Skoči na vsebino

Varjenje plastike + ostalo...


Priporočene objave

Objavljeno

...malo je tudi razlike v penetraciji, globini, širini korena itd....načeloma pa se ob dodajanju vari kot na zgornji sliki (pod kotom nekje 10-30 stopinj), da se tudi dodajni material nekoliko lepše tali.

 

Glede vara na gruštu-res ne bi bilo slabo videt nekaj fotografij za boljše ocenit. Načeloma pa res- če zadeva izgleda vredu, nekako lahko verjameš da je varil nekdo, ki ve zakaj se gre...če je pa bolj posračkano,recimo takole: :kva2:

K2g5X3n.jpg?1

 

:kva2: ....pa raj dej enmu uštimat na novo. Nisem tudi še zasledil, ali se gre za jeklen (večinoma CrMo) grušt, ali za aluminijast.

 

Glede magnezija, sam sem tudi že naredil nekaj motork, pokrovov menjalnikov itd, vendar mi je dodajnega materiala zmanjkalo. In ga na noben način ne morem več dobit nikjer  :headbang:  .

Objavljeno

OK, jst sm zdej imal TIG v roki 4x samo me je naudušlo ker lahko gledaš v var in "kot da bi švasal s svinčnikom", 

In sem ugotovil da roko ki drži elektrodo lažje vlečem kot pa rinem proti palčki za dodajanje, pa me je mač zanimalo če je narobe če je palčka za dodajane zadaj namesto pred elektrodo (torej slika iz mojega prejšnjega posta v smeri puščice ampak pozicija elektrode in palčke za dodajanje ostane ista)
Za enkrat nobenga grušta še nism varil samo tako da se nebi narobe naučil, ker ko se ene stvari naučiš narobe rabiš pol 2x tolko cajta kot če bi se jo v prvo prau naučil.

Ko bom mel priliko spet malo probat TIG dam sliko mojih amaterskih zvarov.

 

Ferarist, takega zvara nism naredu niti v prvi uri učenja, ko vsakič ko sem šel nabrusit elektrodo je blo treba zalit z deci vina  :grim

(ko sem poskušal dodajat palčko spredaj sem jo dostikrat prtisnu na volfram in je ratala bunka na elektrodi)

Objavljeno

Če variš v nasprotni smeri, tako kot si narisal, potem ne vidiš kje variti. Poleg tega, če vlečeš gorilnik tako kot si ti narisal, nimaš zaščite zvarnega mesta. Plin ti piha samo po že varjenem delu, ne izpihuje pa zvarnega mesta pred varjenjem. Dodajni material se dodaja pred iglo, da se stali, ne pa samo "nalepi" na zvarno mesto. Eno je lep var, drugo pa nosilen.   

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

...da plin nebi dobro ščitil?hmmm....nevem, glede na to da poznamo "push" in "pull"... nikoli se mi kaj takega še ni zgodilo...no, najboljše je da se naučiš varit iz desne proti levi (če si desničar). To je osnovna varianta, "pull" boš uporabil v 1% primerov, alpa niti to ne...

 

post-8204-0-84252200-1419449015_thumb.jpg

 

 

post-8204-0-63237300-1419449092_thumb.jpg

Objavljeno

dvomim da bom znau kdo tko lepoo švast kot Ferrarist  :notworthy:  :notworthy:  :notworthy:

Objavljeno

počasi se daleč pride...dej pa veliko preizkušat različne načine-več plina,manj plina, več toka, manj toka itd...tako boš najlažje dobil občutek ;) aja...glede tega da lažje vlečeš kot rineš: poizkusi si dobit eno oporo da drsiš z dlanjo, da ti ni treba cele roke držat v luftu, boš bistveno lažje nadziral premikanje gorilnika.

Objavljeno

 

 

pa me je mač zanimalo če je narobe če je palčka za dodajane zadaj namesto pred elektrodo (torej slika iz mojega prejšnjega posta v smeri puščice ampak pozicija elektrode in palčke za dodajanje ostane ista)

Glede plina,.... Če se natančno držimo tega kar je napisal in slike zna biti to prava umetnost,.. dodajati material za talino.....

Objavljeno

glede varjenja ima tale dobre posnetke in razlage o postopkih in načinih.


 
Objavljeno

se vi tukaj mogoče pogovarjate o okvirju motorja ? je treba dobro obvladati poleg samega varjenja še raztezanje in krčenje materialov - vleče ko hudič...

Objavljeno

Točno tako, je pa možno (potrebno!!!) delat manjše popravke tudi s segrevanjem.

Objavljeno

Za vse in za vekomaj...

Deli okvirjev, vilc in podobnih delov, ki prenašajo kombinirane obremenitve(statične/dinamične) iz aluminija se ne varijo pri raznih "mojstrih".

Ponavadi gre za aluminijsko zlitino 6xxx ali 7xxx, v stanju T6(51), z natezno trdnostjo med 380 in 500 MPa odvisno od zlitine. Obe zlitini sta toplotno utrjeni.

Med varjenjem dovajate temperaturo, kar povzroči rekristalizacijo, okoli zvara (ca. 10-15 mm) lahko mehanske lastnosti padejo ZA 2/3 nazivnih !!

Zato, če bi kdo že kaj varil, naj gre k certificiranemu varilcu (pazi seveda, da je certificiran tudi za aluminij) !!

Poklicno se ukvarjam z aluminijem (diplomiral iz raztopnega žarjenja zlitine EN 6082 T651) in se z zvarjenim vitalnim delom ne bi vozil...

To na koncu pripisal, da ne bi kdo preveč tolkel, kako je ta zapis brezvezen, ker je enemu, ki ga pozna uspelo zavarit vse...

Objavljeno

Za vse in za vekomaj...

Deli okvirjev, vilc in podobnih delov, ki prenašajo kombinirane obremenitve(statične/dinamične) iz aluminija se ne varijo pri raznih "mojstrih".

Ponavadi gre za aluminijsko zlitino 6xxx ali 7xxx, v stanju T6(51), z natezno trdnostjo med 380 in 500 MPa odvisno od zlitine. Obe zlitini sta toplotno utrjeni.

Med varjenjem dovajate temperaturo, kar povzroči rekristalizacijo, okoli zvara (ca. 10-15 mm) lahko mehanske lastnosti padejo ZA 2/3 nazivnih !!

Zato, če bi kdo že kaj varil, naj gre k certificiranemu varilcu (pazi seveda, da je certificiran tudi za aluminij) !!

Poklicno se ukvarjam z aluminijem (diplomiral iz raztopnega žarjenja zlitine EN 6082 T651) in se z zvarjenim vitalnim delom ne bi vozil...

To na koncu pripisal, da ne bi kdo preveč tolkel, kako je ta zapis brezvezen, ker je enemu, ki ga pozna uspelo zavarit vse...

 

Sicer to kar bom sedaj povedal velja bolj za down hill kolesa kot pa za motorje vendar poznam dosti ljudi ki se tudi profesionalno ukvarjajo s tem športom in vsakemu je vsaj enkrat na leto počil okvir. In ker tako kolo stane 5000€+ se je dajalo te okvirje varit. Obstaja par dobrih mojstrov v sloveniji ki ti ga zavarijo tako da ne bo nikoli več počil na istem mestu ali pa njegovi okolici. sedaj po pravici ne vem kak upostopek uporabljajo in če po varjenju opravljajo še kakšno toplotno obdelavo okvirja ampak stvar je bulletproof sem pa tudi sam še dal zavarit aluminij sicer lokalnemu varilcu ker je bil kos nepomemben in je počil dokaj hitro nazaj na istem mestu. Tako da če človek ve kaj dela potem je ok drugače pa ne

Objavljeno

Ok, to je malce eskaliralo od zacetnega uprašanja, nimam namena varit okvirja od motorja in tut za alumimij nimam nekih planov, samowzanimalo me je če kdo vari TIG v drugo smer kdaj.

Z varjenjem nimam izkušenj ampak sem imel priliko poskusit varit z elektrndo, mig in tig pa se mi zdi tig najenostjvnejši, pa recimo da sem pol porabil kakšne 2ure samoučenja s tigom pa me je zanimalo mnenje oz razlaga zakaj vsi kažejo samo dodajanje pred elektrodo.

Objavljeno

Ok, to je malce eskaliralo od zacetnega uprašanja, nimam namena varit okvirja od motorja in tut za alumimij nimam nekih planov, samowzanimalo me je če kdo vari TIG v drugo smer kdaj.

Z varjenjem nimam izkušenj ampak sem imel priliko poskusit varit z elektrndo, mig in tig pa se mi zdi tig najenostjvnejši, pa recimo da sem pol porabil kakšne 2ure samoučenja s tigom pa me je zanimalo mnenje oz razlaga zakaj vsi kažejo samo dodajanje pred elektrodo.

finta je v tem , da tako najlažje kontroliraš samo taljenje dodajnega materiala..pa še ena caka je - če variš v kontra smer se ti zna dodajna palčka prijemati na var in se moraš vračati...

Objavljeno

no, sej je fejst da kakšna debata tudi "eskalira", konec koncev se iz tega lahko vsi kaj več naučimo :) Ja, res je, kot je napisal MariborBMW, povečini so alu grušti "popuščani" do T6, to pa pomeni (MariborBMW, popravi me če nimam prav) lastnosti materiala za letalsko industrijo. No, naredi pa se tako, da se že končan izdelek greje xx ur(24 ali 48) na določeni temperaturi, da vse "silnice" popustijo in se material "pomiri". Zaradi manjših notranjih napetosti potem tak material zdrži več od neobdelanega. Potem pa pride tukaj na vrsto praksa, kjer vemo da nihče (ali pa malokdo) od tistih ki se s tem profi ukvarjajo, ne žari celega grušta xx ur...pač, če že govorimo o tem kaj je profi in edina prava rešitev, greš in kupiš tovarniško nov grušt. Amen  :ninja:

 

aja, pa poznam OGROMNO varilcev....in lahko povem, da marsikateri ima več znanja in bistveno višjo kvaliteto brez nekega "certifikata"(€€€€€€€€€€€) kot marsikateri certificiran varilec. Dokument res lahko pomeni veliko, lahko pa čisto nič. Jaz ne dvomim v to, da ti ob opravljanju certifikata dajo neko dodatno znanje, vendar marsikdo stvari obvlada še na bistveno višjem nivoju, ampak pač ni pripravljen (pre)plačat enga brezveznega papirja.  :OK:

Objavljeno

Certifikat sam je v bistvu samo zato,da imaš papir,če variš nekomu,ki mora te papirje naprej priložit,da je kao usposobljen varilec in potem  takemu varilcu lahko zaupaš,ampak tako kot je povedal Ferrarist,ni pomemben papir,ampak PRAKSA!! (predvsem se pa gre spet zato,da te država olup k prasca) Jaz osebno bi stokrat raje odnesel zvarit nekomu,ki se s tem ukvarja več let pa nima papirja ,kot pa nekemu frajerju,ki ima papir pa en let prakse.

Objavljeno

ja, najbolj žalostno pa je to, da ti tist papir podpiše nekdo, ki v veliko primerih ne zna nit gorilnika držat v roki  :004

 

Mi imamo pa drugače v naših koncih srečo g. Danila Živca, ki je pa res varilska enciklopedija...majster ti najprej pove kaj vse tvojemu švasu fali oz. kaj bi lahko bilo boljše, pove kje si ga usral, prime gorilnik v roke, malo poštela aparat in ti pokaže kako mora bit  :kva2: ...on je pa res eden redkih "študiranih" varilcev, ki ga resnično spoštujem in ti ne samo naklada, ampak zna zadeve tudi pokazat :worship:

Objavljeno

Vidiš, prav to, kar je bilo opisanega vmes, ni pravi način razmišljanja.

Ferrarist, časi so bistveno krajši, kot si navedel, letala pri tem nimajo nobene veze, gre enostavno za postopke žarjenja. Ne bom kolovratil z Fe3C diagramom, ker se ni po pravici ne sanja več, pa tudi velja bolj za jekla, pri aluminiju pa imaš mehko in utrjevalno žarjenje. Slednje je sestavljeno iz raztopnega žarjenja in umetnega staranja. O temperaturah in časih ne bi, da ne bi kdo pomotoma sam doma delal. Temperatura v glavnem presega 480 °C ( torej ne gre v domači pečici).

Še okoli certifikatov; stara navada železna srajca. Kolikor je meni poznano,so mladi na inštitutu zelo dobro podkovani in jih res ni treba dajati v nič. Stari mojstri se seveda s tem praviloma ne strinjajo..

Ludilkula, okvirji teh nekaj tisoč $$ vrednih biciklov so danes iz karbona, aluminij je pase. Je pa hudič res počil drugje.... Ta drugje je tam, kjer je prišlo do rekristalizacije. Jebiga, a boš majstra brez firme in certifikata tožil ??

P.S.: Nisem zaposlen na inštitutu, sem uslužbenec realnega sektorja

Objavljeno

Vidiš, prav to, kar je bilo opisanega vmes, ni pravi način razmišljanja.

Ferrarist, časi so bistveno krajši, kot si navedel, letala pri tem nimajo nobene veze, gre enostavno za postopke žarjenja. Ne bom kolovratil z Fe3C diagramom, ker se ni po pravici ne sanja več, pa tudi velja bolj za jekla, pri aluminiju pa imaš mehko in utrjevalno žarjenje. Slednje je sestavljeno iz raztopnega žarjenja in umetnega staranja. O temperaturah in časih ne bi, da ne bi kdo pomotoma sam doma delal. Temperatura v glavnem presega 480 °C ( torej ne gre v domači pečici).

Še okoli certifikatov; stara navada železna srajca. Kolikor je meni poznano,so mladi na inštitutu zelo dobro podkovani in jih res ni treba dajati v nič. Stari mojstri se seveda s tem praviloma ne strinjajo..

Ludilkula, okvirji teh nekaj tisoč $$ vrednih biciklov so danes iz karbona, aluminij je pase. Je pa hudič res počil drugje.... Ta drugje je tam, kjer je prišlo do rekristalizacije. Jebiga, a boš majstra brez firme in certifikata tožil ??

P.S.: Nisem zaposlen na inštitutu, sem uslužbenec realnega sektorja

 

okvir ni nikoli več počil v območju varjenja oziroma okoli njega kjer je bil temperaturni vpliv zaradi varjenja ;) ampak kot sem rekel ne vem kako je bil okvir potem po varjenju toplotno obdelan   drugače pa se aluminij še vedno na veliko uporablja ker karbon preprosto ne zdrži dovolj oz se prehitro utrudi in bi mogel menjati okvirje kot po tekočem traku ;)

Objavljeno

Vidiš, prav to, kar je bilo opisanega vmes, ni pravi način razmišljanja.

Ferrarist, časi so bistveno krajši, kot si navedel, letala pri tem nimajo nobene veze, gre enostavno za postopke žarjenja. Ne bom kolovratil z Fe3C diagramom, ker se ni po pravici ne sanja več, pa tudi velja bolj za jekla, pri aluminiju pa imaš mehko in utrjevalno žarjenje. Slednje je sestavljeno iz raztopnega žarjenja in umetnega staranja. O temperaturah in časih ne bi, da ne bi kdo pomotoma sam doma delal. Temperatura v glavnem presega 480 °C ( torej ne gre v domači pečici).

Še okoli certifikatov; stara navada železna srajca. Kolikor je meni poznano,so mladi na inštitutu zelo dobro podkovani in jih res ni treba dajati v nič. Stari mojstri se seveda s tem praviloma ne strinjajo..

Ludilkula, okvirji teh nekaj tisoč $$ vrednih biciklov so danes iz karbona, aluminij je pase. Je pa hudič res počil drugje.... Ta drugje je tam, kjer je prišlo do rekristalizacije. Jebiga, a boš majstra brez firme in certifikata tožil ??

P.S.: Nisem zaposlen na inštitutu, sem uslužbenec realnega sektorja

hmmm...potreboval sem neke dele iz ergala-7075 in ko sem brskal nekje na netu (mogoče pa wikipedia) sem zasledil nekaj o nekih 120 stopinjah in enemu ali dveh dnevih...kao neko umetno staranje al whatever...sej pravim, na to konkretno se glih ne spoznam najbolj, se bolj na samo varjenje in mehansko obdelavo...glede karbonskih gruštov za DH,FR itd, pa ti lahko povem iz prve roke, da je Alu. še vedno zakon ;) tam so padci med kamni in skalami del vsakdana in karbonc ti poči ob taprvem nedolžnem udarcu ob karkoli trdnega. Za poimenovanje T6 pa sem tudi v stroki že večkrat slišal o "aerospace"...tako, da se je primlo tudi mene, mogoče pa je res narobe.

 

PS: vidim, da obvladaš: a je ergal ali kakšno drugo podobno zadevo možno ulivat oz. ali kdo to dela v maloserijskih količinah pri nas?

Objavljeno

Meni je pred cca 5 leti, tip kater dela na zavodu za raziskavo materialov, zavaril alu zadnjo vilico od KTM 640 lc4 ( baje je vilico segrel pol pa varil) še zmer drži.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Pozdravljeni.

 

Potreboval bi nasvet. Na moji XJR je počil del bočne plastike, kjer je pritrjena na okvir. Ne vem, kako bi zadevo popravil oz. ojačal, da se ne bi širilo naprej. Je samo za stisnit skupaj in ojačat, zalepit (glej sliki).

 

post-16620-0-71178500-1424870236_thumb.jpg post-16620-0-11817600-1424870369_thumb.jpg

 

Lp, Alen

 

Objavljeno

Pozdravljeni.

 

Potreboval bi nasvet. Na moji XJR je počil del bočne plastike, kjer je pritrjena na okvir. Ne vem, kako bi zadevo popravil oz. ojačal, da se ne bi širilo naprej. Je samo za stisnit skupaj in ojačat, zalepit (glej sliki).

 

attachicon.gifDSCN5453.JPG attachicon.gifDSCN5454.JPG

 

Lp, Alen

 

Zaradi prostorske stiske bi osebno, dela skupaj zavaril z dodatno plastiko + da bi preprečil ponovni pok, bi kolikor je mogoče ojačal z fino (50g/m2) tkanino v cirka 3 slojih + epoxy smola.

 

lp

Objavljeno

Pozdravljeni.

 

Potreboval bi nasvet. Na moji XJR je počil del bočne plastike, kjer je pritrjena na okvir. Ne vem, kako bi zadevo popravil oz. ojačal, da se ne bi širilo naprej. Je samo za stisnit skupaj in ojačat, zalepit (glej sliki).

 

attachicon.gifDSCN5453.JPG attachicon.gifDSCN5454.JPG

 

Lp, Alen

 

 

Jaz sem kolegu zalepil tako razpoko s tem lepilom in polnilom, ki ga dobiš v kompletu, po moje najcenejša varianta

 

...http://pascofix.si/

  • Všeč mi je 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!