Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Priporočene objave

Objavljeno

da nadaljujem diskusijo o oktanski stevilkah pri bencinu: govora je bilo,da "oktani padajo".v tem kontekstu je to bilo misljeno kot upadanje "volje" bencina po kontroliranem eksplodiranju v cilindru potem,ko je ze nekaj casa stal v tanku.

moje vprasanje,ali teza: iz 98 oktanskega bencina ne rata 95 oktanski.samo da to trivialno zadevo razcistimo.

tudi je bilo ze govora o pridobitvi moci in ne vem se cesa,ce se tanka visjeoktanski bencin,kot je predlagan za masino.to deloma drzi,samo ne cudezev pricakovati.

tistih 1,75 konja,ki se pridobi ni toliko pomembnih,kakor lepsi tek masine.vsaj pri moji se to zdi.

-----

who dares wins

Objavljeno

ad 1. Iz 98 lahko po daljšem času dobiš bencin z mnogo manj kot 95 oktani. Je pa res, da če uporabljaš 95 okt, jeseni natočiš 98 okt, spomladi pa vžgeš motor, da ima bencin lahko več kot 95 okt. vse je odvisno od tesnenja tanka, čašic, ... dejanske oktanske vrednosti bencina (po mojih izkušnjah z avtomobilom le-ta lepše deluje z 95 okt takrat, ko ga natankam na OMV-ju ne pa na Petrolu)

ad 2. Z višjimi oktani verjetno res pridobiš mirnejši tek motorja, vendar po moje to velja samo za štirivaljnike, ne pa za dvovaljnike (se morda motim?)

Edited by - easyrider on 06/09/2001 10:45:31

Objavljeno

Ce me spomin iz solskih let ne vara, oktansko stevilo pove koliko lahko dolocen bencin stisnemo, da ne pride do samovziga. Prenizko stevilo, in v batu pride do samovziga goriva, se preden je bat v optimalnem polozaju oz. vzge svecka in motor klenklja. Tako teorija (vsaj mislim, da tako).

Zakaj bi se z vecjim oktanskim stevilom pridobilo na moci, pa pojma nimam, saj oktansko stevilo nima vpliva na hitrost izgorevanja (ali pac?)

Tudi ne vem, zakaj bi bencinu s staranjem padalo oktansko stevilo?

Objavljeno

quote:

Ce me spomin iz solskih let ne vara, oktansko stevilo pove koliko lahko dolocen bencin stisnemo, da ne pride do samovziga. Prenizko stevilo, in v batu pride do samovziga goriva, se preden je bat v optimalnem polozaju oz. vzge svecka in motor klenklja. Tako teorija (vsaj mislim, da tako).

Pravilno se spomniš

quote:

Zakaj bi se z vecjim oktanskim stevilom pridobilo na moci, pa pojma nimam, saj oktansko stevilo nima vpliva na hitrost izgorevanja (ali pac?)

Ker se bolj stisljiv plih tudi hitreje vžge in s tem optimizira dogajanje v cilindru

quote:

Tudi ne vem, zakaj bi bencinu s staranjem padalo oktansko stevilo?

Predvidevam, da zaradi posedanja težjih elementov v bencinu in zato ker bencin s časom absorbira pline in vlago iz zraka in zato izgublja svoje lastnosti(zadnji stavek ni 100% je zgolj ugibanje).

hotschko

Objavljeno

Zaradi vec oktanov v bencinu, kot jih zahteva tovarna, motor ni nic mocnejsi pa tudi nic lepse ne tece. Vzrok za vecjo moc in lepsi tek je v ostalih aditivih v 98 bencinu (za bolj nadzorovanoo izgorevanje, izgorevanje necistoc,..), ki so lahko drugacni kot v 95 bencinu, razlikujejo pa se tudi med rafinerijami. Zato nekateri prisegate na OMV, ki ima pac druge dobavitelje kot Petrol.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Druga stvar - Ko sem se srečal z nekim motoristom iz Ljubljane mi je veselo razlagal, da namesto 95 oktanskega on tanka 98 oktanski bencin in da se ful pozna na moči (pri nižjih obratih), pa tudi poraba je manjša. Kaj pravite na to???

Lp, Pjotr.

Uredil - Ice on 25/10/2001 09:25:52

Objavljeno

Pjotr, tud jest sem to slišou, pa poizkusu tud, točim zdej 98. Zdi se mi (mogoče je res kaj na tem), da motor lepše potegne iz nizkih vrtljajev, trditi si pa tega ne upam. So pa tud meni prodajali tiste buče, da je poraba manjša celo do 15%(pri motorjih in pri avtih).Meni se ne pozna nič !

Lojzi ma vas rad

Uredil - Ice on 25/10/2001 09:30:13

Objavljeno

visjeoktanski bencin pomeni samo to,da masina ne zacne "klenkati",se pravi da ne pride do samovziga pri dolocenih obratih in obremenitvah.91ROZ bencin ima nizjo tocko vziga kot 95 ali 98 ROZ.

edino kjer visjeoktanski bencin pomaga je,ce je kompresija visja (ca.11:1 in vec).

konkretno pri GSF 1200 (9,5:1) je cisto vseeno kaj tankam,masina je narejena na 91ROZ.sicer ne skodi,ce tankam visjeoktansko,samo nekih blaznih efektov tudi ni.

za vse,ki zelijo vec vedeti: www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part1

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

JAZ IMAM VULKANA 1500, Z ELEKTRICNIM VBRIZGOM IN SONDO; TANKAL SEM 95 OKT. PA JE PRI NIZJIH OBRATIH, KO SEM

PRIVIL GAS RUZLO V MOTORJU, DA SEM MISLIL, DA SE BO SESUL; POLETI (DOMNEVAM ZARADI VISJE TEMPARATURE) PA

SE JE ISTO DOGAJALO TUDI, CE SEM ZATEGNIL PRI MALCE VISJIH OBRATIH;

KOLEGA MI JE SVETOVAL TANKANJE 98 OKT, SEDAJ PA JE V MOTORJU MIR:)

KOLEGA IMA VULKANA 1500 Z UPLINJACEM, PA NI BILO TAKSNIH PROBLEMOV; SAMO MU JE POKALO V IZPUHU, KOT DA JE

NA FRONTI; ON SEDAJ DODAJA NEK DODATEK, KI NADOMESCA OSVINCEN BENCIN IN PRAVI, DA JE STVAR MNOGO BOLJSA,

PA TUDI MOTOR BOLJE TECE:)

SICER PA SEM NEURADNO IZVEDEL, DA VPRI NAS BENCIN Z OZNAKO 95 OKT NITI SLUCAJNO NE DOSEGA TE VREDNOSTI,

CEPRAV JO PLACAMO!!!!

Objavljeno

probal in ni bilo nekega opaznega efekta razen v denarnici, ki je se bolj prazna!

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Objavljeno

garfild,ti je ruzilo v cilindrih ali kje drugje? mogoce kaksna verizica kje,ali kaj drugega.poglej v podatke kaksno kompresijo naj bi imela masina.

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

Jaz vozim avto z 2800 ccm,pa mi z 98 oktanskim gorivom "požre" približno en liter manj na 100 km.

Objavljeno

zoki ne bos verjel,meni avto tudi manj pozre,ko ga vozim umirjeno in tekoce,kot pa takrat ko se mi mudi.

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

Ti čisto verjamem,ampak na isti relaciji in pri isti brzini mi je manj spil.Pa sem probal še drugič,pa podobno.Lahko,da je samo slučaj,ampak skoraj ne bi rekel,ker imajo tudi moji kolegi podobne izkušnje.

Objavljeno

quote:

tud jaz bi rekel,da z 98oktani motor lepše teče in bolj potegne.Imam

Yamaho dragstar 1100.Z 98 oktani pri počasni vožnji( v skupini)porabim

somo okoli 5l na 100 km.

to je pa konstrukcijsko pogojeno.V2 pri pocasni voznji zmeraj manj poje,kot tri- ali stirivaljnik; tako kot vec zre pri visjih hitrostih.kot receno,konstrukcijsko pogojeno.

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

Tudi to je res kar praviš Ice,toda mislim,da se mora nekje poznat,če se rabi bolj kvalitetno gorivo pri istem motorju.Tako, kot so nekoč v JAVE dotakali eter in je potem skoraj po "luftu" šla.

Objavljeno

zoki,ze res,samo je eter cisto nekaj drugega kot bencin.

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

To je že res,ampak res je tudi,da eter popravi kalorično vrednost bencinu,tako kot število oktanov,samo v še večji meri.

Objavljeno

kje si to zvedel,da je stevilo oktanov kaloricna vrednost bencina?

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

ICE!

NE VEM, CE JE NA KONCU KAKSNA NAGRADNA IGRA, KER SAMO PISES IN VCASIH TUMBAS NEUMNOSTI; ZA TEBE IN TISTE, KI SE NE VESTE: OKTANSKO STEVILO POMENI ODPORNOST BENCINA PROTI SAMOVZIGU; VISJA JE VREDNOST, VECJA JE ODPORNOSTVCASIH SO DODAJALI SVINEC, KI PA JE SEVEDA ZELO STRUPEN; DANES SO TO DRUGI DODATKI, V GLAVNEM PA SE REGULIRA KVALITETA MESANICE ZRAKA IN GORIVA V VALJU PREKO ELEKTRONIKE, KI JO KRMILI LAMBDA SONDA, KI KONTROLIRA KVALITETO IZGOREVANJA V VALJU; VISJE JE KOMPRESIJSKO RAZMERJE, VISJE MORA BITI OKTANSKO STEVILO; DA V2 TROSI VEC ALI MANJ PRI TAKI ALI ONAKI VOZNJI, DELNO ZE DRZI, VELJA PA ISTO TUDI ZA KRATKOHODNE IN HITROVRTECE MOTORJE IN NI TOLIKO KONSTRUKCIJSKO POGOJENO VCASIH, KO SO BILI V AVTOMOBILIH VGRAJENI SE UPLINJACI, JE MOTOR, KO SI GA UGASNIL, "KLENKAL", KOT SMO DEJALI, OZ. SE JE VRTEL SE NAPREJ, CE JE IMEL GORIVO Z PREMAJHNIM OKTANSKIM STEVILOM; NA MOTORNEM KOLESU SE TO VERJETNO NE BO ZGODILO, KER IMA PREMAJHEM VZTRAJNIK IN NIMA DOVOLJ VZTRAJNOSTNEGA MOMENTA, DA BI VALJ PREMAGAL KOMPRESIJSKO RAZMERJE DO ZMT, KJER BI LAHKO PRISLO DO SAMOVZIGA MESANICE GORIVA IN ZRAKA; PRI EL. VBRIZGU PA TAKO PREKINITEV EL. TOKA NA INJEKTORJU PREKINE VBRIZG GORIVA IN NI MOZNOSTI SAMOVZIGA

TOLIKO O OKTANIH, UPAM, DA SMO RAZUMELI, SICER PA DRUGIC RAJE VPRASAJ

EPILOG: ZA MOJ MOTOR JE PREDPISANI MIN OKT. ST. 95; VENDAR PRI NAS OCITNO KLJUB OZNAKI NE DOSEGA TE KVALITETE; ZLASTI DOLGOHODNI MOTORJI, KAKRSNI SO V VECINI V2 KONSTRUKCIJE, IMAJO VISJE KOMPRESIJSKO RAZMERJE (RAZMERJE MED PROSTORNINO IN MOZNOSTJO STISKANJA ZRAKA V VALJU) IN SO TUDI BOLJ OBCUTLJIVI NA PRENIZKO OKTANSKO STEVILO; POSLEDICA: NEPRAVILEN KOT VZIGA IN POSLEDICNO TUDI KLENKANJE V MOTORJU (SEVEDA, CE NI NAROBE KAJ DRUGEGA)

PREDLOG: NASI DISTRIBUTERJI IN PRODAJALCI NAJ PRICNEJO PRODAJAT TO, KAR MI PLACAMO

PA BREZ ZAMERE

Objavljeno

@ garfild:

1. pismen si? brati znas tudi? super...potem mogoce preberi prvo stran tega topica.

2. V2 proti vrstno4 pa ni konstrukcijsko pogojena razlika?

3. mozno,da tebi "klenka" masina.mogoce probas drugo crpalko ali se mogoce vprasas,ce je lahko se kaksen drug razlog za mehanske glasove masine,ali je to TOCNO klenkanje....

4. hvala za visokotehnicna pojasnila.kaj bi brez tebe.

5. kaj se deres? lahko tudi z malo pises...se bomo potrudili in ti probali slediti v tvojih diskurzih o izgorevanju in mehaniki.

6. mozno (in celo verjetno),da tumbam neumnosti,samo potem prosim za normalen popravek in nacin komunikacije.

dojemas pomen napisanega?

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

quote:

...KER SAMO PISES IN VCASIH TUMBAS NEUMNOSTI; ZA TEBE IN TISTE, KI SE NE VESTE: OKTANSKO STEVILO POMENI ODPORNOST BENCINA PROTI SAMOVZIGU; VISJA JE VREDNOST, VECJA JE ODPORNOSTVCASIH SO DODAJALI SVINEC, KI PA JE SEVEDA ZELO STRUPEN; ...

Da ni morda zgornja izjava neumnost. Oktansko število je razmerje med stisljivostjo vplinjenega goriva in oktana (oktan je plin z osmimi ogljikovimi atomi - metan(1), etan(2), propan(3), butan(4),.... oktan(8)).

Oktansko število 95 pomeni, da je vplinjeno gorivo stisljivo kot mešanica 95% oktana in 5% zraka.

Oktan je referenca, ker je idealen plin kar se stisljivosti tiče. Res pa je, da boljša kot je stisljivost plina manj se pri tem sprošča toplote in posledično zaradi tega ne prihaja do samovžiga (klenkanje).

Toliko o teoriji. BTW: tega se spomnim iz osnovne šole.

hotschko

Objavljeno

quote:

NO, JA

SAM VCASIH TE MAL ZANESE PA TUD VSEGA NE VES, POL PA NI KOREKTNO, DA ZAVAJAS OSTALE, VSAJ NAKAZI JIM, DA JE TO TVOJA DOKTRINA IN NE JAVNO DOBRO

PA, SAJ JE FORUM

kaj zdaj polemiziras? povej kje me je zaneslo,kje sem zavajal in kaj sem narobe povedal.

glede doktrine o oktanskih stevilih in porabe: zakaj mislis,da uporabljajo dirkalne masine visokooktanski bencin? zaradi vec moci? think again.

-------

What part of NO don´t You understand?

Objavljeno

Najprej naj podprem Icea: Oktansko stevilo in kaloricna vrednost goriva nimata nobene zveze. Ce ti pise za masino da uporablja 95 oktanski bencin dela pa bolje z 98, imas problem z nastavitvijo vziga ali vplinjaca.

Pa se definicija oktanskega stevila:

Oktansko stevilo je merilo za odpornost motornega goriva proti klenkanju. Dogovorno je doloceno kot utezni odstotek proti klenkanju odpornega izooktana (OS=100) v zmesi z n-heptanom (OS=0). Gorivo z dolocenim oktanskim stevilom ima torej enako odpornost proti klenkanju kot ustrezna zmes izooktana in n-heptana. Ugotavlja se s primerjanjem.

(Vir: leksikon Cankarjeve zalozbe-kemija str. 180)

  • 3 mesecev pozneje...
Objavljeno

Kot vsi najbrž veste imam Hondo CB500T (1978).

Prejšnji lastnik mi je rekel, da lahko točim karkoli, Eurosuper 95 z dodatkom ali pa 98.

Mislim, da ni vseeno kaj točim, saj sta dve različni stvari.

Zanima me kaj mi bolj priporočate, pa zakaj, v čem je razlika, pa kaj točite vi?

MM

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!