Skoči na vsebino

Tank Slapper


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)
A dej terminator ne pretiravi. Enkrat si ga doživu in sedaj delaš sceno iz tega :S

pa ni medosna tista ki je direktno kriva za tankslaperje, ampak moč motorja in s tem posledično (ravno pravšnje) privzdigovanje prednjega kolesa da zgublja stik s cestiščem

PS: voziš na dunlopu?

v osnovi je predvsem krivo to da nimas belance naravnost ko ti privzdiguje sprednje kolo(zakaj pa do tega pride je pa odvisn lahka od marsikaj ampak tud 100% nastelan motor bo to naredu ce bo postran kolo v zraku nazaj na cesto neporavnan padu) kot so bodisi zaradi moci motorja ali pa zaradi ceste(luknje, valovit asfalt v kombinaciji z slabo nastavljenim vzmetenjem...) in zato se toplo priporoca stabilizator, ljubitelji voznje po zadnjem kolesu boste pa sploh razumel zakaj je nujno treba met stabilizator :D

pa mislim da ni nc kej pretiravu ko enkrat dozivis en taprav tank slapper k ti dejansko rocke skor udarjajo po tanku(Hence the name Tankslapper :) ) si res lahka srecn da te ne vrze

Popravljeno . Popravil SpyCraft
  • 3 tedne pozneje...
  • 5 mesecev pozneje...
Objavljeno

živjo. oprostite, če težim :) ampak zanima me, kje bi dobil kakšne podatke glede tankslapper-ja po možnosti v slovenščini? To bi rabiu za kratek referat pri fiziki in v tej temi sm najdu samo en link o tankslapperju, ki pa je nažalost v angleščini :(

Objavljeno

živjo. oprostite, če težim :) ampak zanima me, kje bi dobil kakšne podatke glede tankslapper-ja po možnosti v slovenščini? To bi rabiu za kratek referat pri fiziki in v tej temi sm najdu samo en link o tankslapperju, ki pa je nažalost v angleščini :(

A dandanes nimate angleščine v srednjih šolah :?

Objavljeno

živjo. oprostite, če težim :) ampak zanima me, kje bi dobil kakšne podatke glede tankslapper-ja po možnosti v slovenščini? To bi rabiu za kratek referat pri fiziki in v tej temi sm najdu samo en link o tankslapperju, ki pa je nažalost v angleščini :(

Za pico ti kej prevedem :D

ne bo šlo copy/pste a grča?

Objavljeno

A dandanes nimate angleščine v srednjih šolah :?

mamo, sam sva jst pa angleščina skregana :slap:

Objavljeno

Pojdi v NUK...tam boš našel marsikaj...v slovenščini :)

  • 7 mesecev pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Pozdravljeni!

Na forumu, katerega član sem, se je razvila debata o gornjem pojavu, kateremu bi se po naše reklo..hm..resoniranje..nihanje motorja..

http://burgmanusa.com/ipw-web/bulletin/bb/...03f96aea77a5e13

in

http://www.flyingsnail.com/Sprung/tankslapper.html

Osebno sem ta pojav v zivo videl 1x in sicer na policijskem BMWju, dogodil pa se je leta 1983, ko smo pospešeno vozili na Ljubelj. 2 policista in jaz na Hondi.

V rahlem desnem ovinku je BMW pred mano zacel nihat in opletat levo desno. Dogodek se je pricel pri cca 110 km/h in se prakticno nadaljeval do cca 30 km/h. Sploh ni nehal nihat, amplitude pa so bile pri pojemanju hitrosti vedno vecje.

No policist jo je zvozil se predno je zmanjkalo ceste ( rahel desni ovinek), kajti vozil je samo naravnost.

Mislim, da sem podobno nihanje vcasih opazil na dirkah in opazil sem tudi resitev, dirkac je ob pricetku resoniranja motor enostavno za trenutek ali dva postavil na zadnje kolo.

Mislim,? da je z leti ta pojav nekako zdrsnil v pozabo, kajit za sprozitev tega dogodka je po mojem potrebna dolocena elasticnost okvirja in gum, kar pa je v zadnjem casu postalo bolj togo in je s tem tudi moznost tega pojava manjša, ne pa odpravljena. Ali pač ?

So amortizerji krmila, kateri so bili sploh popularni pri dvotaktnih Kawasakijih (trovalnji 250, 400, 500, 750) bili v prav ta konkreten namen ?

Skuter, kot je Burgman 650, z "slabim" okvirjem in dokaj mocnim motorjem, ter mehkim nesportnim vzmetenjem, se mi zdi kar idealen kandidat za ponovna podoživljanja tega dogodka.

Lp

Jani

Popravljeno . Popravil Jan2503
Objavljeno (popravljeno)

O tank slapperju je že tema na MS kjer se na dolgo in široko o tem razpravlja, lahko pogledaš tja, ampak po mojih izkušnjah to kar je doživel ta tip ni tank slapper (ali kakorkoli že lahko rečemu temu) ampak pojav ki je bolj značilen za skuterje, neka vrsta smerne nestabilnosti, nihanja,....

skratka naslednje ni nobena dokazana zadeva, samo moje izkušnje in teoretično razmišljanje na podlagi tega primera iz foruma - popolnoma isto se je zgodilo meni na aprilii atlantic 500 (praktično nova, skoraj nove, pravino napumpane serijske gume) na AC (smer proti MB) tam okoli izvoza za litijo.

ameriški primer:

I was on the turnpike late evening and decided to test the top speed on a clear lane. I pushed it up to 115 mph (or 100 - 107mph actual) and kept it for 30 seconds or so. The bike could have went a little faster if it wasn't for the stock windshield and more than average high winds.

As I was pushing top speed, I approached a slight uphill left turn on the turnpike. All of sudden, I experienced the infamous death wobble. The front handlebar and wheel shook so much that I was having difficulty maintaining my grip on the bars. Steering while the handlebar was wobbling was practically impossible, so I was forced to drift into the right lane (LUCKILY, no traffic on either of the adjacent lanes). Do to the deceleration caused by the engine and my loosening my grip on the bars, the wobble subsided and I was able to apply the brakes.

moj primer: AC, hitrost okoli 150-160 km/h, cesta gre rahlo v levo, relativno močen veter v sunkih iz desne strani.

skuter začne naenkrat opletat, ne toliko krmilo ampak nihanje po celotni dolžini (plavanje). refleksno zmanjšam gas kar povzroči še hujše opletanje. spomnim se debat o tem, ugotovim da zelo trdno držim krmilo in z rokami lovim skuter kar je NAPAKA. se presedam tako da z težo skuter vlečem v levo in s tem ohranjam smer, dodam gas in zelo rahlo, skoraj spustim z levo roko krmilo. skuter se po nekaj metrih počasi umiri, skratka ni panike razen če bi odreagiral narobe, jemal gas ali celo bremzal. pomoje je to krivda konstrukcije skuterja, ki ima dolgo medosno razdaljo, mala kolesa in predvsem veliko površino (šipa, plastike kar lahko veter idealno zagrabi.

verjetno bi to lahko omilil z nastavitvani vzmetenja ampak ker se mi zdi da spredaj ne moreš nastavljat nič je to vse skupaj vprašljivo.

tudi z boljšim vzmetenjem bil šlo, ampak je to zajebana stvar ker bi moral najti pravo razmerje (nastavitev) trdote med sprednjimi vilicami in zadnjo nihajko - kako bi to nastavil razen z 1000000 testi mi ni jasno. pomoje je brezveze paničarit, edino kar je za pazit je izbira pravilne sprednje gume od katere so take stvari najbolj odvisne.

zakaj mislim da to ne tank slapper pojav? ker sem ga na motorju v nežnejši varianti doživel in takrat je cel motor praktično stal na miru, bilanca pa je opletala kot nora, pri tem skuterju pa je nihal cel skuter in bilanca samo toliko kolikor si jo sam premikal in lovil skuter. mislim da je v tem primeru največja napaka če z rokami trdo držiš bilanco in poskušaš lovit motor ker sam podzavestno to povzročaš. to se ti lahko zgodi tudi na čoperju (been there, done that!), kjer enostavno spustiš z eno roko bilanco in se motor takoj umiri. to ni moja pongruntavščina, to mi je povedal star motorist (čoperist) in zadeva deluje.

Popravljeno . Popravil PERVY
Objavljeno

Tudi jest sem to neprijetnost izkusu na Burnoutovem ER-5, in to se mi je zgodilo pri okrog 170-180km/h, zakaj? Ker sem začel prehitevat avto na avtocesti :D

Krneki uglavnem, ravnal sem kot sem bral na MS, počasi sem spuščal gas in zraven si pravil-U jebemti zdej bom pa umrl... Potem sem vozu max 150km/h

Mislm da ima ER-5 premehko vzmetenje, tudi v ovinkih preveč niha...

Objavljeno

Er5 ima vzmetenje primerno svojemu namenu :)

Objavljeno

jaz sem to doživel na hornetki 600 pri hitrosti 120kmh sem zapeljal na grbino na cesti in je začela opletati belanca levo desno hotel sem jo zadržati pa ni šans da jo obdržiš . in po nekaj metrih opletanja mi je motor enostavno padel na desni bok in sva zdrsela čez cesto v rob .

od tega trenutka me je na motorju strah ful ker enostavno nisem našel rešitve kako bi se rešil iz situacije

Objavljeno

Namontiraj stabilizator krmila.. Tistih 100k za stabilizator je zagotovo vredno dat, da se boš rešil strahu in se spet vozil mirnih živcev.. Pa še bolj varno bo vse skupaj :)

Objavljeno

U, še dobro, da je moj motor cepljen proti takslapperju. Luknje sredi ovinka na plešastih d207 mu ne pridejo do živega. :P

Objavljeno (popravljeno)
opazil sem tudi resitev, dirkac je ob pricetku resoniranja motor enostavno za trenutek ali dva postavil na zadnje kolo.

:eek:

Popravljeno . Popravil gebre
Objavljeno

:eek:

Hja, meni se tudi zdi to mal čudno, ker ponavadi se Slapper zgodi kadar guma, ki ni poravnana z motorjem in cesto pade na tla in jo začne zabivat levo-desno... Ampak če je dirkač je mogoče poravnal v zraku, kaj veš kaj so ti norci zmožni...

Objavljeno

Se to dogaja samo na športnih motorjih ali tudi na endurcah? Nisem še slišal da bi se komu to naredilo na enduri ali na supermotu.

Objavljeno

Hja, meni se tudi zdi to mal čudno, ker ponavadi se Slapper zgodi kadar guma, ki ni poravnana z motorjem in cesto pade na tla in jo začne zabivat levo-desno... Ampak če je dirkač je mogoče poravnal v zraku, kaj veš kaj so ti norci zmožni...

to je čisto logično ko se prednja guma razbremeni neha opletati

Objavljeno

to je čisto logično ko se prednja guma razbremeni neha opletati

Ja to že, ampak pravim da tudi v MotoGP recimo ponavadi dirkači doživijo wobble ob padcu gume nazaj na asfalt...

Objavljeno

Men je reku inštruktor v avtošoli da v takm primeru sam dodaš gas...

zdej nevem če je to res k js tega še nism doživu

Objavljeno

zlo nemogoče pr tank slaperju postavlat motor na zadnjo gumo, al pa dodajat gas. Zato so pa iznašl stabilizatorje...nekateri dirkači majo pa clo dva... prej omenjene akcije je pa nemogoče izvajat.... doživu tank slaper na panoniju, pa me je sam stabilizator rešu, ker mi je balanca tko opletala da sploh nisem vedu kje je, kva šele da bi kak gas zagrabu, al pa motor na zadnjo postavlu...druge rešitve kokr stabilizatorja jst kle ne vidm :blink:

Objavljeno

Doživel...Na močnem pospeševanju po eni čudni cesti. V bistvu je blo isto kot berem v tej temi, samo zdi se mi da za to ne morejo biti krive gume ?

Objavljeno

Doživim vsak dan, vsaj nekajXkrat....

'Litraš, 8000rpm + fulgas - stabilizator = :kva2: :grim

Zabavno!!Zato pa na nobenem od motorjev ni stabilizatorjef. Pa vozimo vse! Cesta. pista.

:yea1:

  • 8 mesecev pozneje...
Objavljeno

Jooooj, dons sm to doživu, na cesti Naklo proti Podbrezjam, tako kot je napisal že ustanovitelj te teme... sem mislu da me bo z motorja dol vrgl, pa samo iskal sm kam bi lahko zapeljal na desno v travo (levo od mene pa 2 šleparja, eden za drugim), hitrost pa okoli 110-120km/h :wacko: :wacko: :wacko:

Spredn konc mi je tko metal da ni res, fotr k je pa za mano vozu je pa reku da je zadn konc tud opletov skor pol metra ke pa sm :wacko: :wacko: po kkšnih 200m lovljenja se je pa nekak samo uštimal :ninja: :ninja:

Objavljeno
Jooooj, dons sm to doživu, na cesti Naklo proti Podbrezjam, tako kot je napisal že ustanovitelj te teme... sem mislu da me bo z motorja dol vrgl, pa samo iskal sm kam bi lahko zapeljal na desno v travo (levo od mene pa 2 šleparja, eden za drugim), hitrost pa okoli 110-120km/h :wacko: :wacko: :wacko:

Spredn konc mi je tko metal da ni res, fotr k je pa za mano vozu je pa reku da je zadn konc tud opletov skor pol metra ke pa sm :wacko: :wacko: po kkšnih 200m lovljenja se je pa nekak samo uštimal :ninja: :ninja:

To sem jaz doživela 3x - rešitev stabilizator krmila :blush:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!