Skoči na vsebino

Kdo ima prednost?


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Pogovarjali smo se s kolegi in prišli do nasprotja, in sicer: če se dva avtomobila srečata nekje na klancu, kdo ima prednost? Včasih vem, da je veljalo, da je imel prednost tisti, ki je šel po klancu navzgor, saj je težje potem speljal, kolega pa trdi, da so se sedaj ti zakoni spremenili in ima prednost tisti, ki gre dol, saj ima zavorno pot daljšo in se težje ustavi.

Kaj menite vi, oz. kaj je res in kaj ne??

Popravljeno . Popravil pupa
Objavljeno

mislm da se mora umaknit tisti,ki gre gor :hmm:

Objavljeno

moja kmečka logika bi rekla da ima prednost gorvozeče se vozilo, ker je tako ali tako treba vožnjo prilagodit trenutnim razmeram in če je ful strmo mora tudi dolvozeči peljat tako hitro da lahko tudi hitro ustavi, gorvozečega pa lahko zajebe če la-ta potem ne more več speljat :fredy:

Objavljeno

Koliko se jaz spomnem je bilo in je, da ima prednost tisti, ki gre navzdol :love1: in, če sem dobro prečital ima tvoj prijatelj prav :OK: in si mu dolžna :beer1:

Objavljeno (popravljeno)

''Na klancih, na katerih je srečanje nemogoče ali zelo oteženo (npr. na gorskih cestah), mora voznik, ki pelje navzdol, na primernem mestu ustaviti vozilo in omogočiti srečanje. Če to lažje stori voznik, ki vozi navkreber, mora on ustaviti vozilo in omogočiti srečanje.''

Tako piše v novi knjigi Varna vožnja (AMZS)

Popravljeno . Popravil Ervina
Objavljeno

Vozilo, ki vozi z brega navzdol mora ustaviti in dati prednost navzgor vozečemu vozilu, preverjeno!

Objavljeno

pomoje je pa cist odvisn od okoliscin... tko da pomoje sploh ni zakona.... :?

Objavljeno

Jst ne vem če je zakon, ki predpisuje tovrstno situacijo...

Če dobr pa logičn pomisleš je ta stvar taka, da oni, ki je na vrhu naj ustavi. To pride do izraza še posebej, ko je na cesti sneg... In je namreč mnogokrat v snegu in v klanec navzgor nemogoče speljat!!!!

Vsaj pr nas v hribih se tega pravila držimo...

Objavljeno

Prednost ima verjetno tisti ki se pele navzgor.

Recimo pozimi, kak bo pol tisti ki se pelje navzgor spet speljal :hmm: , razen če ima 4x4 :OK:

Objavljeno

43. člen novega ZVCP

(1) Na ozki cesti, zoženem delu ceste ali cesti z velikim vzdolžnim nagibom (npr: gorske ceste), kjer je srečanje oteženo, mora ustaviti vozilo in po potrebi zapeljati vzvratno ter omogočiti varno srečanje voznik, ki to lažje stori.

(2) Na cesti z velikim vzdolžnim nagibom ustavi praviloma tisti, ki vozi navzdol, razen kadar je tistemu, ki vozi navkreber, zaradi prometnih okoliščin to lažje storiti.

(3) Kadar mora na cesti iz prejšnjega odstavka pri srečanju eno od vozil zapeljati vzvratno, mora to storiti voznik vozila:

– ki se srečuje z vozilom, ki vleče priklopno vozilo;

– ki se srečuje z avtobusom.

(4) Z globo 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

Objavljeno

Tisti ki gre navzgor. To pa predvsem zarad tega ker ne mores nazaj vozit vzvratno ker v vzvratno ogledalo ne vidis ceste!

Objavljeno

No če mal ta zakon razložimo po kmečko:

Ubistvu ne eden ne drug nima nikol točne oz. difinirane prednosti. Kot lahko sklepamo iz zakona mora prednost drugemu odstopiti tisti, ki prednost lažje odstopi. Kar je pa najbl zanimiv in kukr me je nekdo spomnu še na eno stvar: zanimiv je to, da niti najmanj ne razmišljamo kako bomo odstopili prednost tovornjaku, probelmi ratajo le ko se srečamo z osebnim avtom. Kamjon je večji (tudi od busa) in že zarad velikosti mu odstopmo prednost. Kamjon (zakon večinoma omenja bus) nam bo vseen mal težje dal tok placa de sa fajn srečamo.

Torej nasvet za vse, ki bi se v morebitni situaciji zmedli: če na ozki cesti srečaš avto pogledaš, kam bi se lahk umaknu. Če tega ni se more un nasprot brihtat kva bo naredu, da se bota srečala. Če tega ni se umika tisti, ki ima bližje do primernega mesta. Ni važn a je u klanc alpa s klanca. Šteje tud velikost vozila, al prikolca zraun prpeta...

No ja, mal sm pametvou spet ampak ok: bol več nasvetou in mišlenj kot premalo .)

Objavljeno

z včerajšnjo objavo, v tej temi, katere ni več :headbang: nisem odkril nobene tople vode, ampak samo prenesel kategorizacije voznikov, ki so bile podane v enem od zastonjkarskih tednikov, ki so prava poživitev wc-ja oz. branja v njem in prenesel, da v omenjenem primeru imajo prednost: idioti, kreteni, CE-lani in KR-ančani ! Splošna kategorizacija novinarja ki drži ! Te oblike voznikov se pojavljajo tudi na naših cestah, katerih vozniki so se v anketi ocenili kot zelo dobri ! boljše od nas so se ocenili edino hrvati ! O:-)

in kaj je sedaj tukaj za cenzurirat ? :angry2: :fredy:

Objavljeno

V bistvu ma Jure007 kar prav, vsaj kar zadeva težja vozila. Za enakovredna vozila pa velja, tako kot je zapisano v zakonu. Stvar je v tem, da vozilo, ki pelje navzdol, tudi lažje pelje vzvratno navzgor, če se mora umakniti. Vozilo, ki pelje navzgor, v primeru vzvratne vožnje potiska njegova lastna teža, kar otežuje manevriranje, še posebej, ker si z zaviralnim učinkom motorja ne more nič pomagati. Zavore trpijo, glede na to, da pa sprednje primejo bolj kot zadnje, obstaja še možnost zdrsa. Tko so nam razlagali v avtošoli.

Objavljeno

ŽENSKE oz DEKLETA IMAJO VEDNO PREDNOST, neglede na to al so zgorej al spodej

Objavljeno

Kdo ima prav je lepo napisala Ervina, ki se ji moramo zahvaliti, saj vedno ažurno pripenja navedbe. :004

V praksi pa ima na žalost največkrat prednost močnejši, ali če že hočete bolj *tišasti*(beri kombiji z LJ registracijo). Pri takih situacijah policajev ni zraven in smo največkrat prepuščeni načelu, ki je zapisano v 2. členu Zakona o varnosti..... Tu pa se vidi kultura.

LP Cvetoo.

Objavljeno

V praksi pa ima na žalost največkrat prednost močnejši, ali če že hočete bolj *tišasti*....

LP Cvetoo.

se strinjam. malo :topic: , ampak vseeno: prednost ima krava. dobesedno. :grim

sm se enkrat po nekih hribovskih cestah vozu, se peljem navzdol, naenkrat izza ovinka proti meni štiri al pet krav v precejšnjem šprintu po cesti prilaufa. verjemite, čeprav sm bil dol vozeče vozilo, sm se kar lepo ustavu pa potuhnu, da me ne bi ktera na roge nabila. :lol1:

Objavljeno

po moje je vse stvar dogovora,ki nastane ob pogledu situacije takoj jasen gdo bo dal prednost komu.

živim v ulici ki je zelo strma in široka za en avto na sredini ulice je placa da se avto lahko umakne in naredi plac,na vrh ulice je glavna cesta zelo slabo pregledna,tako da kadar se srečamo z avtom nardi prostor vedno tisti ki gre po ulici gor saj gre v klanc težje rikverc in na glavno,kot pa po klancu dol

Objavljeno (popravljeno)
po moje je vse stvar dogovora,ki nastane ob pogledu situacije takoj jasen gdo bo dal prednost komu.

živim v ulici ki je zelo strma in široka za en avto na sredini ulice je placa da se avto lahko umakne in naredi plac,na vrh ulice je glavna cesta zelo slabo pregledna,tako da kadar se srečamo z avtom nardi prostor vedno tisti ki gre po ulici gor saj gre v klanc težje rikverc in na glavno,kot pa po klancu dol

to se mogoče dogaja v vaši idilični uličici.

ampak glede na slovenske pregovorne zmožnosti dogovarjanja se bojim, da v veliki večini primerov ta "dogovor", ki ga omenjaš, zgleda tako, da:

- bodisi obadva silita in pač en popusti

- bodisi obadva cincata, potem se pa hkrati odločita za peljanje, kar pripelje do prve situacije :grim

Popravljeno . Popravil pirrulz
Objavljeno

Če bi se folk držal osnovnega zakonskega vodila, da ustavlja navzdol vozeči, šele potem pa pridejo v upoštev ostale variante, ne bi bilo nobenih težav in nesporazumov.

Ker pa pri nas 99,9999% voznikov zakona ne pozna in ne upošteva gre zadeva po principu, da nesramnejši izrivajo ostale. In nepoznavanje takih osnovnih zakonskih določil, ki lahko odločajo o življenjih je tudi ena velika nesramnost.

Ergo o takih stvaren ne palamudite, stavite in nakladajte, ampak takoj poglejte zakon, če ga že ne poznate! V tem primeru je tam vse jasno zapisano!

Matr s'm hud ko pajk! .) :angry2:

Objavljeno

men bi nekje bol blo logično da ma prednost tisti k pelje gor, valda ker je treba upoštevat najrazličnejše vremenske razmere (beri sneg, leg) ker če se ta ustavi pol bo vožnjo nadaljeval spomladi ;) da bi meu tisti k pelje dol prednost zaradi zavorne poti se mi ne zdi logično ker nej bi pač tud on glede na klanec prilagodil svojo hitrost... ampak vsi vemo da niso vsi zakoni logični in da nam (definitivno) niso vsi vedno všeč

Objavljeno
men bi nekje bol blo logično da ma prednost tisti k pelje gor, ...

Alooooo, saj tako tudi je!!

Prednost ima navzgor vozeči! Ustavlja navzdol vozeči. Hitrost mora biti prilagojena razmeram, torej tudi klancu. Staro dobro pravilo, ki so ga učili v šolah pa itak pravi, da se navzdol vozi v isti prestavi kot navzgor.

Še kaj megleno?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!