Skoči na vsebino

dinamika - zravnanje motocikla,slide...


cyc

Priporočene objave

Hojla ...

jaz sem naletel na ene napsrotujoce si informacije - oba vira na intenretu, eden je ce se prav spomnim http://www.msgroup.org/ , drugi pa motosvetov clanek, tisti o zdrsu zadnjega kolesa.

V prvem je bilo sicer govora o tem, kaksna mora biti voznikova reakcija, ko stopalke zagrabijo asfalt, ampak v obeh se je problem prevedel na zravnanje motorja

No, v prvem viru pise, da moras se bolj zaviti v smer voznje, kar naj bi povzrocilo impulz ki bi zravnal motor. Glede na to, da je treba za desni zavoj levo zaviti sprva, se to ne zdi neverjetno ...

No, na http://www.motosvet.com/motoart.asp?View=3&Page=0003 pise pa "Krmilo obrnite v nasprotno smer od drsenja (razširite zavoj)"?

Hmm ... edino ce je pod "smer drsenja" misljeno radialno stran od centra kroznice, po kateri peljes in je "nasprotna smer od drsenja" v bistvu zasuk krmila se bolj na noter ... ne vem kako je to misljeno

Aja, kaj je pa misljeno s premikanjem teze v smeri zdrsa mi pa itak ni jasno .

Upam, da tole ni offtopic ...

--

Andraz, cyc

Popravil/a - Ice on 23/03/2002 15:35:44

Popravil/a - Ice on 24/03/2002 13:39:20

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hahmmmmmm......

ti opisujes dve razlicni situaciji:

1. ko stopalka drsi po asfaltu: tukaj se ne bi se bolj nagnil v ovinek,ampak nasprotno motor malenkostno zravnal (ce ze) ali pa ovinek odpeljal "na stopalki" - se pravi skozi cel ovinek hrskal po asfaltu

2. ko te zacne zadnje kolo "prehitevati" je to klasicen slide zadnjega kolesa; v tem primeru narahlo protikrmaris in/ali dodajas ali spuscas plin (po potrebi).in ne zaradi panike otrdeti na motorju.

"premikanjke teze v smeri zdrsa" pomeni,da svojo telesno tezo premaknes "iz ovinka" (se pravi,da lovis novo tezisce) - enako kot pri kolesu,ko se v danem ovinku prevec nagnes in zacneta s kolesom padati v ovinek - tvoj refleks je,da se dvignes.

upam,da nisem spet na novo zastavil pravila fizike (newtonusmilisemepress).

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

hahmmmmmm......

ti opisujes dve razlicni situaciji:

Ja, ampak obakrat je bila zelja po zravnanju motorja

quote:

1. ko stopalka drsi po asfaltu: tukaj se ne bi se bolj nagnil v ovinek,ampak nasprotno motor malenkostno zravnal (ce ze) ali pa

No saj, tam pise o zavijanju v ovinek, to naj bi zravnanje povzrocalo ...

quote:

2. ko te zacne zadnje kolo "prehitevati" je to klasicen slide zadnjega kolesa; v tem primeru narahlo protikrmaris in/ali dodajas ali spuscas plin (po potrebi).in ne zaradi panike otrdeti na motorju.

Hmm glede protikrmarjenja OK, ampak dodaten gas samo podaljsa zdrs? Saj cilj je vendar da zadnja guma spet oprijem dobi? Nekoliko speedwayevsko to zveni

quote:

padati v ovinek - tvoj refleks je,da se dvignes.

Aha, stekam ...

--

Andraz, cyc

Popravil/a - cyc dne 23/03/2002 ob 16:01:15

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zadeva postaja zanimiva - ocitno sem delno tudi pomesal

--

There are three things that can be done as soon as you hear/feel a peg scrape:

Increase throttle - (but note that you are already close to sliding and ANY increase in speed can be all she wrote)

Counter-steer away from the dragging peg - (widen the turn)

Shift body weight towards the dragging peg - (that is not a misprint)

--

Andraz, cyc

Popravil/a - cyc dne 23/03/2002 ob 16:23:55

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Zadeva postaja zanimiva - ocitno sem delno tudi pomesal

--

There are three things that can be done as soon as you hear/feel a peg scrape:

Increase throttle - (but note that you are already close to sliding and ANY increase in speed can be all she wrote)

Counter-steer away from the dragging peg - (widen the turn)

Shift body weight towards the dragging peg - (that is not a misprint)

AHA! ja ....megle se dvigajo....

1. se strinjam

2. kot receno

3. ce se nagnes V ovinek to pomeni,da lahko motor bolj zravnas,saj ti s svojo tezo tiscis motor v ovinek (hang-off).kontra bi bilo da si ti zravnan in motor tiscis dol (v ovinek).

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

3. ce se nagnes V ovinek to pomeni,da lahko motor bolj zravnas,saj ti s svojo tezo tiscis motor v ovinek (hang-off).kontra bi bilo da si ti zravnan in motor tiscis dol (v ovinek).

Jap, saj zdaj stekam, tezisce s svojo maso uravnavas in ce svojo tezo bolj na noter preneses je lahko motor manj nagnjen, saj o tem je bilo pa ze precej debate

--

Andraz, cyc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sem poskusal razumet... ampak morem rect, da meni se v nobeni taki situaciji ni uspelo prenest teze....ok... maybe podzavestno. sicer pa se mi zdi, da te to kr precej destabilizira, al ne? i mean, enkrat malo trzne motor, ko se premaknes, kar je na limitu lahko dovolj za.... (ne bi rajsi)

ah, pa se to... torej hocte rect, da ce mi zacne zadnje kolo drset, oz. se ne drsi, pa je samo taki (smesni) filing, ko se po robu gume vozis, da je absolutna napaka, da ga preprosto pustim, pri nespremenjenem gasu, in odpeljem ovinek? (to je namrec v praxi delovalo) jaz sem imel obcutek, da bi cisto zdrsnil, ce bi se malo dodal gas

PS: govorim sicer o 125ccm endurcu, ampak anyway dovolj visoki obrati in dovolj ostri ovinek, da je bilo mozno manevrirat. ... gume so sle pa do roba, do svaljkov...

Speed king

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

3. ce se nagnes V ovinek to pomeni,da lahko motor bolj zravnas,saj ti s svojo tezo tiscis motor v ovinek (hang-off).kontra bi bilo da si ti zravnan in motor tiscis dol (v ovinek).

Samo eno kratko vprasanjce: ce recimo drsa z desno stopalko v ovinku, potem moras telo se bolj v desno premakniti?! Ej, saj fizika nikoli ni bila moja mocna stran, ampak a ne bi bilo bolj razumno telo dvigniti iz desne v levo, da se motor zravna?!

Pismo, vedno sem se malo dvignil, ko sem s cevljem drsal (s stopalko se nikoli... so tako visoko... )

----------------------------------

Cilj ni želja, temveč uresničitev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Samo eno kratko vprasanjce: ce recimo drsa z desno stopalko v ovinku, potem moras telo se bolj v desno premakniti?! Ej, saj fizika nikoli ni bila moja mocna stran, ampak a ne bi bilo bolj razumno telo dvigniti iz desne v levo, da se motor zravna?!

Ne Gregs, finta je ravno v tem, da sebe bolj nagnes, to verjetno pomeni da se (bolj) presedes, s tem dovolis vecji kot med motorjem in cestiscem.

Verjetno ti to pocnes podzavestno ze, tako kot za hip za levi zavoj krmilo obrnes v desno, toliko da lepo pades v ovinek.

--

Andraz, cyc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ne Gregs, finta je ravno v tem, da sebe bolj nagnes, to verjetno pomeni da se (bolj) presedes, s tem dovolis vecji kot med motorjem in cestiscem.

Tako nekako.

quote:

Pismo, vedno sem se malo dvignil, ko sem s cevljem drsal (s stopalko se nikoli... so tako visoko... )

Gregs, tudi z GPZ-jem se da, verjemi...

Uzdaj se u se i u svoje kljuse!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne glede na količino teoretičnih napotkov, pri nenadnem močnem zdrsu zadnjega kolesa vsak odreagira podzavestno in napačno - sunkovito odvzame plin, oprijem se povrne, posledica je polet v zrak.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za to je potrebno dosti vaje, da ti pride v podzavest. Kot pri zdrsu avtomobila, volan v smer zdrsa.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Take zdrse zadnjega kolesa bi blo dobro potrenirat in se naučiti reakcij. Rabil bi izkušenega strokovnjaka, poligon, pregledne ovinke ali pisto, kamero za analizo itd...

Mogoče bi se zadeve lahko lotili organizirano (Legan varianta...)

Kakšne ideje?

Lp, Pjotr.

" Samo brez panike, pa dol z moje žene! "

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Naj dodam še svoje mnenje o podzavesti. Nekoč sem v neki knjigici o varni vožnji (sicer z avtom) prebrala naslednji napotek. Med vožnjo večkrat razmišljaj o tem, kaj bi naredil, če bi prišel v neko situacijo. Torej če razmišljaš med samo vožnjo kako boš reagiral če ti zdrsne zadnje kolo, ti to pride v podzavest in ko do take situacije dejansko pride, podzavest naredi svoje.

Jaz osebno verjamem, da je to meni zadnjič rešilo kožo, ko me butnila katrca. Nekje se je znašel refleks, da sem dodala gas in se je posledično motor zravnal. V nasprotnem primeru bi bil moj odziv gotovo drugačen (bremze in co.).

jsssssstttttttt tuuuuuuuuuuuuuuuut

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ne glede na količino teoretičnih napotkov, pri nenadnem močnem zdrsu zadnjega kolesa vsak odreagira podzavestno in napačno - sunkovito odvzame plin, oprijem se povrne, posledica je polet v zrak.

yep...vecinoma.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Take zdrse zadnjega kolesa bi blo dobro potrenirat in se naučiti reakcij. Rabil bi izkušenega strokovnjaka, poligon, pregledne ovinke ali pisto, kamero za analizo itd...

Mogoče bi se zadeve lahko lotili organizirano (Legan varianta...)

Kakšne ideje?

Lp, Pjotr.

" Samo brez panike, pa dol z moje žene! "

Zdrs zadnjega kolesa se da pri bistveno manjši hitrosti (in s tem tudi bolj varno) delno natrenirat tudi na travnati površini,ob morebitnem padcu, pa je škode na motornem kolesu manj!

Samo v razmislek.

LP SBN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

quote:

3. ce se nagnes V ovinek to pomeni,da lahko motor bolj zravnas,saj ti s svojo tezo tiscis motor v ovinek (hang-off).kontra bi bilo da si ti zravnan in motor tiscis dol (v ovinek).

Samo eno kratko vprasanjce: ce recimo drsa z desno stopalko v ovinku, potem moras telo se bolj v desno premakniti?! Ej, saj fizika nikoli ni bila moja mocna stran, ampak a ne bi bilo bolj razumno telo dvigniti iz desne v levo, da se motor zravna?!

Pismo, vedno sem se malo dvignil, ko sem s cevljem drsal (s stopalko se nikoli... so tako visoko... )

Kolikor sem doma v fiziki (eh, nadarjen fizik z naravnim obcutkom za silnice, a premalo zicledra za studij na FMF), bi rekel takole:

"Ce svoje telo priblizas srediscu kroznice, v kateri vozis, lahko v zameno nekoliko odrines motor - verjetno ravno toliko, da nehas orati po asfaltu in da z njim cisto lepo speljes pretesno zastavljen ovinek." Ker ce svojo tezo primaknes in motor odmaknes, ostane tezisce sistema isto, kot prej - le da je konstelacija oz. konstrukcija tega enotnega deformiranega telesa (motor+motorist) za ovinek nekoliko bolj ugodna, saj je lega na cesti vendarle odvisna predvsem od gum, lega teh pa predvsem od cosinusa naklona motorja.

Consider this a useful advice? ;-)

To redno prakticiram z biciklom ;-) pri 70+ km/h.

Bom videl, kako bo delovali na diversionu, ki si ga nameravam omisliti letos.

Pozdrav, Sym

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

quote:

Take zdrse zadnjega kolesa bi blo dobro potrenirat in se naučiti reakcij. Rabil bi izkušenega strokovnjaka, poligon, pregledne ovinke ali pisto, kamero za analizo itd...

Mogoče bi se zadeve lahko lotili organizirano (Legan varianta...)

Kakšne ideje?

Lp, Pjotr.

" Samo brez panike, pa dol z moje žene! "

Zdrs zadnjega kolesa se da pri bistveno manjši hitrosti (in s tem tudi bolj varno) delno natrenirat tudi na travnati površini,ob morebitnem padcu, pa je škode na motornem kolesu manj!

Samo v razmislek.

LP SBN

Najboljsi trening je makadam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Najboljsi trening je makadam.

No, super, problem je, ce bi se rad tega lotil kdo s cestakom

Z enduro pa ... jasno

--

Andraz, cyc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ne Gregs, finta je ravno v tem, da sebe bolj nagnes, to verjetno pomeni da se (bolj) presedes, s tem dovolis vecji kot med motorjem in cestiscem.

Ja, ampak motor moras ZRAVNATI, drugace je

Ne mores dve sili potisniti v notranjost... vsaj logika tako pravi...

quote:

Gregs, tudi z GPZ-jem se da, verjemi...

Verjamem... ampak tezko z gumami, ki jih imam trenutno gor...

Mogoce drugo leto, ko bodo bolj mehke...

----------------------------------

Cilj ni želja, temveč uresničitev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ja, ampak motor moras ZRAVNATI, drugace je

Ne mores dve sili potisniti v notranjost... vsaj logika tako pravi...

Narobe si me razumel ... govorim o kotu med motorjem in cestiscem - vecji je, bolj je motor zravnan, pri 90 stopinjah (ko voda zavre ) je pa pokonci

--

Andraz, cyc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S časom dobiš občutek,kako najboljše reagirat. To vsak sam vidi, kako je boljše in kako mu paše(beri najbolje zna) odreagirat. Če boš ti razmišljal kaj storiti, ko te že zanaša ti bo trda prela. Najbolje je ravnati po občutku in instinktu, s časom ti to pride v kri in to sta dve stvari,ki ti pomagata pri reševanju nenadnih situacij. Temu bi lahko rekli tudi izkušnje.

Pa srečno pri polaganju in obilo užitkov pri vožnji z vašimi konjički.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Najbolje je ravnati po občutku in instinktu,

Ob predpostavki da so instinkti ta pravi.

Bojda je mnogo motoristov nehalo voziti motor, ker ga niso več mogli (nesreča) ali pa so se toliko ustrašili.

Primer:

Ob nenadni oviri na cesti so instiktivno - brez razmišljanja obrnili volan proč od ovire ta nesrečni motor pa se je po vseh zakonih fizike nagnil in zapeljal v oviro. Posledice :

* nesreča z izidom, da ni možno več voziti motorja;

* po srečnem naključju brez vidnih posledic, vendar s strahom da se niso več upali spravit na motor, ker si enostavno niso znali razložiti, kaj se jim je zgodilo.

Efekt counterstearinga jim ni bil znan, ampak so ga uporabljali instiktivno tako kot ga vsi, ker motor drugače ne gre.

Še za bicikl velja pri določeni hitrosti isto.

Zato pa je vaja izogib oviri zelo važna. Najbrž bi jo moral vsak redno vadit do onemoglosti, da bi res potem instiktivno prav ravnal, ker časa za razmišljanje takrat ponavadi ni.

Toliko o instiktivnem ravnanju. Lahko te pokoplje ali pa za vedno ustraši, lahko te pa tudi reši.

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

fusrasterje mam posteno pocohane, ker ce se s kolegom peljema oba hkrati, se malo resnejsi ovinek takoj do fusrasterjev postavi. tak da mi ne trdit, da se z cestaki to ne da.

Da pa se boste naucili priblizno kak se obnasat ko vam zacne zadnja kola v prazno, pa na kako fino gorsko cesto z drobcenim peskom, pa se malo (MALO) z gasom igrat, da se navadite...vsak enduras pozna ta uzitek, ki je po mojem edinstven na svetu. Meni je to ze parkrat prav prislo tudi na asfaltu.

Je pa v GP prvenstvu en manijak ki je iz motokrosa al speedwaja prisel v 500 kubnih klaso in se je cez ovinke vidno postrani vozil (dvosledno). Imena nisem zapomnil...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Garry McCoy. Tip je totaln as, njegova vožnja pa je nedvomno najbolj atraktivna, če že najhitrejša ni.

Lp, Pjotr

" Samo brez panike, pa dol z moje žene! "

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!