Skoči na vsebino

Statistika črnega Foruma


ceco

Priporočene objave

Prirejeno po Smrt kosi starejše motoriste, avtorice Katarine Turnšek, Delo 08.09.2003.

V Sloveniji motorna kolesa predstavljalo komaj odstotek vsega voznega parka motornih vozil. A delež mrtvih motoristov v prometnih nesrečah je bistveno večji. Pregled statističnih podatkov od leta 1998 do 2002 pokaže, da je bilo v petih letih med vsemi žrtvami prometnih nesreč 7,5 odstotka motoristov. Statistika še pravi, da je bilo med smrtno poškodovanimi 13,7 odstotka voznikov motornih koles, koles z motorjem in mopedistov.

Nacionalni program varnosti cestnega prometa, ki do leta 2005 zahteva, da za polovico zmanjšamo število mrtvih glede na leto 1995, si za svoj primarni cilj ni zastavil zmanjšanja števila mrtvih motoristov. Zato pa omenjeni program izpostavlja tri druge skupine udeležencev prometa: pešce, kolesarje in mlade voznike. A med slednje vsekakor ne morejo spadati motoristi, kot so si snovalci nacionalnega programa zamišljali pred leti, ko so ga začeli pripravljati. V zadnjih desetih letih se je namreč pri nas, pa tudi drugod po Evropi in Ameriki, povsem spremenila starostna struktura najbolj ogroženih voznikov motornih koles in koles z motorjem. Tako so pri nas od začetka leta pa do konca meseca julija umrli trije vozniki motornega kolesa in en voznik kolesa z motorjem, mlajši od 24 let, kar 19 pa je bilo starejših. Od tega je bilo devet motoristov starejših od 44 let, medtem ko v enakem obdobju lani med smrtnimi žrtvami ni bilo starejšega od 44 let.

Analiza statističnih podatkov za pretekla leta pokaže, da iz leta v leto umirajo starejši motoristi, podobno je drugod po svetu. Nemški inštitut za prometno varnost dvokolesnikov, IFZ (Institut für Zweiradsicherheit), je objavil nekatere rezultate svojih dolgoletnih raziskav in spremljanja statistike. Pred 15 leti se je v državah zahodne Evrope gibal delež mrtvih motoristov, starih med 15 in 24 let, med 50 in 70 odstotki, odvisno od države. Danes je slika ravno obratna: delež mrtvih te starostne skupine je v povprečju 30-odstoten, delež mrtvih motoristov med 25 in 64 letom pa približno 70-odstoten. V Združenih državah se celo približuje 80 odstotkom. Takšen trend je vsekakor tudi posledica upadanja kupne moči mlajših voznikov motornih koles. Kupec motocikla je tako vse starejši.

V Sloveniji je nekaj manj kot 3000 motociklov v lasti mlajših od 25 let, 2800 lastnikov je starih med 26 in 35, približno 6500 pa je starejših od 36 let.

Nemški IFZ je na osnovi izjemno podrobno analiziranih motorističnih prometnih nesreč objavil tudi nekaj drugih zanimivih podatkov, ki pa veljajo za motoristične nesreče v Nemčiji. Pri nas namreč nimamo tovrstno obdelanih podatkov. Največjo verjetnost za prometno nesrečo ima motorist v prvem letu po pridobitvi vozniškega dovoljenja. Tako je 46 odstotkov motoristov v svojem prvem letu vožnje vpletenih v nesrečo. Skoraj polovica vseh motorističnih nesreč se zgodi zato, ker avtomobil, ki zavija s stranske ceste na prednostno, izsili prednost pred motoristom, ki vozi po prednostni cesti. Druga najpogostejša situacija je zavijanje avtomobilista v levo, ki motoristu preseka pot. Ob analizi vseh nesreč v Nemčiji se je izkazalo, da jih v večini primerov ne zakrivi motorist, pač pa drug udeleženec nesreče.

V Sloveniji je stanje obratno, po lanskih podatkih naj bi bil v dveh tretjinah primerov povzročitelj nesreče ravno motorist, v 32 odstotkih zaradi neprilagojene hitrosti. Motoristi si največkrat poškodujejo golenico, vključno s kolenom; ta del si poškoduje kar tretjina vseh ranjenih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nemški IFZ je na osnovi izjemno podrobno analiziranih motorističnih prometnih nesreč objavil tudi nekaj drugih zanimivih podatkov, ki pa veljajo za motoristične nesreče v Nemčiji. Pri nas namreč nimamo tovrstno obdelanih podatkov ni............   V Sloveniji je stanje obratno, po lanskih podatkih  naj bi bil v dveh tretjinah primerov povzročitelj nesreče ravno motorist
Kaj zdaj??? Imamo podatke ali nimamo? Imamo mi bolj "svobodne" analitike?? Ali pa morda samo ljudi, ki dajejo izjave na podlagi tega, da se jim nekaj dozdeva??? Popravljeno . Popravil YZFgeorge
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja... sm že zjutri na kofetu razmišljal kaj napisat o temle članku... vsekakor gre za dober prikaz kako nas zavarovalnice obirajo saj trdijo da gre rizično skupino kar seveda ni res. To lahko vidimo iz primerjave krivde mnemških motoristov in naših. Pa ja ne bojo gospodje na ministrstvu trdili, da so nemški motoristi kaj drugačni od naših? Lepo se vidi, kako pri nas z inštrumentom imenovanim "neprilagojena hitrost" dejansko ciganijo motoriste in samo prelagajo krivdo z vseh ostalih na nas da se ne bi videlo dejansko stanje, koliko je zavarovanje motocikla precenjeno. obvezno zavarovanje je pač namenjeno temu, da povrneš stroške drugi osebi, zdej si pa predstavljajte koliko škode lahko narediš drugi osebi z 170 kg težkim motociklom...

Kakšno je pa vaše mnenje?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem na srečo v zadnjih dveh sezonah naredil 15000km brez biločesa(trkam v les)... bilo pa je veliko možnosti za trk in to predvsem zaradi naštetih dveh razlogov,.. priključevanja s stranske ceste na glavno, ljudje preprosto ne vidijo motorista,.. ali pa ne znajo oceniti njegovo hitrost... zavijanje levo, pa je tak al tak poglavje zase, posebno pozornost pri tem, bi dal predvsem tistim, ki to počnejo brez smerokaza... preprosto stopijo na bremzo,.. kar naj bi pomenilo,.. vsi za mano, stojte, jaz grem levo.

Želim vam veliko sreče na cesti.

Sigurno pa je najlažje rečt, da je za vse kriva neprilagojena hitrost.. ampak naj mi pokaže nekdo 1km ceste brez razpok, zalivk, lukenj, valov, tistih tovornjakarskih žlebov na štajerskem,.. če smo že pri razlogih.... :ph34r:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sta nam starcem časnik Delo in nemška statistika malo prirezala peruti. :mellow:

Ne vem kaj dosti, kako drugje po svetu norijo naokoli motoristi, vendar pri nas srečam več takih, ki bumf mimo avtomobila slepo v slabo pregleden ovinek, kot takih, ki se avtomobilu pred seboj najprej prikažejo v ogledalu in šele nato pospešujejo mimo.

Tako, da mene tista trditev v članku o pretežni krivdi motoristov pri nas prav nič ne čudi. :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je že res, da prehitro vozim samo ti ni nujno glavni dejavnik nesreče! Bivši šef je imel nesrečo na parkirišču pred blokom in je kot je sam rekel vozil prehitro po parkirišču ker se mu je nekaj mudilo,,,,V tistem je vzvratno vanj zapeljala ena gospa, ki se je sklicevala na njegovo prehitro vožnjo. Všeč mi je bil komentar policista: gospa tudi če bi gospod vozil po prakirišču 120 km/h ste POVZROČITELJICA in KRIVA za nesrečo vi ker SE NISTE DOBRO PREPRIČALI o tem ali je vozišče prosto, vse kar lahko je to da gospodu napišem olistek za prehitro vožnjo...........

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Všeč mi je bil komentar policista: gospa tudi če bi gospod vozil po prakirišču 120 km/h ste POVZROČITELJICA in KRIVA za nesrečo vi ker SE NISTE DOBRO PREPRIČALI o tem ali je vozišče prosto, vse kar lahko je to da gospodu napišem olistek za prehitro vožnjo...........

Kar seveda sploh ni res.

Zgornja trditev velja le kazenskopravno, saj KP ne pozna deljene krivde (torej v primeru kaznivega dejanja). Sicer se ugotavlja stopnja prispevka udeležencev.

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali ste mogoče malce primerjali tale komentar s suhoparnimi Reporti v Črnem forumu 2003, iz katerih se da kar lepo razbrati vzroke nesreč?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tole je sicer rahlo :topic: pa vendarle - Katarina je bila moja sosolka na faksu in ze dolga leta vozi motor. Hocem povedat da se ze dolgo poznava. Znanje statistike je bilo v nasem studiju zahtevano in mislim, da je povsem korektno navedla vire in podatke ki jih ima.

Tudi clanek se mi se zdalec ne zdi slab, se vec zdi se mi zelo korekten - prav nic senzacionalisticen in ponuja nove informacije tistim, ki te statistike se niso poznali (verjamem, da je takih na tem forumu malo, vendar clanek ni bil namenjen samo nam).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dave,

če si hotrel povedati, da Katarino poznaš, bi lahko to tudi malce krajše. Za Katarino vsi več ali manj vemo kaj in kako. In članka tudi ni nihče cefral. Ponuja pa dva odgovora, zakaj je nemška statistika o krivdi tako drugačna od naše. Na enega je lepo opozoril Brrrm - prevelika hitrost (Legan pravi: ubija hitrost). Drug odogovor, ki bi mu jaz rekel izgovor, pa je, da "polcaji" po defaultu prpopajo krivdo tistemu, ki je prehiter. In če malce primerjate s poročili, ki jih imamo na temle forumu, smo več ali manj pri hitrosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor je ena od stvari, ki poleg psihičnih, zahtevajo tudi fizične kvalitete.

Ko sem se začel učiti letenja (pri 17 letih), mi je učitelj vbijal v glavo, da bom dober, ko bom jaz letel avion, ne on mene...

Ker sem bil mlad, sem samo letenje skapiral dokaj hitro, z leti so prihajale pa še izkušnje...

Pri 40-tih sem si pa omislil tudi motor. Prej pa opravil izpit. Motorist začetnik z YAMAHO 250 dragstar. Temu zakonu, ki je bil po eni strani zelo cuden in nezivljenjski, se lahko verjetno zahvalim, da trenutki, ko je motor vozil mene, namesto jaz njega, niso bili usodni zame...

Zato se ne cudim (pljujem v lastno skledo??), da analize dajejo "prednost"old boysom.

Imamo izkusnje, predvidevamo bolj, kot mladi, vendar, v primeru zacetnistva pri 30 tih ali 40-tih letih, veliko kasneje "ujamemo" povezavo glava-roka-plin-zavore-nagib. Pa tudi , ko jo, je veliko odvisno od tega, koliko smo na cesti.To pa ne samo pri nas, old boysih. Pomislite vsi (razen all-season driverji), kako se je usesti zgodaj spomladi, po pol leta na motor... Tako je verjetno manj izkušenim nedeljskim motoristom večkrat... In motor nato nekaj časa vozijo oni, nato motor njih.....

Mogoče malo preveč raztrganih misli, vendar verjetno ne daleč od resnice....

LP "mladincem" predvsem pa vsem Old boysom...(in girlam...)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Damjan,

resnica bo najbrže malce bolj kompleksna. Nekaj je pa tudi na tem. Voziti motor ni enako voziti avto, kar veliko old boysov pozabi, ko si po 40. tem omisli motor. Druga stvar, ki mene malce bolj skrbi pa je, koliko teh old boysov natanka pivo in podobne nemlečne napitke, preden se skobaca na motor. Če malce pogledamo po lokalih in moto feštah, jih prekleto malo tanka kaj drugega kot pivo. In koliko jih je v Sloveniji po 40. tem že prikritih alkoholikov? Najbrže več, kot si upamo priznati.

Pozdrav tudi tebi. Te šišam za 2 in 1/2 meseca. Ampak sem all season.

Popravljeno . Popravil ceco
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prav zaradi tega "glupega" občutka otopelosti nekordiniranosti in zgubljenosti na lastnem motorju, ki ga prekleto NE maram sem pristaš ALL Seasons vožnje!

Sploh pa, je vožnja v lepem decemberskem sončnem dnevu, precej bolj sproščujoča in "meditativna" od prerivanja in spopadov ki so na sporedu na naših cestah v poletnih mescih (nervozni domorodci, nervozni turisti, nervozni High Season motoristi).

In jap uvod v tisti skenirani članek (oz. prvi odstavek) je 100% resnica, ... največ prepotentnosti med motoristi je zaslediti prav v maju in začetku junija, ko se "gospodične" usedejo nazaj na motorje in postnejo ponovno "zlobni bikerji ali pač samo adrenalinski odvisniki levih in desnih ovinkov". Samo pomislite, koliko nižji tempo imamo v povprečju motoristi konec avgusta ali septembra, ko je za nami že tistih nekaj 1000 kilometrov ali pač tistih nekaj 10000+ kilometrov.

In heh nope Ceco absolutno se ne strinjam s tabo, .... RAZLIKA med nemškimi motoristi in nami je VEČ KOT OČITNA, ... sorry njihova kultura vožnje, njihova kultura motociklizma je v 90% nekajkrat višja od naše in zato tudi NEKAJKRAT VARNEJŠA. Žal verjamem, da v Nemčiji večino nesreč povzročijo drugi nad motoristi, pri nas ... po tem kar gledam na cestah je zgodba takšna kot v "Katarininemu članku", ... žal resnica Boli, Peče in Skeli.

Zoolo The Horrible! :kva1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In heh nope Ceco absolutno se ne strinjam s tabo, .... RAZLIKA med nemškimi motoristi in nami je VEČ KOT OČITNA, ... sorry njihova kultura vožnje, njihova kultura motociklizma je v 90% nekajkrat višja od naše in zato tudi NEKAJKRAT VARNEJŠA. Žal verjamem, da v Nemčiji večino nesreč povzročijo drugi nad motoristi, pri nas ... po tem kar gledam na cestah je zgodba takšna kot v "Katarininemu članku", ... žal resnica Boli, Peče in Skeli.

Zoolo The Horrible! :kva1:

Zoolo,

hotel sem, da nekdo drug to pove. Pa si bil ti. Tenksi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ceco, hvala.

Za tisti prikriti alkoholizem.

Ali je tole odkriti? Sposojeno v Poraba bencina motorjev:

Objavljeno: 5 Aug 2003 @ 12:33

QUOTE (Nearrain @ 5 Aug 2003 @ 10:36)

Honda CBR

in...vsakih 50 km 2-3 velike pive...

Npr. razdalja Ljubljana - Orvieto je 640 km. Npr. od 8.30 do 16.30 ure jo zjahaš in se imaš lepo tam. Poraba do tam ti je pa od 25,6 do 38,4 velike pive!?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Damjan,

resnica bo najbrže malce bolj kompleksna. Nekaj je pa tudi na tem. Voziti motor ni enako voziti avto, kar veliko old boysov pozabi, ko si po 40. tem omisli motor........

Vsekakor se strinjam. Jaz sem nakazal samo svoj vidik problemov, ki so me "mučili" na začetku mojega motorizma. Pa ne, da bi me bilo strah, vendar sem se počutil precej blesavo, ko sem ugotovil, da na trenutke " ne dohajam " motorja.

Sicer z vsakim kilometrom več občutke dobivaš ,izpopolnjuješ tehniko, itd. , vendar se moraš zavedati, kje so tvoje meje. Ko pa imaš občutek, da ga obvladaš in si že Jack, takrat pa je čas, da se usedeš, pogledaš vase, malo razmisliš ter narediš eno res easy furo do morja in nazaj. Ampak res easy. Kajti ko si Jack, in "stoprocentno obvladaš " tako motor , kot cesto, takrat zna biti situacija nevarna (malo se preceniš pa si tam... )

Meni je ogromno pomagal Brane na šoli varne vožnje. Zagotovo se vidimo tudi na nadaljevalnem

tečaju.

In pa voziti, voziti in voziti.....

Kar pa se pira tiče, je res na motorju dosti bolj nevaren, kot recimo z avtom . Poleg ostalega ti "premakne" tudi občutek za ravnotežje. Da o pogumu ne govorimo.... Hik.. :doze:

Popravljeno . Popravil Damian
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se mene tiče,statistike držijo :( .Po dvanajstih letih brez nesreče in ne preveč počasnih kilometrov,me je doletelo pred dnevi .Morda bi reku da te leta brez nesreč nekoliko uspavajo pa si misliš da si vsemogočen,čeprav zase tega ne bi mogu trdit,ker sem stalno opozarjal kolege naj pazjo na te in te nevarnosti in si pred vsako vožnjo tud sam v mislih obnovu kaj me vse lahko čaka.A še zmeri pride trenutek,ko si v nepravem trenutku na nepravem mestu,to se pa zgodi tko mladim kot nam "starim",ki mislimo da vse vemo.Menim da nekega pametnega nasveta ni vse je odvisno od usode,kaj ti nameni,pa čimmanj divjanja po cestah(tega se bom tud sam težko držal) :huh: <_< :unsure:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

QUOTE (Nearrain @ 5 Aug 2003 @ 10:36)

Honda CBR

in...vsakih 50 km 2-3 velike pive...

Npr. razdalja Ljubljana - Orvieto je 640 km. Npr. od 8.30 do 16.30 ure jo zjahaš in se imaš lepo tam. Poraba do tam ti je pa od 25,6 do 38,4 velike pive!?

tole je bilo takrat mišljeno kot zajebancija ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!