miki Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 ...bi bilo teba menjati oboje, pa bom kar sam naredil. pa me zanima: kaksno hladilno tekocino dat v motor? Taksno kot za avtomobile ali kako specialno. Zadnjic sem gledal od Motula pa pride liter jurja. Kaksen je postopek zamenjave? verjetno enak kot avto:staro ven, novo noter, zalaufat motor, da jo potegne cez pumpo, doliti, naliti v raztezno posodo. Pa se olje za vilice: no tu pa se nimam glih velik pojma. Dejstvo je da bi rad dal noter boljse (trse) olje, ker je motor premehak. Tudi fedre podlozit nebi bilo napacno (po nasvetih). Motor nima moznosti nastavljanja trdote, tako da se moram polastiti takih prijemov.
Ice Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 hladilna tekocina mora imeti dve (tri) lastnosti: - da ne zmrzne (antifriz komponenta) in - da ne povzroci korozije (antikorozivna komponenta) - ce ima se lastnost mazanja pumpe je tudi v redu olje za vilice: - pozanimaj se,katero olje je serijsko noter.viskoziteto stopnjuj v majhnih korakih (npr. 5W na 7,5W,ne takoj 5W na 10W). - mogoce probas olje enake viskozitete,samo boljse izdelave. - fedre v vilicah "podlozi" enako v majhnih korakih s podloskami mm ali dva manjse od premera cevi,debelina od 2 mm dalje (mogoce 3 mm bolje). vecinoma zadostuje,da samo "podlozis" (v bistvu nadlozis) fedre in viskozitete olja ne menjas.sprobaj. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
miki Objavljeno April 10, 2002 Avtor Opozori Objavljeno April 10, 2002 quote: olje za vilice: - pozanimaj se,katero olje je serijsko noter.viskoziteto stopnjuj v majhnih korakih (npr. 5W na 7,5W,ne takoj 5W na 10W). - mogoce probas olje enake viskozitete,samo boljse izdelave. kako pa je z nalivanjem? predvsem mislim kako pomembno je koliko ga nalijes v levo in desno vilico? sem slisal da moras v obe naliti enako ce ne ti "vlece" motor
Ice Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 to je zelo pomembno.v obeh vilicah mora biti enaka kolicina olja (kaplja gor ali dol je ok).WP (benny wilbers) priporoca pri svojih fedrih naslednji postopek: cevi so pokoncne (pravokotno na tla) brez feder,komprimirane.potem se noter vlije olje in od gornjega roba dol se meri visina olja oz.koliko je od gladine olje do roba cevi.ta podatek je vecinoma dan v cm. ce ne menjas feder bi to moral vedeti kawasaki-servis,drugace dobis ta podatek s fedri. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
Ales Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 Olje za originalno olje je 10W. Tudi jaz nameravam menjat olje v vilicah, sam cakam na malo boljse vreme (nimam garaze). Sem pa kupil olje 15W, ker so na GPZ/EX500 mail listi vsi priporocali to olje za boljso trdoto. Glede podlaganja pa moram pogledat v svoj arhiv,se mi zdi da mam shranjeno nekaj o podlaganju,itd... I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.
miki Objavljeno April 10, 2002 Avtor Opozori Objavljeno April 10, 2002 quote: Olje za originalno olje je 10W. Tudi jaz nameravam menjat olje v vilicah, sam cakam na malo boljse vreme (nimam garaze). Sem pa kupil olje 15W, ker so na GPZ/EX500 mail listi vsi priporocali to olje za boljso trdoto. Glede podlaganja pa moram pogledat v svoj arhiv,se mi zdi da mam shranjeno nekaj o podlaganju,itd... I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded. se priporocam!! povej katero (firma) olje imas namen dati noter? pa za koliko si (ali imas namen) podlozil fedre?
strom Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 kolkr stekam zadevo, z bolj gostim oljem pridobimo vecje dusenje.. (damping).. če hočete pa trše vzmeti, potem pa podložit. Pa še to ne vem koliko bo kej pomagalo, glede na to da je motor že na začetku malo bolj pogreznjen... no ja. Pa sej aftermarket fedri niso tolk dragi... ene progresivne se ubode pa adijo. Sej majo pr louisu al pa HG oz. polotu majo ziher kej. LP
miki Objavljeno April 10, 2002 Avtor Opozori Objavljeno April 10, 2002 motor se mi zdi premehak predvsem v kakih dolgih ovinkih pri vecjih hitrostih (motor "plava") in pa pri zaviranju. Drugace na kaki razriti cesti je pa kr OK. Mislim da bi moral samo malo "ojacati" fedre, olje pa enake trdote kot do sedaj...
Ice Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 progresivne fedre noter ....samo so od EUR 80.- naprej,plus olje ne pozabiti. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
pero Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 Za hladilno tekočino ne rečem, ampak za olje v vilicah pa nism tok zihr! Predlagal bi ti da prvič to poizkusiš naredit s kakšnim mehanikom, da ti malo svetuje in najdeta najprimernejšo nastavitev zate in tvoj način vožnje!Moj serviser mi je ponudil zamenjavo olja za vilice za cca 5000 sit!Glede na to da je vzmetenje eden od pomembnejših delov motorja se naložba kar splača!Pa srečno! Ciao,by Pero
suzuki Objavljeno April 10, 2002 Opozori Objavljeno April 10, 2002 Hola! V Wilbersovi knjigi tudi pise, da se da motor malce "strsat" s tem, da das vec olja v vilice kot je originalno - a PAZI, da ne bo prevec. To pomaga le takrat, ce ti vilice kdaj pa kdaj zabije do konca, ce pa so premehke "na celi crti", ti to ne bo pomagalo. V knjigi so navedene spodnje in zgornje vrednosti, ki pa so odvisne od premera vilic. Lahko doma pogledam v knjigo, ce mi bos zaupal premer tvojih vilic. Poanta te fore pa je pa v tem, da je "zracna blazina", ki nastane pri stiskanju vilic manjsa in zato so vilice na koncu poti "trse". Ne smes pa pretiravat!!! Za kakrsnkoli resnejse trsanje vilic pa bo treba zamenjati vzmet. Cena ni pretirana, nekje 79 EUR (naslednji teden bo moja Suzika dobila to zadevo - komaj cakam!!!). LP suzuki
miki Objavljeno April 11, 2002 Avtor Opozori Objavljeno April 11, 2002 quote: . Lahko doma pogledam v knjigo, ce mi bos zaupal premer tvojih vilic. Poanta te fore pa je pa v tem, da je "zracna blazina", ki nastane pri stiskanju vilic manjsa in zato so vilice na koncu poti "trse". Ne smes pa pretiravat!!! bom premeril vilice, samo povej katero mero rabis! kje si pa ti nabavil te fedre? Kako razliko pa lahko pricakujem od firme do firme? Je kaka posebna firma na tem podrocju, ki jo priporocate? kako pa se vam kaj zdijo tale navodila za zamenjavo http://www.louis.de/_75/tiptric/show_tipp....+wechseln&kap=9 so popolna? Popravil/a - miki dne 11/04/2002 ob 07:35:56
Ice Objavljeno April 11, 2002 Opozori Objavljeno April 11, 2002 http://www.louis.de/_75/tiptric/show_tipp....rringe+wechseln je kar v redu napisano.predvsem je dobro poslusati nasvete glede zascite cevi in novih tesnilk. dobre in relativno poceni fedre so wirth,WP (white power),wilbers products; technoflex,öhlins so ze drazje,koliko so boljse bodo pa prej vedeli dirkaci.jaz tega ne morem oceniti. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
Ales Objavljeno April 17, 2002 Opozori Objavljeno April 17, 2002 MIKI: Sem pregledal svoj arhiv in našel kup majlov na temo podlaganja feder. Evo ti besedilo enega majla: Take your fork springs out cut 3-6 inches off of them and replace the cut amount with PVC pipe plus any extra length that you may need to give you proper sag.If they still feel too soft, cut off a little more. You might want to put 15 weight fork oil in as well to help with the dampening. Jaz nameravam prvo zamenjat samo olje - Castrol Fork Oil 15W. Pa bom videl kako se bo obneslo. Na majl listi so za na cesto bili vecinoma zadovoljni z menjavo (trsega) olja. Za dirke pa so se eni posluzevali zgoraj omenjene metode,ali zamenjavo za progresivne fedre. Najbolj zagrizeni dirkaci pa so celo menjali cel prednji del (vilice,felno) od CBR600 F2, zadnjo vilico pa felno pa od ZX600. I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.
Ales Objavljeno April 17, 2002 Opozori Objavljeno April 17, 2002 Se en malo bolj podroben opis postopka: To firm up the front suspension I can cut the fork springs 3" and replace this with a 3" x 1"dia PVC spacer. This is a good starting point. I can then tweak it a bit by varying the spacer length (longer=more preload=stiffer, Shorter=less preload=softer) to set static sag. The same goes for damping, heavier weight oil=more damping, lighter oil=less damping. I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.
Ice Objavljeno April 17, 2002 Opozori Objavljeno April 17, 2002 ales: za kateri motor je bilo to napisano? sicer pa ce odrezes del feder ne "pridobis" cisto nic,izgubis pa tisti del blazilne poti,katero si odrezal.vilice imajo sicer obcutek,da so bolj trde in manj tolcejo do konca,samo v ekstremni situaciji ti zmanjka blazilne poti; npr.ko zaviras skoraj do konca (hod vilic do ca.3/4 ali se vec izrabljen) in naletis na nepravilnost na cesti (jasek,luknja itd.) in ti vilice "nabije",se pravi fedri ne morejo kompenzirati nenadnega udarca v kolo in jih "nabije".posledica: izguba trenutne kontrole nad krmilom,v najslabsem primeru odhod v botaniko. rezanje feder ne bi priporocal iz z.n. razloga; menjaj fedre in zraven spadajoce olje za progresivne ali kaksne bolj sportne. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
miki Objavljeno April 18, 2002 Avtor Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote: ales: za kateri motor je bilo to napisano? sicer pa ce odrezes del feder ne "pridobis" cisto nic,izgubis pa tisti del blazilne poti,katero si odrezal.vilice imajo sicer obcutek,da so bolj trde in manj tolcejo do konca,samo v ekstremni situaciji ti zmanjka blazilne poti; npr.ko zaviras skoraj do konca (hod vilic do ca.3/4 ali se vec izrabljen) in naletis na nepravilnost na cesti (jasek,luknja itd.) in ti vilice "nabije",se pravi fedri ne morejo kompenzirati nenadnega udarca v kolo in jih "nabije".posledica: izguba trenutne kontrole nad krmilom,v najslabsem primeru odhod v botaniko. rezanje feder ne bi priporocal iz z.n. razloga; menjaj fedre in zraven spadajoce olje za progresivne ali kaksne bolj sportne. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR. kar se reznja tice, bi rekel da je stvar uporabna verjetno samo za dirkalisca. Olje pa bom sam tudi menjal, ker je tako cas zato. Ales a si ti mogoce ze menjal olje v vilicah na GPZ-ju?
Ales Objavljeno April 18, 2002 Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote:ales: za kateri motor je bilo to napisano? sicer pa ce odrezes del feder ne "pridobis" cisto nic,izgubis pa tisti del blazilne poti,katero si odrezal.vilice imajo sicer obcutek,da so bolj trde in manj tolcejo do konca,samo v ekstremni situaciji ti zmanjka blazilne poti; npr.ko zaviras skoraj do konca (hod vilic do ca.3/4 ali se vec izrabljen) in naletis na nepravilnost na cesti (jasek,luknja itd.) in ti vilice "nabije",se pravi fedri ne morejo kompenzirati nenadnega udarca v kolo in jih "nabije".posledica: izguba trenutne kontrole nad krmilom,v najslabsem primeru odhod v botaniko. rezanje feder ne bi priporocal iz z.n. razloga; menjaj fedre in zraven spadajoce olje za progresivne ali kaksne bolj sportne. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR. Bilo napisano za GPZ500S, Vir:GPZ500S/EX500 Mail lista Ja Ice delno se strinjam s tabo in sicer glede da ko zaviras do konca in pride luknja da ti zmanjka hoda feder, samo to se lahko zgodi tudi z originalnimi fedri. Pri tem so edina resitev progresivni fedri, ki so na zacetku mehkejsi proti koncu pa trsi. Glede rezanja feder pa je fora v tem, da je za stiskanje krajse fedre potrebna vecja moc kot za stiskanje daljse fedre, tako postanejo vilice bolj trde. (vsaj tako so mi razlozilo na majllisti) I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.
Ales Objavljeno April 18, 2002 Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote: Ales a si ti mogoce ze menjal olje v vilicah na GPZ-ju? Ja sem ze sam je ze dolgo nazaj, pa bom zdaj spet. Samo bom zdaj menjal s trsim oljem. I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.
Brrrm Objavljeno April 18, 2002 Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote: Glede rezanja feder pa je fora v tem, da je za stiskanje krajse fedre potrebna vecja moc kot za stiskanje daljse fedre, tako postanejo vilice bolj trde. (vsaj tako so mi razlozilo na majllisti) Moje rahitično znanje fizike pravi ravno obratno. Če imaš vzmet z navoji enakih lastnosti, potem rabiš, da stisneš 1 navoj, silo F. Da stisneš n takih navojev, moraš uporabiti n krat večjo silo nF. RAN, ti si bolj doma v fiziki, kje si Brrrm
miki Objavljeno April 18, 2002 Avtor Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote: quote: Ales a si ti mogoce ze menjal olje v vilicah na GPZ-ju? Ja sem ze sam je ze dolgo nazaj, pa bom zdaj spet. Samo bom zdaj menjal s trsim oljem. I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded. povej ce so kake posebnosti? sicer se se nism v stvar poglobil, vendar kae info prav pridejo
Ice Objavljeno April 18, 2002 Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote: Glede rezanja feder pa je fora v tem, da je za stiskanje krajse fedre potrebna vecja moc kot za stiskanje daljse fedre, tako postanejo vilice bolj trde. (vsaj tako so mi razlozilo na majllisti) ti posljem skeniran tekst od benny wilbersa glede tega? ali pa poglej na furiosotovi domaci strani....bi se moglo gor biti. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
Ales Objavljeno April 18, 2002 Opozori Objavljeno April 18, 2002 quote: ti posljem skeniran tekst od benny wilbersa glede tega? ali pa poglej na furiosotovi domaci strani....bi se moglo gor biti. Ja prosim poslji mi, ker me zanimajo te stvari. Mislim pa tudi da ce to dirkaci v USA delajo na svojih GPZ-ih, potem je ze nekaj na tem. I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.
GUMY Objavljeno April 18, 2002 Opozori Objavljeno April 18, 2002 Edini efekt rezanja vzmeti je zmanjšanje hoda vilic, v katerem ne vidim smisla, poteg tega pa se sila potrebna za to, da vilice zabiješ do konca celo zmanjša. Podlaganje vzmeti pomeni povečanje prednapetosti (static preload), kar pomeni manj posedanja ko motor statično obremenimo (se vsedemo na motor in se ne peljemo). S tem nastavimo posedanje na svojo telesno težo in nastavimo pravilno razmerje pozitivnega in negativnega hoda vzmetenja. Statično posedanje naj bi bilo približno 1/3 celotnega hoda vilic. Tudi podlaganje vzmeti zmanjša hod vilic vendar le v negativni smeri. Sila potrebna za zabijanje vilic se ne spremeni. Če so problemi s prevelikim posedanjem pri zaviranju, je edina rešitev menjava vzmeti s tršimi, lahko so progresivne, ni pa nujno. Za večino motorjev se dobi paleta vzmeti različnih trdot. Trdote vzmeti so označenev N/mm.
Ice Objavljeno April 19, 2002 Opozori Objavljeno April 19, 2002 ales povezi se s furiosom glede strokovne literature.njegov mail je v profilu. ----- The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se