Skoči na vsebino

prometni zakon od 1.1.2005


rebel

kdo bo profitiral??  

197 članov je glasovalo

  1. 1. kdo bo profitiral??

    • podpiram
      25
    • nasprotujem
      159
    • mi je vseeno
      13


Priporočene objave

Dnevnik včeraj:

Zakon bo učinkovit le prve tri mesece

Zakon o varnosti v cestnem prometu, ki prinaša nove kazni, ostrejšo kontrolo in strah pri voznikih, temelji predvsem na represiji

Vitomir Petrović

LJUBLJANA - Ko je kršitev veliko, mora biti tudi več represije, je na včerajšnji predstavitvi novega zakona o varnosti v cestnem prometu, ki bo začel veljati 1. januarja, razložil generalni direktor policije Darko Anželj . "Samo prekrškov zaradi prevelike hitrosti smo leta 1995 obravnavali 12.000, lani pa je ta številka narasla že na 266.000. Zato bomo naredili vse, da ljudje dobijo občutek, da kršitelje lahko odkrijemo in tudi primerno kaznujemo." Zato je novi zakon tudi primerno strožji. Kazni so se v povprečju povečale za 10 do 20 tisočakov, strožje bo tudi sankcioniranje s kazenskimi točkami. Eno točko boste po novem lahko "zaslužili" že zaradi malenkostne prekoračitve največje dovoljene hitrosti, za 10 kilometrov na uro. Toliko lahko pri starejših avtomobilih znaša že napaka na merilniku hitrosti.

PREHITRA VOŽNJA HITRO PRIPELJE DO ODVZEMA VOZNIŠKEGA DOVOLJENJA

Največ sprememb zakon o varnosti v cestnem prometu prinaša na področjih, na katerih policija lahko vpliva, tu je mišljeno predvsem kaznovanje prehitrih voznikov, kjer bo policija povečala svojo pozornost. Kazni za prehitro vožnjo postajajo strožje, v naselju bo za prekoračeno omejitev več kot 30 kilometrov na uro treba plačati 120.000 tolarjev, v evidenco bodo policisti zapisali pet kazenskih točk, poleg tega boste morali pot nadaljevati peš. Še radikalnejša je kazen, če omejitev presežete za 50 kilometrov na uro, saj sledi poleg prejšnjih ukrepov še trajen odvzem vozniškega dovoljenja. Na avtocesti takšna prekoračitev stane malo manj, 60.000 tolarjev in pet točk.

Poleg tega se bodo osredotočili na upoštevanje varnostne razdalje, ki je po novem zakonu natančno določena kot razdalja, ki jo vozilo prevozi v dveh sekundah. To pomeni 33 metrov pri 60 kilometrov na uro in 55 metrov pri 100 kilometrih na uro. Seveda je posebej opredeljena varnostna razdalja pri vožnji v strnjeni koloni.

OSTREJŠE KAZNI ZA ALKOHOL

Natančneje so opredelili tudi postopke pri preizkusu alkoholiziranosti in vožnji pod vplivom mamil. Kazni za vožnjo pod vplivom alkohola so drastično narasle, namesto sedanjih 90 tisočakov za napihanih več kot 1,1 promila bo po novem treba odšteti 120.000 tolarjev in si "prišteti" 10 kazenskih točk. Če pa bo test pokazal več kot 1,5 promila, se kazni doda 18 točk, kar avtomatsko privede do trajnega odvzema vozniškega dovoljenja. Pri alkoholu prihaja še do dodatne stopničke, saj je dosedanji korak od 0,5 do 1,1 promila izdihanega alkohola razdeljen na dva dela, od 0,5 do 0,8 promila bo kazen 40.000 tolarjev in 4 kazenske točke, od 0,8 do 1,1 promila pa 60.000 tolarjev in 5 točk.

Slovenska policija se je s problematiko mamil v prometu, ki postaja vse bolj pereča, začela ukvarjati pred petimi leti. "Policist bo s preliminarnim pregledom zenic določil, ali je voznik morda pod vplivom mamil. To tehniko so naši policisti prevzeli iz ZDA, kjer jo uporabljajo že 20 let," je razložil vodja sektorja prometne policije na GPU Ljubo Zajc . "Vendar tu še ni določena meja tako kot pri alkoholu, kjer se točno ve, koliko ga lahko imaš v krvi. Preden bo policist poslal voznika na strokovni pregled, bo moral opraviti štiri postopke, med njimi je tudi očesni pregled, s katerim lahko kar 90-odstotno ugotovi, ali je voznik pod vplivom prepovedanih snovi. Zavedamo pa se, da to področje še ni dorečeno," meni Zajc.

USPEH LE V PRVEM LETU

Policija ima z novimi zakoni o varnosti v cestnem prometu že nekaj izkušenj, zadnji dve zamenjavi zakona sta se zgodili leta 1974 in 1998. Največji učinki so doseženi v prvih treh mesecih, ko je zaradi strahu discipliniranih več voznikov. "Že ob prejšnjih zamenjavah zakona smo ugotovili, da je učinek kratkotrajen, nekako tri mesece. Zato ima vse leto pozitiven predznak," je razložil Zajc, ki dodaja, da je "problem v tem, da smo v letih 1974 in 1998 zabeležili znaten upad števila smrtnih žrtev na cesti, celo do 100 mrtvih na leto manj, leto zatem pa so te številke spet narasle. Takšen scenarij pričakujemo tudi tokrat. Zato bomo po treh mesecih intenzivnega dela na terenu stvari umirili, v tem času pa pričakujemo, da se nam bodo pridružila tudi druga ministrstva, ki lahko vplivajo na izvajanje zakonodaje."

Policisti bodo v avtomobilu sami

Za razlago nekaterih nejasnosti pri izvajanju novega zakona smo se obrnili na policijskega inšpektorja v sektorju prometne policije Uprave uniformirane policije GPU Rafaela Viltužnika .

Nekatera določila novega zakona urejajo tudi področja, ki niso natančno določena. Eno izmed takšnih je na primer preglasna glasba v avtomobilu. Kako bodo urejena takšna vprašanja?

Glasba kot taka je bila problematična zaradi poskusov izgovarjanja voznikov, ki so jih policisti zaustavljali s pomočjo zvočnih signalov. Zdaj bo to prepovedano. To se je dogajalo tudi pri prometnih nesrečah, ko so se vozniki izgovarjali, da niso slišali dogajanja na cesti. Ta in nekatera podobna določila niso narejena zato, da bomo mi stali z merilci glasnosti in merili ob cesti, koliko decibelov je slišati iz avtomobila. Le nekatere luknje, ki jih je imel prejšnji zakon, smo hoteli zapolniti.

V začetnem obdobju boste povečali število patrulj na cesti, ki bodo izvajale kontrole. Kaj to dejansko pomeni za, recimo, naselja?

V tem obdobju bomo nadzirali promet v naselju, zunaj naselja pa ravno tako. S tem bomo gotovo bolj opazni, tako da je tu predvsem psihološki vidik. Torej čim več ljudi na terenu. Patrulj bo enako število, le avtomobilov na cestah bo več, saj se bodo policisti vozili vsak v svojem avtomobilu. Patrulja bo še vedno sestavljena iz dveh policistov, ki pa bosta lahko vsak na svojem koncu.

Ali bo kakšno obdobje opozarjanja na novi zakon?

Ne. Mi ne moremo naročiti našim policistom, naj samo opozarjajo. To je diskrecijska pravica vsakega prekrškovnega organa. Mi ne moremo določiti policistom, da mimo zakona podajajo samo opozorila. Zato pa opozarjamo zdaj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kot sem že enkrat napisal, me niti ne briga več vse skupaj.

vem samo to, da bo po novem letu na cesti tisoče policistov, pravkar pečenih v tacnu in ti bodo še posebej težki v žaru svoje nove službe. počasi počasi bomo vsi nosili iste obleke... zakon je tak kot je in ga ne bodo popravili.

ne preostane drugega kot se mu pač prilagodit.

vedno pa pravim, da če so potrebni vedno novi zakoni in vedno nova pravila in to čim bol represivna, to pomeni, da sistem ne deluje oziroma gre počasi falit in je vedno bol neprijazen do človeka.

ne pozabite: sistem deluje, ker delamo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

imam le eno vprašanje glede tega zakona:

sedaj je skupna teža vozila za B kategorijo tam nekje 3500kg; a se po 1.1. ta res dvigne tam nekam do 5000kg?

To me zanima, ker nabavljam manjši kamion in je vprašanje nosilnosti. Kaj naj kupim, da bom lahko vozil s B kategorijo, ali bo potrebno delat izpit za C kategorijo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sedaj je skupna teža vozila za B kategorijo tam nekje 3500kg; a se po 1.1. ta res dvigne tam nekam do 5000kg?

še vedno ostane omejitev za B kat. do 3500 kg, s tem da za ta vozila ne bo več splošne omejitve hitrosti na 80 km/h oz. 100km/h z ABS...

ZVCP-1

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Policisti bodo v avtomobilu sami

Me pa res zanima ker pajkl se bo upu ob tako bednem zakonu sam na cesto dnar pobirat? :lol1: :lol1: :lol1:

No če pa že bo kjer sam, pa da ne bo ravno korekten se mu pa zna hitro kej hudega nardit (recimo da stopi malo bol nerodno iz avta in štrbunkne na nos) hehe! :afro1: :afro1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

varnostna razdalja pri 60 km/h je 33 metrov....

to pomeni ko se zjutraj peljem v službo bom na cesti LJ - Kočevje prehiteval točno 0 krat

kar je dobro, s tem zagotovo ne bom spravljal v nevarnost in ogrožal ne sebe, ne drugih udeležencev v prometu

sem kaj spregledal (spet)

ali se lahko približam vozilu pred mano če ga hočem prehitet na manj kot 33 metrov (pri 60 km/h) ne da bi kršil novi zakon?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

DO 31.12.:

Voznik mora voziti v takšni razdalji do vozila, ki vozi prednjim, ki omogoča:

1. da lahko vselej zmanjša hitrost ali ustavi, če bi voznik, kivozi pred njim, zmanjšal hitrost ali ustavil;

2. varno vrnitev na prometni pas, po katerem vozi, voznikom, kiga prehitevajo, razen kadar se zaradi gostote prometa oblikujekolona vozil.

OD 1.1.:

(1)Voznik, ki vozi za drugim vozilom po istem prometnem pasu, mora voziti za njim na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah (varnostna razdalja).

(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati:

– da lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi;

– da se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.

(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena se, ob dobrih prometnih razmerah, kadar se oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, varnostna razdalja lahko zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi (minimalna varnostna razdalja).

Pa še glede prehitevanja:

(1) Voznik sme začeti prehitevati, če ima na cesti dovoljprostora.

(2) Pred prehitevanjem mora dati predpisani znak, zapeljati nalevo stran prehitevanega vozila in ga na primerni bočni razdaljinaglo prehiteti. Po končanem prehitevanju se mora čimprej vrnitina prometni pas, po katerem je vozil pred prehitevanjem.

(3) Voznik prehitevanega vozila ne sme povečati hitrosti. Popotrebi mora zmanjšati hitrost in se pomakniti k desnemu robuvozišča.

...in kaj tu ni jasno?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Voznik prehitevanega vozila ne sme povečati hitrosti.

Hmmm... Kolikor mi je znano,je to veljalo že zdaj... Pa kaj bi pisal,saj ste vsi bajkerji in imate verjetno iste slabe izkušnje s tem,kot jih imam sam :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S pripetjem članka iz Dnevnika sem hotel pokazati na idiotsko razmišljanje vrhov policije in seveda s tem tudi v pristojnem ministrstvu!

V članku lahko beremo izjavo:

Policija ima z novimi zakoni o varnosti v cestnem prometu že nekaj izkušenj, zadnji dve zamenjavi zakona sta se zgodili leta 1974 in 1998. Največji učinki so doseženi v prvih treh mesecih, ko je zaradi strahu discipliniranih več voznikov. "Že ob prejšnjih zamenjavah zakona smo ugotovili, da je učinek kratkotrajen, nekako tri mesece. Zato ima vse leto pozitiven predznak," je razložil Zajc, ki dodaja, da je "problem v tem, da smo v letih 1974 in 1998 zabeležili znaten upad števila smrtnih žrtev na cesti, celo do 100 mrtvih na leto manj, leto zatem pa so te številke spet narasle. Takšen scenarij pričakujemo tudi tokrat. Zato bomo po treh mesecih intenzivnega dela na terenu stvari umirili, v tem času pa pričakujemo, da se nam bodo pridružila tudi druga ministrstva, ki lahko vplivajo na izvajanje zakonodaje."

Izjava nedvomno pomeni, da bodo v času treh mesecev povečali angažiranost policije na cestah, potem pa bodo spet zlezli v brloge, pisarne, bifeje ipd.

Kaj ne plačujemo davkov celo leto? Ne zaslužimo neprekinjenega dela organov, ki jih plačujemo ves čas? Smo le ovce s katerimi si nekatero dovolijo manipulirati?

Jim je le do tega, da bodo na opisan način spet enkrat statistično dokazovali kako so bili uspešni z novim zakonom in bodo na podlagi tega "zaslužni" zlezli stolček višje. Do novega obdobja, ko se bo zgodba ponovila. Medtem pa bodo ljudje na cesti umirali.

Poleg tega, prisotnost skritih radarjev ne pomeni prisotnosti policije na cestah, ne umirja prometa, ne povečuje varnosti udeležencev. To samo polni državno blagajno za tapeciranje novih foteljev in sekretov v novih vladnih letalih.

Pri vsaki plači in še povrhu plačujem davke in upravičeno zahtevam, da se policija javno postavi za radar in tako prispeva k umiritvi prometa. Zahtevam, da se potrudijo in najdejo vse tiste, katerih "zradiranih" tablic ne uspejo prebrati na radarskih fotografijah. Zahtevam, da najdejo tistega, ki pogosto zjutraj v nepreglednem ovinku "pade" mimo mene z vsaj 1,5x in večjo največjo dovoljeno hitrostjo. Zahtevam, da najde tiste, ki izrivajo enosledna vozila in pešce iz cestišča, ker se jim ne ljubi zavreti ali obrniti volana ipd, ipd, ipd.

Najlažje se je iti ministra ali policaja, sedeti na toplem in preko medijem poskušati prati možgane "podložnim" državljanom. :SS :SS :SS

(PoDolgihLetihSemVidel1PolicajaNaKrižiščuKiJeDelalPress)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

HHV, se strinjam.

stacionarni zakamuflirani radarji kot kake obcestne bombe v iraku - umazane in zahrbtne zadeve, ki nikakor ne povečujejo varnosti :BUA: so izključno za polnjenje proračuna in kot si omenil za nove tapecerije v vladnih sekretih. :SS

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Men je pa BMW 728 tds ful všeč, ampak ma mal premal konjev za tako težo. Ta novi zakon mi bo dal dodatne argumente ZA tak avtomobil....

Tadej

jez bom pa očitno svojo katrco do "oldtajmerja" privozil... se ne splača met novejših avtov. Z R4 Williams GTI ni šans, da prekoračiš hitrost "nevede" za več kot 10km/h... no-ok- razen ponoči v naseljih pri 50km/h, ker armaturna razsvetljava ne dela... :grim na avtocesti pa tkntk traja najmanj 15 km "zaleta" po ravnem in "pedal-to-the-metal" da se hitrost dvigne do 135km/h, ampak še to pod pogojem, da ni nasprotnega vetra... :lol1:

kurc na guinnessa pa vseen nam več smel brez šoferja (naredteengasmajlijakpluvakervtemprimerubruhecnezadostuje :SS :BUA: )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A kdo ve kaj o tem, da bi naj za (novi) prometni zakon sprejeli moratorij nekaj mesecev? V tem času bi naj zakon dodelali ...

???

Danes zjutraj slišal od enga našga xxx, tako da se očitno neki dela na tem.

Popravljeno . Popravil lederman
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...da bi naj za (novi) prometni zakon sprejeli moratorij...

"moratorij" za ZVCP-1 je bil od 13.8.2004 (ko je pričel veljati) do 1.1.2005 (ko se prične izvajati)...za ZP pa od 7.2.2003 do 1.1.2005, s tem da so v vmesnem obdobju sprejeli še nekaj sprememb in dopolnitev...

Popravljeno . Popravil MaraudeR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zato pa sem tudi napisal "moratorij"...in nekateri si pač želijo še nekoliko prestavitvi datuma uporabe zakonov (ZVCP in ZP), tako da bi pridobili čas za popravke...sicer pa od leta 2003 ko je bil zakon o prekrških sprejet do novembra letos ni bilo nobenih javnih pripomb...kazni v ZVCP pa so določene v obsegu, ki jih predvideva ZP, torej bi bilo potrebno spremeniti oba zakona...

Popravljeno . Popravil MaraudeR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...kazni v ZVCP pa so določene v obsegu, ki jih predvideva ZP, torej bi bilo potrebno spremeniti oba zakona...

Lahko mi na kakšen način vplivamo na to? :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

edino, kar bom jest naredu je to...

da bom pobegnu, če se bo le dal  :devil:

ti kr, js sm probu to sam enkrat...

in pol maš en teden policaje po garaži in okol hiše...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja, nardimo en motozbor pred parlamentom....

Pa bi to pomagalo?

Kakšni so pravni postopki?

Pri organiziranju zbora pred parlametnom bi se nam zagotovo pridružili tudi avtomobilisti. :naughty:

Povabili bi lahko še združenje voznikov, kjer bi našli kandidate s tovornjaki in avtobusi. :hmm:

Jaz sem takoj za. :kva2: :grupni:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

predlagam, da se ob uveljavitvi novega zakona vozimo vsi po predpisih, ter da se nabavi kake radarje s fotoaparati in se postavlja "zasede" policajem. :lol1: to bi bilo smeha, ko bi bilo evidentno, da so sami največji kršitelji :lol1:

ma sej nimam nič proti policistom, sej namen njihove organizacije ni napačen, problem je, da so v tej organizaciji ljudje kot jaz in vi :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!