Skoči na vsebino

Direktni vbrizg


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Ponekod v reklamnih gradivih omenjajo direktni vbrizg goriva, ampak nisem še nikjer zasledil da bi kateri proizvajalec motorjev dal na tržišče mašino z direktnim vbrizgom (vbrizg neposredno v zgorevalni prostor (like VW FSI)), torej zakaj zavajajo folk??? al pa niti oni ne vedo čem pišejo..

Popravljeno . Popravil BiciMiX
Objavljeno

aprilia SR 50 DiTech ga ima... :devil: ...ampak to je skuter... O:-)

Objavljeno

Govorilo se je o novi Triumph Daytoni........

Objavljeno

OK, ta ga res ima in trenutno ni več edini.. vsi večji proizvajlci skuterjev so prešli na ta način vbrizga ker pri 2T je edina možnost za uresničitev strogih norm o emisijah..

ampak v mislih sem imel motorje in ne skuterje

Objavljeno
aprilia SR 50 DiTech ga ima... :devil: ...ampak to je skuter... O:-)

Če ima direktni vbrizg, kako je potem z mazanjem bata, sornika, ojnice,.... :hmm:

Objavljeno

olje vbrizgava crpalka, in sicer pred sesalnimi lamelami (tam kjer naj bi bil drugace uplinjac). .)

Objavljeno

En majčken problemček pri vbrizgu direktno v cilinder je, da so šobe zelo obremenjene in je zadeva verjetno predraga in premal učinkovita za mopede.

Objavljeno

to je res da so šobe preveč obremenjene (temperatura v zgorevalnem prostoru) in verjetno je tudi v končni fazi zadeva premalo odzivna za motor..

ampak, zakaj za vraga u revijah in nekaterih prospektih omenjajo direktni vbrizg..

samo da pridem domov in da prebrskam malo revije vam bom napisal kje sem to prebral..

Objavljeno

mislim da direktnega vbrizga goriva v motocilkizmu še en čas nebomo imeli (vsaj pri 4T ne) problem je temperatura in zadeva mora bit zelo natančno krmiljena.pri avtomobilih to ni takšen problem,saj so obrati samega agregata dosti nižji.problem pa je tudi zamašenje same vbrizgalne šobe,kajti eksplozija nastane šele nekaj časa po samem vbrizgu goriva in ne tak kot pri dizeljskih agregatih,ko izhaja eksplozija iz same šobe.zaradi natančnega krmiljenja pa bi zadeva po vsej vrjetnosti zavzela kr nekaj prostora in mislim da je to največji problem.na motorju je že itak zelo malo prostorja in vsaka stvar mora bit čim lažja.

Objavljeno

Če se ne motim majo novejši motorji že direktni vbrizg...men se zdi da ma tanova Fazerca to .)

No mogoče sm pa čist v temo brcnu :ph34r:

Objavljeno

Mičken si pa res brcnu ;)

ajnšpric, ubrizg, neposredni vbrizg. itd je vbrizg goriva pod nekim tlakom skozi šobo(e) v sesalni KOLEKTOR.

Ta direktni vbrizg ki je pa tuki govora, pa vbrizg v CILINDER, šoba je tam prišraufan kot svečka. :D

Pa ta vrsta vbrizgavanja je ponavad ekstra poudarjena, ker je zelo delikatna stvar.

Objavljeno

A tako...ni mi še čist jasno sam ok .)

Objavljeno

neposredni vbrizg = direktni vbrizg

Objavljeno (popravljeno)

kar vi mislite je ELEKTRONSKI VBRIZG v sesalno grlo -baterijo!!!!!! namesto da naredi mešanico karburator ga dela ta elektronska napravica in sesalno grlo je podobno kot pri karburatorju..... to je to, nobena umetnost

in to imajo res motorji,

v cilinder pa ne bo špricalo še kr nekaj časa zaradi cene in "neefektivnosti".....

:smoke:

Popravljeno . Popravil rebel
Objavljeno
neposredni vbrizg = direktni vbrizg

miško.....malo si se zmoto.direktni vbrizg je ena stvar,neposredni pa čisto druga stvar!!!

Objavljeno
miško.....malo si se zmoto.direktni vbrizg je ena stvar,neposredni pa čisto druga stvar!!!

Aja, seveda: eden brizga gorivo v zgorevalni prostor direktno, drugi pa neporedno.

direktno (10)

  1.      dirékt  prisl. () nižje pog. direktno, neposredno, naravnost: jaz sem jo pa kar direkt vprašala / ti si pa direkt nesramen

  2.      dirékten  -tna -o prid. () ki je brez posredovanja, brez česa vmesnega, neposreden

lp, D.

Objavljeno

ajojj..

preden začnemo karkoli razglabljat bi rad najprej nekaterim nepoznavalcem tehnike najprej predstavil o čem sploh debata teče..

torej pri bencinskih motorjih poznamo dva načina dovajanja goriva v valje: karburator in krmiljen vbrizg (nekoč mehanski, že nekaj desetletij pa krmiljen s pomočjo CPUja)

električno krmiljen vbrizg:

vbrizgalne šobe so postavljene na sesalnem kolektorju tik pred sesalnimi ventili. nad šobami je skupni vod v katerem je gorivo pod tlakom (odvisno od modela, seveda) cca. 3bare. Pretok goriva skozi šobo ovira igla katera se odpre (dvigne) šele takrat, kadar skozi tuljavo v šobi (okoli igle) steče električni tok. Dlje kod teče el.tok skozi tuljavo, več goriva se vbrizga (čudno a .) ) čas vbrizga krmili računalnik s pomočjo ostalih podatkov katerih posredujejo senzorji: temperatura zraka, temperatura motorja, podtlak v sesalnem kolektorju, tlak zunanjega zraka, kod odprtja dušilne lopute, senzor obratov, ter ostali.. (naštel sem najpomembnejše)

ker pa se vsi proizvajalci bencinskih motorjev (pogonskih agregatov) zavedajo večnega problema emisij izpušnih plinov so razvili direktni (neposredni) vbrizg bencina v valje (in s tem so definitivno razbili mejo v načinu delovanja med dizelskim motojem (ok, edina razlika je še kompresijsko razmerje in svečka pri bencinarju)) Ugotovili so, da ima neposredni vbrizg v valje kar nekaj prednosti u prid moči in ekologiji, ter še precej rezerve za razvoj.

da na kratko predstavim:

vbrizgalne šobe vbrizgujejo gorivo direktno v kompresijski prostor. Prav tako je nad šobami skupni vod v katerem je gorivo pod bistveno višjim tlakom (100 barov). Bistvena prednost neposrednega vbrizga je v tem, da lahko gorivo vbrizgamo šele v kompresijskem taktu, ter s tem lahko zagotovimo nehomogeno zmes goriva in zraka v valju. Nehomogeno zmes goriva in zraka usmerjata tok zraka in posebna oblika čela bata. Skoncentrirana je v predelu vžigalne svečke. Vbrizalna šoba je v glavi nameščena tako, da vbrizga gorivo na vdolbino za gorivo (posebna vdolbina čela bata), od tam pa se usmeri proti vžigalni svečki. Ker je zmes v valju nehomogena in je idealna zmes (razmerje zrak:bencin = 1:14,7 lambda 1) skoncentrirana samo v predelu vžigalne svečke je vbrizganega goriva manj (približno 15%) in s tem manjša poraba. Ampak motor lahko deluje v nehomogenem načinu (lambda do 3) samo pri delni obremenitvi (do 50%) ter nižjih vrtljajih. Nato preklopi računalik motorja na homogego revno delovanje (lambda 1,5)(bencin se vbrizga v sesalnem taktu). Za doseči polne zmogljivosti motorja pa računalnik preklopi na homogeno delovanje (lambda 1)

naj samo še to omenim, da je v nehomogenem načinu delovanja dušilna loputa povsem odprta in da se moč motorja uravnava samo s količino vbrizga. (zato prej omenjena podobnost z dizelskimi motorji)

morda sem napisal kakšne stvari nejasno pa lahko pojasnim kasneje.. tako nekao deluje VWjev FSI

point pa je v tem, da je vse to premalo dodelano za motocikle in da je zadeva premalo odzivna (dušilna loputa je takoaltako drive-by-wire). Pri motociklih se režimi delovanja vseskozi zelo hitro spreminjajo, še posebej pri supersport izvedbah, in ker je med vožnjo-dirko (supersport) motor večinoma obremenjen na polno, vsa ta prednost neposrednega vbrizga in nižje porabe zbledi, ker zaenkrat vsi (Direct Injection avtomobilski) motorji na tržišču delujejo pri polni obremenitvi v homogenem načinu (lambda 1)

torej, kod jaz vem danes še ni na trgu motocikla z neposrednim vbrizgom

zakaj je blo sploh vse to pisanje potrebno? Ker včasih zasledim v motorističnih revijah in reklamnih gradivih v rubriki "tehnični podatki" "vrsta vbrizga: neposredni vbrizg" oz. "direktni vbrizg"

Kaj klanfajo neumnosti, očitno niti oni ne vedo o čem pišejo..

OK, priznam, nisem si še vzel čas, da bi doma lepo počasi spet prebral vse moto revije letošnjega letnika ki jih imam..

mejte se fajn!!

Objavljeno
ajojj..

preden začnemo karkoli razglabljat bi rad najprej nekaterim nepoznavalcem tehnike najprej predstavil o čem sploh debata teče..

torej pri bencinskih motorjih poznamo dva načina dovajanja goriva v valje: karburator in krmiljen vbrizg (nekoč mehanski, že nekaj desetletij pa krmiljen s pomočjo CPUja)

električno krmiljen vbrizg:

vbrizgalne šobe so postavljene na sesalnem kolektorju tik pred sesalnimi ventili. nad šobami je skupni vod v katerem je gorivo pod tlakom (odvisno od modela, seveda) cca. 3bare. Pretok goriva skozi šobo ovira igla katera se odpre (dvigne) šele takrat, kadar skozi tuljavo v šobi (okoli igle) steče električni tok. Dlje kod teče el.tok skozi tuljavo, več goriva se vbrizga (čudno a .) ) čas vbrizga krmili računalnik s pomočjo ostalih podatkov katerih posredujejo senzorji: temperatura zraka, temperatura motorja, podtlak v sesalnem kolektorju, tlak zunanjega zraka, kod odprtja dušilne lopute, senzor obratov, ter ostali.. (naštel sem najpomembnejše)

ker pa se vsi proizvajalci bencinskih motorjev (pogonskih agregatov) zavedajo večnega problema emisij izpušnih plinov so razvili direktni (neposredni) vbrizg bencina v valje (in s tem so definitivno razbili mejo v načinu delovanja med dizelskim motojem (ok, edina razlika je še kompresijsko razmerje in svečka pri bencinarju)) Ugotovili so, da ima neposredni vbrizg v valje kar nekaj prednosti u prid moči in ekologiji, ter še precej rezerve za razvoj.

da na kratko predstavim:

vbrizgalne šobe vbrizgujejo gorivo direktno v kompresijski prostor. Prav tako je nad šobami skupni vod v katerem je gorivo pod bistveno višjim tlakom (100 barov). Bistvena prednost neposrednega vbrizga je v tem, da lahko gorivo vbrizgamo šele v kompresijskem taktu, ter s tem lahko zagotovimo nehomogeno zmes goriva in zraka v valju. Nehomogeno zmes goriva in zraka usmerjata tok zraka in posebna oblika čela bata. Skoncentrirana je v predelu vžigalne svečke. Vbrizalna šoba je v glavi nameščena tako, da vbrizga gorivo na vdolbino za gorivo (posebna vdolbina čela bata), od tam pa se usmeri proti vžigalni svečki. Ker je zmes v valju nehomogena in je idealna zmes (razmerje zrak:bencin = 1:14,7 lambda 1) skoncentrirana samo v predelu vžigalne svečke je vbrizganega goriva manj (približno 15%) in s tem manjša poraba. Ampak motor lahko deluje v nehomogenem načinu (lambda do 3) samo pri delni obremenitvi (do 50%) ter nižjih vrtljajih. Nato preklopi računalik motorja na homogego revno delovanje (lambda 1,5)(bencin se vbrizga v sesalnem taktu). Za doseči polne zmogljivosti motorja pa računalnik preklopi na homogeno delovanje (lambda 1)

naj samo še to omenim, da je v nehomogenem načinu delovanja dušilna loputa povsem odprta in da se moč motorja uravnava samo s količino vbrizga. (zato prej omenjena podobnost z dizelskimi motorji)

morda sem napisal kakšne stvari nejasno pa lahko pojasnim kasneje.. tako nekao deluje VWjev FSI

point pa je v tem, da je vse to premalo dodelano za motocikle in da je zadeva premalo odzivna (dušilna loputa je takoaltako drive-by-wire). Pri motociklih se režimi delovanja vseskozi zelo hitro spreminjajo, še posebej pri supersport izvedbah, in ker je med vožnjo-dirko (supersport) motor večinoma obremenjen na polno, vsa ta prednost neposrednega vbrizga in nižje porabe zbledi, ker zaenkrat vsi (Direct Injection avtomobilski) motorji na tržišču delujejo pri polni obremenitvi v homogenem načinu (lambda 1)

torej, kod jaz vem danes še ni na trgu motocikla z neposrednim vbrizgom

zakaj je blo sploh vse to pisanje potrebno? Ker včasih zasledim v motorističnih revijah in reklamnih gradivih v rubriki "tehnični podatki" "vrsta vbrizga: neposredni vbrizg" oz. "direktni vbrizg"

Kaj klanfajo neumnosti, očitno niti oni ne vedo o čem pišejo..

OK, priznam, nisem si še vzel čas, da bi doma lepo počasi spet prebral vse moto revije letošnjega letnika ki jih imam..

mejte se fajn!!

lepo si opisal VW-jev sistem!vbrizgalni sistem motociklov deluje pa malo drugače......no vsaj kaj se tiče HD,za druge znamke nevem!nebi zdaj šel v podrobnosti.....!!!

eh večina novinarjev itak nima pojma o čem pišejo in v motorizmu vidijo samo denar! :SS

Objavljeno
lepo si opisal VW-jev sistem!vbrizgalni sistem motociklov deluje pa malo drugače......no vsaj kaj se tiče HD,za druge znamke nevem!nebi zdaj šel v podrobnosti.....!!!

eh večina novinarjev itak nima pojma o čem pišejo in v motorizmu vidijo samo denar! :SS

HD ima prav tako posredni vbrizg, torej vbrizg pred sesalnimi ventili. posredni vbrizgalni sistemi pa so "vecinoma" vsi enaki. torej elektronika uravnava stalno enako razmerje med bencinom in zrakom (vrednost lambda 1) pri delovni temperaturi motorja seveda, nobena novost ni to

Objavljeno
aprilia SR 50 DiTech ga ima... :devil: ...ampak to je skuter... O:-)

:kva2: :kva2:

Objavljeno
HD ima prav tako posredni vbrizg, torej vbrizg pred sesalnimi ventili. posredni vbrizgalni sistemi pa so "vecinoma" vsi enaki. torej elektronika uravnava stalno enako razmerje med bencinom in zrakom (vrednost lambda 1) pri delovni temperaturi motorja seveda, nobena novost ni to

Žal to velja samo za nekatere avte in še to samo po letu 1999...

Starejši sistemi delajo tako, da mešanica niha med bogato in revno, tako da meritev pokaže v poprečju OK vrednost. Razlog temu so t.i. 'narrow band' O2 senzorji, ki znajo povedati le, ali je mešanica bogata ali revna, ne pa tudi natančne vrednosti lambda.

Novejši 'wide-band' senzorji omogočajo prav to in elektronika lahko mešanico sproti prilagaja tako, da je lambda vedno nekje okrog 1. Ti senzorji obstajajo od leta 1997, v začetku so se uporabljali bolj ali manj v moto-športih, šele od leta 1999 pa jih uporabljajo tudi v običajnih avtomobilih.

lp, D.

PS: Če koga zanima več o O2 senzorjih...

  • 1 leto pozneje...
Objavljeno

en dokaz, da že davno pozabljena tema ni bila kar tako brez veze odprta..

Motorist

marec 2006

str. 20

test LC8 adventure 990

KTM-ov "hard" potovalnik je doživel prenovo. Največja sprememba je zagotovo uporaba najnovejšega pogonskega dela z 999 kubičnimi centimetri prostornine in direktnim vbrizgom, ki ga vgrajujejo tudi v druge modele.

torej, se vidi da še tista edina revija o motorizmu ki jo premore slovenski trg je napisana popolnoma na pamet...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!