Skoči na vsebino

Vozila na železo


Jurij

Priporočene objave

Našel sem članek o še eni varianti za gorivo prihodnosti - na nanometrsko velikost zdrobljena kovina - baje je snov v takem prahu izredno eksplozivna... vsekakor bi rad vedel več (članek je plačljiv, zato ni cel). Če ima kdo možnost posredovati več podatkov na to temo, bom zelo vesel če bo kdo kaj prilepil.

Članek je v novi številki NewScientist revije:

"Metal: The fuel of the future

22 October 2005

Kurt Kleiner

Magazine issue 2522

The clean, green car of the future will cruise the highway on a tankful of powdered metal - welcome to the new Iron Age

IF smog-choked streets test our love for petrol and diesel engines, then rocketing fuel prices and global warming could end that relationship once and for all. But before you start saving for the fuel-cell-powered electric car that industry experts keep promising, there's something you should know. The car of the future will run on metal.

So reckons Dave Beach, a researcher at Oak Ridge National Laboratory in Tennessee, who has come up with a plan to transform the way we fuel our engines. Chunks of metal such as iron, aluminium or boron are the thing, he believes. Turn them into powder with grains just nanometres across and the stuff becomes highly reactive. Ignite it, and it releases copious quantities of energy. With a modified engine and a tankful of metal, Beach calculates that an average saloon car could travel three times as far as the equivalent petrol-powered vehicle. Better still, ..."

v vsakem primeru se mi zdi primernejša in glasnejša varianta kot elektrika... :yea1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Problemi so veliki, poleg pridobivanja/mletja kovine na takšno majhno velikost bi stroški bili preveliki, skladiščenje/eksplozivnost.. itak bi se takoj dvignila cena vseh kovin. Stroški neprimerljivo visoki glede na nafto.

V nadaljevanju piše: But to kick off combustion in most metals requires temperatures of at least 2,000 degrees Celsius, which would melt the average engine, it said.

Beach suspects the answer is to create very fine metal grains measuring millionths of a millimetre. Heating them to 250 degrees Celsius could make them burn and unlike larger particles they did not vaporise or melt.

Se pravi, je potrebno naprej skonstruirati motor avtomobila, ki bo zdržal temperaturo minimalno 400 C.

Če vemo kaj se zgodi pri avtomobilskem motorju ko pri 120C nekaj časa kuha.... potem je še daleč od tega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ Vikking,

ker je članek plačljiv nisem prebral celega. MAš ti to revijo pri sebi, ali maš kak dostop do celega članka? Če maš dostop na netu, lahko narediš Copy/paste?

lp

jure

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne verjamem, da bi lahko bilo kaj iz tega. Kovinski praški so hudičevo vnetljivi. Pa dragi kot žafran. Pri gorjenju dosegajo zelo visoke temperature. Zato se nekatere zmesi uporabljajo za varjenje železniških tračnic.

Zato ni bojazni, da bi stari motor enostavno reciklirali za gorivo novega motorja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker vse vem, dodajam, da ta zadeva deluje tako, da s pomočjo aluminija, cinka in magnezija pridobivajo vodik iz vode, iz vodika pa potem v vodikovih celicah električno energijo ... Tak sistem pomaga pri odpravljanju težav s shranjevanjem in transportom vodika.

Tehnologijo so pogruntal Izraelci, svetovna tehnološka velesila - firme, kot so IsraCast in druge.

Kako deluje? Žico bomo vtaknili v agregat, kjer bo kovina nase vezala kisik iz vode, vodik pa bo sprostilo in ga posredovalo naprej.

Za približno 500 kilometrov bi potrebovali približno 100 kilogramov kovinske žice ...

Popravljeno . Popravil SymRu
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker vse vem, dodajam, da ta zadeva deluje tako, da s pomočjo aluminija, cinka in magnezija pridobivajo vodik iz vode, iz vodika pa potem v vodikovih celicah električno energijo ... Tak sistem pomaga pri odpravljanju težav s shranjevanjem in transportom vodika.

Tehnologijo so pogruntal Izraelci, svetovna tehnološka velesila - firme, kot so IsraCast in druge.

Kako deluje? Žico bomo vtaknili v agregat, kjer bo kovina nase vezala kisik iz vode, vodik pa bo sprostilo in ga posredovalo naprej.

Za približno 500 kilometrov bi potrebovali približno 100 kilogramov kovinske žice ...

IMO govoriš o gorivnih celicah, kar je nekaj drugega kot železov prah, ki bi izgoreval v zgoraj navedenem članku.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oziroma, v gorivnih celicah pride do spajanja vodika in kisika.

Mislim da pa si ti pisal o elektrolizi vode, lahko ti povem da potrebuješ veliko energije pri elektrolizi vode. V glavnem bi bil z energijo v minusu (več energije bi vložu kot pridobil).

Zato poganjanje avtomobila na takšen način z električno energijo ne pride do izraza.

Gorivne celice so druga zgodba, kjer pride do izgorevanje vodika, ker je vodika takorekoč neomejeno (potrebno ga je samo pridobiti v čisto obliko-voda) in samo izgorevanje vodika, je okološko čisto.

Velik problem pa predstavlja skladiščenje. Tekoči vodik, se skladišči pod visokimi tlaki in nizkimi temperaturami, gorivne celica pa nam omogočajo skladiščenje vodika v drugačni obliki, (boljši izkoristek) kjer sem že omenu železov prah (kovinski hidrati), obstajajo še tudi drugačna skaldiščenja vodika v samih gorivnih celicah in ko bodo to stvar dodelali in bo varna za uporabo se lahko nadejamo uspeha in čistejše tehnologije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bajk, ki ga žene lastna substanca ? Kva pa plastičarji ? :naughty:

"Metal: The fuel of the future

To spada v "Kaj pa glasba..." :yea2: :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!