MaraudeR Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 načeloma se odstavni pas uporablja le v primeru okvare vozila - koridor (med voznim in prehitevalnim pasom) pa služi za intervencijska vozila ... pri tem se izhaja iz dejatva, da naj bi bil koridor vedno prost, na odstavnem pasu pa bi lahko stalo tudi vozilo v okvari, ki bi onemogočilo napredovanje intervencijske ekipe...
Marky Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 @MaraudeR Ampak v praksi se mi zdi verjetneje, da bo prej prost odstavni pas, kot pa da bodo vsi v prometu ravnali enako. Zavedati se moraš, da folk, oddaljen npr. kilometer stran sploh ne ve, da je prišlo do nesreče, ampak enostavno pomisli, da je gužva ali kaj podobnega. In takrat bi ratala še večja zmešnjava, če bi eni delali koridor eni pa pač ostali pri miru. Glede pokvarjenih vozil. Jih je sorazmerno malo na odstavnih pasovih. Sem pa prepričan, da bi se vozila, ki bi bila ob boku pokvarjenega npr. tovornjaka lahko toliko pomaknila v levo ali kam s poti, da bi bil tam možen prehod za intervencijska vozila. S temle svojim ''nabijanjem'' želim samo povedati, da je v praksi treba izkoristiti lažjo varianto. Koridor se mi zdi edino smiselen v mestih, npr. na Celovški dvopasovnici in podobno. Tam pa drugega načina praktično ni! ;)
MaraudeR Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 ...in dejansko intervencijske ekipe (reševalci, gasilci,...) v praksi izkoriščajo vse možne variante, vključno z odstavnimi pasovi in pločniki ter zelenicami (v mestu) in po potrebi tudi prestavijo kakšen nepravilno parkiran avto na intevencijskih poteh po naseljih oz. se z vso opremo peš prebijejo do mesta intervencije...
Jurij Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 @MaraudeR Ampak v praksi se mi zdi verjetneje, da bo prej prost odstavni pas, kot pa da bodo vsi v prometu ravnali enako. ... Glede pokvarjenih vozil. Jih je sorazmerno malo na odstavnih pasovih. ... S temle svojim ''nabijanjem'' želim samo povedati, da je v praksi treba izkoristiti lažjo varianto. ;) ← če si se junija/julija/avgusta kaj prot morju pelal, je blo na konc AC ponavad zmeri vse zaparkirano eni pač mal "gemblajo" v smislu "sej ni polcajev, gremo po odstavnem, pol se bomo pa že nekako zrinili skoz..." pri zastojih je to vsaj na naših "kulturnih" cestah stalna praksa.. folk bi mel najraje "monster truck" in gasa čez strehe... :nono: v takem primeru je koridor res najenostavnejša rešitev. po LJ pa so ljudje ponavad tolk uvidevni, da tud na pločnike in zelenice splezajo s svojimi "lubčiji", da se umaknejo rešilcu... kot povsod pa so tud tuki izjeme/idioti/butci, ki v takem primeru ne vejo kaj narest in buljo v vzvratno ogledalo in čakajo kaj se bo zgodl s tistimi zanimivimi plavimi lučkami za njimi... :slap:
MaraudeR Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 ..da folk, oddaljen npr. kilometer stran sploh ne ve, da je prišlo do nesreče, ampak enostavno pomisli, da je gužva ali kaj podobnega. ... dejansko sploh ni pomemben vzrok zastoja...v primeru zastoja je potrebno pustiti (intervencijski) koridor... ...se pa strinjam, da je vozniška kultura na psu (pa s tem ne mislim žaliti psov) in da velika večina voznikov sploh ne ve kako postopati v takih primerih...
cyc Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 (popravljeno) Hm. Tole o koridorju dejansko prvič slišim ... je več kot žalostno, da mi pri opravljanju izpitov za dve različni kategoriji ni nič takega na uho prišlo <_< Koridor bi torej moral biti na sredini? Mi ni čisto jasno ... tisti ki so na prehitevalnem pasu gredo na skrajno levo, tisti ki so pa na voznem pa ob desni rob pasu (vendar ne na odstavni pas). In ker je pas ceste širši od vozila (če zanemarimo avtobuse, kamione in to šaro) je dovolj prostora za reševalno vozilo da gre skozi? Je to to? Popravljeno April 29, 2005. Popravil cyc
Robert Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 Hm. Tole o koridorju dejansko prvič slišim ... je več kot žalostno, da mi pri opravljanju izpitov za dve različni kategoriji ni nič takega na uho prišlo <_< Koridor bi torej moral biti na sredini? Mi ni čisto jasno ... tisti ki so na prehitevalnem pasu gredo na skrajno levo, tisti ki so pa na voznem pa ob desni rob pasu (vendar ne na odstavni pas). In ker je pas ceste širši od vozila (če zanemarimo avtobuse, kamione in to šaro) je dovolj prostora za reševalno vozilo da gre skozi? Je to to? ← Ja, to je to. V tem tednu je bila tudi oddaja na Valu 202 na to temo oziroma, kako reagirati v primeru, ko se nam približuje intervencijsko vozilo. Mogoče je na RTV Web strani posnetek. Ga bom probal poiskat. Pozdrav od Roberta
simonsi Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 Glede prve pomoči: Od mimoidočega se niti ne pričakuje strokovne pomoči, ampak je včasih že dost če si ob poškodovancu, se pogovarjaš z njim in ga miriš. Pa če je več poškodovancev kakšna triaža, pa seveda prvo kar je, je zavarovat kraj nesreče, pol so nodložljivi ukrepi, klic reševalcev, nato pa šele prva pomoč. Čeprav sem imel že cel kup tečajev PP v SZŠ in VŠZ, še vedno nevem, kaj bi naredil, verjetno nič pametnega, kjub dobri teoretični podlagi <_<
master 007 Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 (popravljeno) Je se ena zadeva. Se zgodi tudi, da poskusas narest najboljse, ker pa nisi strucko pa lahko tut kej zaje...s. In se zgodi, da te preziveli poskodovani tozi. :ninja: Popravljeno April 29, 2005. Popravil master 007
Robert Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 Sem dobil, tule si lahko poslušate oddajo Zakaj mnogokrat, ko zagledamo ali zaslišimo vozila, ki so na nujni poti, reagiramo nerodno in nepravilno? Pozdrav od Roberta
Robert Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 Če Vam teme ne takoj prikaže potem pod Medij dajte Radijo, pod oddajo dajte Aktualna tema in pri časovnem okvirju dajte od 21.4 do 21.4. Pozdrav od Roberta
Desert Soul Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 Pred kratkim sem dal skozi izcrpen tecaj prve pomoci. Pravilen vrstni red delovanja je taksen: 1. Obvesti resevalce (minute so ob zastoju dihanja in srca kriticnega pomena), 2. Zavaruj sebe in kraj nesrece (tvoja varnost je pomembnejsa od ponesrecenceve, ce povozijo tebe mu nihce ne bo pomagal), sem sodi prestavitev ponesrecenca z nevarne lokacije CE JE TO NUJNO POTREBNO, 3. Vzpostavi odzivnost ponesrecenca in ugotovi kaj se mu je zgodilo, 4. Ce odzivnosti ni odpri dihalno pot (nagib glave itd.) ter 10 sekund preverjaj dihanje. Ce ga ni zacni z umetnim dihanjem - 2 pocasna vdiha, potem vsakih 5 sekund vdih, nikoli ne prekinjaj umetnega dihanja za vec kot 30 sec, pred prekinitvijo in po njej najprej 2 vdiha, potem spet vsakih 5 sec). 5. Preveri srcni utrip (med umetnim dihanjem) - vratna zila, zapestje. Ce ga ni zacni z masazo srca (15 stiskov s hitrostjo 80 imp/min, vdih, 15 stiskov, vdih, itd.). Ce kisika ni v mozgane vec kot 6 min, so mozganske poskodbe zelo verjetne, nad 10 min skoraj neizogibne. Zatorej ima umetno dihanje in masaza srca prednost pred vsem ostalim, tudi krvavitvami. MASAZA SRCA NI POSKUS OZIVITVE. Njen namen je umetno povzrociti cirkulacijo s kisikom obogatene krvi (umetno dihanje) skozi mozgane. 6. Ce zacne ponesrecenec sam dihati ali srce stece (ce ponesrecenec diha ima utrip) se osredotocimo na ostalo - krvavitve, imobilizacija zlomljenih udov. Ves cas nadzorujemo stanje ponesrecenca (dihanje, utrip srca) in po potrebi ukrepamo (tocki 4 in 5). 7. Nadzorovanje soka - poskrbimo, da se ponesrecenec ne podhladi ali pregreje. 8. Morebitno umetno dihanje in masazo srca po potrebi izvajamo do prihoda resevalcev, dokler nas kdo ne nadomesti oz. dokler nismo fizicno prevec izcrpani. Napisano sicer ni odgovor na prvotno zastavljeno vprasanje, bo pa morda vsaj razjasnilo kaksno od vprasanj, ki so se v temi pojavila.
Desert Soul Objavljeno April 29, 2005 Opozori Objavljeno April 29, 2005 P.S.: V avtomobilu s seboj ves cas vozim gasilni aparat - ne pod rezervno gumo v prtljazniku temvec v voznikovih vratih. V prvi minuti zadostuje kozarec vode, po desetih tudi gasilci niso vec koristni.
Tepko Objavljeno Maj 1, 2005 Opozori Objavljeno Maj 1, 2005 Tisti "koridor" bi lahko uzakonili in bi ga lahko motoristi uporabljali na AC da pridemo mimo gužve. Zakaj bi čakali in še bolj onesnaževali okolje če se lahko peljemo mimo? Tudi v mestih bi lahko imeli "koridor" pred semaforji, samo nekateri se imajo tako zelo radi, da se ustavijo čimbližje vozil na drugem pasu in motoristom onemogočijo pot mimo. Itak pa ima motorist 3x boljše pospeške kot katerokoli vozilo. Tudi s stališča reševalnih motorjev, bi se lahko vozniki to navadili in tudi učili v avtošolah. Pač ni vseeno kako se ustaviš pred semaforjem...
Kruse Objavljeno Maj 2, 2005 Opozori Objavljeno Maj 2, 2005 (popravljeno) :? Nekaj je govora o koridorju na AC... Pa ste prepricani, da ljudje mislijo na to, da bo imel resilec prosto pot in ne samo na to, kako bi firbec pasli? A ni bilo nekaj v temi o resevalcu, da resilec kljub modri luci nima prednosti v kriziscu? Po moje je tole napaka. Dokler ne bo ljudem prislo v zavest, da v kriziscih gledajo, ce ni slucajno vozilo na nujni voznji, pa da mu dajo prednost... toliko casa je utopija sanjati, da bodo delali koridorje. Ne glede na to, kaj pise v zakonih.... Popravljeno Maj 2, 2005. Popravil Kruse
lina Objavljeno Maj 2, 2005 Opozori Objavljeno Maj 2, 2005 (popravljeno) In da ne bomo pljuvali smo po cepcih ...tudi sirena se dostikrat prižge samo zato, ker se nekomu ne ljubi voziti po omejitvah ali se vleči skozi mesto kot ,,običajni,, udeleženec Kaj pa musk na full v avtu....pravgotovo slišiš tudi sireno :grrr Popravljeno Maj 2, 2005. Popravil lina
Thundercat Objavljeno Maj 2, 2005 Opozori Objavljeno Maj 2, 2005 Zato so v novem kompletu prve pomoči tudi rokavice. Uporabljajte jih. Če ne zaradi drugih, zaradi sebe. ← jst jih imam posebej par parov zraven(nasvet mame-medicinske sestre) enkrat prišel na kraj nesreče z lažjimi poškodbami...dal jakno za pod glavo ponesrečenemu motoristu in ga miril skupaj s še eno osebo, ki je bila ob njem, ker je bil v šoku....ravnal mirno in preudarno....vendar ni bilo hudih poškodb, krvi, zlomov....takrat je zgodba druga
LordSmith Objavljeno Maj 3, 2005 Opozori Objavljeno Maj 3, 2005 Kaj pa musk na full v avtu....pravgotovo slišiš tudi sireno :grrr ← Jaz sem jo vedno slišal tudi, ko je bila muska na full. Je pa res, da neprestano čekiram v ogledalih in povsod, da vem kaj se dogaja okoli mene.
Brrrm Objavljeno Maj 3, 2005 Opozori Objavljeno Maj 3, 2005 v zavest, da v kriziscih gledajo, ce ni slucajno vozilo na nujni voznji, pa da mu dajo prednost... Nemogoče. Križišča bodo postala nepretočna, ker bo vsak, kljub zeleni luči pred črto ustavil, pogledal, če gre kje rešilko, gasilko ali policajko in šele potem notri zapeljal. In naslednji enako in naslednji enako in naslednji enako, ... Nerealno.
Kruse Objavljeno Maj 3, 2005 Opozori Objavljeno Maj 3, 2005 Ni nobene potrebe, da se pri zeleni ustavljajo, pa gledajo naokoli (ceprav eni tudi to pocnejo). Namesto, da si pri rdeci po nosu vrtajo, lahko ze malo spremljajo, kaj se dogaja okoli njih (pa si se vedno po nosu vrtajo, ce zelijo ;)) Hja, je bilo misljeno v smislu, da vidijo resilec, pa vseeno rinejo naprej. In si mislijo: ko ga jebe, jest mam zeleno, un nej pa pocaka. Videl ze parkrat.
Angel_girl Objavljeno Maj 3, 2005 Opozori Objavljeno Maj 3, 2005 (popravljeno) sem dala par tečajev skozi a SZŠ in VZŽ kot obvezno, kar moraš obvladati... samo če te zgrabi panika ali če ti padeš še v šok, ti je slabo zaradi krvi ali kakšne grde rane..ti znanje nič ne pomaga,mogoče bodo drugi morali celo tebi. po novem je celo tako, da lajiki ne izvajajo tipanja pulza in zunanje masaže srca ter dihanja usta na usta, razen če niso prepričani, da to res obvladajo. pa če nisi prepričan, kaj je z poškodovancem narobe, pa čle ni v nevarnosti, da še ga kdo dodatno povozi ali poškoduje kako drugače, ga raje ne premikaj. vedno pa je treba prvo pregledat kraj nesreče, če je kdo poškodovan, zavarovat kraj nesreče in takoj poklicat reševalce. sedaj ko že ima vsak mobitrl to ni problema, lahko vmes še pogleda, če je kdo v nezavesti... jaz osebno sem že pomagala pri prometni nesreči, ampak na srečo dobenemu ni bilo hudega, samo nekaj prask, omotica, rahel šok... ovto pa čisto obtolčen in razbit. pa še ena zgodba (nisem bila osebno prisotna, na praksi so nam jo povedali,da ne bi kdaj isto ravnali)... padel delavec iz 4m na tla, preživel, zlomljena hrbtenica, predvsem vratna, diha, srce mu bije, je v nezavesti... sodelavci so prihiteli na pomoč, so ga začeli tresti, majati glavo, probati posesti... kaj so storili? premaknioli so mu dele kosti, ki so se zlomili in so bili pren še na svojem mestu in niso delali problemov. posledica. človek je tetraplegik in priklenjen na posteljo, nič ne more sam, niti jest kaj šele kakp premakniti. kar se pa preboja reševalcev tiče... imam izkušnje, da ko ljudje vidijo modro luč za njimi, se kar ustavijo kjer so in se ne umaknejo na rob cestišča, hvala bogu da to ni večina, ampak ovira da pride vozilo na nujni vožnji čim hitreje skozi. večina sicer sliši sirenu, pa če ma zeleno luč kar pelje in nič ne gleda okoli sebe. rešilco so še kar veliki in vidni.. motorist reševalec že manj. mogoče bi mu bilo treba namontirati še več ljuči, da bi bil bolj viden?... drug problem je, da nekateri sploh ne pomislijo,da bi lahko bil motoris reševalec amak samo rešilec, in če ne vidijo rešilca, pač lepo peljejo. LP :) Popravljeno Maj 3, 2005. Popravil Angel_girl
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se