motoristek Objavljeno Julij 12, 2005 Opozori Objavljeno Julij 12, 2005 Do tega ovinka je treba prit... :naughty: D. ← Jaz sem pa mislil, da sta samo dva :slap: levi in desni!!! :hmm:
Erik Objavljeno Julij 12, 2005 Opozori Objavljeno Julij 12, 2005 Sta kr zanimiva ovinka, le asfalt ni več takšen kot je bil, ker so ga tovarnakarji čisto uničli :huh:
modri_dirkac Objavljeno Julij 12, 2005 Opozori Objavljeno Julij 12, 2005 ja sam se da pelat če pol sam pomisl kaka je cesta pr rižani ko da bi jahu konja :BUA:
Stric Burek Objavljeno Julij 13, 2005 Avtor Opozori Objavljeno Julij 13, 2005 Mah, nevem cesta mi je bla dokaj lepa in ravna- vsaj kukr se spomnem, nevem, mene ni nč rukalo al kej?!? Un 30 ovinek se da it 60 ali pa tudi več, s kakim motorjem, jačim, NSR ni glih nek jak motor .) , Unga spodej pa še več.... Motovilc, ja Šembije sm tudi drsu, isti dan :OK:
simonsi Objavljeno Julij 13, 2005 Opozori Objavljeno Julij 13, 2005 Pa še mal mi sam manka do tačke :D , škorenj sm cel zdrsu Asfalt je lep, drži dobro, če greste kdaj kar položte :grim ← Dej ti rajši mal gumo glej, kolk je še do roba, in upam da se zavedaš, da se da s "švoh" motorjem tudi lepo kvalitetno pasti.
Staycool Objavljeno Julij 13, 2005 Opozori Objavljeno Julij 13, 2005 s kakim motorjem, jačim, NSR ni glih nek jak motor ← :? mislim da bos z nsr-ko ali katerim koli 125 SS motorjem šou skoz sam ovink bistveno hitrej kot s kšno večjo zadevo.. kaj je z ovinka ven je pa druga zadeva. ...kilogramčki... :devil: :devil:
Dolfe Objavljeno Julij 13, 2005 Opozori Objavljeno Julij 13, 2005 Dej ti rajši mal gumo glej, kolk je še do roba, in upam da se zavedaš, da se da s "švoh" motorjem tudi lepo kvalitetno pasti. ← Ja burek pazi mal kaj delaš. Jaz sem šou danes čez tiste črnokalske ovinke in čez unga kjer je omejitev 30 sem šou tudi 30. Ko boš drugič tam polagal se malo zazri v ograjo ob cesti. Pomojem boli če prletiš tja noter pa todi če z "le" 60 km/h :nono: :nono:
gizmOkak Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 (popravljeno) :? mislim da bos z nsr-ko ali katerim koli 125 SS motorjem šou skoz sam ovink bistveno hitrej kot s kšno večjo zadevo.. kaj je z ovinka ven je pa druga zadeva. ...kilogramčki... :devil: :devil: ← nak :grrr te kilogramčki tudi gumo ob asvalt prtisnejo...kar pomeni d rahlo bl prime in te ne vsaka grbinca na asvaltu premakne za 10cm, se ti ne zdi :hmm: Je res d se da s 125-kami hitrej ovinke pelat, ma ne povsod. Dirkališče še še pa še to z ovniki okrog hitrosti 70-90, drgač pa ni lih res .) Popravljeno Julij 14, 2005. Popravil gizmOkak
Staycool Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 nak :grrr te kilogramčki tudi gumo ob asvalt prtisnejo...kar pomeni d rahlo bl prime ← Ker je radialna sila odvisna tudi od mase :doze: te kilogramčki tud ven tišijo Zto guma nič bolj ne drži. Se pa strinjam s tem da ma težji motor večjo vztrajnost (D'Alembert :lol: ) in ga zato grbine mal manj usuvajo, sam.. ga je tud težje lovit in bistveno manj okreten je pri popravljanju smeri :) sej nima veze se kregat.. sploh pa je :topic: :kva2: Črnokalski so mi kul, sam ograja zbada v oči zto je tud asfalt na zunanji strani ku now. :yea1:
gizmOkak Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 Ker je radialna sila odvisna tudi od mase :doze: ← :topic: a ti si v ovinku nagnen za 90° :eek: pomoje ne, torej je še zmeri večja sila v smeri vertikale na gumo... al se motim :hmm: :? Doro, nima smisla se kregat :grrr Ovinka mi dopadeta in skorej ni šanse d ne bi brusu kolen tam O:-) edino za dol mi ni všeč k je zdej na novo tisto križišče prezgodej. Pole pa moreš žlajfat že v nagibu :wacko:
GrCaR Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 dej burek, zameni tiste stare gume!!! k 6 let stare gume so že tok trde pa plastične, da boš enkrt sam odletu! ne prvošm nobenmu, ZATO PA ZAMENI TISTE STARE GUME!!!
premza Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 (popravljeno) :topic: a ti si v ovinku nagnen za 90° :eek: pomoje ne, torej je še zmeri večja sila v smeri vertikale na gumo... al se motim :hmm: :? Še en fizik... :) Popravljeno Julij 14, 2005. Popravil premza
Brihta Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 (popravljeno) 6 let stare gume :eek: :cry: a je to sploh še guma....bi znal bit že kej druzga Popravljeno Julij 14, 2005. Popravil Brihta
Staycool Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 Bolj za hec kot za res.. nočem nobenmu nič slabega, sam mehanika je ista že odkar stoji ta svet.. ne moreš jo kar spreminjat. Poenostavljen model: torej: rezultanta sil kaze iz tezisca telesa skozi sticisce gume z asfaltom (moment = 0, sicer bi se zvrnu - 1.newton). Do tu se strinjava? se. Rezultanta je sestavljena v grobem iz dveh komponent; vertikalna komponenta - sila teže, horizontalna komponenta - radialna (lahko tudi centrifugalna) sila. Obe skupej geometrijsko sešteješ in dobiš omenjeno rezultanto. sila teže: m * g centrifugalna: F= m*a, če a nadomestiš z r*omega sledi F=m* (r* omega) (2. newton), kjer je r radij ovinka in omega kotna hitrost to ti pove da sta obe komponenti linearno odvisni od mase. TUDI radialna.. Nagib:(označim ga z fi). Zgoraj omenjena rezultanta mora v vsakem trenutku imeti neko reakcijo (3. newton). reakcija nima od kje pridet kokr iz asfalta (upor zraka zanemarim - kr nima veze tle). V asfaltu jo prav tako razdelis na vertikalno in horizontalno komponento. vertikalna bi bla tukej sila podlage ( torej sila s katero se asfalt upira teži motorja), horizontalna pa sila trenja (kar preprečuje potovanje v vodoravni smeri). Kot se vidi iz geometrije, je centrifugalna sila po velikosti enaka sili trenja, teža pa enaka sili podlage. Če izenačiš radialno silo in silo trenja: m*a=m*g*k (k-koeficient trenja (0,5-0,65 za suho cestišče in gumo)). Masa se krajša torej je maximalni absolutni pospešek v ovinku enak težnemu pospešku, zmanjšanemu za faktor k. Neodvisen od mase. Za opis teh razmer nagib motorja sploh ni važen, pove ti pa, kakšno je razmerje vertikalne in horizontalne sile (po domače - kolko hitro greš skoz ovink), saj mora bit seštevek teh dveh sil VEDNO v smeri stičišča z asfaltom. Večja je centrifugalna sila, večji mora bit nagib, ker teža ostaja enaka. Prevelika kot je centrifugalna sila - prevelik je nagib - sledi :oops: PReden gre kdo to testirat - ponazoritev velja za v=konst. to bi blo vse. Še slikca k sem jo na hitro nakracal :slap: (ne se smejat) gizmo ko gremo na peer, ti narišem. Ti boš pa meni. .)
gizmOkak Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 Torej: na otroški način... Sila trenja je odvisna od koeficienta in sile podlage. Tle se strinjaš z mano :grim Sila podlage je MOČNO odvisna od mase :hmm: se strinjaš? Torej, večja kot je masa, večja je sila podlage :hmm: do tle mislim d nism falil... če ja me popravi. Gremo dalje. Iz tega sledi d je sila trenja večja, če je masa telesa večja (premosorazmerno). Tle smo razčistli v y smeri do podlage, v x pa v notranjost. Centrifugalna sila deluje v težišču telesa in ne na stiku s podlago...... kar pomeni d je tle prisoten moment k ti poizkuša motor postavit pokoncu. Je tko :hmm: centrifugalna sila je tudi, kot si napisu, precej odvisna od mase. Ja pa ta moment tudi precej odvisen od ročice kje centrifuga sila prijemlje. In ta ročica je pri "težjih" motorjih precej majnša (oz nižja, težišče bliže asvaltu) kot pri 125 napram na razliko v masi, kar pomeni d bo težišče motorja bol pri tleh in bo moment ki potiska motor v vertikalo manjši, posledično bo motor za isto hitrost skozi ovinek manj nagnjen, guma na boljšem območju oprijema kot pa 125 in skozi isti ovinek se lahko samo čudiš kako se CBR al pa R6 pelje napram 125. Sam pilot mora bit pravi. Razlike niso ogromne, so pa. Če gledaš npr motorje za moto GP. Njihova masa je primerljiva 125-kam, višina težišča motorja od asvalta pa ti meša štrene :wacko: kar poglej mal... Pa nism zdej se mislu delat pametnga al karkoli. Tko je. Pa d mal razčistimo :yes: V vsem kar si napisal maš prou, kapo dol, edin mal drgač deluje sistem vseh teh sil
DT125RE Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 (popravljeno) OFFTOPIC: he he men je ta motorist podoben tistmu ki asfalt štema(al kaj že delajo) :) :) :) Popravljeno Julij 14, 2005. Popravil DT125RE
bLuZoNdEr Objavljeno Julij 14, 2005 Opozori Objavljeno Julij 14, 2005 skratka, jez sploh ne vem kakšna je una ograja ker gledam v smeri vožnje - kakor so mi izkušenejši povedali da je treba :blush: (in ograja ni v tej smeri :grrr ) in zato se mi ovinek kar dopade :yea2:
premza Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 Pa nism zdej se mislu delat pametnga al karkoli. Tko je. Gizmo Preberi si tole... Lega na cesti Upam da boš znal ločiti pleve od semena. :D
SONCE Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 ...Doro, nima smisla se kregat :grrr Ovinka mi dopadeta in skorej ni šanse d ne bi brusu kolen tam O:-) edino za dol mi ni všeč k je zdej na novo tisto križišče prezgodej. Pole pa moreš žlajfat že v nagibu :wacko: ← - meni je vajina debata prav zanimiva. V teoriji imata oba prav. Nekatere teorije odvisne od drugih in jih ni za jemati tako izlolirane, zopet druge teorije izključujejo tretje v določenih primerih. Po domače: Najbolj zanimivo mi je razmišljanje glede teže motorja in težišča ter povezave le-teh z lego in oprijemom. Zagotovo se strinjam, da ima težji motor boljši oprijem, kot lažji. To prednost mora porabiti zaradi centrifugalne sile, ki je zaradi njegove teže tudi večja. Tu se potem postavi vprašanje. Katera vrednost je večja? Oprijem ali centrifugalna sila? To pa je verjetno odvisno od hitrosti, radija ovinka, in težišča motorja. Hmm.... :hmm: Ravno pri težišču motorja, mi ni bilo povsem jasno, zakaj naj bi imel težji motor nižje težišče. Mogoče zato, ker je njegov najtežji del (agregat) toliko težji od ostalik komponent? :unsure: Možno. :) - žlajfanje v nagibu?? ZAKON!!! :kva2: A je že kdo predlagal dvojne ogreje na Črnem kalskem klancu?
premza Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 (popravljeno) Najbolj zanimivo mi je razmišljanje glede teže motorja in težišča ter povezave le-teh z lego in oprijemom. Zagotovo se strinjam, da ima težji motor boljši oprijem, kot lažji. To prednost mora porabiti zaradi centrifugalne sile, ki je zaradi njegove teže tudi večja. Tu se potem postavi vprašanje. Katera vrednost je večja? Oprijem ali centrifugalna sila? To pa je verjetno odvisno od hitrosti, radija ovinka, in težišča motorja. Hmm.... :hmm: Fizika ni sajenje rožic! :grrr Popravljeno Julij 15, 2005. Popravil premza
suzuki Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 :hmm: U mojih cajtih smo in so hodil na Ljubljanski grad polagat tisti desni ovinek :OK: Je blo kar hudo :OK: V glavnem so bli pa polcaji skoz gor. :BUA: ← Hola! O, še nekdo ki se spominja tistih popoldnevov ki smo jih preživljali na tavelikem ovinku na ljubljanski grad... :worship: danes mi je ful žal da nisem nikoli slikal scene... fotografije bi bile za :eek: SharpNinja 1
SONCE Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 (popravljeno) Rožice? Ups! :xx: Popravljeno Julij 15, 2005. Popravil SONCE
rebel Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 Fizika ni sajenje rožic! :grrr ← tukaj si preberite kaj je vožnja skozi ovinek..... VOŽNJA SKOZI OVINEK članek se lepo začne...... razumevanje fizike je kristalno jasno le za točilnim pultom... v sedežu bicikla pa...... :D :D :fredy:
SONCE Objavljeno Julij 15, 2005 Opozori Objavljeno Julij 15, 2005 Vožnja skozi ovinek je užitek. Kako je pa kaj s prometom sedaj skozi Črnokalske ovinke?
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se