Skoči na vsebino

Črnokalski Ovinek


Priporočene objave

Objavljeno
Do tega ovinka je treba prit... :naughty:

D.

Jaz sem pa mislil, da sta samo dva :slap: levi in desni!!! :hmm:

Objavljeno

Sta kr zanimiva ovinka, le asfalt ni več takšen kot je bil, ker so ga tovarnakarji čisto uničli :huh:

Objavljeno

ja sam se da pelat če pol sam pomisl kaka je cesta pr rižani ko da bi jahu konja :BUA:

Objavljeno

Mah, nevem cesta mi je bla dokaj lepa in ravna- vsaj kukr se spomnem, nevem, mene ni nč rukalo al kej?!? Un 30 ovinek se da it 60 ali pa tudi več, s kakim motorjem, jačim, NSR ni glih nek jak motor .) , Unga spodej pa še več....

Motovilc, ja Šembije sm tudi drsu, isti dan :OK:

Objavljeno
Pa še mal mi sam manka do tačke  :D , škorenj sm cel zdrsu

Asfalt je lep, drži dobro, če greste kdaj kar položte :grim

Dej ti rajši mal gumo glej, kolk je še do roba, in upam da se zavedaš, da se da s "švoh" motorjem tudi lepo kvalitetno pasti.

Objavljeno
s kakim motorjem, jačim, NSR ni glih nek jak motor

:? mislim da bos z nsr-ko ali katerim koli 125 SS motorjem šou skoz sam ovink bistveno hitrej kot s kšno večjo zadevo.. kaj je z ovinka ven je pa druga zadeva. ...kilogramčki... :devil: :devil:

Objavljeno
Dej ti rajši mal gumo glej, kolk je še do roba, in upam da se zavedaš, da se da s "švoh" motorjem tudi lepo kvalitetno pasti.

Ja burek pazi mal kaj delaš. Jaz sem šou danes čez tiste črnokalske ovinke in čez unga kjer je omejitev 30 sem šou tudi 30. Ko boš drugič tam polagal se malo zazri v ograjo ob cesti. Pomojem boli če prletiš tja noter pa todi če z "le" 60 km/h :nono: :nono:

Objavljeno (popravljeno)
:?  mislim da bos z nsr-ko ali katerim koli 125 SS motorjem šou skoz sam ovink bistveno hitrej kot s kšno večjo zadevo.. kaj je z ovinka ven je pa druga zadeva.  ...kilogramčki...  :devil:  :devil:

nak :grrr te kilogramčki tudi gumo ob asvalt prtisnejo...kar pomeni d rahlo bl prime in te ne vsaka grbinca na asvaltu premakne za 10cm, se ti ne zdi :hmm: Je res d se da s 125-kami hitrej ovinke pelat, ma ne povsod. Dirkališče še še pa še to z ovniki okrog hitrosti 70-90, drgač pa ni lih res .)

Popravljeno . Popravil gizmOkak
Objavljeno
nak :grrr te kilogramčki tudi gumo ob asvalt prtisnejo...kar pomeni d rahlo bl prime

Ker je radialna sila odvisna tudi od mase :doze: te kilogramčki tud ven tišijo Zto guma nič bolj ne drži. Se pa strinjam s tem da ma težji motor večjo vztrajnost (D'Alembert :lol: ) in ga zato grbine mal manj usuvajo, sam.. ga je tud težje lovit in bistveno manj okreten je pri popravljanju smeri :) sej nima veze se kregat.. sploh pa je :topic: :kva2: Črnokalski so mi kul, sam ograja zbada v oči zto je tud asfalt na zunanji strani ku now. :yea1:

Objavljeno
Ker je radialna sila odvisna tudi od mase  :doze:

:topic: a ti si v ovinku nagnen za 90° :eek: pomoje ne, torej je še zmeri večja sila v smeri vertikale na gumo... al se motim :hmm: :? Doro, nima smisla se kregat :grrr

Ovinka mi dopadeta in skorej ni šanse d ne bi brusu kolen tam O:-) edino za dol mi ni všeč k je zdej na novo tisto križišče prezgodej. Pole pa moreš žlajfat že v nagibu :wacko:

Objavljeno

dej burek, zameni tiste stare gume!!! k 6 let stare gume so že tok trde pa plastične, da boš enkrt sam odletu! ne prvošm nobenmu, ZATO PA ZAMENI TISTE STARE GUME!!!

Objavljeno (popravljeno)
:topic: a ti si v ovinku nagnen za 90° :eek: pomoje ne, torej je še zmeri večja sila v smeri vertikale na gumo... al se motim :hmm:  :?

Še en fizik... :)

Popravljeno . Popravil premza
Objavljeno (popravljeno)

6 let stare gume :eek: :cry:

a je to sploh še guma....bi znal bit že kej druzga

Popravljeno . Popravil Brihta
Objavljeno

Bolj za hec kot za res.. nočem nobenmu nič slabega, sam mehanika je ista že odkar stoji ta svet.. ne moreš jo kar spreminjat.

Poenostavljen model: torej: rezultanta sil kaze iz tezisca telesa skozi sticisce gume z asfaltom (moment = 0, sicer bi se zvrnu - 1.newton). Do tu se strinjava? se. Rezultanta je sestavljena v grobem iz dveh komponent; vertikalna komponenta - sila teže, horizontalna komponenta - radialna (lahko tudi centrifugalna) sila. Obe skupej geometrijsko sešteješ in dobiš omenjeno rezultanto.

sila teže: m * g

centrifugalna: F= m*a, če a nadomestiš z r*omega sledi F=m* (r* omega) (2. newton), kjer je r radij ovinka in omega kotna hitrost

to ti pove da sta obe komponenti linearno odvisni od mase. TUDI radialna..

Nagib:(označim ga z fi). Zgoraj omenjena rezultanta mora v vsakem trenutku imeti neko reakcijo (3. newton). reakcija nima od kje pridet kokr iz asfalta (upor zraka zanemarim - kr nima veze tle). V asfaltu jo prav tako razdelis na vertikalno in horizontalno komponento. vertikalna bi bla tukej sila podlage ( torej sila s katero se asfalt upira teži motorja), horizontalna pa sila trenja (kar preprečuje potovanje v vodoravni smeri). Kot se vidi iz geometrije, je centrifugalna sila po velikosti enaka sili trenja, teža pa enaka sili podlage.

Če izenačiš radialno silo in silo trenja: m*a=m*g*k (k-koeficient trenja (0,5-0,65 za suho cestišče in gumo)). Masa se krajša torej je maximalni absolutni pospešek v ovinku enak težnemu pospešku, zmanjšanemu za faktor k. Neodvisen od mase.

Za opis teh razmer nagib motorja sploh ni važen, pove ti pa, kakšno je razmerje vertikalne in horizontalne sile (po domače - kolko hitro greš skoz ovink), saj mora bit seštevek teh dveh sil VEDNO v smeri stičišča z asfaltom. Večja je centrifugalna sila, večji mora bit nagib, ker teža ostaja enaka. Prevelika kot je centrifugalna sila - prevelik je nagib - sledi :oops: PReden gre kdo to testirat - ponazoritev velja za v=konst.

to bi blo vse. Še slikca k sem jo na hitro nakracal :slap: (ne se smejat)

gizmo ko gremo na peer, ti narišem. Ti boš pa meni. .)

post-6908-1121376165_thumb.jpg

Objavljeno

Torej: na otroški način... Sila trenja je odvisna od koeficienta in sile podlage. Tle se strinjaš z mano :grim Sila podlage je MOČNO odvisna od mase :hmm: se strinjaš? Torej, večja kot je masa, večja je sila podlage :hmm: do tle mislim d nism falil... če ja me popravi. Gremo dalje. Iz tega sledi d je sila trenja večja, če je masa telesa večja (premosorazmerno). Tle smo razčistli v y smeri do podlage, v x pa v notranjost.

Centrifugalna sila deluje v težišču telesa in ne na stiku s podlago...... kar pomeni d je tle prisoten moment k ti poizkuša motor postavit pokoncu. Je tko :hmm: centrifugalna sila je tudi, kot si napisu, precej odvisna od mase. Ja pa ta moment tudi precej odvisen od ročice kje centrifuga sila prijemlje. In ta ročica je pri "težjih" motorjih precej majnša (oz nižja, težišče bliže asvaltu) kot pri 125 napram na razliko v masi, kar pomeni d bo težišče motorja bol pri tleh in bo moment ki potiska motor v vertikalo manjši, posledično bo motor za isto hitrost skozi ovinek manj nagnjen, guma na boljšem območju oprijema kot pa 125 in skozi isti ovinek se lahko samo čudiš kako se CBR al pa R6 pelje napram 125. Sam pilot mora bit pravi. Razlike niso ogromne, so pa.

Če gledaš npr motorje za moto GP. Njihova masa je primerljiva 125-kam, višina težišča motorja od asvalta pa ti meša štrene :wacko: kar poglej mal...

Pa nism zdej se mislu delat pametnga al karkoli. Tko je. Pa d mal razčistimo :yes: V vsem kar si napisal maš prou, kapo dol, edin mal drgač deluje sistem vseh teh sil

Objavljeno (popravljeno)

OFFTOPIC:

he he men je ta motorist podoben tistmu ki asfalt štema(al kaj že delajo) :) :) :)

Popravljeno . Popravil DT125RE
Objavljeno

skratka, jez sploh ne vem kakšna je una ograja ker gledam v smeri vožnje - kakor so mi izkušenejši povedali da je treba :blush: (in ograja ni v tej smeri :grrr ) in zato se mi ovinek kar dopade :yea2:

Objavljeno
Pa nism zdej se mislu delat pametnga al karkoli. Tko je.

Gizmo Preberi si tole... Lega na cesti

Upam da boš znal ločiti pleve od semena. :D

Objavljeno
...Doro, nima smisla se kregat :grrr

Ovinka mi dopadeta in skorej ni šanse d ne bi brusu kolen tam O:-) edino za dol mi ni všeč k je zdej na novo tisto križišče prezgodej. Pole pa moreš žlajfat že v nagibu :wacko:

- meni je vajina debata prav zanimiva. V teoriji imata oba prav. Nekatere teorije odvisne od drugih in jih ni za jemati tako izlolirane, zopet druge teorije izključujejo tretje v določenih primerih.

Po domače:

Najbolj zanimivo mi je razmišljanje glede teže motorja in težišča ter povezave le-teh z lego in oprijemom. Zagotovo se strinjam, da ima težji motor boljši oprijem, kot lažji. To prednost mora porabiti zaradi centrifugalne sile, ki je zaradi njegove teže tudi večja. Tu se potem postavi vprašanje. Katera vrednost je večja? Oprijem ali centrifugalna sila? To pa je verjetno odvisno od hitrosti, radija ovinka, in težišča motorja. Hmm.... :hmm: Ravno pri težišču motorja, mi ni bilo povsem jasno, zakaj naj bi imel težji motor nižje težišče. Mogoče zato, ker je njegov najtežji del (agregat) toliko težji od ostalik komponent? :unsure: Možno. :)

- žlajfanje v nagibu?? ZAKON!!! :kva2:

A je že kdo predlagal dvojne ogreje na Črnem kalskem klancu?

Objavljeno (popravljeno)
Najbolj zanimivo mi je razmišljanje glede teže motorja in težišča ter povezave le-teh z lego in oprijemom. Zagotovo se strinjam, da ima težji motor boljši oprijem, kot lažji. To prednost mora porabiti zaradi centrifugalne sile, ki je zaradi njegove teže tudi večja. Tu se potem postavi vprašanje. Katera vrednost je večja? Oprijem ali centrifugalna sila? To pa je verjetno odvisno od hitrosti, radija ovinka, in težišča motorja. Hmm....  :hmm:

Fizika ni sajenje rožic! :grrr

Popravljeno . Popravil premza
Objavljeno
:hmm: U mojih cajtih smo in so hodil na Ljubljanski grad polagat tisti desni ovinek  :OK:  Je blo kar hudo  :OK:  V glavnem so bli pa polcaji skoz gor. :BUA:

Hola!

O, še nekdo ki se spominja tistih popoldnevov ki smo jih preživljali na tavelikem ovinku na ljubljanski grad... :worship:

danes mi je ful žal da nisem nikoli slikal scene... fotografije bi bile za :eek:

Objavljeno (popravljeno)

Rožice?

Ups! :xx:

Popravljeno . Popravil SONCE
Objavljeno
Fizika ni sajenje rožic! :grrr

tukaj si preberite kaj je vožnja skozi ovinek..... VOŽNJA SKOZI OVINEK

članek se lepo začne...... razumevanje fizike je kristalno jasno le za točilnim pultom... v sedežu bicikla pa...... :D :D :fredy:

Objavljeno

Vožnja skozi ovinek je užitek.

Kako je pa kaj s prometom sedaj skozi Črnokalske ovinke?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!