi. Se pravi je moč kot produkt navora in obratov večja.

Kar se tiče samega pospeška velja enačba a = F / m

Kar pomeni sila deljeno z maso.

Sila F je tista ki nam določa pospešek, ta pa je odvisna od navora, ter prestavnega razmerja.

Masa je vedno masa vozila + masa voznika.

g= zemeljski pospešek =9,81m/s^2

Le ta tvori silo teže.

Če se reče da si pospešil z 3g pomeni, da je nate delovala sila 3x večja od sile teže...

Objavljeno (popravljeno)

Bravo. Naštel si osnove fizike 1 letnika srednje šole :worship: :worship:

Praviš, da je limanje važno od mase vozila v/na katerem sediš. To seveda drži, ampak v primeru, da imamo dve enaki vozili z enakim motorjem, s tem da bi eno imelo večjo maso kot drugo..

Zdaj pa vzemimo tvojo varianto. Torej hipotetično, imamo Poršeja, ki je obtežen s svincem in tehta 5 ton in navadnega Poršeja, ki tehta 1 tono. Prvi ima seveda zaradi svoje teže primerno močnejši motor in toliko več navora. Ampak motor je ravno toliko močnejši, da je pospešek 0-100km/h, ki ga doseže 5 tonski Porše identičen tistemu, ki ga doseže 1 tonski porše. Oba poršeja speljeta vštric in hkrati dosežeta 100km/h v 4 sekundah. Voznika v 5 tonskem poršeju je torej ful bolj zalimalo?

TOČNO TAKO. Jest sem s to temo zaključil, ker vidim, da si preveč intelegenten zame. ;)

No za konec pa malo razmisli - koliko vaga raketa ki jo pošljejo v vesolje. Pa si malo preberi o pospešku in G-jih tam! ;)

@Terminator: pejd se z porschejem peljat al pa z ferrarijem pa se na sovoznikov sedež used, en naj pa vozi. Ti daj naslonjalo čist nazaj da boš ležal. Potem pa probaj isto na motorju, pelji se kot sopotnik, fajn se primi z nogami da te ne odpihne... In če predpostavimo da se imaš na motorju kam za naslont se nazaj (to ti pravim zato, ker ti noben ne bo šel namontirat na motor sedeža), pa da motor ne skoči na zadnje kolo, pol imamo isto situacijo. Pa je avto še zmeraj 10x težji. Ti mešaš maso voznika in maso vozila. Ja kakšne sile bi pa po tvojem občutili astronavti, kjer je masa vesoljskih plovil ogromna, sej bi jih raztrgalo !

Brez zamere, tema je o cbr, kokr sm vidu na posnetkih kar dobr peleš, sam glede fizike pa vidim da nimaš glih razčiščenih pojmov.

Brez zamere ampak tudi ti nimaš pojma. V Poršu turbo se vozim vsak dan. ;) S cbr-o pa tudi. Občutek telesa in možganov imam dost dobro razvit. In točno vem kaj bolj lima moj Porše al cbr-a. No frajer zdaj mi pa še povej zakaj dirkači ko primerjajo različne avtomobile in njihovo moč uporabljajo BHP/T? V prevodu, breakhorsepower / tonne? Konji ulomljeno z maso - MASO frajerji MASO zabite si to v glavo!

Zdej pa pejt nazaj v šolo, ker čeprav sem vam hotel na enostavni način razložit si pre-zelen, da bi razumel in ti garantiram da imam v fizki 300 krat več pojma kot ti. ;)

Popravljeno . Popravil Terminator
Objavljeno

no_name, točno tako..

Normalno da je navor na zadnjem kolesu tisti, ki pogojuje pospešek. Seveda igra tu ključno vlogo masa vozila+voznika, ki ga mora motor poganjat, kot si napisal. Ampak v zgoraj omenjeni debati sem itak skozi predpostavljal, da gre za različna vozila z enakim pospeškom. Ker je popolnoma vseeno če določen pospešek povzroči motor z 80nm in seveda zato manjšo skupno maso vozila+voznika ali pa motor z 500nm in toliko večjo skupno maso vozila+voznika.. Oba npr dosežeta 100km/h v 3 sekundah. Tu ni nobene logike da bi voznika pri težjem vozilu bolj limalo, samo zato ker to vozilo na cesto prenese več navora. Kajti kljub temu, da prenese več navora, mora premaknit tudi toliko večjo skupno maso! Ne vem kaj tu Terminatorju ni jasno, da me mora žalit in zmerjat, potem pa še učit krivo vero, kot da je najbolj sveta resnica.. <_<

Malo preveč zeljčka pri enih, kot kaže :)

Objavljeno (popravljeno)

Formula gre do 4G obremenitve v ovinkih; 1,4÷1,5 velja za motorje, saj nimajo "talnega efekta" na podvozju !

Pa ne zmerjat ostale člane z cepci ipd. ker tudi tvoje znanje fizike ni ravno brilijantno :lol1:

Kar se pa tiče moči in navora:

Navor in moč sta neposredno povezana; namreč moč je produkt navora in obratov. Pomeni enak navor pri višjih obratih je več moči.

Glavni faktor za pospešek je moč motorja; le ta ti daje energijo, ki jo preko prenosov ter koles pretvoriš v kinetično energijo(hitrost).

Če primerjamo dizel pa bencinarja. Pa rečemo, da imata moč enako. Dizel ima veliko več navora, vendar ima veliko nižje območje vrtljajev; bencinar manj navora ampak več obratov.

Kot posledica ima dizel daljše prestave in z tem se večji navor zreducira in na kolo dobiš skoraj enak navor.

Tu gre samo za občutek da je pospešek boljši, ker močno potegne, vendar "sunek" traja manj časa. Pri bencinarju občutiš manjši "sunek", vendar ta traja dolgo časa; namreč do 6000min-1 in ne do 4000min-1 kot pri dizelnu.

Če se gre za to kako kakšna zadeva pospeši je važen navor na zadnjem kolesu; leta pa je pogojen tudi z prestavnim razmerjem. Primer:

če pospešujemo v 3. prestavi pospešimo bistveno hitreje kot v 5. Pri tem motor razvija približno enak navor, vendar pa je zaradi drugačnega prestavnega razmerja navor in z tem sila na zadnjem kolesu manjša....

Če se vrnemo nazaj. V 3. imamo več obratov kot v 5. prestavi. Se pravi je moč kot produkt navora in obratov večja.

Kar se tiče samega pospeška velja enačba a = F / m

Kar pomeni sila deljeno z maso.

Sila F je tista ki nam določa pospešek, ta pa je odvisna od navora, ter prestavnega razmerja.

Masa je vedno masa vozila + masa voznika.

g= zemeljski pospešek =9,81m/s^2

Le ta tvori silo teže.

Če se reče da si pospešil z 3g pomeni, da je nate delovala sila 3x večja od sile teže...

Takole sem napisal; Aha vse super samo to, da F1 v zavojih potegne 4G-je ne 1.4-1.5.

Motorja nisem omenjal. O fiziki bi se pogovarjal pa še brati ne znaš! :lol1:

No kar si pa ti naklanfu pa ni za v prvi letnik srednje šole ampak za v šesti razred osnovne. ;)

Popravljeno . Popravil Terminator
Objavljeno

TOČNO TAKO. Jest sem s to temo zaključil, ker vidim, da si preveč intelegenten zame. ;)

No za konec pa malo razmisli - koliko vaga raketa ki jo pošljejo v vesolje. Pa si malo preberi o pospešku in G-jih tam! ;)

Brez zamere ampak tudi ti nimaš pojma. V Poršu turbo se vozim vsak dan. ;) S cbr-o pa tudi. Občutek telesa in možganov imam dost dobro razvit. In točno vem kaj bolj lima moj Porše al cbr-a. No frajer zdaj mi pa še povej zakaj dirkači ko primerjajo različne avtomobile in njihovo moč uporabljajo BHP/T? V prevodu, breakhorsepower / tonne? Konji ulomljeno z maso - MASO frajerji MASO zabite si to v glavo!

Zdej pa pejt nazaj v šolo, ker čeprav sem vam hotel na enostavni način razložit si pre-zelen, da bi razumel in ti garantiram da imam v fizki 300 krat več pojma kot ti. ;)

Itak vsi smo prezabiti pa prezeleni! Samo ti si tako pameten, da trdiš da ob istem pospešku čutiš drugačno silo G zato ker ima eno ali drugo vozilo več mase in navora! :lol1: :slap:

Komentiraj potem moj primer z 1 in 5 tonskim poršejem, ki dosežeta enak pospešek. A v 5 tonskem voznika ful bolj lima? :lol1:

Dirkači pa pri primerjavi avtomobilov uporabljajo BHP/T zato ker motor z določeno močjo NE DOSEŽE ENAKEGA POSPEŠKA v avtomobilih z različno maso!!! Avto, ki je lažji gre z enako močnim motorjem bolj kot avto ki je težji! GET IT?

Objavljeno (popravljeno)

no_name, točno tako..

Normalno da je navor na zadnjem kolesu tisti, ki pogojuje pospešek. Seveda igra tu ključno vlogo masa vozila+voznika, ki ga mora motor poganjat, kot si napisal. Ampak v zgoraj omenjeni debati sem itak skozi predpostavljal, da gre za različna vozila z enakim pospeškom. Ker je popolnoma vseeno če določen pospešek povzroči motor z 80nm in seveda zato manjšo skupno maso vozila+voznika ali pa motor z 500nm in toliko večjo skupno maso vozila+voznika.. Oba npr dosežeta 100km/h v 3 sekundah. Tu ni nobene logike da bi voznika pri težjem vozilu bolj limalo, samo zato ker to vozilo na cesto prenese več navora. Kajti kljub temu, da prenese več navora, mora premaknit tudi toliko večjo skupno maso! Ne vem kaj tu Terminatorju ni jasno, da me mora žalit in zmerjat, potem pa še učit krivo vero, kot da je najbolj sveta resnica.. <_<

Malo preveč zeljčka pri enih, kot kaže :)

Pa kaj tebi še vedno ni jasno? Več navora več limanja - pa dej si to že u glavo zabi! Masa igra ključno vlogo. Če si prelahek ne moreš prenesti moči na cesto preko gume - Kako ti to ni jasno - a si prizadet mogoče? Če damo tvojemu Hyosung Comet GT 650-tki 1000 konjev pa 1000nM navora v rit preprosto ne moreš prenesti to na cesto - dej že šteki lepo te prosim, ker se mi že v glavi vrti od tvojega lapanja! Koliko si ti sploh star 7? Pa dej nehi se z vsakim naknadnim postom bl brukat pa si ene prjatle iskat k tko k ti pojma o pojmu nimajo! Zdej pa VSI TAPAMETNI;

Itak vsi smo prezabiti pa prezeleni! Samo ti si tako pameten, da trdiš da ob istem pospešku čutiš drugačno silo G zato ker ima eno ali drugo vozilo več mase in navora! :lol1: :slap: Komentiraj potem moj primer z 1 in 5 tonskim poršejem, ki dosežeta enak pospešek. A v 5 tonskem voznika ful bolj lima? :lol1:

Tega nikoli nisem trdil - bedak! Sploh nisi prebral mojega posta - brat znaš? Vzemi si čas mojster. Trdil sem in trdim že dve strani (ker si ti butl in ne razumeš) da več navora pomeni več več limanja in da masa igra ključno vlogo, da če si težji in imaš več navora (krat 10) boš to spravil na cesto in te bo bolj zalimalo v zic! Pri motorju pa ta pospešek dosežeš zaradi tega ker si lahek ne pa zaradi navora in te posledično ne lima v zic. Zdej pa ti in tvojimi vsevedi ki tega kar sem tukaj napisal ne razumete - fakoff - pa se pejte to kam drugam pogovorjat ne pa v CBR-temo.

Popravljeno . Popravil Terminator
Objavljeno

Pa kaj tebi še vedno ni jasno? Več navora več limanja - pa dej si to že u glavo zabi! Masa igra ključno vlogo. Če si prelahek ne moreš prenesti moči na cesto preko gume - Kako ti to ni jasno - a si prizadet mogoče? Če damo tvojemu Hyosung Comet GT 650-tki 1000 konjev pa 1000nM navora v rit preprosto ne moreš prenesti to na cesto - dej že šteki lepo te prosim, ker se mi že v glavi vrti od tvojega lapanja! Koliko si ti sploh star 7? Pa dej nehi se z vsakim naknadnim postom bl brukat pa si ene prjatle iskat k tko k ti pojma o pojmu nimajo! Zdej pa VSI TAPAMETNI;

Ja pa SAJ TEMU NOBEN NE OPOREKA! A si ti malo zaostal? A sploh rpebereš kaj ti hočemo utupit v glavo? Meni je čist jasno da moj Comet ne more nikoli prenest 1000km in 1000nm na cesto! In mu jih niti ni treba!!! Je dovolj 80km pa 70nm da doseže pospešek 0-100km/h v 4 sec! Zakaj? Ker ima majhno maso! DDDDDDD. Če pa bi jih že prenesel, pa neb pospešil do 100kmh/h v 4 sec ampak v 0,4 sec na primer.. In bi tut mal drugačni Gji bli tle!

A ne moreš razumet! Čisto preprosta enačba

"G"= a/9,81??

To ej formula za izračun, koliko voznika "prilima" v nekem vozilu.

Važen je POSPEŠEK! a razumeš? POSPEŠEK!

Če ima nek lahek motocikel z bolj švoh motorjem ISTI pospešek kot nek težak avto z močnim motorjem, je sila "G" ENAKA!¨

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!